paardrijden op Ijsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annehoe

paardrijden op Ijsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 17:20

Ik wil graag deze zomer een reis te paard door ijsland gaan maken.
Via google ben ik opzoek gegaan naar bureaus die deze reis aanbieden.
Er zijn diverse aanbieders maar de reis verschilt ook behoorlijk van prijs duur en activiteiten.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die ooit te paard door ijsland zijn gegaan.
Hoe heb je geboekt en wat was je ervaring.

Nado

Re: paardrijden op Ijsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:59

Je zou deze vraag misschien ook op het ijslanderforum kunnen stellen, daar zitten veel mensen die dit gedaan hebben.

Ik heb over Eldhestar veel goede verhalen gehoord.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:01

Misschien een gekke vraag hoor, maar is daar deze zomer wel te komen als tourist? Ik bedoel met die vulkaan enzo...

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 21:46

Nickeltje schreef:
Misschien een gekke vraag hoor, maar is daar deze zomer wel te komen als tourist? Ik bedoel met die vulkaan enzo...

Hier heb ik zelf ook naar geïnformeerd. Het schijnt mogelijk te zijn. Zelfs om rond de vulkaan te rijden.
Ik ben nu aan het kijken of de reis vergoed wordt als hij toch niet door kan gaan wegens rook/vulkaan.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:47

Ahja, dat is wel slim om mee te nemen.
Ik hoop voor je dat je gewoon een lekkere en mooie vakantie kunt hebben. Veel plezier!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:23

Ik ben vorig jaar op Ijsland geweest. Volgens mij zijn Eldhestar en Ishestar de grootsten:

www.ishestar.is
www.eldhestar.is

De meeste reisorganisaties zullen met hun samenwerken.

Ik vond ook nog:
www.riding.is
www.lythorse.com
www.polarhestar.is
En er zijn er vast nog veel meer.

Het zou wel eens goedkoper zijn om zelf een losse vlucht + rondreis te boeken, maar Ijsland is niet goedkoop en ik denk niet dat het er sinds vorig jaar goedkoper op geworden is.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 16:21

manic schreef:
Ik ben vorig jaar op Ijsland geweest. Volgens mij zijn Eldhestar en Ishestar de grootsten:

http://www.ishestar.is
http://www.eldhestar.is

De meeste reisorganisaties zullen met hun samenwerken.

Ik vond ook nog:
http://www.riding.is
http://www.lythorse.com
http://www.polarhestar.is
En er zijn er vast nog veel meer.

Het zou wel eens goedkoper zijn om zelf een losse vlucht + rondreis te boeken, maar Ijsland is niet goedkoop en ik denk niet dat het er sinds vorig jaar goedkoper op geworden is.

Bedankt voor deze info, zal er vanavond eens rustig naar kijken.
Ik ben nu bezig een ruiter reis van 6 dagen te boeken begeleid. Daar aan vast
wil ik nog 2 dagen reykjavik boeken.
Ik heb begrepen dat het een veilig land is waar ik wel 2 dagen alleen kan verblijven?
heb je nog tips voor mij?
waar ben je zelf geweest? ben je ook wezen paardrijden?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:52

Reykjavik is heel relaxed. Ik was ook gewoon alleen en dat was verder geen probleem. Ik heb een stopover gemaakt op de terugweg vanuit New York. Ik wou heel graag een walvistocht maken, maar de 3 dagen dat ik er was waaide het zo hard dat ze niet uitvaarden :\

Ik ben wel met jetlag en al in een tourbus geklommen en heb zo de geysers en watervallen bekeken. Een beetje suf mischien, maar je ziet een hoop in korte tijd. Ik heb wel gereden, maar dat was een korte rit in een beginnersgroep, dus niet echt je van het.

Er is een hoop te doen en een hoop organisaties die tochten vanuit de hotels of het centrum organiseren. Erg handig. Ik zat in het Hilton (toevallig goedkope aanbieding) en daar werd alles vanuit de lobby geboekt.

