Wie is er in Griekenland geweest: ervaringen gevraagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kler

Wie is er in Griekenland geweest: ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 17:49

Hai allemaal!
Ik ben me een beetje aan het orienteren op een vakantie naar Griekenland. Maar aangezien zowel ik als mijn vriend er nog nooit zijn geweest is het erg lastig om een keuze te maken. Vandaar dat ik jullie hulp inroep. Wie is er in Griekenland geweest en wat zijn jullie ervaringen?
We willen graag half augustus voor 7-10 dagen weg en zijn op zoek naar een zo rustig mogelijk eiland of deel van Griekenland met zo min mogelijk andere toeristen ;). Het liefst wel met een leuk (ook weer rustig) strand en mooie natuur om te wandelen of fietsen.
Alle ervaringen zijn welkom, ook als het juist niks voor ons lijkt, dan weet ik in ieder geval waar niet heen te gaan :+.
Alvast bedankt!!

Storm

Re: Wie is er in Griekenland geweest: ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:08

kler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 22:23

Storm schreef:

Dankje! Staan idd leuke dingen in. Zie dat de meningen aardig verdeeld zijn haha. Zit ontzettend te twijfelen, vooral omdat wij dus echt in het hoogseizoen moeten gaan. Mei/juni hoor ik van veel mensen dat het overal wel leuk is, maarja dan gaan wij niet en heb echt geen zin om straks alsnog tussen groepen mensen te zitten.

snoebelke8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:29

Ik ben zelf 2 jaar geleden met mijn vriend naar het eiland Kos geweest. Wij waren ook niet opzoek naar drukke discotheek gebieden en hebben het op Kos heerlijk naar onze zin gehad. We hadden een hotel uitgezocht dat buiten het centrum lag en hadden dus ook geen overlast van geluid tot diep in de nacht. We hebben daar overdag een scooter gehuurd ( je kunt ook fietsen quads en auto's huren tegen een zeer betaalbaar tarief) en hebben uren rondgereden zonder andere mensen tegen te komen :). Je kunt er zelf voor kiezen om juist toeristische plekken op te zoeken of rustig de bergen in de gaan waar je niemand tegenkomt. Ik durf niet te zeggen of dit op alle plekken in Kos zo is.

We hebben zelf ook nog een dag gedoken daar. Wel een toeristisch uitstapje maar echt een gave manier om de onder water natuur te ontdekken :).

Als je niet van stappen of drukte houd zou ik sowieso niet zo snel voor Kreta/chersonissos kiezen. Dit zijn toch wel zeer populaire plekken voor jongeren en drukte.

Als je nog meer wil weten hoor ik het wel!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:31

Wij zijn vorig jaar op huwelijksreis naar Kreta geweest. Zaten vlak bij Chersonissoss, wat natuurlijk wel heel toeristisch is. Maar het mooiste vond ik lekker een auto huren en kaart erbij en Kreta rondrijden. Dan kom je in eens in allemaal leuke kleine dorpjes waar amper een toerist rondloopt, prachtig!

Een fiets eiland is het trouwens niet vind ik, veel te heuvelachtig.
En wandelen kan je prachtig in de Samariakloof, al is dat dan wel weer toeristisch..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:37

Samariakloof is wel lang hoor, ongeveer 16 km en hij loopt van 1200 m af naar zeeniveau.
Daar moet je dus wel wat conditie voor hebben :)

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:43

Ik heb echt 0 conditie, maar wel gelopen. Was inderdaad vreselijk lang en ik had het ook helemaal gehad op het einde en daarna 3 dagen niet normaal kunnen lopen van de spierpijn.. :Y)
maar o wat was het mooi en de moeite waard :+:

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:05

Wij zijn vorig jaar op Zakynthos geweest, echt lekker rustig (wij zaten wel in een toeristisch dorpje met 3 hotels ofzo) vonden wij. De andere toeristen (veelal Engelsen) lagen de hele dag aan het zwembad dus weinig last van gehad.
Verder vond ik het echt een mooie vakantiebestemming!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:08

Wil je echt cultuurhappen?

Wij zijn vorig jaar met school lans alle highlights geweest, erggg tof! :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:13

Half augustus zal het moeilijk zijn om wat te vinden wat niet druk is. Ook de Grieken zelf hebben dan vakantie.
Mij schiet als eerste Alonissos te binnen. Echt niet druk en je moet er altijd met de boot naar toe. Je vliegt dan op Skiathos. Skopelos vind ik persoonlijk leuker maar is wel toeristischer.

