wie gaat er mee sparen voor 'verre' reizen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

wie gaat er mee sparen voor 'verre' reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 00:06

Ik ben helemaal 'reisgek' 'landengek' 'taalgek' en hou van 'avontier'. Vind het vreselijk als ik voor de rest van m'n leven 'vast' moet zitten in nederland. Ook al waardeer ik alles in nederland heel erg! Maar vandaar ook dat voor 3 maanden als au-pair in frankrijk woon, maar gezien frankrijk nou net niet mijn taal en land bleek te zijn, zit ik nu in Engeland voor 16 maanden.

Maar dan heb ik nog steeds haast een heel leven voor me! En ook dan zie ik het niet zitten om alleen maar in nederland te blijven. Ik wil zelf met de opleiding die ik ga doen een buitenlandse stage doen, maar ik moet nog even uitzoeken wat de mogelijkheden dan zouden zijn. Ik weet wel al dat je bijv. naar een derderwereldland zou kunnen etc. Lijkt me echt geweldig om me daar dan nuttig te maken met m'n stage :j

Daarnaast heb ik op travelactive georganiseerde 'reizen' gezien naar Guetamala, thailand en ghana. En ik zou eigenlijk 't liefst naar alledrie willen, dus als dat zou kunnen (leeftijd maakt niet uit namelijk) zou ik dat echt willen doen! En ik wil daar dus ook echt voor gaan sparen!

Dit laatste houd in dat je 4 weken naar zo'n land gaat en daar ga je dan vrijwilligerswerk doen, je kunt kiezen om dit te verlengen maar dan gaat dit ook extra kosten. In thailand kun je trouwens ook kiezen om een 'olifantenweek' te doen dan ben je dus de hele week bezig met olifanten!

Nou ik zie mezelf al bijna met m'n koffers en alles daarzo zitten. Maar zijn er meer mensen die dat wellicht serieus zouden kunnen overwegen om dat te doen? Of die dat wellicht gedaan hebben?

Ben benieuwd!

Gerbenfroh

Re: wie gaat er mee sparen voor 'verre' reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:44

Ik heb ook heel veel reislust in mijn bloed zitten!

De opleiding die ik doe geeft me ook die kansen, maar voor mij nog lang niet genoeg. Binnen 6 maanden heb ik mijn papiertje en kan ik écht weer weg!

Na mijn havo ben ik op mijn 17e 3 maanden naar Kreta gegaan. Op de Hogere hotelschool ben ik toen ik 18 was 6 maanden naar Londen gegaan voor een stage. Toen ik 20 was ben ik 6 maanden naar Zuid Afrika gegaan voor een gedeelte van mijn studie, cursussen, rondreis en vrijwilligerswerk. Toen ik net terug was en inmiddels 21, ben ik voor 4 maanden naar Parijs vertrokken voor een stage.

Voornamelijk in het buitenland dus haha, en nog zit mijn studie me in de weg, want ik leef ook op het lezen van al die travel-active blaadjes en plannen maken! :D

Heerlijk, het mooiste dat er is. :+: Je boeltje pakken en gáan. Geen problemen mee, blijkt wel weer. :D

Succes met jouw plannen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 00:45

wauw dat klinkt ook allemaal fantastisch! parijs heb ik zelf ook gezeten voor 3 maanden :j en ik hoop dat er nog veeeeeelll meer bij komt :D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 01:52

Ik wil over een jaar/2 jaar rond gaan reizen, maar dan wel buiten europa. Ik wil met een vast groepje gaan en dan lekker rondtrekken en over al een beetje werken.
Heerlijk! :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 01:59

Ik zit nu ook in london (hehehehe) en ik ga in November naar Israel. Via een kibboetsorganisatie. Daarna Afrika of Azie

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 05:43

Lijkt me heerlijk. Ik zou alle landen wel willen zien, alleen heb ik (buiten het geld om) Ik vind 4u vliegen al veel te lang en kan dan al niet wachten tot ik weer geoon met beide benen op de grond sta.

