Vliegtuigen, eilanden. ERVARING?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Vliegtuigen, eilanden. ERVARING?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 21:25

Hallo mede-bokkers,

In de voorjaarsvakantie willen mijn ouders samen met ons naar een lekker warm eiland. Ibiza bijvoorbeeld.
We zouden dan met het vliegtuig moeten natuurlijk. Stiekem durf ik helemaal niet in het vliegtuig, en wil ik graag jullie ervaringen horen over vliegreizen etc.
Is het nou echt zo eng als het lijkt, of valt het heel erg mee?

Groetjes!
:evaw:

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:29

Nee het is echt niet eng! Het opstijgen en landen zul je misschien eerst even als raar ervaren , maar als je eenmaal in de lucht zit, kun je gewoon even een filmpje kijken, wat eten en drinken, net alsof je aan de grond staat.

Cassidy

Re: Vliegtuigen, eilanden. ERVARING?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:30

Het hangt er een beetje af of je turbulentie hebt onderweg. Afstanden zoals naar de Canarische Eilanden zijn toch al snel 5 uur vliegen. Maar als dit je eerste vlucht wordt: gewoon doen, misschien vind je het heel erg meevallen!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 21:31

Dit is inderdaad mijn eerste vlucht, en ik zit gewoon met het idee dat je boven water vliegt, en elk moment turbulentie kan krijgen, en dan net boven het water.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:33

Vliegen went. Mijn pa was eerst met een stok het vliegtuig in te krijgen. Toen kregen we hem eindelijk zo ver dat hij naar wenen ging vliegen met mijn moeder. Hij vond het vreselijk, hij wil altijd liever zelf het stuur in handen hebben. Laatst zijn we naar Turkije gevlogen en toen was ie al rustiger. Leuk gaat ie het niet vinden, maar het was te doen.

Ikzelf vind vliegen niet erg om te doen. Turbulentie is wel even eng de eerste keer en ik vind het nu nog steeds spannend, maar ik kijk er niet tegen op. Houdt de lekkere vakantie maar voor je, dan moet je toch al snel vliegen, wil je een beetje lekker weer.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:35

Vliegen vind ik leuk, en je kunt zo lekker slapen :z Het opstijgen vind ik altijd vooral heel cool, er zit zo'n power achter! (Zelfs turbulentie is niet eng, het is eigenlijk niet anders dan de golven op het water. Een boot kan ook prima varen bij wat golven, een vliegtuig kan prima vliegen.) Geen vliegtuig vliegt trouwens 'vlak' boven het water hoor! Je kunt die afstand niet inschatten maar dat is op z'n minst nog een paarhonderd meter.
Lekker van genieten!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 21:35

We gaan altijd in de zomervakantie lekker met de auto naar Frankrijk, maar Ibiza is wel iets heel anders.

Heb je bij de meeste vluchten turbulensie?

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:38

Ik zat al voor mijn 2e verjaardag in het vliegtuig.
Ik vind het vliegen zelf eigenlijk altijd erg leuk, het gedoe eromheen is altijd wel vervelend (inchecken, vertraging etc)
Kan me niet herinneren dat wij veel turbulentie hebben gehad, vond het altijd wel mega tof een beetje turbulentie, soort van gewichtloos gevoel is dat :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:40

Ik heb pas 1 keer een retourtje gevlogen. Nou werkelijk, het is leuk totdat je in de lucht hangt. Dan is het net alsof je in een bus zit, maar dan saaier want je hebt niets om naar te kijken, ja wolken, of in het gunstige geval naar iets groens ver beneden...
En wat was ik bang toen ik het vliegtuig in stapte... :')

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 21:40

Ik ben ook heel erg bang voor het opstijgen .. Krijg je last van je oren? Raar gevoel in je buik?

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:41

Vliegen is heel veilig, maar dat heb je je waarschijnlijk al laten vertellen. Bij de eerste keer vliegen zal je waarschijnlijk vooral de start en landing spannend vinden. Na de start, als het vliegtuig op hoogte is, heb je even het idee van "vlieg nou door, je staat stil", maar dat is natuurlijk niet zo (dit had ik althans). Verder is turbulentie meestal te vergelijken met het rijden in een auto op een onverharde weg. Beetje hutsekluts en oncomfortabel, maar niets ernstigs. Echte luchtzakken heb ik zelf pas 2 x meegemaakt en ik heb al aardig wat vliegmijlen. Verder ben je waarschijnlijk druk bezig met eten, drinken, filmpje kijken, in de rij staan voor het toilet, boekje lezen, uit het raampje kijken, etc dat de reis voorbij is voordat je het weet! Veel plezier en fijne vakantie!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:41

Ik heb nu een stuk of vijf/zes keer gevlogen en een keer echte turbulentie gehad. Afgelopen keer vlogen we door hele dichte bewolking. Toen vond ik dat wel eng, want je zag bijna het einde van de vleugel niet meer en ik had net een tijdje terug naar discovery channel gekeken over een crash dat de computer in boord het niet deed en er twee vliegtuigen waren gebotst. Dus een tip, niet naar rampen kijken voordat je gaat vliegen :)

Opstijgen en dalen is erg leuk, ik krijg altijd van die kriebels in mijn buik. Gelukkig heb ik niet snel last van mijn oren, want dat kan pijnlijk zijn (terugweg uit Tenerife had ik wel oorpijn, maar verder nooit). Eenmaal in de lucht is het net of je in een grote bus zit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:43

_Sannee schreef:
Ik ben ook heel erg bang voor het opstijgen .. Krijg je last van je oren? Raar gevoel in je buik?

