-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jimdebrit

-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 18:38

[..........]
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 19-01-24 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:39

Lefkas!

ik ben er al 2 keer geweest, echt heel gaaf, wel de leuke winkeltjes en leuke hotelletjes maar niet zo'n toeristisch partyeiland. en je kan er ook heel gaaf surfen en zeilen.
De natuur is ook heel mooi! echt geweldige uitzichten als je met de auto de bergen in rijdt.
echt een aanrader :j
Laatst bijgewerkt door Saleisha op 23-12-09 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:40

Ik ben al op heel wat Griekse eilanden geweest, maar vind Rhodos verreweg de mooiste.
Ook Corfu schijnt qua natuur erg mooi te zijn, maar daar ben ik dan net weer niet geweest ;-)

Samos en Kos vond ik wat saai; ik had daar vrij snel alles gezien.
Kreta is inderdaad erg toeristisch.

Saleisha

Re: Griekenland, welk eiland is mooi en een beetje rustig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:42

Rhodos is ook wel mooi idd!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:43

Zakynthos is een prachtig eiland waar zeeschildpadden broeden.
Het is erg groen en 1 van de mooiste griekse eilanden.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:44

Parga is ook een aanrader! Je hebt daar veel natuur en helderwitte stranden + een azuurblauwe zee. :D
En er zijn niet zo heel veel toeristen (tenminste was bij ons niet zo)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 08:10

Ik ben altijd fan van de Sporaden: Skiathos, Skopelos en Alonissos. Skopelos vind ik dan het leukst, dat heeft echt een schattig stadje en is heel groen met mooie stranden.

Maar als je het over een paar dagen hebt :? kom je al gauw op de toeristische eilanden terecht. Op de minder toeristische eilanden wordt meestal maar 1 x per week gevlogen en moet je dus minimaal een week.
.

Daylerma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:39

Lesbos is ook een mooi eiland :j rustig maar er is ook wat te doen.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:53

Kreta is idd erg toeristisch! Maar waarschijnlijk in het voorseizoen, naseizoen zal het rustiger zijn!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:56

Santorini :+:

Kun je wel het beste in Juni of September gaan, eiland en de stadjes zijn niet zo groot voor de hoeveelheid toerisme daar :P

Komt merendeel door de cruise schepen die op dinsdag en donderdag daar aanmeren.

Maar wel echt prachtig om eens heen te gaan!

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:58

Ik ben naar Kreta geweest en naar Zakynthos.
Zakynthos is heel mooi met veel groen maar je kan er niet uitgaan ofso, in kreta heb ik het leuker gehad. Ga je alleen met je moeder zou ik zeker naar Zakynthos gaan :j

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:59

ik ben op Rhodos, Corfu en Kreta geweest.
Alle 3 hebben de charmes, Kreta is zo groot dat je ook niet toeristisch kan gaan, heb daar een trail te paard gedaan en niet een dorp gezien met toeristen.
Maar Corfu is het mooiste groene eiland van Griekenland. Niet al te klein en heeft leuke trekpleisters om een dagje heen te gaan, paleis van sisi bv. Ik zat toen in een dorp buiten de grote steden tussen de bevolking. Heerlijk lekker rustig enzo. Ze hebben er ook een goede duikschool...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:00

Rhodos :+:

Je hebt de toeristische plekjes, maar ook de echte iddylische Griekse zonder toeristen.
Op Rhodos kun je het helemaal zelf bepalen of je drukte wilt of niet.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:39

Wij zijn op huwelijksreis geweest naar Corfu in mei! Het eiland is echt heel mooi en groen! We hadden een prachtig uitzicht :)
Als je buiten de vakanties gaat is het niet heel erg druk, toen wij waren in mei was het wel heel warm!
Wij zijn 10 dagen geweest en dat is wel genoeg, we hadden een auto en hebben het hele eiland kunnen zien!

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:43

Ik zou ook gaan voor Lefkas....

Mijn vriend komt uit Lefkas ;)

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:10

Rhodos .. heerlijk eiland!

