Pak meenemen in vliegtuig, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Pak meenemen in vliegtuig, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 14:44

Volgend jaar willen mijn vriend (dan man :D ) en ik een cruise gaan maken, onze huwelijksreis. Nou is het zo dat er aan boord 2 "formal" nights zijn, waarbij de mannen in pak verwacht worden, en de vrouwen in cocktailjurk. Een cocktailjurk kan ik wel in mijn koffer stoppen, maar met een pak lijkt me dit een stuk lastiger. Aan boord kan je zoveel bagage meenemen als je wilt, maar in het vliegtuig mag je natuurlijk maar 1 koffer. Iemand een idee hoe andere mensen dit doen?

chocobroodje

Re: Pak meenemen in vliegtuig, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:46

Volgend mij kun je dat aangeven als je je vlucht boekt. Bij ryanair in ieder geval wel. Bel even met de luchtvaartmaatschappij

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:48

Je hebt toch van die speciale kledingzakken? Met daarin een kledinghanger, waar je pak aan kan hangen. Volgens mij heb je ze in verschillende uitvoeringen, dus ook stevige voor (lucht-)vervoer.

edit:

Kijk, zoiets:

http://link.marktplaats.nl/302645414
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 07-12-09 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:50

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:51

En als je het pak dan in zo'n zak doet, leg deze dan als eerst in de koffer (en laat de uiteinde over de koffer heen stekken). Vul je koffer verder en sla de uiteindes naar binnen (over je kleding heen). Zo krijg je geen kreukels :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:52

Nou zijn mijn pakken niet zo groot, maar ik neem mijn pakken als ik weg moet voor zaken altijd gewoon mee in een koffer. Past prima en ze kreuken niet..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 14:57

Hmm, maar als je ze in de koffer doet, moeten ze toch zeker een keer dubbel? Anders past dat toch nooit? Ja, in een hutkoffer misschien ;) Dat van het onderin stoppen en omslaan is misschien wel een idee....
Een losse zak kan toch niet, ivm maar 1 stuk bagage meemogen? We hebben nog niet geboekt, dus maatschappij kunnen we nog geen contact mee opnemen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:58

Laura82, heb je mijn link bekeken? Dat is een tas waarin je het pak in een hoes hangt. Dan klap je de hele tas dubbel en rits je het dicht. Klaar :-) En zo'n tas heeft veel vakken voor de rest van je kleding en bagage.

Heb zo al vaker nette kleding zonder probleem vervoerd.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 15:00

Apple schreef:
Laura82, heb je mijn link bekeken? Dat is een tas waarin je het pak in een hoes hangt. Dan klap je de hele tas dubbel en rits je het dicht. Klaar :-) En zo'n tas heeft veel vakken voor de rest van je kleding en bagage.

Heb zo al vaker nette kleding zonder probleem vervoerd.

Owkee, het leek mij verder wel heel klein voor alle andere bagage... Maar dat zal wel vertekenen dan.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:03

Laura82 schreef:
Een losse zak kan toch niet, ivm maar 1 stuk bagage meemogen? We hebben nog niet geboekt, dus maatschappij kunnen we nog geen contact mee opnemen.

Je mag 20 Kg bagage meenemen (dus de koffer die het ruim in gaat) én 1 stuks handbagage van max 5 kg en een bepaalde afmeting-die-ik-even-niet-meer-weet. ;)
De "pak-tas" zou je dus als handbagage mee kunnen nemen ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:03

Het vertekend zeker. Ga maar eens in een winkel kijken naar een dergelijke suitbag, er zijn namelijk meer mensen met hetzelfde probleem dat er een pak mee moet op (zaken)reizen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:04

MamaMiesje schreef:

Sommige airlines hebben maximale afmetingen voor tassen die als handbagage meegaan. En zo'n suitbag is daar te groot voor.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 15:06

MamaMiesje schreef:
Laura82 schreef:

Je mag 20 Kg bagage meenemen (dus de koffer die het ruim in gaat) én 1 stuks handbagage van max 5 kg en een bepaalde afmeting-die-ik-even-niet-meer-weet. ;)

Als die tas groot genoeg is voor al mn bagage mag ie vast niet als handbagage ;)

edit: cassidy was me voor... En volgens mij hebben alle maatschappijen zo'n maximum...Tenminste, degenen die ik heb gezien wel
Laatst bijgewerkt door Laura82 op 07-12-09 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:07

Nee, dán niet :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:07

Het vertekent inderdaad. Een paktas is best groot en wat er niet meer in past verdeel je gewoon over je handbagage en over je andere tassen :-)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:08

MamaMiesje schreef:
Laura82 schreef:

5 kilo? Welke maatschapij is dat dan? Bij Ryanair is het 10 en bij eigenlijk alle anderen 20...

