en dan ben je ineens gestrand op een tropisch eiland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

en dan ben je ineens gestrand op een tropisch eiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 02:26

na de vulkaanuitbarsting op ijsland was het voor ons (mijn ouders, vriend en ik) afwachten of we afgelopen zaterdag wel terug naar nederland konden vliegen.
Dit was dus niet het geval en zijn we dus gestrand op het warme curacao.
Gelukkig kunnen we langer verblijven in de woning die we hebben gehuurd en genieten we nog maar extra van de mooie stranden.
Het is nu dus afwachten wanneer we naar huis kunnen en we gaan het werk ook maar op de hoogte stellen.
We proberen het laatste nieuws via fam en het journaal te volgen.
Zijn er meer gestrande bokkers die verplicht langer op hun vakantiebestemming moeten blijven?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 02:29

Wat vervelend. := :P

Nee het kan echt wel heel vervelend zijn. Ik hoorde vandaag op tv dat sommige mensen pas in mei weer kunnen vliegen. Bedenk maar; al die mensen die nu al die vluchten gemist hebben, moeten toch nog een keer dat vliegtuig in. Loopt allemaal giga uit dus. :oo

Sterkte. :(:) :D

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 02:43

Vervelend zeg!
Ook al zit je lekker op Curacao, ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment toch wel naar huis toe wilt.
Ik had gisterenavond op het RTL 4 nieuws gezien dat ze test vluchten wilden gaan maken boven Schiphol. Ze zouden dan meten hoe 'vies' de lucht daar was.
Als die waardes dan redelijk waren, mocht er weer gevlogen worden tot op een hoogte van 3.000 meter. Er was toen alleen nog niet bekend hoe laat ze dat gingen doen en heb er verder ook niets meer van gehoord eigenlijk..

Ik hoop in ieder geval dat die aswolk zich snel verplaatst of oplost (als dat kan).
En tot dan toe zit er niets anders op dan nog even lekker van de zon genieten :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 02:50

Mijn buitenland stage loopt over precies zeven dagen af, dus ik mag hopen dat er dan al wel weer vluchten zijn.
Begint nu toch wel weer te kriebelen om het thuisfront te zien.
Onze buren zijn Belgen die hier ook op stage zijn, zij hebben bezoek dat nu niet naar huis kan. Zouden eigenlijk vrijdagavond
vliegen. Maar als er vluchten gaan, mogen eerst degenen die oorspronkelijk al voor die vluchten geboekt hadden. Zij moeten dus
wachten totdat er plaatsen vrij zijn. Kan wel mei worden -O- Voor ons natuurlijk wel fijn, als ze nu volgende week zondag weer
vliegen weten we zeker dat we gewoon op onze vlucht meemogen.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:04

Oh wat vervelend dat jullie gestrand zijn. Maar ik kan me wel ergere plekken bedenken dan Curaçao inderdaad :+. Hoop voor jullie dat er snel een terugvlucht mogelijk is!

Mareska

Re: en dan ben je ineens gestrand op een tropisch eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:32

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:44

haha Calice ! Je hebt het wel uitgekozen he?!

Nou, geniet maar van deze extra 'vakantie' :D

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:58

Wel pretttig dat je Tropisch zit maar leuk is anders lijkt mij.
Wat ik vanmorgen hoorde is dat ze zo wie zo niet vliegen tot 2 uur vanmiddag en dat de overlast zeker nog tot woensdag/donderdag gaat duren dus best kans dat ze dalijk alleen europa af vliegen.
Wat een gedoe allemaal maar goed geniet er nog even van.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:00

Heel vervelend nog wat extra genieten van de zon! :P

Maar wel lastig en balen voor je werk, Luck en de poezels.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:23

Vervelend dat je niet naar huis kan, maar ach..er zijn ergere plekken om vast te zitten toch? :Y)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:45

Probeer er de positieve kant van in te zien ;)

Mijn ouders zijn donderdagochtend terug gekomen, die waren net op tijd geland :)

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:47

De ouders van een vriend van mij kunnen zondag misschien niet terugkomen uit Suriname. Aan de ene kant hoop ik dat ze niet kunnen vliegen, zodat hij naar mij kan komen [slecht.. := ] maar voor hem hoop ik wel dat ze terug kunnen komen, want ze zijn nu al twee weken weg.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:51

Ik kan me ook een slechtere plek bedenken waar je kunt stranden. En je hebt geluk dat je langer in het huisje kan blijven, anders was het denk ik toch minder leuk.