Opstijgen is best leuk. De een heeft geen last van de oren, de ander wel.
Persoonlijk krijg ik heel snel last van m'n oren (ook in de auto in duitsland bijvoorbeeld), dus met opstijgen was het wel even doorbijten. Maar het is heel gaaf als je over de startbaan gaat je gaat namelijk vanuit stilstand heel veel snelheid maken, en wordt in je stoel gedrukt. Net als in een optrekkende auto, maar dan wat heftiger. Geeft best een kick.
Het landen is voor mij pijnlijker geweest, ik ben dan gewoon een poosje doof. Maar ben er niet ziek van geweest. :n

Saleisha

ik krijg meestal een beetje last van mijn oren maar als je gewoon op een snoepje (toffee ofzo) aan het eten bent en vaak slikt gaat dat rare gevoel vanzelf weg :)
raar gevoel in je buik heb je soms heel even maar gaat vanzelf weg,
gewoon doen dat vliegen, niks engs aan :)
ik vlieg trouwens vanaf ik 4 was al 2 keer per jaar ongeveer en heb pas 1 keer turbulentie gehad!

Ylana

Ik riep na mijn eerste vakatie vlucht nooit meer!
Na de terug vlucht riep ik nooit nooit NOOIT meer!!!
Inmiddels ben ik al 5 keer op een vliegvakantie geweest en eindig standaard met nooit meer _O-

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 21:44

Klinkt eigenlijk als een hele leuke ervaring ..

Nu ben ik wel benieuwd hoelang het opstijgen duurt voordat je recht bent, en hoe stijl dat is.

Heeft 1 van jullie bokkers een foto vanuit het vliegtuig? :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 21:45

Ylana schreef:
Inmiddels ben ik al 5 keer op een vliegvakantie geweest en eindig standaard met nooit meer _O-

Heb je het ernstig ervaren?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:45

_Sannee schreef:
Klinkt eigenlijk als een hele leuke ervaring ..

Nu ben ik wel benieuwd hoelang het opstijgen duurt voordat je recht bent, en hoe stijl dat is.

Heeft 1 van jullie bokkers een foto vanuit het vliegtuig? :)

Foto's vanuit vliegtuigen staan genoeg op google ;)

Je stijgt zo goed als recht op, met de achterkant van het vliegtuig iets lager dan de voorkant. En je land ook op dezelfde manier (dus niet met de neus naar beneden :+ )

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:46

Ik heb wel foto's :j Even kijken of ze op de laptop staan. Een keer vlogen we langs onweer. Wat was dat een onwijs mooi gezicht, je zag de flitsen in de wolk, jammer dat de riemen vast moesten en ik dus geen foto kon maken.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:46

_Sannee schreef:
Ylana schreef:

Heb je het ernstig ervaren?

Nee hoor!
Ik merk dat ik de vakantie altijd véél leuker vind dan mijn `angst´ voor het vliegen. :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:48

Opstijgen en landen is wel leuk, de rest is net of je in een bus zit. Persoonlijk vind ik er geen klap aan.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 21:49

Landen zonder de punt naar beneden!? Ik dacht altijd dat opstijgen met de voorkant omhoog was, en landen met de voorkant naar beneden ..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:50

Neu...je kunt wat last krijgen van je oren, net zoals als je bv. in de bergen zit (even goed slikken of gapen). Je voelt het wel t opstijgen (ik word altijd heel blij van dat gevoel omdat ik vroeger aan parachutespringen heb gedaan), maar een ritje in de achtbaan brengt meer gevoel met zich mee, geloof me! Eenmaal in de lucht is het doodsaai, dan kun je beter in de bus zitten! Door de airco wel snel last van een droge mond/neus. Hoe lang is het vloegen naar Ibiza, toch maar een paar uurtjes? Komt helemaal goed! :D Bedenk maar dat er statistisch gezien tig keer meer ongelukken gebeuren met auto's dan met vliegtuigen (volgens mij zelfs de veiligste manier van reizen, maar ik kan me vergissen). Turbulentie? Stelt niks voor; het is dat ze je erop attent maken, sommige turbulentie voel je niet eens!
Ik weet trouwens niet of je last van hoogtevrees hebt? (ik wel) Blijkbaar is het zo dat als je eenmaal los van de grond bent je daar geen last meer van hebt! (mijn ervaring is dat dit klopt!)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:50

Mijn ervaring is saai, ik ga altijd maar slapen :o...
Maar met lanzarote dat we een scherpe draai moesten maken om op de goede landingsbaan te komen.. Ik vond dit niet echt eng, maar sommige mensen kunnen dat wel vinden.
Gewoon boekje mee of lekker gaan slapen :D.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:51

Ik ben twee keer heen en weer van/naar Curacao gevlogen, vliegreis van een uur of 10 geloof ik :+ Verder een keer naar de Canarische Eilanden, Kreta en Londen (maar die telt niet zo mee vind ik, is zo kort :)) )
Ik heb zelf wel een beetje vliegangst, maar vind vooral het opstijgen/landen en turbulentie eng.. Maar voor de rest val het echt heel erg mee hoor! Het is gewoon een soort grote (saaie) huiskamer met vleugels :+ Alleen dan met mensen die je niet kent, nouja zo ervaar ik het dan weer :))
Gewoon voor het stijgen en dalen een kauwgompje of een toffee ofzo en proberen aan leuke dingen te denken! :D
En wat leuks meenemen om te doen!
Laatst bijgewerkt door Kiki op 27-12-09 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt