- Ik wilde niet rondtrekken, maar één vaste slaapplaats hebben
- Ik wilde niet langer dan een week
- Ik hoefde niet per sé 7 dagen van die week paard te rijden, maar wilde graag ook wat andere dingen doen/zien
Na heel veel zoekwerk op het internet hebben wij uiteindelijk de perfecte vakantie voor ons gevonden, waarvan ik hier graag enkele foto's neerzet

Paardrijden
Via internet kwamen wij terecht bij Carla, een Nederlandse vrouw die sinds drie jaar in Zuid-Afrika woont en werkt. Zij organiseert horse trails en safari's. Haar site: http://www.savannahhorsetrails.co.za/
Tijdens onze vakantie hebben wij 4 paardrijsafari's gemaakt. Het mooie is dat je niet het lawaai van de auto hebt, maar dat je echt door de natuur rijdt alsof je één bent met de natuur. Naast het genieten van de natuur en het wild kan je ook nog eens genieten van het paardrijden! Carla gebruikt voornamelijk 'boerperden', dat is een Afrikaans ras dat een stuk lomper klinkt dan dat het in werkelijkheid is. Het zijn harde en slimme paardjes, die zeker niet lui zijn! Het is mooi om te zien dat de paarden eigenlijk als kudde leven in het gebied. Iedere ochtend worden ze even bij de stal gehaald, en eventueel gepoetst, gecontroleerd en/of bereden. De rest van de dag zwerft de kudde weer door het gebied.
De paarden voor de rit gaan op weg, de rest van de kudde blijft achter (het hek is van een weitje waarin met jonge paarden werd gewerkt)
Het uitzicht is prachtig
Rustplaats tijdens de rit
Stukje door het (andere) water
Verblijf
Carla heeft ons doorverwezen naar Kololo Game Reserve http://www.kololo.nl/. Kololo is in principe een eigen 'reservaat' met eigen rangers. Op dit gebied staan een aantal lodges met voorzieningen zoals een restaurant. We hebben hier een fantastisch verblijf gehad in een superdeluxe lodge. Het eten maar vooral ook de service was echt geweldig. Game drives (safari's met de auto), wandel- en mountainbike safari's door het gebied van Kololo waren bij de prijs inbegrepen. Tevens was er een zwembad aanwezig. Het is vrij kleinschalig, waardoor je al snel iedereen kent van het personeel en de gasten, en de persoonlijke aandacht was echt top. Omdat in dit gebied zelf geen 'gevaarlijke' dieren zitten, is er veel mogelijk. De impala's en blesbokken konden we vanaf ons eigen terras zien lopen.
Onze lodge
Restaurant
Zwembad, met op de achtergrond het aanliggende gebied waar we wel eens olifanten zagen lopen
Overige activiteiten
Via Kololo konden we verschillende andere activiteiten doen. Alles werd prima voor ons geregeld, dus dat was heerlijk ontspannen! We hebben tweemaal een Big5-game drive gedaan in het gebied naast Kololo, genaamd Welgevonden (http://www.welgevonden.org/). Ook zijn we twee keer op game drive op Kololo zelf geweest, en hebben we daar zelf nog rondgewandeld. Ook heel geweldig was de olifantensafari die we hebben gedaan en het bezoek aan een cheetah-opvang/ranch.
Op de olifant, je ziet haar kleintje er nog net achterstaan
Met de 'ambassador' cheetah Zulu, die wordt gebruikt voor de educatie van de Afrikaanse bevolking over wildlife
Safari in Welgevonden
We hebben even moeten wachten totdat deze familie de weg voor ons vrijgaf
Streepjes!
Geen idee waarom, maar de paarden vinden struisvogels maar enge beesten
Wildebeest
Mijn favoriet
Mochten jullie meer willen weten, vraag gerust!