Met welke organisatie kun je 'goedkoop' alleen op vakantie??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Met welke organisatie kun je 'goedkoop' alleen op vakantie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 11:08

Ik vind het lastig om een vakantie te vinden die betaalbaar is voor één persoon. Vaak komen er ontzettend hoge toeslagen bij als je alleen reist, soms zelfs de dubbele reiskosten! Vaak minimaal +50% extra kosten.

Sommige mensen hebben niet de luxe om met partner of vriendin op vakantie te kunnen en zijn dus 'gedwongen' om alleen op vakantie te gaan.

Wie weet een organisatie waar je betaalbaar als één persoon op reis kunt?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:53

weet niet wat voor soort vakantie je wil? Ik heb leuke actieve groepsrondreizen naar bv. Zuid-Frankrijk en schotland gemaakt met mambo.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 08:44

Groepsreizen/singlereizen zijn niet echt wat ik zoek, maar mag je ook best in dit topic plaatsen als verzameling van alle organisaties waarmee je makkelijk als één persoon zijnde op reis kunt :)

Ik zoek gewoon een vakantie (bv. vakantie naar de zon) via een reguliere reisorganisatie, die dan niet de prijzen verdubbelt omdat je alleen bent ;(

Coot

Re: Met welke organisatie kun je 'goedkoop' alleen op vakantie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:06

Ik raad je aan om een vliegreis apart te boeken van een hotel. Ik weet niet wanneer je op vakantie wilt?
Ik woon zelf namelijk in Spanje en ben bezig met het oprichten van een site waar je een appartement of huis kunt huren voor normale prijzen. Hij is alleen nog niet online, de doelstelling is om per 1 Januari online te gaan.
Dit scheelt een hoop in de kosten!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:07

Ja daar zit ik ook altijd tegen aan te hikken Spekkie. Heb hetzelfde euvel vind het zelf ook raar, dat als je alleen op vakantie gaat altijd de hoofdprijs moet betalen. Weet ook niet waar dat opslaat. Gelukkig ben ik nu met mijn kerstvakantie naar Disney redelijk goedkoop uit. Maar dat kan voor andere vakanties weer anders zijn. Het blijft een probleem.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:56

Moet het per se een organisatie zijn? Overal ter wereld vind je hotelletjes waar je gewoon een eenpersoonskamer kan boeken, en om een vlucht te boeken is dit ook geen probleem :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 07:57

guanacotje schreef:
Moet het per se een organisatie zijn? Overal ter wereld vind je hotelletjes waar je gewoon een eenpersoonskamer kan boeken, en om een vlucht te boeken is dit ook geen probleem :)

Ja, maar een hotelkamer voor één persoon is vaak bijna óf dezelfde prijs voor twee personen!! Je kunt dan alleen in een bed&breakfast goedkoop in je eentje overnachten, dit heb ik dan ook vaak gedaan.

Maar als je gewoon een weekje naar de zon wil, dan betaal je overal teveel als je alleen bent.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 08:15

ik haak even aan in dit topic, ik zit namelijk ook met dit!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:31

Ik ben 4 jaar geleden ook alleen op vakantie geweest naar Turkije met Bex.nl
Helaas staan nu de prijzen er nog niet op, maar 4 jaar geleden hadden ze goede prijzen voor singles. Je gaat dan echt alleen op zonvakantie, dus niet met een groep.

Daylerma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:38

Er zijn reisorganisaties voor mensen die alleen zijn maar bv. in groepsverband op reis willen, singlereizen. Missschien is dit iets? Heb je meteen mensen om een praatje mee te maken en activiteiten waar je aan kan deelnemen. Cirkelreizen bijvoorbeeld http://www.cirkel.nl.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:41

Ik heb afgelopen september een single rondreis gedaan naar Bali met Fox. Ik ben zo blij, dat ik dat gedaan heb. Het was echt een super vakantie. Ikw as dan wel de jongste, maar heb echt genoten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 19:10

Ik ben nu bijvoorbeeld op zoek naar een paar dagen winterzon. Liefst maar 4/5 dagen eind februari. Ik kom al snel op prijzen van 500/600 euro uit voor vier dagen Egypte. Dan kan ik beter voor 800 euro all-inclusive naar Cuba gaan (9 dagen), meer waar voor mijn geld. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik heb alleen de februari vakantie vrij en dan zou ik graag eventjes naar de zon willen.