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:46

Ben op Kreta, Rhodos en Corfu geweest! Als ik jullie was zou ik voor Corfu gaan! Super mooi eiland met veel groen en helderblauwe zee! Tja, mooi is het daar! ook leuke uitstapjeste doen. Paleis van Sissie, boottripjes, jeesafari, eilandtouren enz enz... echte aanrader! Wij zaten in het hotel Louis Corcyra Beach en gardens. Prachtig hotel, in een leuk plaatsje vlakbij Corfustad!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:21

Zakynthos vond ik erg mooi met de restaurantjes aan het strand en de mooie natuur. Het was er ook niet zo toeristisch als op sommige andere eilanden. Wij zaten in appartementen complex Bougainville geloof ik, was er erg gezellig daar en wordt regelmatig 's avonds wat georganiseerd.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:12

Ik heb het zelf erg naar mijn zin gehad op Naxos. Wel de typisch griekse witte huisjes (die ik op Corfu niet heb gezien, al vond ik dat ook fantastisch!), lekker frisse wind, geen bussen vol jongerenreizen, zeg maar...
Je kunt lekker cocktails drinken aan de kust, aan het strand liggen, en stukje natuur/cultuur doen.
En ja, je vindt het niet in elke willekeurige D-reizen gids terug...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:27

Twee jaar geleden ben ik op Lesbos geweest, een van de groenere eilanden van Griekenland. Er komen toeristen, maar het was relatief rustig. Wij waren er in juni, wat betekende dat het nog mooi groen was omdat de hitte nog niet te lang had geduurd. De natuur was heel mooi; wij hebben die verkend met een Jeeptour en per ezel. In het westen is een vulkanisch gebied, wat ook weer erg bijzonder is om te zien. In het midden van het eiland, bij de binnenzee, is een grote zoutvlakte waar veel vogels op af komen in het voorjaar.

Wij zaten bij het stadje Molyvos, wat nog erg traditioneel was van de grote burcht tot de restaurantjes boven in de stad.

Ook een aanrader op het eiland zijn de natuurlijke hete bronnen.

voor mij was Lesbos toen de perfecte vakantie; luxe bij het hotel, natuur, prachtige zee, en rust. En vooral die rust vond ik achteraf erg fijn :j

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:23

ik ben alleen op kos geweest, ik vond het daar geweldig, maar als je in Kos stad zit wel erg toeristisch. ook is het vrij klein, maar als je maar een paar dagen gaat maakt dat denk ik niet uit. verder denk ik dat alle griekse eilanden aan het begin van de zomer een stuk mooier zijn dan in augustus!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:34

SANTORINI!

Wát een prachteiland....Die witte kerkjes met blauwe kapelletjes...Volledig op de rotsen gebouwd...Witte stranden, rode stranden, zwarte stranden...Die mensen, die rust.
Een van mijn favo eilanden!

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:16

Karpatos! :j Zeker weten.
Zodra de mogelijkheid er is, ga ik daar zeker nog een keer naar toe.
En raad je dan ook gelijk Hotel Alex aan.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:28

Saleisha schreef:
Lefkas!

ik ben er al 2 keer geweest, echt heel gaaf, wel de leuke winkeltjes en leuke hotelletjes maar niet zo'n toeristisch partyeiland. en je kan er ook heel gaaf surfen en zeilen.
De natuur is ook heel mooi! echt geweldige uitzichten als je met de auto de bergen in rijdt.
echt een aanrader :j

Jaaa Lefkas! *\o/*
Mn zus heeft er 3 jaar gezeten, heb het er erg naar mijn zin gehad in de weken dat ik haar bezocht had. Ik had de laatste twee keer een auto gehuurd en lekker het eiland overgereden.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:29

Ik ben op heel wat Griekse eilanden geweest, maar wat rustiger maar toch wat te doen en vooral veel moois te zien dat is voor mij Chios. Heb ik eigenlijk de beste herinneringen aan.