Reis LA - Las Vegas, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Reis LA - Las Vegas, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 21:36

Wij gaan volgend jaar in mei trouwen en willen daarna 2 weken op huwelijksreis.
Het lijkt ons het leukst om gewoon iets te gaan doen, en het liefst ook nog wat betaalbaars.

Nou ben ik niet zo van de georganiseerde reizen dus zat ik eraan te denken om gewoon 2 tickets naar Los Angeles te boeken, daar een auto te huren en lekker 2 weken te gaan touren.

Ik ben op zoek naar mensen die zoiets ook hebben gedaan en misschien tips hebben?
Dan doel ik op bestemmingen, hotels, autoverhuur e.d.

En enig idee hoeveel geld zoiets kost?

Ntlie_

Re: Reis LA - Las Vegas, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:15

Wij hebben 2x een rondreis door de USA gemaakt en allebei de keren LA en Las Vegas mee gepakt. :j
Is dus goed te doen denk ik, alleen het kost wel heel veel.. Voor alleen je ticket al kan je rustig €1000,- rekenen, het huren van een auto is niet bepaald goedkoop en de hotels + het eten + benzine + andere dingen komt daar nog bij!
Het is echt prachtig daar, in LA is heel veel te zien en te doen en als je Las Vegas bezoekt kan je tussen LA en LV ook nog heel wat bezoeken (denk aan Grand Canion etc). Duur, maar zeker de moeite waard.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 13:34

Ik heb nu een offerte gehad voor rondreis LA, Las Vegas, Grand Canyon en San Fransisco inclusief auto en hotel, en dan op de terugreis nog 2 dagen New York voor ongeveer 3300 euro. Camper is goedkoper geloof ik. Viel me eigenlijk nog wel mee, maar wel duur idd.

Een vriendin van mij is er nu ook naartoe maar die gaat als backpacker. Had dus niks gereserveerd en reist gewoon met de bus. Dat lijkt me ook gaaf om te doen. Als ze thuis is eens vragen wat dat kost :)

gerano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:39

ik ga volgend jaar in mei trekken van Las Vegas naar Salt Lake City (trouwens ook als huwelijksreis :-) ). Als je voor alles een beetje uitkijkt, zoals vliegtuigtickets en huurauto, is het te doen. Ze doen regelmatig van die acties zodat de tickets veel goedkoper zijn, zo heb ik de mijne gekocht voor 350 euro (de man weliswaar). Ik zou enkel in de grote steden de hotels op voorhand boeken, vermits het in die periode nog geen hoogseizoen is. De amerikanen hebben pas eind Juni verlof

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 13:40

Wij gaan in begin mei Gerano, is het dan nog laagseizoen?
Waar heb jij die tickets dan gekocht?! En dat is excl. die tax van 265,- neem ik aan?

gerano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:50

ik ga ook begin mei (van 9 tot 30 mei). Ik heb geboekt via connections.be, andere goedkopere sites zijn Joker.be en airstop.nl
Ik vlieg wel vanuit Brussel vermits ik van belgie ben.

edit: taxen zijn inbegrepen, enkel annulatieverzekering niet

elsyie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:51

Hallo wat een leuk idee!
Vorige zomervakantie ben ik met een vriendin ook naar la gevlogen en hebben wij daar voor 2 weken een cabrio gehuurd. (het enige wat wij vast hadden gelegd was de vliegticket en de huur van de auto en het hotel voor de 1e dag) Wij hebben daar ter plekke ook rondgetourd en hebben het als erg plezierig ervaren dat we van te voren niet alles vastgelegd hadde, zodat je erg flexibel bent.

Wij zijn oa. naar las vegas bryce canyon zion np, grand canyon, seqoia np, san fransisco death valley geweest, het klinkt heel erg lang rijden, maar je moet niet vergeten dat zeker als je een cabrio hebt, het een waar genot is om auto te rijden en dit ook zeker niet vervelend is. Voor alle national parken moet je entree betalen echter, hier kun je 1 pas van 80 dollar voor kopen, waar je met zijn 2en op kunt en toegang hebt tot de meeste national parks.
met hotels/motels hebben wij over het algemeen geen moeite gehad, daar kon je ter plekke je kamer bespreken. Het is wel aan te raden om van te voren te reserveren als je voor een normale prijs in een grote stad wilt slapen. ( de motel huur varierde bij ons tussen de 60-110 dollar) Vergeet niet dat je ook gewoon af kunt dingen op je kamer! zeker als je later aan komt!!!

