Thailand / Dubai wie gaan er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Thailand / Dubai wie gaan er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 09:32

Zijn er hier nog meer mensen die deze zomer voor een paar weekjes lekker op vakantie gaan naar Thailand en/of Dubai? :D
Wij wel! Wij vertrekken 10 augustus, voor eerst 15 dagen Thailand en dan 5 dagen Dubai er aan vast geplakt 8-)
Heb er zo ontzettend veel zin in! Ben zelf nog nooit in die buurt geweest. Dus alles is nieuw daar!
Wij maken een soort rondreis door Thailand, wel georganiseerd, maar dan niet met een groepsreis, maar alleen met t gezin.

Zijn er hier nog mensen die tips , ervaringen en/of nog foto's hebben van Thailand en/of Dubai? :D

Wij bezoeken o.a. ook de tijgertempel, en gaan van bangkok (vanuit China-town) langzaamaan richting het oosten van Thailand :)
We hebben wel al allemaal dingen op een rij gezet wat we gaan/kunnen doen, maar kunnen op dat moment allemaal zelf nog wijzigingen aanbrengen als we een dagje langer ergens willen verblijven of iets toch niet/wel willen doen. :) Dat is ook wel lekker van gewoon zelf gaan.

In Dubai zitten we op dezelfde plek, gewoon in 1 hotel, en gaan dan waarschijnlijk ook zo'n auto huren en dan lekker de woestijn in :) Lijkt me echt gaaf. Natuurlijk nog veel meer dingen, er is daar ook een heel groot wildwaterpark :) Lekker om af te koelen.
Het is in Dubai alleen wel erg warm!
In Thailand is het op dit moment tussen de 30/35 graden, maar wel met heel erg veel regen, maar Dubai kan wel oplopen tot de 45/50 graden! Nu is het een constante temperatuur van 45 graden maar ze zeggen dat het in Juli/Augustus op z'n warmst is (en helemaal geen regen). Dus dat wordt lekker zweten en veel zwemmen denk ik ;)

Ben benieuwd of er nog meer mensen gaan!

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:07

Ik ga 7 weken rondreizen in Thailand, Laos en Cambodja. We vliegen heen en terug op Bangkok en hebben alleen bij aankomst voor 3 nachten een hotel in Bangkok geboekt. Vanuit daar willen we naar het noorden (nachttrein naar Chiang Mai) en dan naar Laos en Cambodja. Dan waarschijnlijk weer terug naar Bangkok om van daaruit nog naar Zuid-Thailand te gaan voor de eilanden. We hebben dus een globale route maar verder bewust nog helemaal niets vastgelegd. Zien daar wel. ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 16:15

Klinkt ook gaaf zeg :oo

Cambodja lijkt me ook erg mooi om een keer te zien :)
Mij lijkt het ook wel lekker dat je zelf kan doen wat en wanneer je wilt :P
Zijn vorig jaar meegeweest met groepsreis naar Zuid-Afrika en daar zit je toch meer aan het programma vast, maargoed daar kies je die reis ook voor xD

Dorée

Re: Thailand / Dubai wie gaan er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:19

Ja heb er ook heel veel zin in! :D

We hebben wel een aantal dingen die we willen zien en doen, zoals bijvoorbeeld Angkor Wat en Phnom Penh in Cambodja. Maar je komt daar zoveel backpackers tegen die mooie verhalen hebben over wat je wel en niet moet doen, dat we het zonde vinden om van alles vast te leggen. En nu kun je inderdaad helemaal zelf bepalen wanneer je wat gaat doen.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:34

Wij gaan als het goed is volgendjaar 3weken naar Thailand! :D

Zouden jullie willen laten weten hoe het is geweest?? Ben super benieuwt en heb al erg veel zin in volgendjaar ! :D

Jacqueline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:39

Ben in maart 2 weken naar mijn broer in Dubai geweest. Het was toen al warm, het is een vreemde gewaarwording al die luxe.
Wat ik je kan aanraden is een duik nemen met Dolfijnen helemaal super, Deze attractie is naast de waterglijbanen op Palm eiland. Een tocht door de woestijn was ook super.
Wil je alles zien ga dan in de bus en toer 2 dagen rond in een airco bus, het is er echt warm nu. Mijn broer komt juist een maand naar hier omdat het daar buiten niet te harden is.

