Met de kids naar de zon? Wat is een leuke bestemming?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Met de kids naar de zon? Wat is een leuke bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 13:25

We zijn nog aan het dubben waar we naartoe willen op vakantie. Van alles is de revue al gepasseerd, verschillende opties in Nederland, buitenland, maar we komen er nog niet uit. We willen wel eigenlijk lekker in de zon zijn, kindjes (1 en 3) moeten lekker kunnen spelen (en slapen en eten uiteraard) het liefst aan zee én/of een lekker zwembadje. Dus dat zal dan wel buitenland worden :D . Lang in de auto zie ik niet zitten, lang in het vliegtuig ook niet. Ik dacht aan rond de twee (drie?) uur vliegen dat dat wel haalbaar moet zijn met een makkelijke peuter en een soort van windhoos van een dreumes :+ ...

Maar dan nóg heb je zoveel mogelijkheden als je vakanties gaat zoeken, en ik weet uberhaupt ook niet of zo'n vakantie wel leuk is met van die kleintjes. Zucht. Ik weet het niet meer. Waar zijn jullie geweest en hoe was dat? Wat is nou een aanrader?

Imre

Re: Met de kids naar de zon? Wat is een leuke bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:27

Waarom ga je niet lekker naar de Wadden? :) Volop strand, leuke dingen en lekker dichtbij.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:29

Vliegtuig zou ik sowieso niet doen met kinderen van 1 en 3.
Lang of kort.. Ik vind het altijd verschrikkelijk als er zo'n bleiter het op een schreeuwen zet en niet meer zwijgt tot we aan de grond staan.

Met zulke kleine kindjes zou ik met de auto op reis gaan, lijkt me ook veel praktischer.
Naar idd de wadden bvb!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:31

Het succes van een vakantie met kleine kinderen is niet zo zeer afhankelijk van je reisbestemming als wel van de accomodatie.
Het is fijn als deze genoeg te bieden heeft, dat hoeft niet superdeluxe, maar wel speeltuin, fijn zwembad/strand.
Wij zijn al o.a. al naar niet zo voor de hand liggende bestemmingen geweest zoals Dominicaanse Republiek (dochter net 1 jaar oud, hier kenden we wel het hotel), Bulgarije en Egypte en prima vakanties gehad.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:31

De kanaaleilanden? Combinatie van Frankrijk en Engeland.
Jersey is ongeveer anderhalf uur vliegen vanaf Amsterdam.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:32

Mallorca vond ik heerlijk toen ik nog klein was. Wij zaten toen bij Cala d'Or, een klein dorpje waar veel te doen is voor kinderen. Ik was toen zo'n 2 jaar denk ik? Wij gingen altijd naar Parque Mar, die hadden een fantastisch animatieprogramma, ook voor de allerkleinsten.

Het is maar 3 uur vliegen, als je die 3 uur niet even geduld kan hebben met het huilen (wat ze niet eens hoeven te doen)... ik vind er niks aan om lange tijd in Nederland op vakantie te gaan, en zeker niet op de Wadden... maar ja, dat is persoonlijk :D

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:33

spanje is ook prima voor de kids! costa brava!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:34

spanje....of griekenland...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 13:35

De wadden: Jamaarjamaar (die had ik ook al wel bedacht) het moet wél even mooi weer zijn ;-) en oh ja, we gaan in september...

(enneh, Sin, ik ga natuurlijk niet thuisbijven omdat jij niet tegen gebleer kan he, dat begrijp je :P en bovendien, dat doen die van mij niet :+ )

Ik wil in principe ook graag in Nederland (idd veel praktischer), máár het weer vind ik wel een onzekere factor daarin. Heb voor mijn gevoel al in geen jaren zon gezien in mijn vakantie namelijk.. Laatste keer was in 2007, waren we in Zuid-Spanje en konden we met drie dagen weer terug omdat mijn man zijn knie brak...

Maar ik ben dus wel benieuwd of er Bokkers dus wél zijn gaan vliegen (en waar naartoe) en hoe dat dan was!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 13:37

Hermelijn schreef:
Mallorca vond ik heerlijk toen ik nog klein was. Wij zaten toen bij Cala d'Or, een klein dorpje waar veel te doen is voor kinderen. Ik was toen zo'n 2 jaar denk ik? Wij gingen altijd naar Parque Mar, die hadden een fantastisch animatieprogramma, ook voor de allerkleinsten.

Het is maar 3 uur vliegen, als je die 3 uur niet even geduld kan hebben met het huilen (wat ze niet eens hoeven te doen)... ik vind er niks aan om lange tijd in Nederland op vakantie te gaan, en zeker niet op de Wadden... maar ja, dat is persoonlijk :D

Kijk, daar ga ik eens even naar kijken!

avaluna schreef:
Het succes van een vakantie met kleine kinderen is niet zo zeer afhankelijk van je reisbestemming als wel van de accomodatie.
Het is fijn als deze genoeg te bieden heeft, dat hoeft niet superdeluxe, maar wel speeltuin, fijn zwembad/strand.
Wij zijn al o.a. al naar niet zo voor de hand liggende bestemmingen geweest zoals Dominicaanse Republiek (dochter net 1 jaar oud, hier kenden we wel het hotel), Bulgarije en Egypte en prima vakanties gehad.