Wie heeft er tips? :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 06:51

Misschien een tip voor de mensen die meelezen: ik heb gezien dat OAD reizen maar een kleine eenpersoonstoeslag rekent. Hier gaat het hooguit om een paar tientjes, soms zelfs (bijna) niets. Ik denk dat dit geldt voor de meeste reizen, maar zag bij aanbiedingen bijvoorbeeld dat de prijs van 1 persoon wel weer flink hoger was (want dan geldt de aanbieding alleen op basis van twee personen).

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:13

Even een up, omdat ik in de meivakantie misschien weg wil :)

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:27

bij mitsis all-in hotels in griekenland hebben ze vaak kamers voor 1 persoon zonder toeslag.
goede prijs/kwaliteitverhouding alleen in de vakanties zie je de prijzen enorm stijgen.
wij gaan met arke.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:21

x_spekkie_x schreef:
Misschien een tip voor de mensen die meelezen: ik heb gezien dat OAD reizen maar een kleine eenpersoonstoeslag rekent. Hier gaat het hooguit om een paar tientjes, soms zelfs (bijna) niets. Ik denk dat dit geldt voor de meeste reizen, maar zag bij aanbiedingen bijvoorbeeld dat de prijs van 1 persoon wel weer flink hoger was (want dan geldt de aanbieding alleen op basis van twee personen).

ik ga ook eigenlijk altijd alleen en wil geen single- of groepsreizen en moet zeggen dat Oad inderdaad het goedkoopst uitkomt. Reis graag met hun ivm de geringe (of geen) 1 persoonstoeslag. Gemiddeld kan ik in mei/juni/of september voor 200-250 euro een week lekker weg (Griekenland bijv.) ben nu alweer stiekem aan het kijken voor 26/28 juni weekje,.. maar is nu nog wat duurder allemaal... moet je wat korter voor vertrek zitten

ben ook goedkoop naar Amerika geweest (Miami/Florida) met Arke reizen, ook nauwelijks toeslag,.. IDEAAL

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:23

Fox reizen is geloof niet duur :D

Of je kan soms hele goedkope vliegtickets krijgen bij ryan-air.. :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:38

Ikzelf ben wezen kijken voor een vakantie naar New York via OAD reizen, en daar vielen de prijzen voor 1 persoon wel mee als je maar niet in het hoogseizoen gaat. Maar voor de rest komt het er wel op neer, dat je alles zelf moet regelen, en vaak ook een andere kamer krijgt dan voor 2 personen. Maar wil je er graag opuit, en je bent alleen, dan heb je toch maar weinig keus.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:48

ja vind ik ook,.... altijd als je wat leuks ziet is het met 2 personen,...

Amerika zat ik ook in het naseizoen en Oad en Arke vallen mee dan ,... goed kijken naar je datum, kan heel veel geld schelen, paar dagen later of eerder

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:24

Goh, ik zat me dit net af te vragen... Sinds lange tijd weer single en dringend behoefte aan een zonvakantie ;)
Ik ga Oad eens checken *D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:09

handig he :D

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:26

Zeker, wil er volgende maand echt ff tussenuit :D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:51

ik heb 26/6 een weekje vrij,.. eigenlijk geen geld maar zoooooooooooooooo'n zin om er effen tussenuit te gaan,... zucht,... (ondertussen kijkend naar aanbiedingen van sunweb, maar helaas alles voor 2 personen,... zij rekenen 2x de prijs voor 2 personen -/- 1x vluchtprijs) grrr

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:04

Waar wil je naartoe? Ik wil zelf tussen 17 juni en 2 juli weg.. zit te denken aan weekje Gran Canaria.. Daar ken ik iemand dus dan voelt het wat minder 'alleen' :)) Voor mij wordt het de eerste keer dat ik alleen op vakantie ga...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 08:50

Mag ik mijn eigen topic uppen? :) Ik ben weer op zoek naar een organisatie waarmee je zonder al die nare eenpersoonstoeslagen op vakantie kunt :) Reisje winterzon is dit keer het doel.