Aug. 2010 Las Vegas en Orlando

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Aug. 2010 Las Vegas en Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 12:30

Hallo bokkers,

Wij gaan zo de vakantie boeken om in aug. naar Las Vegas en Orlando te gaan.
Nu zijn we al eerder in Las Vegas geweest, maar dat was 1 dag. Dus niet lang genoeg om alles te zien.
We gaan nu 5 dagen. Iemand nog tips over must sees?
Daarna vliegen we door naar Orlando om eens asociaal te gaan winkelen en pretparken.
Iemand nog tips/ervaringen met Orlando/outlett shoppingmalls en de pretparken?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:08

Wat leuk dat jullie die gave reis gaan maken! *D
Wij gaan zelf dit jaar ook een rondreis maken door Amerika en we overnachten dan ook onder andere in Las Vegas.

Kijk eens op deze website, ik vind zelf dat er wel nuttige informatie op staat.

Veel plezier!

X_mareitje_x

Re: Aug. 2010 Las Vegas en Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:33

Ik ben dit jaar een maand in Amerika geweest, eerst 2 dagen in Vegas, ik vond het meer dan genoeg lekker een dagje bij het zwembad en 2 avonden weg geweest, 1 avond een show en 1 avond door Vegas gelopen. Verder vond ik 2 dagen genoeg in Vegas. Wij zijn naar de show van Dawid Copervield, een googelaar, we zouden eigenlijk naar dat circus gaan maar dat was niet op die dag helaas.

(toen 2 weken met een camper)

daarna vlogen we naar Miami, eerst Disney daarna naar Key largo. En de Malls zijn echt super leuk, wij zijn naar de Dolphin mall onder andere geweest. Verder is er ook nog dat park met allemaal krokoldilllen wat ook erg leuk is!

veel plezier!

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 08:54

Ik ben afgelopen zomer naar Orlando geweest. Ik denk dat je al een hotel/appartement hebt geboekt? maar anders is het West Gate Blue Tree Resort echt een aanrader! Wij zaten max. 10 minuten met de auto van het verste disney park af (Magic Kingdom)

En om te winkelen; Florida Mall! Echt heeel mooi en groot, super leuke winkels. Daarbij zit er in de Florida Mall een M&M winkel waar je M&M's kan krijgen tot je er bij neer valt :D

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 09:03

Orlando Premium outlet mall...geweldig! We waren in de Adidas winkel daar, kregen al heel veel korting, en als je boven de 75 dollar had, kreeg je nog eens korting (ik geloof 25 procent!). Kijk maar even op google: orlando outlet. Krijg je genoeg te zien. http://www.primeoutlets.com/locations/orlando.aspx, die is ook mooi! Ook de Nike outlet is een aanrader. Let op: als je naar Disney etc. gaat, er is een weg, richting Disney, waar allemaal winkels zijn, waar je goedkoper Disney etc. spullen kunt kopen dan in de parken zelf. Wij hebben vorig jaar voor de kids twee t-shirts van Disney gekocht, met het jaartal 2008 erop, dus niet oud. Scheelde meer dan de helft met Disney zelf, en het was origineel!
Maar pas op, volgens mij mag je maar 1 koffer p.p. meenemen van en naar de USA?
Wij gaan dit jaar weer (mijn ouders wonen in Florida), dus dat wordt maar 1 onderbroek mee, en de rest daar kopen (plus spullen voor mijn hobby...scrapbooking...au).

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 09:15

Helicoptervlucht over de Grand Canyon en de attractie op de Stratosphere.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 12:58

Zo reis is gister definitief geboekt.
We vliegen met United van Amsterdam naar Washington, vanuit daar naar Las Vegas. Daar zijn we dan 5 dagen in hotel New York, New York, dag 6 vliegen via Denver naar Orlando waar we 11 dagen in het Marriot World Center hotel zitten.
De outlettmalls heb ik al opgezocht op het internet en dat ziet er veelbelovend uit.
Jaar of 10 geleden hebben we al eens een rondreis "Best of the West" met eigen auto gedaan met verlenging naar Hawaii en daarachteraan nog een weekje Miami. Moet zeggen, super reis, alleen te kort om steden zoals LV eens goed te zien.
Shoppen hebben we in Ft. Lauderdale gedaan bij the Sawgrassmills....erg leuk.
We gaan dus nu voor de relax tour zeg maar.....
Inderdaad gaat er een halflege koffer mee heen en een behoorlijke volle mee terug...
Dat is iets wat we van onze eerste reis wel geleerd hebben.....je hoeft maar een paar dingetjes mee te nemen en de rest koop je daar.......
1 koffer p.p mag je idd maar meenemen met een maximum van 23 kilo.....

Is het trouwens nodig / handig om in Orlando een auto te huren of zijn de parken/outletmalls met shuttles/openbaar vervoer te bereiken?

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:09

Nee hoor, wij mochten allemaal 2 koffers mee met een max. van 25 kg. per persoon.
Auto zou ik wel huren als ik jou was, je bent dan niet zo afhankelijk van taxi's ed.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 13:13

De site van United zegt 1 koffer pp met max. 23 kg...
De eerste keer mochten we idd 2 koffers pp meenemen....

Ok, dus wel een auto huren in Orlando dus.....de meeste hotels hebben wel shuttles naar de parken, maar om te shoppen is een eigen auto dus handiger....