Veel plezier.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:25

Wij zijn afgelopen jaar voor het eerst in Thailand (Bangkok & Phuket) geweest en het was er echt helemaal geweldig +:)+ !
Mijn man en ik zouden dit jaar het liefst weer gaan, maar onze zoon wil niet :roll: . En van onze dochter mogen we niet gaan "want zij gaat niet mee!" :P (Ze gaat dit jaar voor het eerst zonder ons, met d´r vriend op vakantie ;) .)
Als je in Bangkok komt, weet je niet wat je overkomt: het is vol en vuil (veel smog), maar wij vonden het super :D !
Het begint al als je met een taxi naar het hotel wilt: de taxi´s (allemaal van die knallige zuurstokkleurtjes :D ) zijn maar klein en wij pasten er niet met z´n vieren + bagage in :') ! Dat betekende dus 2 taxi´s nemen :roll: . Dit geldt ook voor de Toektoeks (van die brommertjes met een klein "bakje" er achterop).
Dat is ook een ervaring op zich; ze scheuren met die dingen, regelmatig sta je op oorhoogte naast een stinkende vrachtwagen (ik hield mezelf steeds voor dat ik nog nooit had gehoord dat er een toerist in een toektoek in Bangkok om het leven was gekomen := :D !)...
Het tempelcomplex (What Po) en het koningspaleis (The grand palace) moet je natuurlijk gezien hebben, net zoals "Patpong" (de markt met heel veel leuke spullen voor een prikkie +:)+ ) en Khao San road (dé backpackerstreet van Bangkok, super gezellig, héél véél nationaliteiten) :) .
Naar de drijvende markt zijn we niet gweest; dat is voor de volgende keer ;) . Waar je ook raar van staat te kijken, is als je in het drukke Bangkok opeens een olifant ziet lopen :\ . De arme boeren komen met zo´n beest naar de stad en verkopen bananen die de toeristen dan aan het beest kunnen voeren :x .
Wij wilden eerst ook naar de tijgertempel, maar omdat het eigenlijk te kort dag was, hebben we er uiteindelijk van afgezien. Achteraf was ik daar wel blij om, want er was hier laatst een reportage over de tijgertempel op de tv en het was diepbedroevend hoe het er daar toe ging (welpjes die gewoon verdoofd werden zodat honderden toeristen ze aan konden raken enz. ;( .)
Mocht je daar heen gaan en het is niet zó zoals het in de reportage te zien was, zou ik het graag willen weten. Dan wil ik er de volgende keer ook graag heen, maar anders ondersteun ik dit soort praktijken niet :n !
Een aanrader is ook de masagemogelijkheden. Mijn dochter en ik wilden graag een voetmasage, maar dachten dat het zo vlak bij het hotel wel duur zou zijn. Na een hele dag en avond in Bangkok geslenterd te hebben, hadden we zoiets van "kan het schelen, we doen het gewoon :+ "! Het was inmiddels 22 uur en we wilden een afspraak voor de volgende dag maken. Nou, ze waren nu nog bezig, maar als we wilden konden we ook gerust om 23.30 uur komen hoor!! Dat hebben we gedaan en het was echt zalig; eerst een uitgebreide voet/been masage en daarna nog eens hoofd/nek/schouders en een kopje thee toe ;) . Betaald heb ik voor 2 personen 14 :$ ! Masagetentjes vind je echt overal en je betaalt er een habbekrats (mijn dochter en ik zijn zeker een keer of 10 geweest :o , mijn man en zoon iets van 3 keer.)
Phuket vonden wij ook leuk; waar wij zaten was het wel toeristisch (maar ja, je moet 2 pubers ook wel een beetje kunnen entertainen ;) ), maar er zijn genoeg delen op het eiland die heerlijk rustig zijn; daar gingen wij regelmatig met een toektoek heen ;) .
Het is in aug. idd regentijd, maar wij hebben, op in het totaal 1,5 dag regen na, prachtig weer gehad :) . Op Koh Samui is het overgens géén regentijd in aug.
Die paar dagen uitstappen in Dubai lijkt mij ook een goed idee, alleen heeft mijn man geen zin om weer ergens anders voor een paar dagen heen te gaan, maar misschien kan ik hem na jou a.s. ervaringen er van overtuigen dat dat een super idee is *D !
Ik beneid jullie iig om de reis die jullie gaan maken en ik wens jullie héél veel plezier toe (en alle anderen die gaan natuurlijk ook!)!!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 10:41