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:10

ik vervoer mijn pak ook gewoon in mijn koffer hoor. ja dan vouw je het een keer dubbel, zodra je op plaats van bestemming komt uithangen. Zo snel kreukt het niet (tenzij het linnen is) en ehh al eens gedacht aan oprollen? (al heb ik dit nooit geprobeerd)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:31

Vjestagirl schreef:
5 kilo? Welke maatschapij is dat dan? Bij Ryanair is het 10 en bij eigenlijk alle anderen 20...

20 kilo HANDbagage?? Wat veel zeg. Ik dacht dat het 5 was.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:39

MamaMiesje schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik verwacht dat ze de gewone bagage bedoelde, even over dat 'hand'heengelezen.
5 kilo is idd gebruikelijk. Anders ga ik voortaan altijd met ryanair of een van die anderen die ik nog niet gehad heb:P kan ik ineens 40 kilo meenemen
Als je een pak in een dunne kledingzak dubbel doet en dan onderin een tas, dan komt dat best goed denk ik. Neemt niet zo heel veel ruimte in als je het netjes recht legt, de rest er goed hard opduwen.
Mijn ex is officier en die nam zijn uniformen ook zo mee. Ging een hoop in zo'n tas voor maanden. ;)
Daarbij heeb ne de meeste schepen, net als gewone hotels wel broekenpersen op de kamers en ook een stomerij, dus bij grote kreukels, kunnen ze je wel helpen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:43

MamaMiesje schreef:
Vjestagirl schreef:

KLM hanteerd 20 kilo, en neemt in die 20 kilo je laptop, je handtas en een evenuele babytas niet mee. Iig de vluchten die ik heb gedaan. Moet er wel bij zeggen dat dat allemaal vluchten naar Amerika waren van 8 uur+.

En k ben gisteravond nog met Ryanair gevlogen (van Eindhoven naar Dublin) en vrijdag ook (van Dublin naar Eindhoven), en daar is het toch echt 10 kilo...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 07-12-09 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:46

dat is een goeie, ga ik onthouden!
Zit altijd wel ruim over die 5 kilo heen, maar is ook ng nooit gewogen. Wel staat er altijd overal 5 kilo, max. Overigens ook bij KLM.
Ga er iig niet vanuit dat 20 kilo mag, dat lijkt me een te grote gok. om te zeggen dat overal handbagage standaard evenveel is als in het ruim.

Intercontinentaal heb ik KLM nog nooit gehad, misschien ligt daar het verschil?
Laatst bijgewerkt door lejo op 07-12-09 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:47

lejo schreef:
dat is een goeie, ga ik onthouden!
Zit altijd wel ruim over die 5 kilo heen, maar is ook ng nooit gewogen. Wel staat er altijd overal 5 kilo, max. Overigens ook bij KLM.
Ga er iig niet vanuit dat 20 kilo mag, dat lijkt me een te grote gok.

Intercontinentaal heb ik KLM nog nooit gehad, misschien ligt daar het verschil?

Zou best kunnen ja. Ik vloog naar Amerika.

En 5 kilo heb ik echt nog nergens gezien, welke maatschapij is dat dan?

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:49

Vjestagirl schreef:
En 5 kilo heb ik echt nog nergens gezien, welke maatschapij is dat dan?

transavia martinair tap AA KLM vanalles eigenlijk, maar das alleemaal binnen europa geweest
Intercontinentaal heb ik me er niet zo in verdiept, had ik meestal alleen een hadtasje mee
(geen laptops ed)

Maar ik ga er zeker beter op letten, is wel verdraaid handig als je koffer vol is :P
Alsnog zou ik het pak wel lekker in de koffer doen, de hele tijd meesjouwen lijkt me ook niks.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:52

Naja, van Ryanair durf ik er mijn kont voor int vuur te steken dat het 10 kilo is. Ik heb de afgelopen 3 maanden 3x heen en weer gevlogen tussen Nederland en Ierland (echt het kippigste kippeneindje) en ik neem altijd alleen mijn 10 kg handbagage mee. Moet wel alles in. Dus ook je handtas, je camera, je laptop, je aankopen op het vliegveld, alles.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 17:18

Op schiphol staan altijd grote borden dat de max van je handbagage 5 kg is, met een bepaalde maximum afmeting. Ik weet dat het in ieder geval voor transavia, klm en nog een paar maatschappijen zo geldt. Zo mocht mijn vriend naar Nieuw Zeeland ook niet meer mee, en dat was Singapore Airlines. Enkele maatschappijen maken wel uitzonderingen, en dat zijn vooral diegenen die veel door zakenlui gebruikt worden voor korte vluchten, waarbij ze alleen handbagage meenemen.