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:15

Eigen auto vind ik ook veel fijner, kost je uiteindelijk minder en je bent vrij om te gaan wanneer je wilt.
.
Oke, als de United site dat zegt zou ik dat vooral aanhouden

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 13:18

Wat kost een klein autootje per week?
En parkeren? Is dat daar ook te doen?

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:19

Parkeren is in de meeste disney parken 5 dollar per dag.
Ik heb geen idee wat een klein auto'tje kost, wij hadden een grote auto en betaalde 75 dollar per week

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 13:24

Volgens mij is een klein autootje daar trouwens niet vergelijkbaar met een klein autootje hier......

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:25

Ik heb geen idee?
Je kan iniedergeval overal makkelijk en ruim parkeren want die parkeer plaatsen zijn zo groot als een huis :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 13:26

haha dat is waar...ach we zullen het daar ter plaatse wel zien....denk dat je in ieder hotel wel een autootje kan huren....

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:48

Esther, hoe was Hawaii? Op welk eiland ben je geweest?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:33

Esther28 schreef:
haha dat is waar...ach we zullen het daar ter plaatse wel zien....denk dat je in ieder hotel wel een autootje kan huren....

Auto huren doe je beter aan de luchthaven, daar heb je altijd zat verhuurmaatschappijen. Wij reserveren altijd op voorhand een auto online, bij Alamo.

Oef, 5 dagen Las Vegas is wel érg veel... Wij zijn er ooit 3 dagen en 2 nachten geweest en dat vond ik al meer dan genoeg. Het is overdag stikheet dus meer doen dan aan het zwembad liggen kan je bijna niet.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 20:10

Nadir schreef:
Esther, hoe was Hawaii? Op welk eiland ben je geweest?

Wij zijn op Oahu geweest, waar Waikiki beach ligt.
Leuk om een keer te doen, maar te touristisch, heel veel Japanners en Amerikanen zelf uiteraard.
Ik denk dat 1 van de kleinere eilanden leuker is en minder touristisch.
Het is enorm gericht op al dat tourisme, wat wel leuk is dat je maar een half procent belasting betaald over goederen, dus het shoppen is leuk.....

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:15

Hey wat gaaf. Wij zijn dit jaar op huwelijksreis geweest naar Orlando en Miami. En in Orlando zijn wij vooral alle pretparken afgeweest. We zijn heel vaak in Seaworld orka`s wezen kijken. En we zijn nu verslaafd geraakt aan orka`s waardoor er nu al een aantal reizen op de planning staan om orka`s in het wild te gaan bekijken. Er werd van te voren tegen ons gezegd dat het beter was om een auto te huren, maar dit hebben wij toch niet gedaan. En wij vonden het prima te doen zonder auto. Als je vragen heb over pretparken of andere dingen over Orlando, stel ze gerust.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 20:28

Ben je ook wezen outletshoppen in Orlando?
Hoe had je je vervoer van en naar parken en malls geregeld zonder auto?

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:33

Nee we zijn niet wezen outletshoppen zouden we in miami gaan doen maar daar kreeg ik hele erge griep. Wij hadden naar alle disneyparken shuttles van het hotel. En de parken aan de I-ride gingen we met de bus. Maar de taxi`s zijn ook helemaal niet duur. Bij de parken zijn namelijk de parkeerkosten ook redelijk hoog.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:39

Esther28 schreef:
Wij zijn op Oahu geweest, waar Waikiki beach ligt.
Leuk om een keer te doen, maar te touristisch, heel veel Japanners en Amerikanen zelf uiteraard.
Ik denk dat 1 van de kleinere eilanden leuker is en minder touristisch.
Het is enorm gericht op al dat tourisme, wat wel leuk is dat je maar een half procent belasting betaald over goederen, dus het shoppen is leuk.....

Oké, wij gaan naar Maui. :)
Ik ben benieuwd naar het eiland. Wat fijn om te horen dat shoppen daar een aanrader is, dat ga ik zeker onthouden. :D

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:43

Ben in september in Orlando geweest, ben alleen in Disneyland magic kingdom geweest en seaworld. Vooral Seaworld vond ik echt de moeite waard! Disney is natuurlijk altijd leuk :-) maar ben niet zo lang daarvoor in Disney Parijs geweest, en dat park is wel net ietsjes mooier.

Outletshoppen kun je in Orlando genoeg, ben niet zo'n outletshopper, en maar 1 outlet aangedaan, was wel erg cheapo!! Tis wel erg Amerikaanse mode, maar dat is natuurlijk net waar je van houdt, als je dat een beetje je stijl is, kun je goed shoppen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:48

De koffers zijn aangepast twee maanden terug, voorheen was het inderdaad 2 koffers van 23 kilo en nu nog maar 1.

Als je een fan bent: het Harry Potter park gaat dit voorjaar open!! Als je het niet erg vindt om een klein stukje te rijden moet je zeker naar Bushgardens gaan!

Seaworld was ook suuuuuuper gaaf!!

En overal een queuing pass / fast pass / hoe ze ze noemen kopen!!

De Florida mall is ook een must see trouwens :D

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:25

Wij gaan ook naar naar Orlando, we gaan een rondreis maken. En we gaan 4 dagen naar de bahama's. Ik verheug me nu al op het shoppen!! :D