Fox reizen, ervaringen!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Fox reizen, ervaringen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:32

Wie is er eens met Fox reizen geweest? En raden jullie dan een groepsrondreis (is wel goedkoper) of een individuele reis aan?

Bij de reisverslagen van de groepsreizen merk ik wel dat je heel vroeg op moet staan en dat je onwijs veel in de bus moet zitten.

Ik hoor graag ervaringen :) .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:44

Ik ben met Fox meegeweest, kan er alleen maar positief over zijn. Idd, je moet vroep op, maar je wilt toch ook wat van het land zien, en dat lukt niet als je tot 10 uur op je bed ligt te rotten.

Het is alweer een tijd geleden dat ik met Fox naar Thailand ben geweest. De groepsreis die we hadden was zeer de moeite waard, kan alleen maar aanraden om met Fox te gaan. Verkijk je alleen niet op de prijs want voor excursies moet je extra betalen.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:48

Ik ben met Fox naar Zuid-Afrika en Namibie geweest. Zuid-Afrika was een groepsreis, is echt ontzettend goed bevallen! Leuke groep, fantastische reisleidster, excursies waren fantastisch en alles is perfect georganiseerd. De hotels waren ook heel erg goed. Er zijn inderdaad dagen dat je erg vroeg op moet, maar het programma is zo vermoeiend dat wij ook ongeveer iedere avond rond 9 uur op bed lagen. Ik heb de vroege ochtenden echt totaal niet als vervelend ervaren, hetzelfde geldt voor de afstanden reizen; als je iets wil zien heb je dat er echt voor over. :)
In Namibie hebben we zelf rond gereden, was ook ontzettend leuk, maar op één of andere manier vielen de afstanden reizen me daar meer tegen. Het landschap was wel waanzinnig, evenals de dieren daar.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:50

Ok, dus een groepsreis raad je wel aan? Vroeg opstaan maakt mij echt niet uit, alleen zijn het die lange busreizen wat me tegen zit. Zijn de busjes een beetje luxe?

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:53

Maris89 schreef:
Ok, dus een groepsreis raad je wel aan? Vroeg opstaan maakt mij echt niet uit, alleen zijn het die lange busreizen wat me tegen zit. Zijn de busjes een beetje luxe?

Ik raad een groepsreis absoluut aan, de individuele reizen ook hoor! De bus in ZA was heel erg goed, grote, comfortabele bus (voor ongeveer 40 personen).

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:55

Ik ga in september met FOX naar Zuid Afrika. Ben erg benieuwd. Hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen. Ik weet niet wanneer je wilt gaan maar zal het je laten weten hoe 't was..

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:55

Carin79 schreef:
Ik ga in september met FOX naar Zuid Afrika. Ben erg benieuwd. Hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen. Ik weet niet wanneer je wilt gaan maar zal het je laten weten hoe 't was..

En doe je ook een groepsreis?

Maar wat is het verschil dan precies met een individuele reis? Je zit net zo lang in de bus maar dan met alleen je reisgezelschap?

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:58

Maris89 schreef:
Carin79 schreef:

En doe je ook een groepsreis?

Maar wat is het verschil dan precies met een individuele reis? Je zit net zo lang in de bus maar dan met alleen je reisgezelschap?

Ja eigenlijk wel.. en je mist een chauffeur :+ .

Maris89

Re: Fox reizen, ervaringen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:00

Bij sommige zit er ook een chauffeur bij, vandaar. Misschien is een groepsrondreis ook wel gezelliger. Maarja, dan heb je wel weer de kans op gillende kinderen :P .

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:00

Ja ik ga met de single reis. dat is een groep van 24 (geloof ik) personen. Ik heb idd gehoord dat de afstanden je je af moet leggen best groot zijn, maar dat er onderweg veel te zien is waardoor het niet verveelt. Het is nu eenmaal een groot land.
Ergens halverwege de reis maak je tevens een binnenlandse vlucht om de grootste afstand te overbruggen.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:02

Maris89 schreef:
Bij sommige zit er ook een chauffeur bij, vandaar. Misschien is een groepsrondreis ook wel gezelliger. Maarja, dan heb je wel weer de kans op gillende kinderen :P .

