Tenrife tips / ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

johanne

Tenrife tips / ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 17:43

Wij zitten te denken om dit jaar heel misschien nog naar Tenerife op vakantie te gaan voor zon 8 dagen.

we willen het liefste all in en een zwembad bij het hotel.

liefst in de plaats costa adeje of playa de las americas of iets daar in de buurt.

welke bezienswaardigingen zijn er en wat vonden jullie ervan?

Ik heb wel al gelezen over het siam park ( waterpark)

LadyMadonna

Re: Tenrife tips / ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:47

Wij hebben destijds in Ten Bell gezeten in las Caletas (14 km van playa de las americas)
Veel keuze in kwaliteit en dus prijs :j
http://www.tenbel.nl/

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 17:51

Heb even gekeken ziet er mooi uit, alleen een beetje te groot.
Daar wij waarschijnlijk met twee gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:56

wij waren ook met zijn 2en en hadden een apartement met een bed, kleine badkamer, klein keukentje, barretje, en terras. Maar wij zaten ook niet in maravilla (het park bestaat uit diverse kleinere parken zeg maar) maar primavera, moet je misschien ff googlelen (was wel in 2000, dus alweer even geleden ;) )

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:01

Mijn tante heeft 5 appartementen die ze daar verhuurt voor 350€ per week.

In de Costa Del Silencio. Is vlakbij Playa De Las Americas, en de bus nemen is daar spotgoedkoop.

http://www.costadelsilencio.be/index.html

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:23

Wij hebben in Costa Adeje gezeten in een Riu hotel, onwijs goed bevallen!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:26

Wij zaten in playa de las americas, erg gezellig!
Er is veel te doen op en rond Tenerife denk aan een toch met catamaran naar dolfijnen / walvissen (kleintjes), jeepsafari naar de vulkaan, verschillende prachtige dieren parken, lekker strand, leuk shoppen, mooie omgeving :j

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:30

Tenerife heeft een geweldig mooie dierentuin die je echt moet zien! Dat zit in Puerto de la Cruz, 'Loro Parque'.

En natuurlijk de berg de Teide, winkelcentrum Calle Castilo (Santa Cruz)

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:29

Loro Parque zijn wij ook geweest, ontzettend gaaf! :D Zeker de moeite waard!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:55

Del Duque (is wat chiqer), Troviscas, Fanabe, zijn allemaal kleine plaatsjes welke onder de noemer Costa Adeje in de reisgidsen staan. Hier is het wat minder hectische en toeristisch als Playa de las Americas.

Aanraders zijn inderdaad het vogelpark en de Teide. Daarnaast is het dorpje Masca in de bergen ook leuk om een bezoekje te brengen. Wat ook erg leuk is, is om een dagje naar La Gomera te gaan. Dat is het eiland waar je tegenaan kijkt als je op het strand ligt. :D Bootjetochtje langs de kust is ook een leuk uitje. Als je geluk hebt zie je ook dolfijnen.

Groot voordeel van Tenerife is dat het tax free is!!

Accomodatie kan ik je geen advies over geven. Ik verblijf altijd bij een vriendin. Veel plezier!!

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:33

HOi hoi, Ik heb voor 8 weken in Tenerife gewoond, in Santa Cruz. Siam park is echt super mooi, mooier als het aquapark kan ik je vertellen. Verder idd de Teide, loroparque, Santa Cruz zelf, En een boottocht om dolfijnen te zien is ook een echte aanrader!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:31

Ik ga in oktober voor de 3e keer naar Tenerife :+:
Moet wel zeggen dat de laatste keer alweer een jaar of 4 terug is.

Ga nu voor het eerst met vriendje samen vliegen en we zittne in Playa de las Americas,, in aparthotel Panorama :)
Gaan zeker de teidetour doen en naar het Loro Parque :+:

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:36

de dierentuin en het aquapark zijn beiden een aanrader. Alleen niet je benen scheren vlak voordat je naar het aquapark gaat, alles is zoutwater ;)
Verder zit er in las americas een leuk restaurant aan het strand van een Nederlands stel. Daar kun je gourmetten aan tafel en dat is erg leuk! Daarnaast moet je natuurlijk ook varen om de dolfijnen te zien :)

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:44

Ik wil ook samen met mijn vriend naar Tenerife, maar hij kan alleen vrij krijgen rond de kerstdagen. Is iemand van jullie wel eens rond deze tijd op Tenerife geweest, hoe zijn de weersomstandigheden dan?

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:47

merel90 schreef:
Ik wil ook samen met mijn vriend naar Tenerife, maar hij kan alleen vrij krijgen rond de kerstdagen. Is iemand van jullie wel eens rond deze tijd op Tenerife geweest, hoe zijn de weersomstandigheden dan?

Ik ben wel eens in januari geweest. Overdag is het nog steed een graadje of 23 en het zeewater was ook best te doen. Alleen het water van het zwembad was koooooooooooooooud!! Ik kwam er met dezelfde vaart weer uit als waar ik er mee in dook. 's Avonds koelt het wel wat af, maar met een vestjes of jasje prima te doen.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:59

Dat is nog best redelijk dus!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:01

merel90 schreef:
Dat is nog best redelijk dus!

