Hoi!
Ik woon in Noorwegen en kan zo veel ding aanraden dat het niet op een pagina past. De top dingen voor een tourist zijn toch echt de fjorden. Het plaatsje Flåm is super mooi! Wel erg touristisch maar de mensen zijn vriendelijk en de omgeving geweldig.
Ook zijn de Jotunheimen super mooi om door te rijden of te wandelen. Ik weet niet of je het iets vind, maar hier worden ook paardrijtochten georganiseert - deze zijn de moeite zeken waard!
Ik raad ook iedereen aan om in Oslo wat rond te kijken. Op een klein gebied veel cultuur opsnuiven maar toch op korte afstand van de wilde bossen. Met de t-bane (ondergrondse) zit je met een half uur boven op de bergen. Als je T-bane 1 neemt (die nu vervangen is door een bus) kom je terecht op een berg top met een super leuk restaurant met een panorama uitzicht waar ik na 3 jaar nog steeds van geniet.
Ik heb geen idee hoe veel je wil uitgeven, maar kijk wat uit op de terasjes en restaurants. Voor een biertje ben je zo 8 E kwijt. Uit eten gaan is erg duur, maar met een beetje slim zoeken ook wel te doen. Ga dus niet in de hoofdstraat zitten als je op buget bent!
De Norway in a Nutshel is een mooie tocht die (geloof ik) binnen een of twee dagen te maken is en die je langs de meest mooie plaatsen voert. Ik weet niet veel van, maar iedere noor spreekt engels. Hoe oud ze ook zijn - het wordt hier op 4 jarige leeftijd al geleert op school en zelfs de oudere bevolking doet een beste poging!
Oh, wat een reclame praatje!
Veel plezier!