Wat leuk om te horen :D
Ja wij gaan wel naar de Tijgertempel, mijn ouders (en ik en mn broertjes ook) willen dat toch wel erg graag zien! Mijn moeder had juist op tv gezien dat ze er een heel goed leven hebben?? Ik weet niet xD zullen wel veel verschillende kanten aan zijn :j
We zullen zien! Hoop indd dat het er bij ons ook mooi weer is, en niet de boel overstroomt e.d. of alleen maar regen hebben xD
Hoewel een regenbuitje ook wel verkoelend is denk ik met zulk warm weer..... 8-)

Als we terug zijn stuur k wel een verslag hier op dit topic, of als je wilt per pb, dan moet je dat gewoon ff zeggen :P
Eerst moet k nog 22 dagen wachten voor vertrek :P
Ik zal echt wel gesloopt zijn na die reis, komen 30 augustus thuis aan rond half 12/12 uur 's avonds , moet de volgende ochtend om 8:15 naar school voor soort van kamp :Z naja ik zal t wel overleven denk ik.... :P

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:12

Ik ben in mei naar Dubai geweest :D
Je moet absoluut naar:

- het Atlantis hotel, hier zit een huge aquarium waar je gratis heen kunt met een pendelbus op de palm.
- je moet zowel naar de nieuwe als de oude shouks! in de nieuwe shouk kun je vet goed eten 's avonds en het is er über gezellie!
- de jeep safari !! en dan met de jeeps met rood en wit, ik weet de naam niet meer van die organisatie. Maar bij hun heb je ook een BBQ en dat waren dacht ik de besten in de omgeving!
- eigenlijk moet je alle mall's zien.. zowieso die met de skipiste, en er is er nog 1 met allemaal verschillende continenten :P
- een bezoekje aan de Jumeirah Mosque is ook leuk en intressant, moet wel op afspraak omdat je niet iedere dag de moskee in mag.

Oh en foto's staan wel in me hyves :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 13:45

bedankt voor de tips :D wat grappig dat jij ook naar Dubai bent geweest xD
Ik ga zo ff op je hyves kijken :P

Arabian Adventures is denk ik die organisatie van die jeepsafari :D (zag k op foto)

Wij hebben al een hotel geboekt in Dubai xD
http://oasis-beach-tower-aparts.h-rez.c ... on_nl.html
Dus kunnen helaas niet naar Atlantis Hotel ;( Ziet er wel heel gaaf uit :P

*edit* echt super leuke foto's :oo :D
Krijg nu al zin om nu al te gaan _O- helaas gaan we pas 25 aug. richting Dubai xD

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:03

Haha, nee.. je kan er 'gewoon' heen.. kijken bij het aquarium ;) dat hotel zit in de marina he? Dan zit je écht godsgruwelijk dicht bij het appartement van mijn tante :P Je zit super goed :D

Idd, volgens mij die naam.. maar ik weet het niet zeker..

