Jongerenvakantie's.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Jongerenvakantie's.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 18:56

Goedendag! :D

Dit jaar is het zover, wat vriendinnen en ik gaan voor het eerst alleen
op vakantie. :D Nu weten we alleen nog helemaal niet waarheen! :P
We denken zelf aan Lloret, Salou, Chersonissos. Binnenkort gaan we
wel even wat boekjes door bladeren, maar ik dacht.. misschien hebben
jullie wel leuke ervaringen ergens gehad, en/of weet je gewoon een leuke
bestemming!

Wij zijn vooral geintresseerd in plaatsen waar je lekker kunt stappen O:)

Nessie

Re: Jongerenvakantie's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:59

Lloret is superleuk :j Maar ik zou wel met een jongerenbureau gaan met het vliegtuig dan, in de bus zolang is écht niks hoorde ik van een vriendin.
Ik ben 2x naar Lloret geweest, 1e x met vlucht apart en in een villa, 2e x met x-travel naar een hotel.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:17

Ik ben zelf deze zomer ook naar Lloret geweest met nog 5 vriendinnen. We zijn met Beachmasters gegaan en reisden met een bus. De terugweg was wel te doen omdat iedereen praktisch de hele weg heeft liggen slapen :+, de heenweg duurde wel érg lang en was behoorlijk vermoeiend, hoewel het ergens ook wel weer gezellig is. Als je veel geld hebt kun je prima met het vliegtuig (hoewel het niet zó duur is, dat valt reuze mee!), maar als het geld eigenlijk echt niet kan missen, kun je ook prima met de bus hoor. :)

Lloret zelf was heel gaaf en er waren veel dingen georganiseerd door Beachmasters (kroegenavonden etc., waarbij je met je 'groep' langs allerlei kroegen gaat en ook allemaal groepen van andere organisaties tegenkomt). Heerlijk om 's avonds uit te gaan en overdag de hele dag op het strand te liggen, ook w.b. de organisatie is alles gewoon prima geregeld. :j

Wel moet je rekening houden met dat het veel geld gaat kosten! Je moet daar natuurlijk je eten en drinken betalen, gaat vast ook een keer uit eten en vergeet niet dat je met uitgaan behoorlijk veel betaalt elke avond! Je hebt wel vaak korting vanwege je organisatie (€3 voor een glas malibu-cola is niet heel duur), als je rookt zijn sigaretten ook goedkoper hoewel het even zoeken is naar 'n automaat waar je ze uit kan halen (toendertijd €2,65 voor 'n pakje L&M), maar al met al ga je véél uitgeven daarzo.
Wij waren toendertijd zo'n €187,- per persoon kwijt aan de reis & het appartement voor 8 dagen (daarbij nog wel 2 dagen reizen). Ik heb daar geloof ik zo'n €250 uitgegeven nog... :)

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:20

Ik ben 10 dagen naar Lloret geweest me Gogo!
Ik ben ook heengereisd met de bus.

Net als Beachmasters waren er wat avonden georganiseerd, je mag zelf kiezen of je daar aan deelneemt of niet.

Ik weet niet wat ik aan het appartement kwijt was (we waren met ze 3en) Maar ik gok rond de 400 pp voor 10 dagen.

Uitgaan is daar wel verschrikkelijk duur.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:24

Ik vond Lloret vroeger altijd geweldig. Ik zou wel ver weg van bussen blijven want dat vond ik altijd een hell. En volgens mij is tegenwoordig het vliegtuig bijna net zo duur als de bus.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:25

Ik hou dit topic ook even in de gaten, want dit jaar ga ik ook samen met een vriendin richting Spanje :)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:26

Het vliegtuig was ruim €50 duurder dan de busreis bij ons, dat hadden wij er eigenlijk niet voor over, aangezien de vakantie zelf al zo duur is. :))

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:52

Ik heb ook weer helemaal zin in de vakantie!
We zijn alleen nog niet eens met welke organisatie en waar we heen gaan. Aangezien een van mijn vriendinnen zegt dat GOGO en beachmasters van die neuk-reizen zijn. Maar dat slaat neem ik aan nergens op?
Wat zijn jullie ervaringen met beachmasters/gogo?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:18

Ik zeg, ga naar Chersonissos. Heb daar echt de tijd van mijn leven gehad, Alanya is een goede opvolger.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:19

Wij wouden eerst naar Lloret, maar wij kwamen er achter dat dat een stuk duurder is,
dus wij gaan naar Callela, alleen geen jongeren reis. Maar wel een goedkoop en goed hotel met leuke dingen ook voor jongeren. :D

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:22

Ik ben naar Salou geweest. En ook dat is Party hoor !! Zeker een aanrader. Ben ook al naar Lloret geweest en ook dat is leuk. Zon, zee, strand & uitgaan zijn dan wel je grootste bezigheden. Verder zul je dan niet veel doen denk ik. Maar zeker aan te raden is gewoon super gezellig. Zelf ga ik dit jaar naar Chersonissos ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen!

