Vloeistofzakjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joycie

Vloeistofzakjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 11:58

Ik ga vrijdagochtend naar Engeland vliegen. Ik heb van mijn opticien een flesje lenzenvloeistof gehad van 100 ml, zodat ik dit kan meenemen in mijn handbagage. Op de site van Schiphol had ik gelezen dat je de vloeistofzakjes kunt kopen bij de Blokker. Dus ik gister naar de Blokker, maar ze stonden me enorm wazig aan te kijken. Ze hadden die zakjes dus niet daar. Ze hebben ze ook niet bij de drogist.
Heeft iemand enig idee waar die zakjes wel te koop zijn? Ik heb ze namelijk wel nodig.
Alvast bedankt!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:03

Andere blokker bellen (in de stad)?

Damber

Re: Vloeistofzakjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:08

je kunt naar een reisbureau gaan. Wij hebben ze bij de tickets gekregen... misschien dat je ze daar kunt kopen? Het zijn van gripseal zakjes. De inhoud (grootte) van dat zakje mag niet meer zijn dan 1 liter. Kun je ook bij drogist halen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:09

op schiphol zelf hebben ze die ook! voordat ik naar egypte ging was ik ook vergeten die dingen mee te nemen, maar op schiphol had ik ze toen gehaald.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:11

Bij de Xenos kun je ze ook krijgen.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:18

als je bij de blokker de vraag iets anders had gesteld hadden ze; ze denk ik wel gehad.

Het zijn van die zakjes met inderdaad zo'n sealstrip erin.
Maar die zijn normaal gewoon voor lucht dicht verpakken van voedsel, dat ze ook goed zijn voor vliegen zal die dame niet geweten hebben. :P

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:44

die verkopen ze bij de appie happie ook.
Soort boterhamzakjes maar dan iets groter en afsluitbaar

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:49

Op Schiphol staan op diverse plekken zuilen met daarin dit soort zakjes. Ruim voordat je met je handbagage door de check moet, dus je hebt nog prima de gelegenheid om daar je kleine flesjes in te stoppen. :j

Als ik op een vliegveld ben, dan neem ik altijd een klein voorraadje mee. Altijd handig als het zakje stukgaat of voor een volgende vlucht.
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-08-09 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:49

Etos heb ik ze vandaan :)

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 17:28

Ok, super bedankt allemaal.
Heb m'n zusje even de stad in gestuurd, ik was zelf nog druk aan het studeren.
Ongeveer overal zijn die zakjes uitverkocht ofzo? Bij D-reizen hadden ze ze. Ze werd overal gewoon naar Schiphol gestuurd idd, dat ze daar ook te krijgen waren, dus ik ga ze daar halen :)

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:52

Bij de Etos zijn ze gratis :)
Maar het kan best zijn dat ze op zijn door de vakantiedrukte natuurlijk

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:34

Ik dacht dat ze ze ook gewoon aan de security check op het vliegveld hebben. Daar heb ik ze iig zien liggen in Brussel, Denver en Philadelphia :) Lijkt me wel zo handig dat ze dat daar op voorraad hebben voor de mensen die niet weten dat 't verplicht is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:56

Heb 2 pakketjes gekocht van de Xenos met 3 flesjes per stuk. Erg handig. Volgens mij is het vooral belangrijk dat de zakjes doorzichtig zijn, en maakt het verder allemaal niet zo uit.

Het blijft trouwens onzin (in mijn bescheiden opinie), en ze zijn er soms heel neurotisch in en andere keren volstrekt niet. (Ik was het natuurlijk alweer straal vergeten om mijn flesje zonnebrand etc in het zakje te doen, maar ze hebben er niks van gezegd. Ook mijn lege halveliterflesje is 3 keer door de douane gekomen :j )

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:01

Ik gebruik altijd gewoon een diepvrieszakje, met zo'n sealstrip. Nog nooit gezeik over gehad.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:07

Zo gingen ze vorig jaar verschrikkelijk moeilijk doen over mijn tandpasta :'). Dat moest blijkbaar ook in zo'n zakje.
Ik heb ze gewoon op schiphol gehaald. :j

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:21

En wat doen jullie dan allemaal in die zakjes als ik vragen mag?

Ik heb al meerdere malen gevlogen en nog nooit van die zakjes meegenomen en dus ook nog nooit iets van vloeistof meegenomen. Nu staat er echter een lange vlucht in de planning en is het misschien wel fijn iets van tandpasta/deo/geurtje/van die handgel ofzo mee te kunnen nemen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:30

Alles van gel of vloeistof moet in zo'n plastic tasje, per verpakking mag er max. 100ml in zitten.

Citaat:
WAT IS NIEUW?

Tijdens het inpakken
U mag enkel kleine hoeveelheden vloeistoffen in uw handbagage meenemen. Deze vloeistoffen moeten zich in aparte verpakkingen bevinden met elk een maximumcapaciteit van 100 milliliter. Deze verpakkingen moeten in een doorzichtige, hersluitbare plastic zak zitten met een capaciteit van maximaal één liter per passagier.

In de luchthaven
Om de controle op vloeistoffen vlot te laten verlopen, moet u:
* alle vloeistoffen bij de controlepunten aan de controleurs aanbieden;
* uw jas en/of mantel uittrekken. Ze zullen apart worden gecontroleerd terwijl u zelf wordt gescreend;
* neem laptops en andere elektrische apparatuur uit uw handbagage. Ze zullen eveneens apart worden gecontroleerd.