:j Zeker als hier een pak sneeuw ligt... :D

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 12:03

we hebben al wel een hotel gevonden in costa adeje het jacaranda hotel en hier nemen we all inclusief. als het goed is zijn er ook zwembaden van verwarmd. Dus dan gaat het er alleen nog om wat we verder kunnen doen.

zelf lijkt me een waterparc leuk, maar weet niet of dat dan niet te koud is. dolfijnen met de boot naar toe moet ik nog over na denken. Dit omdat ik die in america al heb gezien. Weet iemand of de markten bijv leuk zijn om te bezoeken? of waar je lekker kan winkelen?
Laatst bijgewerkt door johanne op 09-09-10 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:03

Ik ben met 2 vriendinnen in de zomervakantie gegaan, ons hotel was niet all in, maar wel super mooi zwembad, nette en schone kamers en vriendelijk personeel. Wij zaten in park santiago 4.

Verder hebben we de jeepsafari gedaan, erg mooi, zo zie je wat van het eiland. En een echte aanrader is op dolfijnenjacht met de katamaran. Wij schenen wel geluk te hebben gehad, normaal zie je ze op 150 meter afstand, bij ons zwommen ze mee met de boot. Dat zal ik nooit ervaren. Zal eens kijken of ik wat foto's kan vinden, als je dat leuk vind.

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:17

Ik ben zelf 2 keer op Tenerife geweest en vind het echt super.

De laatste keer zijn mijn vriend en ik vooral gaan duiken. Dat is een absolute aanrader, het is prachtig onderwater, en super veel te zien! Oa. gedoken tussen de zeeschildpadden wat een super ervaring was.
Dolfijnen hebben we van heel dichtbij gezien toen we met het bootje van de duikschool naar een duikplek gingen. Volgens onze duikleraar zijn de maanden september en oktober trouwens erg geschikt om te gaan duiken.
Er zijn dan veel dolfijnen en roggen te zien, het zicht onderwater is erg goed en het water is nog lekker warm.

De dolfijnenboottocht vonden wij 10x niks. We hebben ons 5 uur lang verveeld op die boot terwijl we ook spannendere dingen hadden kunnen doen.
Mijn vriend werd er ook nog eens kotsmisselijk van, gelukkig hadden we er pilletjes voor.
Nee zo'n dolfijnenboot doe ik nooit meer. Om het water te bekijken gaan we voortaan alleen nog maar duiken.

Verder raad ik je aan vooral NIET all inclusive te gaan. ZONDE!
Er zijn zoveel leuke tentjes waar je heerlijk en goedkoop kunt eten.
Voor adresjes kun je altijd pb'en :D De spaanse keuken is absoluut de moeite waard, doodzonde om dan in een all inclusive hotel te gaan zitten.

Verder zoals hier al gezegd is, Siam Park vonden wij geweldig :D Jeep Safari was ook wel leuk, al was ik liever zelf met een huurauto de Teide opgereden.

Wij hebben trouwens ook nog paardgereden op Tenerife. Het landschap waar je in reed was echt SUPER, zo mooi heb ik nog nooit gereden. Het was bij een stal van een Nederlandse eigenaar en alles was prima in orde. Als je het adres wilt moet je even pb'en want ook dat is echt de moeite waard.

Alvast heel veel plezier!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:24

Ik dacht dat het allemaal veel duurder was ook kwa eten nu ik zo zit te kijken valt dat heel erg mee!

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:31

duiken lijkt me erg mooi, maar weet zeker dat dat het niet gaat worden. ben als de dood voor de zee sinds ik vroeger gebeten ben in de zee door een steekvis ofzo. Heb ooit gesnorkeld maar ook daar in paniek. dus voor mij helaas niet. In het winterseizoen betaal je voor all in het bedrag voor half pension, dus als het niks is kunnen we altijd nog ergens anders gaan eten.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:35

Wat ik mij nog herinner van Tenerife is dat het Noorden heel groen is en het zuiden vrij dor van natuur.

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:37

hoi hoi

ik zat in playa de las Americas heb onwijs genoten het is ook onwijs mooi daar.
ik heb ook de dolfijnenboot gedaan, en wij hadden geluk dat de dolfijnen steeds bij ons zaten dus dat was er leuk. ik heb ook de jetski tour gedaan en dat is ook zeker een aanrader om te doen.
ik zat in een klein huisjes park met twee zwembaden en een restaurant.ik heb ook nog kameel gereden en dat was ook leuk om te doen alleen wel erg warm. ze hebben ook groot waterpark in de buurt met speciale bussen die erheen gaan, niet al te duur en je vermaakt er makkelijk een hele dag

playa de las america's is zeker een aanrader, en de taxi's zijn opzich goedkoop dus je kan ook makkelijk een taxi pakken naar een ander gedeelte.
het eten was heel erg goedkoop, ik wilde zelf elke avond gewoon koken maar het was overal zo goedkoop dat ik elke avond uit eten ben geweest.

veel plezier!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:27

Ik krijg steeds meer zin in mijn vakantie nu ik alles hier lees :D

Ik ben blij om te lezen dat het uit eten ook niet zo duur is, ik had dit namelijk wel verwacht.

Duiken en paardrijden lijkt me echt heel gaaf om te doen. Dat duiken zal wel heel prijzig zijn of niet?