Hey bokkers. Wij hebben een probleempje. Ik en 2 vriendinnen hebben een aantal maanden terug een vakantie geboekt via beachmasters naar Marmaris, Turkije. Vorig jaar zijn we naar Lloret geweest en de regeling e.d. beviel enorm, vandaar onze keuze om opnieuw via beachmasters te reizen. Aanstaande maandag, maandag 12 juli, stijgen we op. We hebben de tickets, vliegtijden, alles is geregeld en we kijken er enorm naar uit. Helaas kregen we gisterenavond via de E-mail bericht dat 'ons hotel te veel boekingen heeft genomen' . In andere woorden: we kunnen er niet meer bij... Beachmasters biedt ons wat optie's :
- een ander appartement in Marmaris. Helaas, maar dit appartement ligt op 2km van het centrum. Dus even gaan shoppen, noodzakelijke voeding halen, uitgaan, alles moet nu extra bedacht worden, want 2km een paar keer per dag is te doen, maar zoals vorig jaar liepen we echt tig keer per dag naar het centrum, en dan is 2km net iets te veel. Ook al is er een goede buslijn verbinding, dat gaat snachts niet echt helpen.
- Ze geven aan als we de accomodatie niet wensen te nemen , ze iets zoeken wat meer naar wens is..
- Onze reis kan kosteloos geannuleerd worden.
Mijn voorkeur gaat naar optie 2 , 1 van de vriendinnen wil liever de reis annuleren en een last minute pakken. Maar volgende week is absoluut de énige week dat ik nog wegkan. (ik heb in augustus flink wat herexamens). En ik heb net wat rondgesnuffeld op internet, en vond alleen last minutes ten vroegste voor augustus. (of kijk ik gewoon erg verkeerd?) We weten het dus niet meer, wat zouden jullie doen in ons geval?
Ik zou beginnen met optie2 om te kijken waar ze mee komen, met een beetje geluk komen ze met iets beters/luxers en heb je dadelijk een luxe vakantie voor 'weinig' . Ik zelf zou niet de gok nemen voor een last minute; dan weet je helemaal niet waar je terecht komt..
Of jullie kunnen natuurlijk voor optie één gaan, en dan Beachmasters laten zorgen voor vervoer voor die 2km die jullie steeds moeten afleggen.
Kan Beachmasters geen fietsen regelen? Dan zou optie 1 goed zijn.
plien26
Geplaatst: 08-07-10 09:16
Idd sluit me bij kristie aan! Hopelijk lukt het jullie nog,
Suc6
eekhoornerik
Geplaatst: 08-07-10 09:17
Optie 2, ze dienen een gelijkwaardig alternatief te bieden bij een overboeking.
Nu is de overboeking niet de schuld van Beachmasters maar van het hotel, echter hebben jullie een reis geboekt bij Beachmasters. Zij dienen op zoek te gaan naar een gelijkwaardig alternatief, desnoods zetten ze het hotel onder druk om hier mee te helpen.
dimmelim
Geplaatst: 08-07-10 09:19
Beachmasters nog even door laten zoeken en ondertussen ook zelf gaan zoeken, reisbureaus bellen of ze iets voor je hebben (optie nemen?) zodat je dat eventueel achter de hand hebt. Vooral met ze bellen (vaak!) en je "eisenlijstje" doorgeven. Zij moeten gelijkwaardige (of betere dat mag ook ) accomodatie kunnen leveren.
In Marmaris heb je overal winkels. 2 km van het centrum af betekend van het oude centrum met jachthaven en overdekte markt. Maar 2 kilometer daarbuiten heb je nog steeds kledingwinkels en supermarktjes. (Ligt er dan wel een beetje waar je precies zit, maar supermarkten heb je sowieso overal zitten) Dus ik zou het niet daarvoor laten als ik jou was. In Turkije rijden ook dolmusjes, voor ongeveer 50 eurocent brengt ie je naar 't centrum als je het te ver vindt. Maar wat is nu 2 kilometer.
Nathaliefje
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-10 09:27
Echt énorm bedankt voor jullie meedenken!!!! Iedereen is het er dus zo'n beetje mee eens dat we voor optie 2 moeten gaan? Beachmasters kan er natuurlijk niks aan doen, maar ik vind ook dat ze net wat meer moeite mogen doen in het uitzoeken van een geschikt appartement. We hadden het vorige namelijk uitgezocht vanwege de ligging.. Ik ga er eens achteraan en hou jullie op de hoogte! Ideeen zijn nog steeds heel graag welkom!
