Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Was tijdens het oefenopzetten (kan ik je aanraden bij een nieuwe tent, als je dat op de camping moet leren na een lange reis heb je daar ECHT geen zin meer in
)
Misschien ook leuk voor jullie kleine als ze wat groter is, een eigen plekje
Waar gaan jullie heen TS? 

We hebben dit jaar alles gekocht om zelf te gaan kamperen: een tent, gasstelletje, stoelen, tafel etc. Alles van goede kwaliteit gekocht bij de kampeerwinkel, we konden het ons veroorloven en het gaat allemaal jáááren mee weet ik uit ervaring bij mn ouders. Dus over 5 weken vertrekken we richting Frankrijk
We kunnen niet wachten!! 

Daar wordt je 's ochtends in de Provence al uit je tent gebrand, dus laat staan in zo'n vies polyester ding...nee dank je
(no offence!)
Misschien niet zo'n lekker voorspelbaar klimaat als zuid-Frankrijk, maar we gaan het er toch op wagen. Da's ook wel fijn van zo'n ruime tent, dan maak je elkaar net iets minder snel af als je een dagje in de tent moet doorbrengen vanwege regen dan als je op elkaars lip zit in een kleinere tent
En graag ook geen superzwembaden, disco's en kinderentertainment; ik vermaakte mij als kind met krekels zoeken, spelen in een beekje, boekjes lezen, etc, maar da's persoonlijke smaak natuurlijk. Wel wil ik schoon sanitair, maar echte luxe hoeft voor mij ook niet
Nicolletje schreef:In Duitsland was het ook een natuurcamping
Je moet er wel van houden, wij stonden zonder stroom, de beek langs ons plekje was onze koelkast
En de douches en toiletten waren om te doen, daar is eigenlijk alles mee gezegd.
Entertainment was er niet, behalve de wildvoederplaats waar het wild wegbleef![]()
Iedereen stond daar de hele avond met camera's en verrekijkers...
Kampeertopic hoor, mooie campings en meningen daarover zijn wat mij betreft welkom

Nicolletje schreef:Nog een tip van mijn vriend: nooit je grondzeil buiten de tent laten komen (doen veel mensen) als het dan regent, loopt het naar binnen!
Ook leggen wij ons grondzeil (dan dat pvc, soort tapijt, heet ook tenttapijt trouwens
) een stukje omhoog.
En een goeie hamer meenemen mocht je naar rotsachtige campings gaan. Wij nemen altijd een rubber én een klauwhamer mee.