Informatie gevraagd over backpacken in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Surion

Informatie gevraagd over backpacken in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 09:14

Al ik afgestudeerd ben (over 2 jaar, maar plan graag op voorhand :Y) ) willen een vriendin en ik 3 weken gaan rondtrekken in Australië.
We willen dit graag met tent doen, maar andere goedkope suggesties mogen altijd gegeven worden. :)
Welk deel van Australië raden jullie aan om te gaan rondtrekken? Suggesties voor een goedkope vliegmaatschappij?
Hoeveel hebben jullie gespendeerd op je reis?

Alvast bedankt om mijn vragen te beantwoorden!

RelarDevi

Re: Informatie gevraagd over backpacken in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:16

3 weken, bedoel je niet 3 maanden?
3 weken vind ik namelijk wel heel erg kort, zeker als je naar een heel andere continent gaat. Ik zou zeker Nieuw Zeeland er ook aan plakken!

Verder heb ik geen tips want ik ben daar dus nog nooit geweest hehe.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 15:45

3 maanden kan ik financieel niet aan :o
Het zal nu al kantje boordje zijn om net voldoende geld bijeen te sparen tegen dan.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:11

Heb je over 2 jaar niet meer geld, kun je in de 2 jaar die nog resteren beetje gaan werken.
Ik dacht ook dat Australie echt een backpackland is waardoor je hier en daar ook gemakkelijk beetje werk kan doen om over te leven. (heb ik eens gezien op tv)
Ook heb ik ergens gelezen dat 3000 (excl vliegticket) euro genoeg is voor 3 maanden.. Ik doe met 1200 euro een maand (5 wkn) oost europa. En dan doe ik nog echt ontzettend luxe (niet de goedkoopste hostel, uit eten elke dag, veel bier drinken, hier en daar iets leuks kopen enz). Met zelf koken, met goedkoopste vervoermiddel gaan (dit kan varieren. Soms is vliegen in Europa goedkoper dan als je met bus gaat bijv)

Of zoek een leuke paardenranch in Australie waar je kan werken voor woning en kost. Zus van een vriendin heeft dat eens gedaan, een prachtervaring was dat vond ze.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 17:05

Dat van die paardenranch klinkt wel fantastisch, m'n vriendin rijd geen paard maar ze vind ze wel lief :D
Bedankt voor de goede tip!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:19

Je hebt hier ook veel websites over, maar die heb je ongetwijfeld al gevonden ;)
Waar je wel aan moet denken, is dat je bij veel landen en volgens mij geldt dat ook voor Australië een bepaald bedrag op je bankrekening moet hebben staan voordat je voor langere tijd een visum krijgt.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 17:43

Oh, raar systeem is dat, maar zal er aan denken :j
Pfff vind het geweldig en eng tegelijk, even naar de andere kant van de wereld :oo

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:46

In 3 weken tijd redt je het net om Sydney-Cairns te doen, wel is het erg krap hoor!.

Weet niet of je weet wat je allemaal wilt zien?

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 17:48

Eigenlijk hebben we daar nog geen flauw idee van...
Australië is zo groot en er is zoveel te zien, langs de ene kant wil ik dolgraag de Outback zien en Ayers Rock enzo, langs de andere kant lijkt het me geweldig om de stranden te doen.

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:32

Okee, dan zou ik inderdaad als ik jullie was daar goed overnadenken hoe of wat!.
Het is allebei prachtig. Zelf wil ik er ook een keer naartoe.
Succes en vooral veel plezier met de voorbereidingen:)

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:55

[BEU] Australië 2010!
heb je daar al in gekeken? :)
goedkope vliegmaatschappijen eeeuh, met air asia naar singapore en dan naar sydney?
dat is denk ik het goedkoopste of niet?

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:18

3 weken?! Dat wil ik niet eens backpacken noemen.
Weet je wel hoe groot Australie is? Met drie weken zie je niets joh...Dan moet je ten mínste een auto gaan huren. Of binnenlandse vluchten oid. Ik zou echt even gaan doorsparen meid. Dat zou doodzonde zijn...

Ik had aan 6 maanden Afrika niet eens genoeg :))
Laatst bijgewerkt door Gerbenfroh op 10-06-10 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:20

_Noor schreef:
Je hebt hier ook veel websites over, maar die heb je ongetwijfeld al gevonden ;)
Waar je wel aan moet denken, is dat je bij veel landen en volgens mij geldt dat ook voor Australië een bepaald bedrag op je bankrekening moet hebben staan voordat je voor langere tijd een visum krijgt.

