Welke boeken nemen jullie mee op vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Welke boeken nemen jullie mee op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 10:06

Nou ja de titel spreekt voor zich.

28 juli vlieg ik voor 11 dagen naar Gran Canaria, zon, zee en strand dus.
Nu lees ik heel erg graag en veel, maar heb ondertussen de boekenkast van mijn moeder ook uit.

Ik ben nu bezig met "de Uitnodiging" maar die heb ik voor die tijd nog wel uit en het is een vrij luxe versie dus dat vind ik zonde.

Mijn vraag: Wat nemen jullie mee en wat raden jullie echt aan.

PS, ik heb geprobeerd te zoeken met de zoekfunctie of er al een soortgelijk topic bestond, dit heb ik echter niet kunnen vinden.

RelarDevi

Re: Welke boeken nemen jullie mee op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:35

Ontdekking van hemel (Harry Mulisch)
Wereld van Sofie (Jostein Gaarder)
Plotseling gebeurde er niets (trilogie van Herman Brusselmans)
Lord of the Rings

boeken van Stieg Larsson zijn ook heel erg leuk.

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:55

Ik heb vorig jaar 'zussen voor altijd' van Erica James gelezen, was lekker dik en geen zwaar verhaal waarbij je steeds na moet denken. Inmiddels heb ik bijna al haar boeken gelezen (neem er dit jaar nog 2 mee op vakantie) en ik vind dit zelf echt boeken voor op vakantie!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:59

ik heb de serie van
de duiver draagt prada chanel chiq enzovoord. dit vind ik een aanrader

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 23:22

Ik neem altijd mijn E-reader mee, geen last meer van overgewicht ideaal, even voor die tijd wat boeken (suzanne vermeer, idd Stieg Larsson en andere ) downloaden en mijn vakantie kan beginnen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 00:13

liesJ schreef:
ik heb de serie van
de duiver draagt prada chanel chiq enzovoord. dit vind ik een aanrader

Leuk voor een uurtje trein idd, niet voor een weekje vakantie. Met een weekje vakantie lees ik toch al gauw 2 tot 3 dikke pillen weg. (ehh, ik lees iig niet wanneer ik steden bekijk )

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:09

Neem geen boeken mee wel de girlz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:47

Ik heb vorige vakantie de hele Harry Potter serie weer eens uitgelezen. Soms oersaai, maar wel lekker om even bij weg te lezen :)

Voor de rest lees ik altijd medische thrillers van mn vader, haha :)) Hij is degene die boeken meeneemt, ik heb daar niet genoeg plek voor in mijn tas :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:14

Waar ligt je voorkeur? Een thriller of een echte chicklit? :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 08:47

Ja ik vind dus echt alles leuk :j Ik denk dat ik vandaag maar even een bestelling ga plaatsen bij Bol.com :j

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:48

de wetten van de magie van terry goodkind vind ik wel leuk, zijn ook 10 dikke boeken dus ben je even zoet mee.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:09

Ken je de site Chicklit.nl? Hier staan inmens veel boeken op, heel handig! Is wel even goed zoeken maar je hebt zo wat te pakken! En verder Saskia Noort is een hele goede schrijver. Ik zou boven even moet kijken naar de rest van de schrijvers. Oh en Harry Potter boeken zijn ook erg leuk, maar ik vind ze persoonlijk leuker om in de winter te lezen ivb het wintergevoel :))

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 09:17

Ik alles van Saskia Noort eigenlijk al gelezen. Harry Potter trekt me niet zo, heb daar nog nooit iets van gelezen :n
Hou dus ook niet zo van LOTR

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:25

Haar Naam Was Sarah dan? Die schijnt ook heel goed te zijn :j
En Esther Verhoef is ook een hele goede schrijfster evenals Stieg Larsson. Helaas heb ik zijn boeken nog niet kunnen lezen :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 09:29

Die staat al op mijn verlanglijstje idd :j

Van Stieg Larson heb ik ook nog niks gelezen :n Misschien dat ik daar ook nog iets van bestel. Ik neem denk ik 4 boeken mee, vooral als het grote pillen zijn heb ik daar wel genoeg aan :j Ik kan namelijk niet lezen en tegelijk mijn Ipod ophebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:13

Haar naam was Sarah is een onwijs goed boek :j Heb ik vorige vakantie gelezen, net als het recht om terug te keren van leon de winter (of het recht op terugkeer, weet het niet meer zeker). Beide hele goede boeken :j Haar Naam Was Sarah had ik met twee middagjes uit, is niet zo'n dik boek en leest lekker weg. Wel heel emotioneel :j Het recht op terugkeer is een wat dikker boek, maar je wordt er wel heel erg in opgezogen dus je blijft dan ook een tijdje lezen zeg maar :))

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:21

SAKKIA schreef:
Ik alles van Saskia Noort eigenlijk al gelezen. Harry Potter trekt me niet zo, heb daar nog nooit iets van gelezen :n
Hou dus ook niet zo van LOTR

welke boeken van saskia zijn echte aanraders?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:22

Ik zou zelf alle 4 de boeken van Twilight meenemen :+:

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:24

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:16

Ik heb ook Haar naam was sarah mee. En nieuwe buren van saskia noort en een paar boeken van simone vd vlugt.
Vind dat een leuke schrijfster.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:53

