Hebben jullie wel eens alleen een Bed & Breakfast geboekt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Hebben jullie wel eens alleen een Bed & Breakfast geboekt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 10:01

Ik zit eraan te denken om deze maand naar de Veluwe te gaan, ommezelf een complete dag in de watten te laten leggen bij de 'Veluwse Bron' en te ontstressen. :)

Nu wil ik daar dan ook twee overnachtingen in een goedkoop, leuk 'Bed & Breakfast' boeken, omdat het anders qua afstand niet te doen is.

Heeft iemand ervaring met een overnachting in je eentje, in een hotel, hostel of B&B?
Hoe ervaarden jullie dit? Was het niet.. 'vreemd'? :)

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:06

Vooral doen! Persoonlijk zou ik voor een hostel kiezen en dan voor een 'dorm' gaan, waar je met 4,6,8,10 of soms zelfs 16 ( :Y) ) personen op een kamer ligt! Helemaal gezellig, want er is altijd wel iemand waarmee je iets gaat doen, uit eten, een biertje, etc! Ik zou als ik alleen ging niet voor een eigen kamer kiezen maar gezellig alles delen! :D

In een hostel is er ook helemaal niets vreemd aan, aangezien iedereen dat daar doet! 8-) Je kunt natuurlijk ook een B&B, hotel of iets dergelijks boeken, maar dan gaat het contact maken mischien iets lastiger.. Afhankelijk van of je zelf verlegen bent of niet!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:07

niet met een B&B,wel met twee weken op de camping op de veluwe.(wel met hond ;) )
we hadden alleen de pech slecht weer te hebben maar desondanks hebben we genoten.
Genoeg aanspraak indien we daar behoefte aan hadden :D en onze rust waarvoor we kwamen.

Anoniem

Re: Hebben jullie wel eens alleen een Bed & Breakfast geboekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:57

Geen B&B, wel hotels.
Vreemd is het zeker niet, er zijn meer mensen alleen...je bent echt niet de enige. (vooral in een hotel niet)

Op www.hotelaanbiedingen.nl staan vaak wel leuke aanbiedingen. (helaas krijg je er wel de eenpersoonstoeslag bij vaak, dat zal bij een B&B wel anders zijn).

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:16

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:22

Ik ben zelf een lang weekend alleen naar Engeland gegaan toen ik 16 was en heb daar in een hostel geslapen. Ik vond het eerst best eng maar het is heel normaal, er zijn genoeg mensen die het doen!

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:31

Vorig jaar zijn wij op meerdaags concours gegaan in Haaksbergen, daar hebben we ook een B&B geboekt.
Wij waren zeer tevreden, we hadden onze eigen woonkamer, badkamer, en er stond een mega ontbijt voor ons klaar, was echt super geregeld.
Heb helaas geen ervaring met B&B op de veluwe.
Maar misschien is dit iets voor je?
http://www.bedandbreakfast.nl/bed-and-breakfast/3317/
Kan je zelfs je paard meenemen ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:32

Ja, regelmatig gedaan en nee, niet vreemd. :)

Er zijn wel meer mensen die in hun uppie een nachtje of een weekendje weggaan. Je zult vast niet opvallen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:34

Laatst twee nachtjes alleen in een B&B gezeten voor het verkennen van mijn nieuwe woonplek, helemaal niks geks aan :) De meeste mensen waren er zelfs alleen, ook voor gewoon een weekendje weg. Gewoon doen dus :D

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 13:06

Door jullie reacties begin ik toch een beetje te beseffen dat het zo vreemd nog niet is..

Maar ik krijg wel knikkende knieen bij de gedachte. :')
Hoe stom.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:07

Waar ben je bang voor? Of wat zou je tegenhouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:08

Ik snap dat je het eng vind, ik zou het ook eng vinden maar het wel gewoon doen en anders kijk je of er geen goedkoop hotel in de buurt zit een Ibis hotel ofzo. Die zitten overal en zullen wel wat betrouwbaarder zijn als een B&B.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 13:08

Karin schreef:
Waar ben je bang voor?

Ik ben in eerste instantie nog niet eens zo bang voor de vreemde blikken.
Daar ben ik misschien nog wel het minst 'bang' voor.

