Hallo! We (ouders, ik, vriend, klein broertje) zijn al druk aan het rondkijken voor een leuke vakantie voor aankomende zomer, lekker warm, lekker zwemmen, maar ook actief bezig zijn en veel leuke mooie culturele dingen bekijken en een mooi landschap. En het liefst niet naar turkije, spanje, frankrijk, italie (de 'standaard' landen)
Maar aangezien we het jaar hierop naar amerika gaan, moet het niet zo duur zijn...
Dus ik vraag me af.. wat is jullie favoriete vakantieland? En wat is echt aan te raden?
Tja, wat wil je: vliegvakantie, of met de auto erop uit? Als je warm wilt (gegarandeerd) en zee, zand, zon wilt zien, kom je niet om Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italie of Turkije heen. Als je bereid bent om concessies te doen en niet perse de zee wilt zien, kan je je Hongarije, Kroatie of Tsjechie aanraden...
Marokko! Heeft alles wat je noemt, is niet zo'n standaard land, en een unieke ervaring op zich omdat het een totaal andere belevenis is dat een westers land.
La Palma! Huisjes zijn hier voor niet al te veel te huur. Eten en drinken kost misschien de helft van wat het in NL kost. Wandelen, duiken, mountainbiken in de bergen, paragliden kano-en op zee, enz, enz. En gegarandeerd prachtig weer!
Griekenland ja! Ben afgelopen zomer in Chersonisos geweest, vriendlief en ik hebben het meer op het uitgaan gehouden en paps en zusje zijn meer dingen gaan bezoeken. Ze hebben verschillende kastelen gezien, veel van de cultuur opgestoken en op heel veel plekken geweest waar je niet zo snel heen zou gaan, erg geslaagd dus
Ik zou ook zeker naar Marokko gaan!! Is ook niet zo duur, je bent er zo, mooie kust, maar ook in het binnenland veel te zien en te doen. Práchtige hotels (riads) voor weinig geld.
Voor meer info of foto's (ben afgelopen zomer geweest) mag je me uiteraard pben.
LiesM
Geplaatst: 24-11-09 23:57
Marokko lijkt mij ook wel wat eigenlijk, (ik hou nogal van de woestijn )
Ja, ik vond het echt heel mooi! Woestijn ook, maar war ik geweest ben, was het geen standaard zand-woestijn. Wel heel mooi!
Lien2
Geplaatst: 25-11-09 23:20
Cyprus!! Lekker weer, je kan aan het strand liggen , maar ook leuke dingen doen. Zoals met een boot om het eiland heen of naar 1 van de pittoreske dorpjes in het binnenland genietend van een goede maaltijd. Er is ook nog veel cultuur in de vorm van oude Griekse historie en het landschap is afwisseld. Kortom een aanrader als je zon, zee en cultuur wilt, maar geen standaard land. Het is btw niet mijn favoriete vakantieland, die ligt aan de andere kant van onze wereldbol (australie)