Wees blij dat je 25 augustus gaat :') want het is momenteel 50 graden heur :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:05

het is juist in augustus heel warm las ik xD :D hahah
volgens weer.nl is het daar nu ong. 40 graden xD vind ik ook al behoorlijk warm, maar toch , haha
Is het met warm weer wel uit te houden daar? :P

Dan is t wel leuk om naar dat aquarium te gaan ja :D zet t op t lijstje 8-)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:19

Mwoah.. het is niet zo verschrikkelijk benauwd.. maar het wij zongen de hele tijd:

"ik zweet ik zweet van men oksel tot men reet o o o Odorex"

En toen was het 45 :P
Maar áls je naar buiten gaat :P dan reis je gewoon van airco naar airco :+:

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:51

haha xD
Hier zweet ik al de pan uit bij 30 graden, dus ben benieuwd hoe ik het daar ga volhouden :D maar daar is natuurlijk andere luchtvochtigheid :P
en Airco xD

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:04

Ja is het ook, maar het kan er wel heeeel vochtig worden hoor, wij hadden het één avond zo erg.. dat de waterdamp tegen de ramen aanzaten en tafels buiten gewoon nat waren :\ en dat zonder regen :P

Toen hebben we de volgende dag een zandstorm gehad, en was het weer 'normaal'

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 15:06

hahah dat lijkt me indd echt vaag xD
nja we zien het wel :D misschien is het in augustus natuurlijk anders dan in mei xD

Volgens mij zijn 5 dagen veelste weinig om alle leuke dingen te doen en te zien daar :+
nouwja moeten we nog maar een ander keertje terug :D ook geen ramp :z 8-) *D

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:57

Waar zijn jullie van plan om in het oosten van Thailand heen te gaan? Ik kan wel tips geven maar dan is het makkelijker om te weten wat jullie plannen zijn ;)
In Bangkok is fietsen bij Co van Kessel erg leuk. Zie je een hele andere kant van Bangkok waarvan je niet had verwacht dat het dat zou hebben. Vanaf bangkok kan je een 1 daagse tour doen naar de floating market, bridge over the river kwai en tijgertempel. Over de tijgertempel gaan idd veel verschillende verhalen rond. Ik ben er geweest, het is commercieel, maar ik kan niet zeggen of die beesten verdoofd worden of niet. Ik heb ook jonge tijgertjes gezien waarvan ik niet het idee had dat die verdoofd waren. Eentje was nog heel klein en liep al heel vertrouwd achter een monnik aan.
In Thailand ben ik nog op Ko Samui, Phuket en Ko Phi Phi geweest. Ko Samui was opzich leuk en gezellig maar ik heb mooiere stranden gezien tijdens mijn reis door Thailand en Maleisie. Ik ben heel even op Ko tao geweest met een boottocht, maar daar was het alweer veel mooier dan op Ko Samui. Phuket vond ik persoonlijk niks aan en die mening delen meerdere mensen die ik ken :o Enige leuke is dat ik daar olifant gereden heb. Ko Phi Phi ligt vlakbij Phuket en vind ik veel meer de moeite waard. Heel leuk, mooi en gezellig eiland! Als je daar heen gaat: snorkeltour met een grote boot is een betere aanrader dan de longtailboot. En het view point is er erg mooi (wel klimmen en veel trappen lopen).
Tja verder als algemene tip kan ik je meegeven dat je alles moet/kan afdingen. Ze nemen je zo in de maling dus let daar goed op (tenzij je zoiets hebt van het kost al geen drol dus ik gun het ze gewoon). Spreek bij de taxi vooraf een prijs af of zorg dat hij zijn meter aanzet en dat ook echt doet en op 0 zet. Houd qua prijs maar aan dat je op de helft of iets over de helft van hun vraagprijs uit moet komen. Als je een tour gaat boeken ging ik meestal 3 verschillende reisbureautjes in om te informeren voor de prijs. Kan onderling erg verschillen en als je met meerdere personen bent maken ze vaak een "special price" ;)
Heel veel plezier alvast!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:56

Jeuhhh.... wij gaan waarschijnlijk in april :):) !

Vrienden van ons zijn 1,5 jr geleden voor de derde keer in Thailand geweest en zijn toen bij toeval in een mini-resortje in Krabi geweest, die van een duits echtpaar was.
Zij hebben dit resort een jaar geleden verkocht en hebben nu een huis vlak bij Ko Lanta.
Ze zijn nu voor 5 mnd in Dld (gaan eind okt. weer naar Thailand) en waren het hele weekend hier bij onze vrienden. ´t Plan was snel gemaakt om in april naar hun toe te gaan; ik vind het helemaal geweldig 8-) !