Voor wie dat geen punt vinden, heel heel veel plezier!!!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:58

Het lijkt me heerlijk om lang te reizen! Ik spaar niet voor een lange vakantie, maa wel voor een verre. Namelijk mn zomervakantie :D .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:11

:):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):)

Ik heb een lonely planet Israel gehad :D Ik vind het zooooooo spannend!!!!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:57

wat heb je gehad?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:59

Ik ben net terug van 6 mnd Kenia :) Top tijd gehad!
Duur hoeft het niet te zijn. Ticket van plus minus 600 euro, verder is wat je uitgeeft daar, maar voedsel en onderdak kreeg ik op de school waar ik werkte. (school voor ex straatjongens, Bosco Boys Nairobi)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:23

Wat is een lonely planet?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:26

Sjoos schreef:
Ik ben net terug van 6 mnd Kenia :) Top tijd gehad!
Duur hoeft het niet te zijn. Ticket van plus minus 600 euro, verder is wat je uitgeeft daar, maar voedsel en onderdak kreeg ik op de school waar ik werkte. (school voor ex straatjongens, Bosco Boys Nairobi)

owh dat lijkt me ook gaaf, dan doe je vrijwilligerswerk? en wat voor soort werk? echt lesgeven? en heb je daar dan een opleiding voor nodig?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:17

Ja vrijwilligerswerk. Ik gaf zelf les, maar er zijn heel veel dingen mogelijk. Bv, op het rehabilitatie project werken (als ze net van de straat komen) of op de nursery (kinder creche) werken voor kinderen uit de slum in de buurt. Er is altijd wel wat wat bij je past.
Je hebt geen opleiding nodig! Ik ben dan zelf verpleegkundige en heb daar ook wel geholpen in die richting, maar het is verder geen pre.
En tja, op die jongens ben ik echt verliefd geworden, geweldige jongens! Heb dan ook tranen met tuiten gehuild toen ik weg ging!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:07

Destino schreef:
Wat is een lonely planet?

Een reisgids. Echt een musthave als je gaat reizen, alles staat erin

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:57

ik ben vorig jaar 8 maanden in canada geweest, en heb op een ranch gewerkt, ik ben nu bezig met het plannen van een paar maanden australie, wil weer zoiets gaan doen, lekker werken, reizen hoeft van mij niet eens zo zeer in het land. Misschien verschillende baantjes doen ofzo.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 01:08

nee, ik hoef zelf ook niet te reizen in het land, maar ik wil graag 'zulke' dingen doen :j en ben ook zeer geinterresseerd in vrijwillergswerk in 3e wereldlanden of wat jij hebt gedaan op een ranch lijkt me ook gaaf :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:12

Ik heb ook altijd hele wilde plannen, maar wat ervan terecht komt is een tweede. Voorlopig zit ik nog in het eerste gedeelte van het buitenlandproject, een semester in Schotland. Voorlopig bevalt het nog heel goed, Schotland is übercool. Maar volgens mij kun je in elk land wel genoeg vinden wat leuk is :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 02:08

ook al haggis gegeten dan? of gaat dat je net een brug te ver? :=

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:25

ooeeh.. ik ga naar Indonesie dit jaar.
Helpen op het project: www.wanicare.com
Een vriendin van mij heeft dit project opgezet, ze is net zaterdag weer vertrokken voor 4,5 mnd.

Ik zie elke keer weer alle foto's en heb zo onwijs veel zien om eens een keer te kijken hoe het daar echt is.
In plaats van de verhalen te horen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:27

Maartje1990 schreef:
nee, ik hoef zelf ook niet te reizen in het land, maar ik wil graag 'zulke' dingen doen :j en ben ook zeer geinterresseerd in vrijwillergswerk in 3e wereldlanden of wat jij hebt gedaan op een ranch lijkt me ook gaaf :j

Ooit gehoord van het Working Holiday Visa?

http://en.wikipedia.org/wiki/Working_holiday_visa

Met zo'n visum kun je reizen én legaal betaald werk doen. Heel handig en ook nog leuk. :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:03

Maartje1990 schreef:
ook al haggis gegeten dan? of gaat dat je net een brug te ver? :=

Jawel, ook al haggis gegeten. Ik ben een lastige eter, maar haggis was helemaal niet vies hoor. Na al die gruwelverhalen durfde ik nauwelijks, dus het was een aangename verrassing dat het best eetbaar was. Je moet er alleen niet aan denken wat het was :P

Anne_Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:06

Leuk topic dit :)

Ik ben net twee en een halve maand terug uit Australie, waar ik 10 maanden heb rondgereisd en gewerkt. Nu ik weer thuis ben begint het toch wel weer een beetje te kriebelen.
Het lijkt me nu alleen wel enorm leuk en interessant om ergens vrijwilligerswerk te doen, en dan niet zozeer rond te reizen. Wat Sjoos al noemde in bijv. Kenia.
Moet zeggen dat het werken op een ranch in Canada ook wel goed klinkt hoor!

Ik blijf het topic iig even volgen :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 21:25

ja, ik had dit eigenlijk ook niet verwacht, maar dit brengt me zeker op (nog meer) leuke geweldige ideeen!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:26

Meer ideeën dan tijd :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 21:30

nou, ik hoop toch nog een jaar of 60 mee te kunnen... dus nog tijd genoeg lijkt me :')