Ik denk dat de gillende kinderen wel mee vallen.. het zijn vaak geen reizen die ouders met (kleine) kinderen maken

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:07

Nee dat is ook zo. Ik ga ook maar eens kijken voor een groepsrondreis denk ik!

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:09

Ik ben afgelopen November met Fox naar Thailand geweest voor een 3 weekse rondreis. Vantevoren hadden wij ook veel positieve verhalen gehoord maar zelf waren we uiteindelijk niet zo heel erg te spreken.

De "optionele excursies" waren bij ons helemaal niet zo optioneel, de enige andere optie was namelijk wachten in de bus. Verder werden er regelmatig stops gemaakt op nog geen half uur van de eindbestemming voor een kop koffie bij vrienden van de reisleidster waar vervolgens de hoofdprijs voor moest worden betaald. Ook hotels waren veelal in een matige staat, en vies.

Voor ons dus geen Fox reizen meer...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:10

Ik vertrek in okt met fox naar Bali wij hebben een relaxe reis waarbij wel altijd minimaal 2 dagen in hetzelfde hotel verblijven met veel "vrije" uren en natuurlijk 5 dagen puur strand in 5* resort

Ouders zijn net terug met fox zijn naar Java en paar jaar terug naar Thailand geweest is allemaal goed gegaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:15

Tamara81 schreef:
Ik ben afgelopen November met Fox naar Thailand geweest voor een 3 weekse rondreis. Vantevoren hadden wij ook veel positieve verhalen gehoord maar zelf waren we uiteindelijk niet zo heel erg te spreken.

De "optionele excursies" waren bij ons helemaal niet zo optioneel, de enige andere optie was namelijk wachten in de bus. Verder werden er regelmatig stops gemaakt op nog geen half uur van de eindbestemming voor een kop koffie bij vrienden van de reisleidster waar vervolgens de hoofdprijs voor moest worden betaald. Ook hotels waren veelal in een matige staat, en vies.

Tja van te voren goed uitzoeken he...al mijn hotels in Bali zijn minimaal 4* heb alle namen opgevraagd en via vakantiereiswijzer recensie opgezocht

IK ben ook eerder met Shoestring weg geweest die deden sowieso 1 slecht hotel aan zodat je dat ook kon ervaren was leuk de douche was zo goor dat we ons gingen wassen in het zwembad daar was de eigenaar de volgende ochtend niet zo blij mee :D

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:18

tita schreef:
Ik vertrek in okt met fox naar Bali wij hebben een relaxe reis waarbij wel altijd minimaal 2 dagen in hetzelfde hotel verblijven met veel "vrije" uren en natuurlijk 5 dagen puur strand in 5* resort

Ouders zijn net terug met fox zijn naar Java en paar jaar terug naar Thailand geweest is allemaal goed gegaan.

En dat waren ook allemaal groepsrondreizen of individueel?

Tamara, ook da's ook balen. Weet je nog hoe die reis heette want ik ben ook aan het kijken voor Thailand.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:20

Allemaal groep.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:35

heee,

wij zijn sinds zaterdag terug uit thailand, hadden een rondreis gemaakt met fox! Voor de eerste x! Nou
wij kijken voortaan niet meer verder naar andere groeps reizen fox is echt super!! +:)+
Alles word voor je geregeld! Je
hoeft helemaal niet meer na te denken! Je koffers alles word gedragen naar je kamer! We hebben een onwijs leuke belgische en thaise rijsleiders
gehad! Ze vertelde zoveel! En ja we hebben gewoon alles onthouden! :D Ik ben met me ouders en broertje gegaan( ben zelf 16 ) en heb een broertje van 12.
Nou zelfs hij vond het super! Hij begon zelfs aan tekeningen te maken! En ja op school raakt die nooit een pen aan! :roll: Maarja we hadden ook zo'n supergroep!

Dus ik zou zeggen ga lekker met een fox groepreis mee en je heb een top vakantie!!! :D :D Kan gewoon geen negatief punt verzinnen
zelfs niet als je heel kritisch gaat kijken!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:44

citroen schreef:
heee,

wij zijn sinds zaterdag terug uit thailand, hadden een rondreis gemaakt met fox! Voor de eerste x! Nou
wij kijken voortaan niet meer verder naar andere groeps reizen fox is echt super!! +:)+
Alles word voor je geregeld! Je
hoeft helemaal niet meer na te denken! Je koffers alles word gedragen naar je kamer! We hebben een onwijs leuke belgische en thaise rijsleiders
gehad! Ze vertelde zoveel! En ja we hebben gewoon alles onthouden! :D Ik ben met me ouders en broertje gegaan( ben zelf 16 ) en heb een broertje van 12.
Nou zelfs hij vond het super! Hij begon zelfs aan tekeningen te maken! En ja op school raakt die nooit een pen aan! :roll: Maarja we hadden ook zo'n supergroep!

Dus ik zou zeggen ga lekker met een fox groepreis mee en je heb een top vakantie!!! :D :D Kan gewoon geen negatief punt verzinnen
zelfs niet als je heel kritisch gaat kijken!

Wat leuk! Weet je nog hoe die reis heet op Fox?

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:47

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:49

@maris89

Verdiep je ook in andere reizen zoals djoser,shoestring,baobap,koningaap het enige nadeel van fox is dat er veel oudere mee gaan en dan voornamelijk 55-70...

Mijn reis zit vol en mijn leeftijd 30-40 gaan maar 6 mensen mee de rest zit in 40-50 en 60-70 opzicht niet erg ligt eraan hoe je zelf bent ...op sociaal gebied

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:50

Dat is idd ook een goed idee zeg!

Tita, Daar was ik idd al bang voor.. Dat er meer ouderen mee zullen gaan.
Laatst bijgewerkt door Maris89 op 22-07-10 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:52

tita schreef:
@maris89

Verdiep je ook in andere reizen zoals djoser,shoestring,baobap,koningaap het enige nadeel van fox is dat er veel oudere mee gaan en dan voornamelijk 55-70...

Dan hebben wij schijnbaar geluk gehad! Want bij ons waren er heel veel tussen de 20&45! Tuurlijk ook wat 50+
maar dat heeft het echt niet minder leuk gemaakt ! :D

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:13

Ik ben vorig jaar juni 3 weken naar Java & Bali geweest met Fox!
Ook bij ons is het ontzettend goed bevallen! Alles goed geregeld en een leuke reisleider!

Het enige nadeel vond ik de leeftijd van de rest van de groep. Wij waren de enige "jongeren" (zus en ik) en nog een ander koppel. De rest was allemaal 50+...

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:09

tita schreef:
Tamara81 schreef:

Tja van te voren goed uitzoeken he...al mijn hotels in Bali zijn minimaal 4* heb alle namen opgevraagd en via vakantiereiswijzer recensie opgezocht

IK ben ook eerder met Shoestring weg geweest die deden sowieso 1 slecht hotel aan zodat je dat ook kon ervaren was leuk de douche was zo goor dat we ons gingen wassen in het zwembad daar was de eigenaar de volgende ochtend niet zo blij mee :D

Tja gelukkig zijn wij ook zo slim dat we dat gedaan hadden maar Fox heeft het recht om "gelijkwaardige" hotels uit te zoeken als aanvulling op degene die vermeld waren. Dat was dus ook precies wat ze bij ons gedaan hadden en wat dus absoluut NIET bevallen is. Daarnaast als je mijn ervaring goed had gelezen dan had je gezien dat het ook om de houding van de begeleiders ging en de "optionele" excursies.