Wat je ook heel erg aan te raden is, dat zeker als je op tijd boekt, de binnenlandse vluchten en de vluchten naar de omringende landen heel goedkoop zijn, zo zijn wij na ons rondje amerika nog een paar dagen naar de bahama's geweest (een vliegticket naar de bahama's kostte maar 120 dollar!!!!)

Al met al het ik het zelf organiseren van een reis (ik ben voorheen ook met georganiseerde reizen meegeweest) als veel prettiger ervaren. je bent veel flexibeler en als iets bevalt dan kun je gewoon langer blijven, ook hoef je alleen maar rekening te houden met zn 2tjes. Financieel is het ook enigzins goedkoper, maar je moet niet verwachten dat het de helft is ofzo.
Verder weet ik niet wat voor een shopaholic je bent, maar door het shoppen is voor mij de vakantie duur geworden ;)
Als je echt die kant op gaat heb ik nog wel een aantal bruikbare tips/ must sees voor je, maar dat hoor ik dan wel!!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:00

Zelf de westkust ook gedaan voor ongeveer 4 weken en dit ook met een huurwagen.
Wij hebben geslapen in motels en zijn rondgekomen met een budget van ongeveer 2500 euro pp. Was echt een geweldige reis.

Werk zelf ook in de reissector en als ik 1 tip mag geven : boek je vliegtuigtickets lang vooraf! Dan heb je echt de kans om een mooie promo mee te pikken. Onlangs nog voor een jong koppel 2 tickets los angeles geboekt voor n stuk minder dan 500 euro pp.

Wij hebben geslapen in motels : en dat is me echt wel bevallen: ze zijn netjes, kamers zijn ruim...echt niet zoals ze vaak in amerikaanse programma's worden voorgesteld. Vaak ook van Best western ketens of zo. En dat was toch wel budgetvriendelijker... In Las Vegas hebben we in excalibur hotel geslapen.
afhankelijk van welke periode je wil gaan, zou ik toch mijn verblijven regelen op voorhand ( hoeft niet altijd duurder te zijn dan ter plaatse)...Het kan er namelijk toch wel druk zijn als bijvoorbeeld de Amerikanen zelf verlof hebben.

Qua route hebben wij een combinatie van steden & natuurparken gedaan : We hebben oa bezocht Los Angeles - Grand Canyon - Las Vegas - Monument Valley - Bryce Canyon - Death Valley - San Francisco - Yosemite National Park - Santa Barbara - Carmel By The Sea ( 18mile drive) - ...

Het land laat zich zo makkelijk bereizen met de wagen. De amerikanen zijn ook heel vriendelijk, soms té... maar wat me echt is bijgebleven is de uitgestrektheid van het land, en die natuurpracht...echt zoveel mooie dingen gezien! Goh ik zou zo terug gaan :j

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 14:06

Jullie zijn wel inspirerend zeg :D

Ik heb zelf al eerder op eigen houtje rondgereisd (door Thailand) en dat beviel me echt enorm goed. Maar ja, daar ben ik met 1500 euro rondgekomen voor 7 weken... dat zal me in Amerika niet lukken weet ik.
Shopaholic ben ik niet heel erg, maar mijn aanstaande wil in Las Vegas zeker weten wat gaan gokken :D

Hotels vielen mij ook alles mee eigenlijk. Voor 15 dagen hotels waren we ongv. 1100 euro kwijt volgens die offerte en dan dus voor 2 personen he, dus 550 p.p. Als je nu boekte kreeg je ook nog eens 10% korting!

Toch neig ik ook meer naar zelf je reis indelen. Dus een starterspakket nemen bij Fox.nl bijvoorbeeld en dan gaan met die banaan. Lonely Planet gids erbij...

Bedankt voor alle tips dusver!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:27

Begin mei is nog wel laagseizoen.

Een auto en een camper is om het even. Een auto kost minder benzine. Daar tegenover staat dan weer het hotel, maar dat hoeft niet zo duur te zijn.
Met een camper betaal je meer benzine en huur. Maar je moet evengoed voor je overnachting betalen. Die is dan wel goedkoper dan het hotel.

