Malta 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Malta 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 15:51

Wie o wie ??? Gaat er naar Malta in het jaar van 2010

Afbeelding

Midden in de Middellandse Zee ligt de archipel Malta. Malta is het grootste eiland.

Malta heeft historische bezienswaardigheden uit allerlei tijdperken en je ziet nog steeds de Arabische, Italiaanse en Engelse invloeden terug. Vanwege de mooie combinatie strand, cultuur en natuur is Malta een vakantiebestemming bij uitstek voor een heerlijke vakantie! Zo hebben de plaatsen St. Julians en Sliema een gezellig uitgaansleven. Qawra is een rustigere plaats en de zonaanbidders kunnen heerlijk genieten in de mooie baai van Mellieha.

De beste duiklocaties van de Middellandse Zee vindt u bij Malta en Gozo, dus een vakantiebestemming voor ieder wat wils!

Afbeelding

Bokkers met handige weetjes, tips of gewoon zin in een gezellig topic over Malta, plaatst het hier gerust! :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 15:58

Ik ga samen met mijn partner in juli 12 nachten naar Malta.
Wij zitten in het hotel San Antonio

Daffie

Re: Malta 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:01

Ik ga ook samen met mijn vriend in juli naar san antonio :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:31

Ik! :D

Ik ga van 10 tot 31 augustus Engelse taalkampen voor Belgische jongeren begeleiden in Malta. Wij doen dit: http://www.clipvakanties.be/nl/taalvaka ... gels-malta
We verblijven in een hotel in Tarxien en gaan op uitstap naar Valletta, Mdina en Marsaxlokk. En ook nog snorkelen en een duikinitiatie.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 12:45

Daffie schreef:
Ik ga ook samen met mijn vriend in juli naar san antonio :D

Haha dat meen je niet haha, ook dezelfde datums??

En zijn jullie al eens eerder naar Malta geweest?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 12:46

Mientjeuh schreef:
Ik! :D

Ik ga van 10 tot 31 augustus Engelse taalkampen voor Belgische jongeren begeleiden in Malta. Wij doen dit: http://www.clipvakanties.be/nl/taalvaka ... gels-malta
We verblijven in een hotel in Tarxien en gaan op uitstap naar Valletta, Mdina en Marsaxlokk. En ook nog snorkelen en een duikinitiatie.

Dat doe je goed ! :D

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:48

Wij gaan 9 juli, en dan 11 dagen.
En nee ben er nog nooit geweest, ben erg benieuwd.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 16:59

Daffie schreef:
Wij gaan 9 juli, en dan 11 dagen.
En nee ben er nog nooit geweest, ben erg benieuwd.

Hee wat leuk daffie !!
Wij gaan 12 juli, misschien komen we elkaar dan wel tegen op een luchtbedje in het zwembad !! :D
Gezellig een keer kletsen aan een tafeltje kan geen kwaad toch :o
Ik klets met iedere nederlander haha ;) vind het altijd wel leuk, nieuwe contacten op vakanties :j

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:36

Ja wie weet komen we elkaar wel tegen :D
Een soort van meeting op Malta, dat gebeurt ook niet iedere dag :P

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 07:14

Ik ben een aantal jaar geleden op Malta geweest, in St.Julian's. T is een mooi eiland, Gozo is nog een stuk groener. Het enige nadeel vond ik dat je bijna nergens echte stranden hebt, wel heb je her en der opgespoten stranden. Je gaat meestal met een trappetje het water in. Daartegenover staat wel dat je lekker kunt snorkelen.
Wij zijn toen ook zelf met de bus naar de hoofstad geweest. Was ook erg leuk. Leuk centrum.
Ik wens jullie alvast een hele fijne vakantie toe!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 09:02

Om dit topic een beetje levend te houden:

Nog 23 nachten slapen en dan is het zover!!!! :D

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:09

Ik ga 8 september voor 8 dagen naar malta. Ik ga naar Mellieha naar een spa en resort , Pergola club. Ik ben een aantal jaren geleden geweest vind het een leuk eiland. Ik ga met Air Malta. Die vliegen rechtstreeks. Met andere maatschappijen wordt het overstappen dat heb ik de vorige keer gedaan. Dit lijkt me een beter idee.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 09:17

mabellean schreef:
Ik ga 8 september voor 8 dagen naar malta. Ik ga naar Mellieha naar een spa en resort , Pergola club. Ik ben een aantal jaren geleden geweest vind het een leuk eiland. Ik ga met Air Malta. Die vliegen rechtstreeks. Met andere maatschappijen wordt het overstappen dat heb ik de vorige keer gedaan. Dit lijkt me een beter idee.

Overstappen?? Dat heb ik nooit geweten, ik vlieg geloof ik met transavia!!
Je bent al eens in Malta geweest, nog aan en afraders??

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:53

Dat wist ik dus ook niet. Maar alleen air malta heeft een direkte lijn met malta. Ik moest in Milaan overstappen ik ging toen met de klm ( Air itallia).Dat is nu Rome geworden.http://www.maltapagina.nl/vliegtuig.htmlIk vond de de zondagmarkt in valetta erg leuk, Popeye village, Medina het stadje waar geen zon komt, Dingli-kliffen die met een hoogte van 253 meter. De renbaan op Gozo.St. Paul’s Bay kleine vissers haventje.Verwacht niet teveel kwa winkelen, wel kleine winkeltjes maar geen grote winkelcentra. Als je met een excursie mee gaat dan stoppen ze bij een restaurantje en vertellen dat je een speciaal menu moet nemen. Met een heel verhaal het beste van heel malta. Dus ook de prijs en dat vertellen ze er niet bij. Een gids in een kerk is erg leuk maar ze lopen eerst naar een altaar en daar mag je iets doneren hij blijft gewoon staan totdat iedereen gegeven heeft. Ik gaf toen iets ,zijn reacties was hollander? Taxi nemen dan eerst de prijs afspreken ze hebben geen meter net als bij ons. Je kan flink afdingen hoor. Net als de paarden taxi,s in Valetta. Stranden zijn klein en je heb maar een paar zandstranden. Verder is het een leuk eiland. Ze spreken allemaal er erg goed engels. Ze hebben ook hun eigen taal maar daar kon ik niks van maken.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 10:38