Taal is zeg maar echt mijn ding, van Paulien Cornelisse

Echt een geweldig boek:

Paulien Cornelisse schrijft over taal. Niet over hoe het zou moeten, of hoe verschrikkelijk het is dat er mensen zijn die 'groter als mij' zeggen. Nee. Het gaat over taal zoals die op dit moment gesproken wordt. Dat is soms walgelijk, en soms aandoenlijk. Wat volgens Paulien Cornelisse in ieder geval vaststaat, is dat mensen bíjna nóóit zeggen wat ze bedoelen. ('Als ik even heel eerlijk ben' lijkt de opmaat tot vriendelijk commentaar, maar is meestal de inleiding tot keiharde kritiek onder de gordel).
Veel mensen vinden dat wij ons vooral door het gebruik van taal onderscheiden van de wilde beesten. Paulien Cornelisse ziet taal niet als een teken van civilisatie, maar meer als een voortzetting van omgangsvormen uit de oertijd. We zijn nog steeds bezig elkaar te vlooien en tegen elkaar te gillen, alleen doen we dat nu op een veel ingewikkelder manier. Je hebt ook mensen die niet willen toegeven dat de discussie inmiddels een ruzie aan het worden is. Die zeggen bijvoorbeeld: 'Grappig dat je dat zegt,' terwijl het helemaal niet grappig is.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 00:05

Hmm.. Vorig jaar heb ik voor op vakantie 2 boeken gekocht die van Nederlandse schrijvers zijn, zodat ik die voor mijn boekenlijst op school kon gebruiken.. Dat waren: "De Reunie" van Simone v/d vlucht en "Zomertijd" van ...? (even vergeten). Daarvan vond ik De Reünie wel een erg leuk boek :) Denk alleen dat je die al hebt gelezen..

Omdat ik voor school boeken ook moest vergelijken (genres) heb ik "Komt een vrouw bij de dokter" en "meisje met 9 pruiken" gelezen, maar ik vond "komt een vrouw bij de dokter" geen leuk boek en ik denk dat het andere boek niet echt iets is voor iemand die graag en veel leest.

Nog iets wat mijn moeder is op vakantie heeft gelezen: Kunta Kinte. Als ik het zo goed schrijf. Heel dik boek, maar wel erg spannend als ik het zo goed heb begrepen :)

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 00:26

En nu kom ik met mijn abnormale smaak in boeken :+

Bij mij gaat sowieso "Game of Thrones" mee van George R.R. Martin en mogelijk het vervolg daarop. Maar dat is een High-fantasy van het kaliber LOTR, dus daar vind de TS niet zoveel aan :').
Ik heb ook heel lang the Count of Monte Cristo van Alexandre Dumas liggen, dus die kan mogelijk mee. Maar dat is nogal een kwetsbaar boek *zo rond de 1000 pagina's, hardback* dus ik ben bang dat die stuk gaat in m'n koffer.
Ik denk dat ik the Phantom of the Opera van Gaston Leroux ook meeneem, die moet ik al heel lang weer een keer herlezen en is iets compacter.
Vorig jaar heb ik the Hunchback of the Notre Dame gelezen van Victor Hugo. En we beginnen een patroon te zien, de drie bovenste zijn Franse klassiekers. Het zijn beslist geen makkelijke boeken, daar schrijvers uit de vorige paar eeuwen vaak erg lang van stof zijn en de neiging hebben om van het plot af te dwalen ( Victor Hugo helemaal, maar die schetst daarentegen prachtige tijdbeelden ). Maar als je echt voor die boeken gaat zitten en je ook interesseert in die tijd zijn ze echt heel mooi :j.
Even kijken of ik nog wat in m'n light reading categorie heb liggen, want mijn lijstje is wel erg zwaar :D. Ik heb een boek uit het historische genre liggen, Nefertiti van Michelle Moran. Geen al te dik boek over 1 van de beroemdste Egyptische koninginnen, leest prettig weg.
En een erg leuk boek dat ik een tijdje terug heb gelezen was "Het kerkhof" van Neil Gaiman. Strikt genomen een kinderboek, maar wel een heel leuk en origineel boekje, vond 'm erg leuk :D.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:09

Ik neem Gossip en Gucci o.i.d. mee, heb ik net gescoord bij de boekhandel :') . Die is nog redelijk dik en mijn ouders en ik zijn van plan om vooral veel op onderzoek uit te gaan in Berlijn, dus het boek is vooral voor 's avonds lezen.

En ik heb nog wel wat aanraders voor je maar het is wel fantasy en zo te horen/lezen hou je daar niet zo van:
-De verborgen prinses van Lynn Flewelling. Spannend en mysterieus. Het begin is even lastig om door te komen maar daarna is het echt een geweldig boek :+: . Dik ook :j
-Twilight natuurlijk ;) van Stephenie Meyer , zijn fijne doorleesboeken en je kunt ze makkelijk even aan de kant leggen en daarna weer verder lezen
Laatst bijgewerkt door Dewii op 20-07-10 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:12

Ik zit ook te twijfelen wat boeken van Saskia Noort aan te schaffen en mee te nemen. kan iemand mij vertellen wat voor soort boek dat is? Dan doel ik op de schrijfstijl. Ik heb namelijk een hekel aan `ik`- verhalen, en ook aan hij/zij-verhalen...