Ik heb beide keren in Amerika voor een auto gekozen (al was het maar omdat ik de campers erg irri vond als ze voor mijn neus bergopwaarts gingen en ik daar achter moest blijven hangen :D)

Ik heb overigens alles zelf geregeld. Autohuur via internet, dat scheelde bakken met een reisbureau!
Hotels rechtsreeks op internet gezocht, even opgebeld en gereserveerd. Vond ik wel zo fijn omdat ik dan 's avonds niet meer hoefde te gaan zoeken.
Ik heb dus geen reisbureau nodig gehad. Gewoon de reisboeken gekocht en daarin gekeken wat mij mooi leek. Reisverslagen van anderen zijn ook nuttig.

Las Vegas had ik wel gezien na 1 dag. Maar als je dan toch daar in de buurt bent moet je absoluut Yosemite, Mammoth Lakes, Death Valley, Bryce Canyon en Grand Canyon bezoeken.
En dan vergeet ik nog een heleboel parken :)
En .... 2 weken is wel heel erg kort, want je bent ook nog eens 3 dagen aan reizen kwijt. Ik zou er persoonlijk een weekje extra aan vast plakken.

Vliegticket hadden wij toen voor 430 pp. En 2 jaar geleden was het 630 (maar toen vlogen we dan ook op Seattle).

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 12:46

Dankjewel Scum!

Weekje langer zou niet kunnen als we echt na onze bruiloft weg willen. Mijn merrie gaat dan namelijk bevallen..
Maar dat is ook een beetje de reden dat ik nu overweeg iets later op huwelijksreis te gaan, al vind ik dat minder leuk.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:18

Wij doen het ook ieder jaar. Vliegtuigtickets boeken we via het reisbureau, hotels zoeken we zelf op en boeken we via http://www.expedia.com . Voor hotels in grote steden kan je wel navraag doen bij het reisbureau, soms hebben zij goedkopere deals met de hotels dan wanneer je het als particulier boekt. Het is een kwestie van vergelijken.

Auto huren doen wij ook altijd. We reserveren dit niet via het reisbureau maar rechtstreeks via de verhuurmaatschappij zelf. Meestal doen we het via Alamo en pikken we de auto aan het vliegveld op. Eén enkele keer ook Hertz, maar Alamo blijft de voorkeur. Kan wel wat kosten, maar benzine kost wel meer dan de helft of driekwart goedkoper dan hier in België of NL.

Vergeet je trouwens niet ook wat natuur mee te pakken in je reis? De grote steden zijn leuk, maar je wordt ze snel beu. Dingen als Grand Canyon, Death Valley, Bryce Canyon en Yosemite zijn stukken mooier.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 18:39

In de reis die we hebben bekeken zit idd ook de Grand Canyon en Yosemite e.d. Wil zeker ook wat natuur opsnuiven :)

Bedankt trouwens voor alle supertips!!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:32

Grand Canyon is zeker mooi, alle parken vind ik aan de west kant. Wij hebben er toen overheen gevlogen, was echt heel gaaf! Wij zijn 1 avond in Vegas geweest, denk dat 2 avonden wel leuker was geweest, maar dat ging bij ons niet

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:50

Ik ben een aantal jaren geleden geweest...
Wij hebben eigenlijk erg veel parken bezocht, wat mij heel erg aansprak was zion en bryce canyon.... Ook de grand canyon kan je niet missen natuurlijk! We zijn 2 dagen in las vegas gebleven, en het mandalay bay hotel! Erg leuk om een keer te doen, maar ik vind het het geld niet waard eerlijk gezegd! Ik zou niet in een hotel op de strip gaan zitten!

Wij hebben alles met een huurauto gedaan en waren met z'n 5en.
New York is geweldig, empire statebuilding etc etc!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:34

Dit staat bij ons voor 2010 ook op de planning. *D
Ben al erg druk met de voorbereidingen, ik kan bijna niet wachten!

Scum, heb je enig idee hoeveel geld het ongeveer gescheeld heeft in vergelijking met boeken via het reisbureau? :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:22

Geen idee hoeveel het precies was. Maar wel veel.
De auto alleen al was via die Duitse organisatie veel goedkoper. Daarnaast heb ik geen boekingskosten betaald.
En ik kon de route precies zo rijden zoals ik hem zelf wilde.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:34

Hoi!