mabellean schreef:
Dat wist ik dus ook niet. Maar alleen air malta heeft een direkte lijn met malta. Ik moest in Milaan overstappen ik ging toen met de klm ( Air itallia).Dat is nu Rome geworden.http://www.maltapagina.nl/vliegtuig.htmlIk vond de de zondagmarkt in valetta erg leuk, Popeye village, Medina het stadje waar geen zon komt, Dingli-kliffen die met een hoogte van 253 meter. De renbaan op Gozo.St. Paul’s Bay kleine vissers haventje.Verwacht niet teveel kwa winkelen, wel kleine winkeltjes maar geen grote winkelcentra. Als je met een excursie mee gaat dan stoppen ze bij een restaurantje en vertellen dat je een speciaal menu moet nemen. Met een heel verhaal het beste van heel malta. Dus ook de prijs en dat vertellen ze er niet bij. Een gids in een kerk is erg leuk maar ze lopen eerst naar een altaar en daar mag je iets doneren hij blijft gewoon staan totdat iedereen gegeven heeft. Ik gaf toen iets ,zijn reacties was hollander? Taxi nemen dan eerst de prijs afspreken ze hebben geen meter net als bij ons. Je kan flink afdingen hoor. Net als de paarden taxi,s in Valetta. Stranden zijn klein en je heb maar een paar zandstranden. Verder is het een leuk eiland. Ze spreken allemaal er erg goed engels. Ze hebben ook hun eigen taal maar daar kon ik niks van maken.

KLM vliegt niet direct vond ik net volgens mij Transavia gewoon wel :)

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:40

Ik ben in 2008 in Malta geweest. Wat een warmte! Het is een mooi eiland. Wij waren er aan het eind van de zomer en toen was alles dor, weinig groens te bekennen.
Wat ik leuk vond was de hoofdstad bekijken.
Met de boot naar Blue Lagoon. Dat ligt bij Gozo en is een stuk strand met heel blauw water. Dat is wel een toeristische plek en best druk. Er staat weinig begroeiing op Gozo er is dus bijna geen schaduw daar.
En ik heb paardgereden ergens op Malta. Ik durf zo uit mijn hoofd geen naam te noemen, maar dat was wel erg mooi.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:13

Even een schopje dan maar..!

Ik ga ook naar Malta dit jaar met een groep vriendinnen. Wij gaan 28 juli naar st. Julians.
En dan ook met dolfijnen zwemmen! :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 20:20

_Charlotte schreef:
Even een schopje dan maar..!

Ik ga ook naar Malta dit jaar met een groep vriendinnen. Wij gaan 28 juli naar st. Julians.
En dan ook met dolfijnen zwemmen! :D

Dat schopje doe je helemaal goed :D
ik had ook wel verwacht dat er meerdere bokkers zouden zijn naar Malta :j
dolfijnen zwemmen heb ik nog nooit gedaan, is wel iets wat ik ooit wil mee maken.
Wie weet wel deze vakantie!! Wij gaan in ieder geval de combitour bij gozo doen, dus jeeptocht en met de boot naar de bleu lagoon.
Verder uiteraard s'avonds wat stadjes bekijken en dan zien we wel wat er allemaal op ons pad komt :o
Ik ga zondag op maandag nacht vliegen, we moeten half 3 op Schiphol zijn, dus kwart voor 2 weg.
Lekker de nacht door trekken dus als Nederland wint haha

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:27

Nou wij worden vanacht om 2.15 opgehaald door de taxi en gaan als het goed is om 5 uur de lucht in :D
Word een korte nacht!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 21:25

Daffie schreef:
Nou wij worden vanacht om 2.15 opgehaald door de taxi en gaan als het goed is om 5 uur de lucht in :D
Word een korte nacht!

Meis ik wens je een hele goede vlucht toe en ontzettend veel plezier!!
En wie weet komen we elkaar vanaf maandag wel eens tegen :D

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:04

Op Malta rijden veel bussen. Deze zijn erg goedkoop. Zelf met de auto rijden hebben wij niet gedaan, omdat we vonden dat ze daar erg gevaarlijk rijden. In Malta zijn ook de meeste verkeersslachtoffers per hoofd bevolking, en dat is niet gek als je weet hoe zij rijden.
Ik kan me herinneren dat de bussen niet meer rijden als het donker is. En het is ongeveer om 20 uur donker. Hou daar dus rekening mee!

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:11

Ergens in oktober gaan we met familie en aanhang.
Eerder is zelfmoord vanwege de hitte.

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:10

Het is daar al weken koeler als hier. Zo rond de 25 a 30 graden. Wij gaan daar op een dag als vandaag overheen.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:28

Je hebt juli/augustus met +41.c nog niet meegemaakt.
Geloof me, zelfs met 365 kerken op het eiland als bescherming, sta je in het voorgeborchte van de hel.

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:37

Ik ga zelf in september en ben ooit in maart geweest. Toen was het koud regen en storm dat is ook niet alles. Maar 41 graden dat overleef ik niet.