Edit : @ Nathalie: ik moet eerlijk bekennen niet echt op de hoogte te zijn van de ligging van andere andere winkels ten opzichte van het stadscentrum. In lloret hadden we een appartement dat ook op een behoorlijke wandelafstand 'van het centrum' lag, en dat was eigenlijk echt een hel... de afstand tot het centrum was zacht uitgedrukt, en we moesten echt constant in het centrum zijn, omdat er omheen niet veel soeps lag Maar ervaringen uit de eerste hand zijn dus enorm nuttig! Ik hou optie 1 dan zeker nog aan!
Laatst bijgewerkt door Nathaliefje op 08-07-10 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt
_Nicky_1
Geplaatst: 08-07-10 09:29
Ik ben 1 van de 2 vriendinnen en dit is wel even een deuk in je 'we-gaan-bijna-op-vakantie-met-zijn-drietjes-JEUUUJ-gevoel...
Ikzelf vind optie 2 de meest logische. Beachmasters moet ons maar een gelijkwaardig iets bieden. Liefst ook een appartement, kunnen we zelf wat eten in elkaar flanzen en zijn we niet afhankelijk van de uren van het hotel.
Zelf ben ik ook niet zo van de lastminutes dus dat wordt het zowieso niet!
NathaxZoef, ik heb in Marmaris gewoond en ken het dus erg goed. Inprincipe heb je overal kleine supermarktjes waar je eten kunt halen. Mag ik weten welk appartement ze jullieh ebben aangeboden? Misschien ken ik het en kan ik je vertellen in watvoor omgeving het ligt.
_Tara_
Geplaatst: 08-07-10 09:49
Lastminutes kan je makkelijk nog zo vinden dat je morgen op vakantie gaat bij wijze van spreken, dus dan heb je niet goed gezocht Ik zou zelf ook voor optie 2 gaan inderdaad
_Nicky_1
Geplaatst: 08-07-10 09:50
Waar ik me ook zorgen over maak is als we snachts zijn uitgeweest en we moeten die 2 km nog terug met 3 meisjes.. Niet echt veilig lijkt me... of is dit een vreemde redenering?
Niet slecht hoor! Zit in een toeristische buurt dus genoeg supermarktjes en winkeltjes. En helemaal niet ver van het centrum. In mijn ogen makkelijk te wandelen.
en het bedrag dat op een website staat dat je betaalt voor dat appartement is 130 euro minder dan dat wij voor ons appartement hebben betaald... Dat vind ik toch ook nogal wat..
Kunnen ze niets anders aanbieden, als je deze niet ziet zitten? Zou er idd ook niet mee akkoord gaan als deze minder kost dan wat je oorspronkelijk geboekt hebt.
Overigens zitten het appartement wat jullie geboekt hadden en het 'nieuwe' appartement bijna langs elkaar, dus de afstand hoeft het niet te doen lijkt me. Scheelt misschien een paar honderd meter.
dimmelim
Geplaatst: 08-07-10 10:11
Ik zou proberen of je een appartement wat iets beter scoort op de ranglijst kunt krijgen. In ieder geval niet iets wat goedkoper/ slechter is.
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 08-07-10 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Iris82
Geplaatst: 08-07-10 10:12
Tja, maar zijn de recensies van je oorspronkelijke hotel wel goed? Lijkt me sterk. Al die hele goedkope hotels daar is wel iets over te zeuren.
Zwitsal
Geplaatst: 08-07-10 10:12
ik ben een aantal (4 denk ik) jaar terug in marmaris geweest. wij hadden ook een hotel dat toch wel een kwartier lopen van de barstreet af lag. ook snachts was dat echt prima te doen..wij hebben ons toen in ieder geval niet onveilig gevoeld!
Wbt recensies, ik kijk er nooit naar... Ik heb in een 4 sterren hotel gewerkt en dat was echt een geweldig hotel maar de recensies zijn lang niet zo goed. Alleen als er iets fout is wordt het gemeld, goede berichten lees je nergens of bijna niet.
Nathaliefje
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-10 10:18
Okee om de afstand moeten we het dus zeker niet laten! Ik heb net de recensies gelezen, en dat klinkt idd niet echt heel aantrekkelijk allemaal Ons aanvankelijk appartement was : Erdenhan appartement. En dat had toch wel een betere naam.. Maar ik ga mijn vakantie zeker niet laten verpesten omdat we toevallig in een iets mindere appartement terecht komen we gaan proberen of we iets beters kunnen krijgen, en anders gewoon deze appartementen