Ik ben eerder bang, dat mocht er wat gebeuren, ik niemand om me heen heb, en ik er alleen voor sta.
Dat is mijn grootste angst. :)

Ik heb op dat moment niemand waar ik direct op terug kan vallen, en dat gevoel beangstigd mij.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:10

Het voelt even gek, maar bij mij was dat gek/ik vind het eng echt na een uurtje al over :) Komt helemaal goed, mensen zullen je niet opeten! En veel B&B worden door mensen die er echt hobby aan hebben gerund, je bent heel welkom :)

Als er wat gebeurt of de plek je niet bevalt, is er altijd nog de trein naar huis, een ander B&B/hotel/wat dan ook, of de telefoon naar familie of vrienden. Of zelfs een behulpzame medewerker daar zelf. Je komt toch wel op je pootjes terecht, en kunt meer handelen dan je denkt :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:11

Wat zou er kunnen gebeuren?

miekkultje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:12

ik heb 1 keer gebruik gemaakt van een B&B adres voor Fields of Rock in Nijmegen.
Met drie personen stonden we heel zenuwachtig voor de deur niemand durfde aan te bellen :o
De eigenaresse zag ons en deed zelf maar even open.
Ze waren heel vriendelijk en de kamers waren super netjes en het ontbijt was magisch. :9
ik wil volgend jaar naar engeland en dan wil ik ook in B&B en Inns verblijven.
Prima te doen dus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:14

Maak je er niet al te druk over dat je er alleen voor staat. Ik heb samen met een vriendin op 15 jarige leeftijd in de middle of nowhere in Duitsland gestaan zonder geld, vervoer, of een telefoon en wij hebben ons ook gered.Ik was dan wel niet alleen maar we waren nog zo jong en hadden ons flink in de nesten gewerkt. Wij hebben toen vriendelijke in Duitsland wonende nederlanders ontmoet die ons zelfs naar huis hebben gebracht, Er zijn altijd wel vriendelijke mensen in de buurt die je kunnen helpen en wees niet bang om hulp te vragen of te zeggen dat je iets eng vind.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:17

lekker doen meid! Er is altijd wel iemand in de buurt die je aan kan spreken en anders heb je nog altijd je mobieltje ;-)

Ik ben alvast weer uit aan het kijken voor een vakantie naar frankrijk,lekker van de rust en de natuur genieten en wat bezinnen in mijn uppie ;-)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:18

Lekker hoor, paar daagjes verwend worden :)

Alleen zal je niet zijn zolang je in NL blijft, en iedereen is gewoon telefonisch bereikbaar als er eens wat is. Ik moet zelf regelmatig op cursus of congres, dus alleen naar het vliegveld, alleen vliegen, alleen daar aankomen en alleen in een hotelkamer. Heel gezellig is het niet maar ik vind het niet vreselijk :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:19

Oh lekker man! Lekker doen joh... :j
Waarom is dat vreemd?

Als je het wel vreemd vindt en blijft vinden, ga ik wel mee hoor :')

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 13:21

Karin schreef:

Nou, bij mij is er altijd wel een rampscenario te bedenken. :=

Dat ik lastig gevallen wordt?
Dat ik in een situatie terecht kom, die ik niet alleen kan oplossen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:21

Fiebie schreef:
Waarom is dat vreemd?

Als het gratis is ga ik ook wel mee ;( Dan ben je niet alleen TS en ik ben zeer betrouwbaar haha 8-)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 13:22

Yessy schreef:
Lekker hoor, paar daagjes verwend worden :)

Alleen zal je niet zijn zolang je in NL blijft, en iedereen is gewoon telefonisch bereikbaar als er eens wat is. Ik moet zelf regelmatig op cursus of congres, dus alleen naar het vliegveld, alleen vliegen, alleen daar aankomen en alleen in een hotelkamer. Heel gezellig is het niet maar ik vind het niet vreselijk :)

Dat vind ik helemaal knap. :j
Maar anderzijds.. Wat moet, dat moet. :)

Ja, ik kan er ook echt van genieten om heerlijk in de watten te worden gelegd.. :+:
Daarom wil ik dit ergens ook zo graag.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 13:23

_Chanel_ schreef:
Fiebie schreef:
Waarom is dat vreemd?

Als het gratis is ga ik ook wel mee ;( Dan ben je niet alleen TS en ik ben zeer betrouwbaar haha 8-)

Het kost slechts 25 euro per nacht! O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:23

Steentje schreef:
Karin schreef:

Nou, bij mij is er altijd wel een rampscenario te bedenken. :=

Dat ik lastig gevallen wordt?
Dat ik in een situatie terecht kom, die ik niet alleen kan oplossen?

Oh TS je moest eens weten in welke rampscenario's ik al allemaal terecht ben gekomen. Ik werk mijzelf echt altijd zwaar in de nesten en maak er echt altijd een potje van maar elke keer ben ik weer veilig thuisgekomen. heb wat meer vertrouwen in de mensen, geloof mij dat als je echt problemen hebt of je echt niet fijn voelt dat er altijd mensen zijn bij wie je welkom bent en die je willen helpen.