1234 schreef:
...Wij gaan wel naar de Tijgertempel, mijn ouders (en ik en mn broertjes ook) willen dat toch wel erg graag zien! Mijn moeder had juist op tv gezien dat ze er een heel goed leven hebben?? Ik weet niet xD zullen wel veel verschillende kanten aan zijn :j
We zullen zien! Hoop indd dat het er bij ons ook mooi weer is, en niet de boel overstroomt e.d. of alleen maar regen hebben xD
Hoewel een regenbuitje ook wel verkoelend is denk ik met zulk warm weer..... 8-)

Begrijp me niet verkeerd hoor: ik hoop dat de tijgers het goed in die tempel hebben :) . Als dat zo is wil ik er graag heen, maar als die beesten gewoon totaal "misbruikt" worden voor het toerisme, wil ik dat niet ondersteunen door er naar toe te gaan ;) .
En ehh... een verkoelend regenbuitje?? Ben bang dat je dat kan vergeten :+ ; je kan wel buiten een lekker warme douche nemen :P !

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 09:47

@_michelle_ : Ik zal eens aan mijn moeder de plekken vragen. We hebben heel veel dingen op ons lijstje staan qua waar we overnachten en heen gaan, maar zelf weet ik het eigenlijk nog niet helemaal zeker xD
Iig gaan we naar Koh Chang, dat weet ik wel :')

@sterre: We horen verschillende verhalen over de tijgertempel, maar willen het wel een keer zien. Als het nou echt zo slecht is (of echt zo goed) als sommige zeggen, zal ik het wel melden hier :) Wij zullen er dan ook nooit meer heen gaan in de toekomst.

Wij hebben van mensen gehoord die er pas zijn geweest dat het wel verkoelend is, een regenbui bij zulk warm weer :') weet het zelf dus niet xD

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:12

wij gaan in oktober naar thailand voor 4 weken, we weten nog niet precies hoe en wat dus tips zijn welkom.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 02:02

Ikke, ikke, ikke ga ook naar Thailand!! :D
En... wat moet ik in godsnaam allemaal meenemen :\ .. Heb gister wel nog maar even een lading korte broeken ingeslagen.
Ik ga 10 augustus erheen en kom op 28 augustus terug, een privérondreis van 19 dagen met mijn beste vriendin in het zuidelijk Thailand, dus de eilanden zoals Koh Phi Phi gaan we bezoeken. Ben erg benieuwd!!

Gezocht: Een inpaklijst voor Thailand, max gewicht 20 kg.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 10:23

he wat leuk :D wij vertrekken dus ook 10 augustus xD
Vergeet niet dat je in Thailand zelf ook heel veel voor weinig kunt kopen he :P :D qua kleding vooral ook :j
Kost daar allemaal geen drol :P

Vanaf waar vertrekken jullie? wij via Dusseldorf (duitsland) :P

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:37

WolinLotte, ik heb wel een inpaklijst maar dat was wel van mijn backpack avontuur in Thailand en Maleisie. Er staan veel medicijnen op enzo en als je in nette hotels met airco slaapt kan je ook veel dingen schrappen. Wil je hem dan alsnog hebben? Kleding staat er overigens niet op ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:54

1234, leuk zeg!! Ik vertrek vanuit Amsterdam :j , het schijnt er echt spotgoedkoop te zijn ja.. :o ben benieuwd hoeveel ik moet gaan bijbetalen op de terugweg hahaha

Michelle; jah als ik de lijst alsnog zou mogen :D , je weet maar nooit!! Ik zou eerst ook naar Maleisie gaan, maar er waren te weinig personen voor de rondreis.. Zo zijn we dus op Thailand uitgekomen :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 10:12

Haha wij zouden eerst ook naar Maleisie gaan (en China) maar voor die rondreis waren er ook te weinig personen :P

Wij nemen trouwens gewoon wat minder mee zodat we meer terug kunnen meenemen :D
Kleren kun je daar ook altijd wel goedkoop laten wassen :P (hoewel ik dan altijd bang ben dat t mis gaat, haha :P)