En inderdaad zoals al is gezegd de busreizen zijn een hel ! :+

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:24

Ik ben vorig jaar naar Blanes geweest, ook met de bus.
En dat is best te doen hoor := Op de terugweg heb ik heel Frankrijk niet gezien.. werd pas wakker in België en gelijk weer in slaap gevallen haha
Heenreis duurt opzich best lang, maar het is maar net hoe gezellig je het zelf maakt :) En er zit nog een nacht bij in, dus dan kun je ook alweer slapen (kussen+dekentje mee!)
Het is maar net was je zelf leuk vind, maar Blanes vond ik heel leuk :j Het is niet zo groot, maar daarom juist wel leuk.. en een stuk goedkoper dan Lloret ofzo! Sowieso de drank e.d. maar voor de reis (app+bus) was ik 290 euro kwijt.. Heel weinig dus! (Daaro kwam er nog genoeg bij haha)
Via X-travel trouwens.. maar daar moet je je niet te veel dingen aan laten smeren :=

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:25

Ik ben naar Callela (plaats naast Lloret) geweest, en ook hier is het vooral veeeeel uitgaan, strand en zon!
We waren wel veel geld kwijt, maar gingen dan ook met vliegtuig. Ik geloof dat ik al met al voor een week 900 euro kwijt was :o
Overigens zou ik nooooit met de bus gaan. Vliegen is vaak maar 100/200 euro duurder, voor mij zeker het geld waard!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:31

SadyLady schreef:
Ik ben naar Callela (plaats naast Lloret) geweest, en ook hier is het vooral veeeeel uitgaan, strand en zon!
We waren wel veel geld kwijt, maar gingen dan ook met vliegtuig. Ik geloof dat ik al met al voor een week 900 euro kwijt was :o
Overigens zou ik nooooit met de bus gaan. Vliegen is vaak maar 100/200 euro duurder, voor mij zeker het geld waard!

Je kan het zo duur maken zoals je zelf wilt, ik ga dit jaar naar Callela met de bus en ben 369 euro kwijt. 3 keer per dag eten en alles erop en eraan. 200 meter van het strand. :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:32

Zo goedkoop allemaal joh, wij waren voor Chersonissos, 10 dagen al 1000 euro kwijt alleen aan de reis. En laat ik het dan nog niet hebben over wat we opgemaakt hebben.

Superrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:33

Lloret Is Te gek! :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:35

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:43

Wat duur allemaal zeg! Ik was dus met Beachmasters naar Lloret, totaal 10 dagen, maar daar zaten 2 dagen busreis bij in, dus 8 dagen appartement. Voor de reis + appartement waren we dus nog geen €190 p.p. kwijt, daar ga je natuurlijk nog wel wat dingen bij maar alles exclusief eten en drinken (dus wel met kroegenavonden/dagje barcelona) waren we geloof ik niet meer dan €250 p.p. kwijt, verder is het natuurlijk maar net wat je er van maakt!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:45

De reis (naar Blanes) zelf was 290, en heb daar zelf nog dagje Barcelona+avond naar Lloret aan toegevoegd, dus ik denk al met al zo'n 350 euro :j

Maar dan komt het eten en drinken e.d. er nog bij.. je geeft toch altijd meer uit dan je denkt haha

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:48

Ik ben afgelopen jaar naar Chersonissos geweest met Gogo. Ik zeg aanrader!! Heb het er heerlijk gehad, prachtig weer, het uitgaan is echt top. Er is zoveel verschillends, dat er altijd wel wat is wat je leuk vindt. Veel verschillende mensen, leuke feesten die georganiseerd worden. Ik ben 12 dagen geweest en heb, schrik niet, in totaal 1200 euro uitgegeven aan deze vakantie ;) Maar heb er absoluut geen spijt van.
Jaar ervoor naar Blanes geweest, als ik nu terug kijk is Kreta 10x leuker :D Ben toen ook een avond in Lloret geweest, ook wel leuk, maar zou ik ook niet meer heen gaan.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:50

Jeanineeee schreef:
Ik ben 12 dagen geweest en heb, schrik niet, in totaal 1200 euro uitgegeven aan deze vakantie ;) Maar heb er absoluut geen spijt van.

Aan de reis zelf? Of ook wat je daar hebt opgemaakt, totaal zeg maar?

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:53

Ja in totaal! Anders was het wel heul veel geld geworden denk ik :P

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:55

Jeanineeee schreef:

Ik vind dit ds echt weinig. Toen ik naar Chersonissos ben geweest was het 1000 euro aan de reis en heb minimaal nog eens 900 / 1000 euro opgemaakt.

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:00

Onze reis viel erg mee, we waren maar met zn 2en en hadden een last minute ;)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:04

L_iek schreef:
Jeanineeee schreef:

Ik vind dit ds echt weinig. Toen ik naar Chersonissos ben geweest was het 1000 euro aan de reis en heb minimaal nog eens 900 / 1000 euro opgemaakt.
Hoe hebben jullie dat zo duur gekregen? :=
Ik was nog geen €200 aan de reis kwijt en een paar honderd aan eten/drinken en activiteiten daar, en ik heb toch behoorlijk wat uitgegeven elke avond. :+ (Ook ik was 10 dagen weg)