Ja, dat is zeker waar, maar dat zie je vaak niet direct vanaf de foto's, is toch een beetje gokken zo via internet. Misschien maar eens langs het reisbureau...

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:43

Mallorca is erg leuk! moet je niet in El Arenal (=zuipende jongeren :+ ) gaan zitten, Cala d'Or lijkt me een stuk geschikter :D Volgens mij is het nog niet eens 3 uur vliegen, in mijn beleving was het ongeveer 2 uurtjes ofzo! je bent er iig zo :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:44

Zie mijn eerdere post, wij vliegen dus wel, als ik al eens vakantie heb, heb ik ook graag mooi weer :D .
Uiteraard neem je wat kleine spulletjes mee zodat ze wat te doen hebben in het vliegtuig, zo klein dvd-spelertje kan ook fijn zijn, hahaha, ook wel eens voor paps en mams, want met een kleintje ben je 's middags toch wel gewoon op je kamer, als het tijd is voor het middagslaapje. Onze dochter is eigenlijk nooit echt lastig geweest in het vliegtuig (hahaha, je hebt wel van die mensen die je hoorst smoezen dat ze hopen dat ze niet naast jou met je kleine zitten naar een reis met verre bestemming :D ), de terugweg vanuit de Domenicaanse Republiek was hectisch en vervelend qua tijd m.b.t. eten/slapen (wij hebben een kindje van de klok), toen was ze wat lastig met opstijgen, lieve vrouw heeft haar toen een heel mooie ketting gegeven om vast te pakken en te spelen en het was prima. Gewoon een beetje begrip mag je ook nog wel verlangen, maar is niet altijd te vinden, zelf proberen rustig te blijven en wat afleiden.

Echte animatieprogramma's daar zijn ze vaak wat te klein voor, kinderdisco vinden ze vaak wel leuk (al staat op sommige plaatsten de muziek wel erg hard) verder er gewoon rekening mee houden dat je de kids je dagritme laat bepalen en lekker genieten van jullie tijd samen.

Een voordeel van een ietwat verdere bestemming vind ik persoonlijk de all-inclusive-formule dat is lekker voordelig als gezin, veel uitgebreider dan de "standaard-vakantielanden" en naar mijn mening een echte aanrader voor gezinnen, weinig stress en er is altijd wel iets dat ze eten, ook zijn de mensen in zulke landen vaak heel gek met kinderen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:45

@wowamigo: je kunt ook al eens kijken of je wat ervaringen van mensen op internet kunt vinden.
Ik heb trouwens zelf "vroeger" op een reisbureau gewerkt, maar ben er al een beetje uit, dus heb niet meteen kant en klare namen/bestemmingen voor je.

carosello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:45

bij gobest hebben ze kids-parken. Er is er bv 1 in turkey met een speciaal kinder stukje. Leuk voor ouders en kinderen.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:46

Mallorca Cala dór gaan wij dit jaar ook heen met det hele gezin incl het 2 jarige zoontje van mijn zusje.

Wij zijn er vroeger vaker geweest mijn tante had een huis daar, het is daar geweldig.
Hermelijn wij zijn vroeger ook vaak bij Parque Mar geweest. :D

Menorca schijnt ook echt een kinder eiland te zijn.
Laatst bijgewerkt door Midasje op 17-06-09 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:47

vroegah toen ik en mn boertjes nog klein waren gingen we altijd camperen met mn ouders..
lekker op een camping in frankrijk (daar heb je mooie grote plaatsen vaak)... dan konden we uren lekker op t strand of de speeltuin op de camping spelen... of lekker zwemmen in t zwembad..
voordeel van camperen is dat je veel meer buiten bent dan wanneer je in een hotel/huisje zit, is voor de kids ook leuker vind ik zelf.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:49

ik ben ooit eens met mn ouders op tenerife geweest met Kerst. We zaten in een mooi hotel met zwembad op een steenworp afstand van het strand. Vond het er heerlijk!!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 13:50

@avaluna: zoals jij het beschrijft denk ik er ook over. Zoiets had ik ook in gedachten, maar ik vind het wel lastig om zo'n bestemming te vinden in al die honderden keuzemogelijkheden!

In 2007 zijn we ook gaan vliegen, de oudste was toen anderhalf en het zonnetje van het vliegtuig, dus dat viel toen mee.

Mijn buren zijn idd ook naar Mallorca, heb dat Parque Mar even gegoogled en moet idd erg mooi zijn daar. Maar wil wel een zandstrandje, maar goed, dat is daar vast wel te vinden ;-)

Oh ja, Menorca, kijk, we komen er wel.

@Zwitsal: ja, dat lijkt me ook heerlijk, maar dan zit je dus lang in de auto en dat wil ik dan weer liever niet. