Oorpijn bij vliegen, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Oorpijn bij vliegen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 22:38

Omdat het volgende week maandag al is, moet ik toch nog maar de ultieme tip hier op bokt zoeken.
Ik heb vroeger veel oorontsteking gehad, buisjes gehad etc. Autorijden in de bergen is al een drama, zeker als ik in een bus zit, maar in het vliegtuig is het gewoon niet leuk meer. Het doet waanzinnig veel pijn, ik heb het gevoel alsof iedereen mijlen ver van mij vandaan is en dat blijft na de landing ook nog ruim een halve dag zo.
Auw, auw, auw... Geen leuk begin van de vakantie.

Daarom hoop ik dat iemand (het liefst met ervaring!) tips hierover heeft.
Geen kauwgompje, geen paracetamol, dat helpt écht niet... ;(

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:39

oordoppen misschien of ibuprofen?

Sterkte en ik hoop dat je DE oplossing vind!!

Janine1990

Re: Oorpijn bij vliegen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 22:41

Oordoppen ben ik zelf wat wijfelend over. Heb ik de vorige keer ook geprobeerd, maar ik durfde ze niet door te drukken naar het trommelvlies, wat dus de bedoeling is.
Ibuprofen zal de pijn zeker verlichten, kan ik zeker meenemen. Maar het effect van een halve dag doof blijven is er dan nog wel :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:41

Heel bekend (tunnels voel ik al, laat staan bergen idd en vliegen was een hel) :) Bij mij helpen van die oordopjes goed, earplanes heten ze, kan je bij de apotheek halen :) Eventueel in combinatie met neusspray om alles goed vrij te houden.

Bij die dopjes voel je even flink druk (dat je denkt au of bijna au), en dan zakt het weer weg. Goed te doen, want hiervoor ging ik echt kapot van de pijn. Enige nadeel is dat ik sneller misselijk ben met die dingen in, dus volgende keer anti wagenziekte pilletjes mee :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 07:46

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 07:52

Oordopjes werken het best.
Mijn trommelvlies is eens gescheurd tijdens het dalen.

Dus wat ik zou doen is flink kauwgom kauwen, een paracetamol en oordopjes.
Dat werkte bij mij het best.

Wat je ook kunt doen als je dopjes eng vind is 2 plastic bekertjes op je oren drukken. Klinkt raar, maar werkt echt.
Moet je alleen voor jezelf uitvinden wanneer je die dingen op zet.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:13

Mijn vriendin had de heenreis ook z'n last van haar oren. De terugreis heeft ze ook oordopjes gekocht en ze heeft toen geen last gehad.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:36

Oordopjes met filter. Die sluiten de gehoorgang niet geheel af, maar verdelen de druk.

Ik heb goede ervaringen met die van Comfoor. Heb de variant 'Disco' (voor concerten e.d.) en heb ze uit nood eens gebruikt bij het vliegen, toen ik met een flinke verkoudheid in het vliegtuig zat. Geen pijnlijke oren. :)

http://www.beterhoren.nl/webapp/wcs/sto ... _11054_-4_

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:39

En als je geen oordopjes wil dan is er nog de mogelijkheid om 2 bekertjes te vragen met watjes die met warm water goed vochtig gemaakt zijn en die dan over je oren heen te houden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:41

drukverdelende oordoppen. Werkt echt!
En een paar dagen voor de tijd je oren spuiten/schoonmaken met dat orengoedje van de drogist (weet niet hoe het heet).
Die combinatie werkt bij mij en ik heb echt zitten huilen van de oorpijn tijdens dalen vooral.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:43

Heel veel slikken, neem maar lekker een zuurtje ofzo (wordt ook heel vaak uitgedeeld van te voren). Of gapen, en als je het durft (doe ik wel eens) je neus dicht houden en dan door je neus proberen uit te ademen, dan knappen je oren ook, helpt bij mij altijd wel, maar je moet het niet te hard doen. weet niet of dit wel helemaal goed is voor je oren
Bekertjes blijken ook te helpen ja, oordopjes hielpen bij ons niet, maar hoor hier juist betere verhalen daarover (heb daar lekker geen last van). :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 16:34

__denise schreef:
Heel veel slikken, neem maar lekker een zuurtje ofzo (wordt ook heel vaak uitgedeeld van te voren). Of gapen, en als je het durft (doe ik wel eens) je neus dicht houden en dan door je neus proberen uit te ademen, dan knappen je oren ook, helpt bij mij altijd wel, maar je moet het niet te hard doen. weet niet of dit wel helemaal goed is voor je oren
Bekertjes blijken ook te helpen ja, oordopjes hielpen bij ons niet, maar hoor hier juist betere verhalen daarover (heb daar lekker geen last van). :D

Ik weet niet of je hebt gelezen.... Maar dat helpt NIET... Dacht dat ik daarin duidelijk genoeg was geweest -.-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 16:34

Anya schreef:
drukverdelende oordoppen. Werkt echt!
En een paar dagen voor de tijd je oren spuiten/schoonmaken met dat orengoedje van de drogist (weet niet hoe het heet).
Die combinatie werkt bij mij en ik heb echt zitten huilen van de oorpijn tijdens dalen vooral.

Bestaat dat? :oo
Ik zat er namelijk nog over denken mijn oren te laten uitspuiten, ben namelijk ook best wel doof :o Maar als het zo kan, dan liever zo... :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 16:37

Karin schreef:
Oordopjes met filter. Die sluiten de gehoorgang niet geheel af, maar verdelen de druk.

Ik heb goede ervaringen met die van Comfoor. Heb de variant 'Disco' (voor concerten e.d.) en heb ze uit nood eens gebruikt bij het vliegen, toen ik met een flinke verkoudheid in het vliegtuig zat. Geen pijnlijke oren. :)

http://www.beterhoren.nl/webapp/wcs/sto ... _11054_-4_

Dat is echt heel wat anders dan onze drogist heeft! Bedankt voor de link zeg!
Dat druk verdelen klinkt me al een stuk meer als muziek in de oren... Ik heb het idee dat wanneer ik 'gewone' oordoppen in m'n oren doe, ik het probleem niet minder maak ofzo. Omdat er dan alsnog van één kant druk op komt te staan...

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:39

Ik moet ook altijd huilen van de pijn bij opstijgen en dalen!
Misschien ga ik ook maar die oordopjes bestellen!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:43

Bij mij helpt gapen erg goed. Dat kan ik gewoon opwekken.
Maar om eerlijk te zijn, heb ik er niet zo'n last van als jij...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 16:45

Rumpleteaser schreef:
Bij mij helpt gapen erg goed. Dat kan ik gewoon opwekken.
Maar om eerlijk te zijn, heb ik er niet zo'n last van als jij...

Ik heb gegaapt wat ik kon de vorige keer, maar het werkte gewoon echt niet...

Overigens is dat al 4 jaar geleden, maar gezien het aantal keren dat ik tegenwoordig oorpijn heb (vermoedelijk een lichte ontsteking omdat alles ook opzet daar) vrees ik dat het alleen maar erger is geworden, daarbij ben ik ook dover geworden... := Niet als in slechthorend, maar slecht tegen dubbele geluiden kunnen.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:08

Herken je klachten heel erg, heb tijdens mijn eerste keer vliegen zitten janken als een kleine baby. 2de keer speciale dopjes gehaald en paar dagen van te voren earex gebruikt en half uurtje voor het dalen ibuprofen ingenomen. En kauwgum zitten knauwen. Dit alles bij elkaar heeft het verdraagzaam gemaakt.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:50

Janine1990 schreef:
Ik weet niet of je hebt gelezen.... Maar dat helpt NIET... Dacht dat ik daarin duidelijk genoeg was geweest -.-

Doe maar rustig hoor, ik probeer ook alleen maar te helpen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:53

Wauw dat zijn goede tips!

Ik heb er ook veel last van, maar ik had oordopjes gekocht in het vliegtuig en toen was het al minder!

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:01

Mijn vriend heeft precies dezelfde problemen als jij Janine en hij heeft veel baat bij neusdruppels. Spray als je richting vliegveld gaat, vlak voor de vlucht en ook weer daarna.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 20:41

Nou, ik ben er helemaal klaar voor!
Neusspray zit in de tas, evenals m'n oordopjes. Heb ze gewoon bij de drogist gehaald.
En m'n oren zojuist schoongemaakt met earex, alleen heb ik een buisje gehad in m'n rechteroor, en quess what? Het is door het gaatje gelopen... :+
Maar dat gaat vanzelf wel weer over. Wordt het daar ook schoon, laat ik het zo zeggen :)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:04

ik heb er ook altijd mega last van echt vreselijk

heb ook van die airplane oordopjes. maar wat ook help is met je hoofd meer naar voren gaan zitten

ik zi echt met mijn hoofd bijna tussen mijn knieen oordoppen in en dan druk ik ook nog mijn oren dicht onder mijn oordoppen en veel slikken
maar echt je hoofd naar voren knikken helpt ook

sterkte ik weet soms ook niet waar ik het zoeken moet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:05

Oh en lekker je slapen masseren :)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:42

Janine1990 schreef:
Ik zat er namelijk nog over denken mijn oren te laten uitspuiten, ben namelijk ook best wel doof :o Maar als het zo kan, dan liever zo... :=

Ik laat meestal wel mijn oren uitspuiten voor ik ga vliegen, want anders zitten ze daarna gegarandeerd dicht. Ze doen ook sneller pijn bij het vliegen als ze nog vol zitten. :')
Nu heb ik wel dat mijn oren snel dicht zitten, weet niet of dat bij jou ook het geval is, maar je kan altijd bij de dokter vragen of het nodig is om ze te laten uitspuiten.

Ik heb alleen dan last van pijn aan mijn oren, dus heb verder niet echt tips die hier nog niet gegeven zijn.