Eilanden als Kos, Rhodos en Kreta zou ik zeker mijden in het hoogseizoen.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:15

Ik ben ooit op Karpathos geweest. Het staat me nog steeds bij als een van mijn leukste vakanties! Er is een vliegveldje.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 16:41

Super bedankt voor de tips allemaal! Heb er al heel veel aan. Meer tips blijven welkom, ga me dit weekend even lekker verdiepen in alle bestemmingen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:52

Ik ben vorig jaar in Kefalonie geweest met mn vriend. Hotel heette San Georgio (via Arke) was super! Ontzettend mooi uitzicht vanuit het hele hotel op zee, super leuk en sfeervol ingericht, mooie zwembaden, genoeg te doen zoals tennisbaan, pingpong tafel, internet en tv, het was heerlijk rustig zonder kinderen :D hotel lag pal voor het strand. Was echt een prive strand want omdat je over een soort steiger/balk over een rots naar het strandje moest deden niet veel mensen dat. Maar was gewoon veilig en dan kwam je op een super mooi strandje uit, met ontzettend helderblauw water, echt sprookjesachtig. En het was niet eens heel duur, ong 350 euro voor 8 dagen incl. ontbijt. Echte aanrader :j misschien zit niemand te w8en op mijn hotelverhaal maar word weer helemaal blij als ik eraan terugdenk <3

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:19

Kithira kun je ook nog proberen. Ross is de enige die daarop vliegt, dus er zitten iig weinig Nederlanders.
Verder is de Pilion nog een optie. Alleen Hotelplan en Ross gaan daar naartoe en het schijnt heel mooi te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:20

Ik zou er wel rekening mee houden dat er in Griekenland zwaar gaat worden bezuinigd op onder andere de ambtenaren-salarissen, en dat je daardoor deze zomer best kans hebt om in een staking terecht te komen ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:25

Ach, dat valt best mee, Blijheid. Het vliegverkeer zullen ze ontzien en verder heb je er geen last van zolang je niet in Athene zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:21

Er was anders laatst op het nieuws dat bijvoorbeeld een aantal veerboten door actievoerders werden geblokkeerd, zodat mensen niet naar hun vakantiebestemming konden.
Ik zeg niet dat je niet moet gaan, maar houd het wel in de gaten ;)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:00

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:04

Ik ben ik Corfu en 2 keer op Kreta geweest, vorig jaar ben ik op kreta bij Chania geweest (westkust) was daar erg mooi vooral bij Elafonisi (caribisch strand van kreta), daar heb je hele drukke stukken strand, maar er zijn ook hele stukke strand die je bijna helemaal voor je alleen hebt:!

foto van Elafonsi: http://lostescape.deviantart.com/art/la ... 0603&qo=51

kler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 17:48

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:53

Wij zijn dit jaar naar Sissi geweest. AQUIS VASIA BEACH & SPA
Vriendelijke mensen. uitstekend hotel/apartement. Heerlijk eten. Via Jiba alles gedaan.
Leuk dorpje en als je meer drukte vind dan ben je met de bus zo in Chersonisos

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:56

Corfu vind ik een echte aanrader, topvakantie gehad! +:)+

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:01

kler schreef:
LisaDijk schreef:

Wow dat ziet er mooi uit zeg!

ja het is echt prachtig daar! wij vonden het jammer dat ons appartement vorig jaar niet wat dichterbij was, wij moesten een aantal keer van Chania naar Elafonisi rijden, is toch al gauw zo'n anderhalf uur! maar er zitten in Elafonsi zelf heel veel appartementen/hotels!

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:05

Ben zelf dit jaar op Karpathos geeest en het was er echt onzettend leuk. Hele relaxte sfeer en erg mooie strandjes. Ik ga er zeker nog een keer naar toe.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:06

Ik kan het eiland naxos echt aanraden.. heerlijke natuur, lekker groen, schitterende stranden.. cultuur genoeg.
Ik ben echt verliefd geworden op dit eiland.

Helaas kun je er niet naar toe vliegen.. je moet vanaf athene met de boot.. maar dat is ook nog eens een schitterende boottocht door de cycladen.