Heb ook nog gegeten in restaurantje Solon, omdat mijn paard zo heet :D

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 17:16

manic schreef:
Reykjavik is heel relaxed. Ik was ook gewoon alleen en dat was verder geen probleem. Ik heb een stopover gemaakt op de terugweg vanuit New York. Ik wou heel graag een walvistocht maken, maar de 3 dagen dat ik er was waaide het zo hard dat ze niet uitvaarden :\

Ik ben wel met jetlag en al in een tourbus geklommen en heb zo de geysers en watervallen bekeken. Een beetje suf mischien, maar je ziet een hoop in korte tijd. Ik heb wel gereden, maar dat was een korte rit in een beginnersgroep, dus niet echt je van het.

Er is een hoop te doen en een hoop organisaties die tochten vanuit de hotels of het centrum organiseren. Erg handig. Ik zat in het Hilton (toevallig goedkope aanbieding) en daar werd alles vanuit de lobby geboekt.

Heb ook nog gegeten in restaurantje Solon, omdat mijn paard zo heet :D

dit klinkt erg relaxed.
Heb je nog dingen die ik moet zien in die 2 dagen dat ik evt in Reykjavik ben? Kan je z'n walvissen tocht doen vanuit daar
of moet je daar voor in een andere stad zijn?
Ik ben nu bezig om een reis via www.gomagma.nl
hun kunnen voor mij de vlucht, hotel en paard rijden boeken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:05

Ik ben 2x met hestasport geweest (geen idee of ze nog bestaan).

De eerste keer heb ik de sheep round-up gedaan en het jaar erop de Kjolur trail.
Was super!

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 21:28

Cowgirl schreef:
Ik ben 2x met hestasport geweest (geen idee of ze nog bestaan).

De eerste keer heb ik de sheep round-up gedaan en het jaar erop de Kjolur trail.
Was super!

momenteel twijfel ik tussen Kjolur trail en Vulcano Hekla delux...
Ik ben dan ook benieuwd naar jou 'advies' en ervaring
kan je mij wat meer vertellen over jou reis ervaring?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:04

Voor de mensen die een walvistocht willen doen, sterk af te raden. :\
Heb daar 3,5 uur rondgedobberd en 1 rug gezien op 500 meter afstand. Is het geld en de tijd niet waard vind ik persoonlijk. :n

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:11

Ik laat hier even een berichtje achter. Ik wil volgend jaar waarschijnlijk naar IJsland (moet wel eerst gespaard worden, wil nu eens een keer een 'luxe' vakantie en niet hoeven te beknibbelen) en dan natuurlijk ook rijden :Y)
Hoop dat hier nog meer ervaringen komen te staan

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 22:21

Ik heb vandaag de reis bevestigd. Heb er zin in maar ook geen idee wat ik moet verwachten...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:34

Gaaf joh! Ik vond de mensen in IJsland ok echt heel hartelijk. Ik weet alleen niet of ze Nederlanders nu zo aardig vinden ;)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:38

Leuk joh, wij zijn al geweest en hebben genoten. Ik heb zelf niet paardgereden, maar wel op sneeuwscooter gezeten.
Vulkaan gezien etc. Mijn schoonzusje (Roskur@bokt) heeft wel paard gereden. Volgens mij bij eldhestar (weet ik niet 100% zeker).
Veel plezier met je reis!