Een vriendje van mij zijn ouders zouden vandaag vliegen, gaat natuurlijk ook niet door. En de ouders van een vriendinnetje zouden een deze dagen ook gaan vliegen, gaat ook niet door.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:54

Ik heb het probleem andersom :(
Ik zou afgelopen vrijdag naar Canada vliegen en mijn ouders zijn nu naar het vliegveld om voor de 3e keer alles om te boeken. Kan idd ook via de telefoon maar die vrouw begon in het Duits tegen mijn vader te schelden dus gaan we er maar weer heen. (dusseldorf ;) )

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:08

Vervelend dat je gestrand bent, maar wat een geluk heb je dat je op dat heerlijke Curaçao zit en je nog gewoon in je huisje kan.
Hier zitten duizenden reizigers op schiphol vast..

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:12

Mijn schoonmoeder zit "vast" op Bali.
Ze zitten gelukkig in een hotel ipv ergens op een luchthaven, maar willen nu toch wel weer graag naar huis.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:00

Echt vervelend, we hebben afgelopen weekend een reunie gehad (een internationale reunie) echt vervelend want velen konden niet komen. En nu wie net op tijd was, zijn nu allemaal op zoek om met trein o.i.d terug te komen. (van denemarken naar spanje bijv)
Sommigen kunnen thuis doorwerken en zijn hier dus nog. Toch wel erg vervelend want sommigen moeten echt terugkomen en het lukt bijna niet. Gisteren zijn er 3 fransen vertrokken met trein. 3 noorse meiden met bus terug naar Noorwegen (de laatste 3 plaatsen := )

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 13:25

iedereen bedankt voor de updates enz.

Ergens is stranden natuurlijk leuk en spannend maar het vervelende is dat je 24/7 in onzekerheid zit. We leven nu echt per dag en proberen zo goed mogelijk het journaal te volgen. Moet ook wel toegeven dat ik de poezels en mn paardje wel begin te missen.

Maar we gaan zo wel weer lekker van een strand proberen te genieten :')

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:07

LZP > BI

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:32

Goed nieuws voor jullie?

Citaat:
KLM gaat passagiers terugvliegen naar Europa AMSTELVEEN - Luchtvaartmaatschappij KLM gaat maandagmiddag Nederlandse tijd gestrande passagiers terugvliegen vanuit Curaçao en Suriname naar Europa.
Het is nog onbekend op welke luchthaven in Europa KLM vliegt. Dat liet een woordvoerster van KLM weten.

Vanuit Curacao vertrekt om 16.00 uur Nederlandse tijd een Boeing 747. Vanuit Paramaribo om 20.00 uur Nederlandse tijd een MD-11. „We zullen zoveel mogelijk passagiers mee terug nemen.”

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:01

Ja, ik hoor net ook op de radio dat er een vliegtuig vanaf curacao vliegt. Tis alleen nog onbekend welk vliegveld ze heen vliegen toch?
Das dan weer balen, want dan zou je bijv. nog zomaar 20 uur in een bus moeten als ze op Malaga/Barcelona vliegen. %)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:05

curaçao lijkt me niet de meest verschrikkelijke plek om te stranden :P
Die onzekerheid lijkt me idd wel zwaar lastig :\ Maar het zal vast geen dagen meer gaan duren, en tot die tijd zou ik gewoon lekker afwachten onder het genot van een drankje en een zonnetje en een strandje :Y) Meer kun je toch niet doen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:07

Ik zit juist vast in Nederland... |(

Ik zou afgelopen vrijdag naar Curacao gevlogen zijn, want ik heb mijn ouders al een half jaar niet gezien ! Ik mis ze zo. ;( Deze vlucht werd verzet naar deze morgen, maar helaas, ook weer geen vlucht voor mij. Nu kan ik helemaal niet meer op vakantie, omdat ik zaterdag al terug zou vliegen.

Vanaf maandag ga ik weer naar school, en krijg ik geen vrijstelling meer. :(:)

Ik zie mijn ouders dus pas weer in Juli....

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:10

Een collega van mij wacht op haar vriend die terug zou komen van de missie in Uruzgan.
Hij zou vrijdag in Kreta aankomen en dan zondag op Eindhoven. Die zit nu vast op Dubai.
Ik geloof dat mijn collega er heel erg onder lijdt...
Overigens zouden ze woensdag samen op vakantie gaan....

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:10

Een vriend van ons zit met zijn dochter van 14 vast in Bangkok en familie van mijn vriend kan niet van Mallorca af. Het is echt een bizarre situatie...