Dat is alleen als je een reis-werk visum wil/hebt.
Working holiday visa. :) (3200 euro)

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 17:39

Ik ben eigenlijk helemaal het type niet om 3 maanden of langer weg te blijven :o
Plan is om 3 weken te gaan rondtrekken en dan werk te zoeken en huisje te kopen met m'n vriend, en ik wil dat geen jaar uitstellen...

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:40

3 weken maar? haha zonde van je geld toch?? kost je al een vermogen om heen te vliegen, om iets te doen wat de meeste voor een half jaar tot jaar doen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:15

3 weken vind ik echt ontzettend zonde!! Wel zo'n duur vliegticket betalen, en dan nog bijna niks zien. 3 weken vakantie was eigenlijk al veel te weinig voor nieuw-zeeland, gelukkig zat ik in 1 plaats 5 maanden en heb ik van daaruit al wat meer gezien.

Tent zou ik trouwens ook niet doen. Hostels moet je hebben :j Is ook niet ontzettend duur, wel heel gezellig en je zit altijd lekker warm, en belangrijker: veilig.

Wel leuk dat je heen wilt. Ik zou van tevoren veel andere backpackers contacteren en aan hun vragen wat je nou echt moet doen :j En wat je echt moet doen: skydiven :j En eigenlijk moet je - als je d'r toch bent - ook even naar nieuw-zeeland <3 Maarja :D

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:37

imd schreef:
3 weken vind ik echt ontzettend zonde!!

Idd, ticket kost je minimaal 800 - 1.000 euro (das de goedkoopste deal die ik ooit gezien heb van hier naar Sydney) en in drie weken kun je maar heel weinig van het land zien, tenzij je ook binnenlandse vluchten erbij neemt of je beperkt tot een gebied. Vergis je nl niet in de afstanden in Australie...

En werken op een (paarden)ranch is op zich een goed idee, maar houd er rekening mee dat je daar bijna altijd een werkvergunning voor nodig hebt en dat ze over het algemeen alleen mensen aannemen die minimaal 6 weken blijven (ivm inwerken enzo)

Succes met de voorbereidingen!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:38

Ik heb toevallig net nog (haast lastminute dat wel) een ticket gezien voor 600 euro enkel.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:45

MoonChloe schreef:
Ik heb toevallig net nog (haast lastminute dat wel) een ticket gezien voor 600 euro enkel.

Ja, maar ik neem aan dat ze ook terug willen na drie weken ;) De retourvlucht kost vaak nog een keer zoveel (helaas...)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:46

Ik zou zeggen, blijf daar en zoek daar ondertussen ook naar terugvlucht :P (maar dan moet het je niet uitmaken wanneer je teruggaat hehe)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:49

Een enkele reis Australië kun je alleen boeken als je emigreert. ;)

In alle andere gevallen moet je weg zijn voor je visum afloopt. Dan moet je dus wel een retourticket hebben, je kunt hooguit een open retour boeken met een voorlopige terugreisdatum.

Maar op een enkeltje kom je dus zo makkelijk Australië niet in.

Ik vind drie weken ook wel heel kort voor zo'n reis naar de andere kant van de wereld. Ben zelf naar Australië geweest en later nog een keer naar Nieuw-Zeeland. Zelfs voor Nieuw-Zeeland is een maand toch wel het minimum als je echt wat wilt zien en doen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 15-06-10 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:50

Karin schreef:
Maar op een enkeltje kom je dus zo makkelijk Australië niet in.

Nee, jammer is dat he :D Anders zou ik gewoon een keer vergeten om een terugticket te boeken, haha!!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:51

Oh jee, dat wist ik niet. Goed om te onthouden voor als ik ooit naar australie ga.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:56

Vriendin had dat ook idd, haar vader had het terugticket gekocht en die kwam dus bijna Aus niet in. Staat nu ook op de zwarte lijst daar :+

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:00

Ik heb een keer de heenvlucht naar Adelaide genomen en de terugvlucht vanuit Darwin. Toen werden we er eerst op gewezen door Cheaptickets.nl dat start- en vertrekpunt niet hetzelfde waren en we dus tussendoor zelf moesten reizen :+ en dat mochten we ook nog een keer uitleggen aan de immigratiedienst, haha!!