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:51

IJsland is inderdaad heel veilig. Je kunt rustig in je eentje met de bus rondtrekken, echt geen probleem.
Ik heb in 2000 een 9-daagse vakantie gewonnen, waarvan 6 dagen trektocht per paard. Het was via Ishestar. De "northern exposure" heet de trektocht. Zeker een aanrader.
Wel opletten dat je geen leren/wax spullen en cap meeneemt die in contact met paarden zijn geweest. Rijkleding van tevoren goed wassen. Ik heb het mezelf toen makkelijk gemaakt en gewoon een nieuwe jas en schoenen gekocht. Caps hadden ze ter plekke.
Zeker zoals dit jaar na/tijdens een gevalletje paardenziekten zijn ze weer extra streng, en ze zijn echt niet gelukkig met je als je de paarden daar blootstelt aan risico-spullen.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:54

Super leuk dat je erheen gaat. Is het nu goedkoper of juist duurder geworden vanwege de vulkaan en geldkrisis? Ga je helemaal alleen of met anderen?

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:55

WAT SUPER!!

Ik ben afgelopen oktober geweest met een vriendin!! We zijn met Ishestar wezen rijden.. ECHT EEN AANRADER!!!!! Super genoten!!! leuke ijslanders,, echt een toprit gehad!!!

Je kan inderdaad walvissentoer doen!! hebben wij ook gedaan, vanaf de haven van Reykjavik vertrek je!! Wij hebben geen walvissen gezien maar wel verschillende soorten dolfijnen!! De gletsers en Gullfos waterval zijn ook aanteraden!!!!

Veel plezier

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:58

IJsland is zo ie zo duur. Ze hebben er namelijk behalve vis en schapen eigenlijk niks. Alles moet geïmporteerd worden. Het ene zal dus goedkoper zijn (diensten) maar het andere misschien wel dubbel zo duur. Het is al weer ff geleden maar weet nog dat ik voor een petflesje cola en pringles 20 gulden kwijt was.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:00

Toen ik er vorig jaar in Oktober was viel dat wel mee. Mischien iets duurder dan hier, maar je kon er voor omgerekend een euro of 20-30 best een hapje eten.

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:05

manic schreef:
Toen ik er vorig jaar in Oktober was viel dat wel mee. Mischien iets duurder dan hier, maar je kon er voor omgerekend een euro of 20-30 best een hapje eten.

Waar zat je precies :+ ?? Misschien ben ik je wel tegen gekomen?? hahahah
Wij zater er van 15 tot 21 oktober

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:07

Ik was net iets eerder volgens mij... begin Oktober. Ik ben er verder maar 3 dagen geweest, op terugreis van NYC :)

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 19:08

Refagreni schreef:
IJsland is inderdaad heel veilig. Je kunt rustig in je eentje met de bus rondtrekken, echt geen probleem.
Ik heb in 2000 een 9-daagse vakantie gewonnen, waarvan 6 dagen trektocht per paard. Het was via Ishestar. De "northern exposure" heet de trektocht. Zeker een aanrader.
Wel opletten dat je geen leren/wax spullen en cap meeneemt die in contact met paarden zijn geweest. Rijkleding van tevoren goed wassen. Ik heb het mezelf toen makkelijk gemaakt en gewoon een nieuwe jas en schoenen gekocht. Caps hadden ze ter plekke.
Zeker zoals dit jaar na/tijdens een gevalletje paardenziekten zijn ze weer extra streng, en ze zijn echt niet gelukkig met je als je de paarden daar blootstelt aan risico-spullen.

A;s ik het goed begrijp is het dus niet aan te raden om mijn cap, leren rijlaarzen (waar ik toch al over twijfel) en andere reis spullen mee te nemen?
Waar wordt dit gecontroleerd en waarop?

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 19:09

Rangeela schreef:
Super leuk dat je erheen gaat. Is het nu goedkoper of juist duurder geworden vanwege de vulkaan en geldkrisis? Ga je helemaal alleen of met anderen?

Ik ga 10 alleen... Hiervan zijn 8 dagen in een groep paardrijden en 2 dagen reykjavik
Ik weet niet of het duurder is geworden, ik weet wel dat de prijs van het vliegticket in 4 dagen van
700 naar 1000 euro is gegaan... hier schrok ik erg van daarom heb ik
besloten een andere vlucht te boeken