Super idee, TS. Mijn vriend zit momenteel in Amerika, is daar aan het rondreizen. Hij zit nu ergens tussen San Francisco en Los Angeles, maar ik ook in Vegas geweest. Wat ik van hem begrepen heb is dat het allemaal niet goedkoop is. Ook het huren van een auto is niet goedkoop. De hostels en hotels verschillen nogal in prijs en kwaliteit.
Waar hij heel enthousiast over was, was de Grand Canyon, dat vond ie geweldig mooi en je kan er ook paardrijden ;). Ook Alcatraz (San Francisco) vond hij heel indrukwekkend. Van Las Vegas was hij minder onder de indruk, dat was 'too much' volgens hem.

Als hij terug is (over 3 weken) kan ik wel wat meer uitvragen, maar heb gee idee of je daar wat aan hebt...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 14:39

Ik heb nog tijd genoeg om te boeken hoor, waarschijnlijk gaan we pas in augustus 2010. Dus alle info blijft welkom :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:51

Ohhhhh paardrijden bij Grand Canyon :):)
Dat ga ik op mijn lijstje zetten.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:26

ik heb het zelf nu een keer of 7 gedaan.

1 tip: zelf alles boeken.

Als je specifieke hebt, PB graag!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:01

Nadir schreef:
Ohhhhh paardrijden bij Grand Canyon :):)
Dat ga ik op mijn lijstje zetten.

Haha! Volgens mijn vriend stelde het niet zoveel voor hoor. Hij kan helemaal niet rijden (heeft 2 keer op mijn paard gezeten) en ze hadden een beetje door de bergen gestapt, meer niet. Maar het moet wel prachtig zijn daar :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 09:04

Paardrijden daar zou ik niet gaan doen. Waarschijnlijk zit je op muilezels in een groep van 30 en je mag alleen over geplaveide paden stappen.

Wij hadden toen het plan om dit in Bryce Canyon te gaan doen. Maar het was al volgeboekt toen we belden. We logeerden in een hotel in Redrock Canyon, en daar werden ook tochten georganiseerd. Dus daar voor gekozen.
En dat was geweldig! We zaten op goed getrainde rodeopaarden, mooi bespierd. Met als gids zo'n rodeo cowboy. Gewoon met zijn tweeen. Niet over geplaveide paden, maar dwars door de bergen.
Echt, af en toe dacht ik... als ie nu 2 cm zijn voet naar links neerzet dan storten we hierzo omlaag :o

Toen we later die dag naar Bryce gingen zagen we de groep waar we anders mee hadden moeten rijden. En wat was ik blij dat ik daar niet bij zat.

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:19

ik ben vorig jaar ook naar amerika geweest was heel erg leuk.
in LA heb je die gevangenis op zoon eiland alcatraz.
is heel erg leuk om naar toe te gaan, moet je wel van te voren bespreken volges mij, je kan daar gewoon zelf rondlopen. ze hebben kop telefoons met een nederlands gesproken verhaal.
Verder zijn wij ook naar sea world geweest in san diego. is ook zeker de moeite waard. grand canyon hebben we ook bezocht en zijn er met ene helikopter overheen gevlogen.
wij hebben in las vegas in hotel circus circus gezeten, is een van de goedkopere hotels op de strip. maar neyt buiten de strip heb je ook een best western hotel. zijn ook erg goed hoor, in veel plaatsen heb je best western hotels en die zijn goed te doen. in las vegas zijn alle hotels leuk om te bezoeken. ook de achtbaan in een hotel is zeker leuk ;p

ik heb ook wel gepaardrijd erges ook bij zoon canyon xD
weet niet precies meer waar, zaten ook een aantal muilezels tussen idd maar had zelf gelukkig een mooi quartertje ;p was eigenlijk geen reed aan want het was alleen maar een beetje stappen lansg de bergen en alles. maargoed gelukkig had ik nog een beetje een leuk paardje die je bezig moest houden.

oja en nog iets, las vegas is erg leuk om te doen alleen niet in de wwarmste tijd van het jaar, is augustus.. wij waren er ook in die tijd maar dat is egt bijna niet te doen, ongv 45 graden ofzo en ook savonds nog bloedheet. wij zijn daar van hotel naar hotel gelopen want alle hotels hebben goede verkoeling,

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:04

alcatraz is in SF en niet in LA ;-)