Onder vloeistoffen wordt verstaan:
* water en andere dranken, soep, siroop
* crèmes, lotions en oliën
* parfums
* sprays
* gels, inclusief haar- en douchegels
* vloeistoffen onder druk, inclusief scheerschuim, ander
* schuim en deodorants
* pasta?s, inclusief tandpasta
* vloeibare-vaste mengsels
* mascara
* alle andere producten met een gelijkaardige consistentie

WAT VERANDERT NIET?

U mag nog altijd:
* vloeistoffen meenemen in de bagage die u incheckt. De nieuwe regels zijn enkel van toepassing op handbagage;
* geneesmiddelen en dieetsupplementen, alsook babyvoeding in uw handbagage meenemen voor gebruik tijdens de vlucht. U moet eventueel een bewijs kunnen voorleggen dat deze middelen echt noodzakelijk zijn;
* vloeistoffen zoals drank en parfum kopen in winkels van een EU-luchthaven voorbij het punt waar uw instapkaart wordt gecontroleerd of aan boord van een vliegtuig dat door een EU-luchtvaartmaatschappij wordt uitgebaat. Als deze vloeistoffen in een speciale verzegelde zak zijn verpakt, wacht dan om deze te openen tot u voorbij het controlepunt bent - de inhoud kan anders bij de controlepost in beslag worden genomen. (Als u in een EU-luchthaven overstapt, open de zak dan pas wanneer u voorbij het controlepunt van uw overstapluchthaven bent, of voorbij het controlepunt van de laatste overstapluchthaven als u meerdere keren overstapt).

Al deze vloeistoffen komen bovenop de hoeveelheden in de hierboven vermelde verzegelde zak.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:50

Shadow0 schreef:
Ook mijn lege halveliterflesje is 3 keer door de douane gekomen :j )

Daar zit ook geen vloeistof in hé. :D Lege flesjes neem ik ook altijd gewoon mee door de douane, dan vul ik ze daarachter weer met water.

Het wisselt inderdaad wel hoe streng ze zijn. Meestal heb ik wel incheck-bagage bij en doe ik het daarin. Ik ben ook wel eens te beroerd geweest om voor die zakjes te betalen, en toen lag er bij de security check gewoon een stapeltje en mocht je ze daar zo pakken. :o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:04

Nimue schreef:
Daar zit ook geen vloeistof in hé. :D

Dat heb ik ook al eens aan de beveiliging proberen uit te leggen maar het is me toch al een of twee keer overkomen dat mijn flesje wegmoest... Laten we zeggen dat dergelijke medewerkers niet altijd de meest flexibele zijn. :P

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:12

Echt waar? Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt! Rare lui soms...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:20

Ja, idd. Wat ik er vooral ook vreemd aan vind is dat ze heel neurotisch zijn als je dingen zichtbaar doet, maar dat je wel heel makkelijk dingen mee kunt smokkelen. Kurketrekkers, zakmessen, en toch ook wel flesjes van het een of ander zijn er echt allemaal doorheen gekomen (vaak gewoon per ongeluk, dat iemand er niet aan dacht dat dit of dat nog in de tas zat en pas achteraf bedenkt dat het helemaal niet mee had gemogen.)
Als ze het zien worden ze soms heel boos en moet je het wegdoen, maar als je het diep in je tas stopt zien ze het heel vaak niet. Lekker veilig :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:38

Het is soms ook gewoon heel onlogisch := Mijn broer heeft ooit op een binnenlandse vlucht in de USA zijn skateboard als handbagage mogen meenemen. Wat een logica, want daar kan je echt makkelijk mee iemand op z'n hoofd meppen :? Nu is het intussen wel verboden, maar toch.

Ach, het verschilt ook van vliegveld tot vliegveld. Vorig jaar kwam ik in Brussel nog met een riem met studs op (zoiets: http://www.crashbangboomonline.com/3%20 ... 20belt.JPG ) door de metaaldetector (was hem vergeten uit te doen) en dit jaar piepte die detector alleen al op de rits van mijn vader zijn broek :=

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:17

Patsy schreef:
Ik gebruik altijd gewoon een diepvrieszakje, met zo'n sealstrip. Nog nooit gezeik over gehad.

Ja, precies. Ik koop bij de Albert Heijn gewoon druk&sluit zakjes waar ik normaal gesproken bijvoorbeeld boterhammen in mee neem. Zo'n zakje gebruik ik dan ook om mijn mini-verpakkingen vloeistoffen in te doen.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:53

Shadow0 schreef:
Als ze het zien worden ze soms heel boos en moet je het wegdoen, maar als je het diep in je tas stopt zien ze het heel vaak niet. Lekker veilig :=

Dat klopt wel ja. Wat ik ook niet zo veilig vind, is dat we pas op Leeds Bradford (geloof ik) een heel stuk langs de parkeerplaats liepen. Echt wel 200 meter, we liepen er vlak langs en er stond alleen zo'n gaashek, waarachter allemaal mensen stonden uit te zwaaien. Best wel makkelijk om dan iets over zo'n hek heen te gooien lijkt mij.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:03

Op Edinburgh Airport moet je (uiteraard) alle vloeistofhouders weggooien die niet in het zakje passen - maar dan koop je in het taxfree-gedeelte na de bagagecheck een fles whisky die ze je vervolgens meegeven in een open (ongesealde) plastic tas. 8)7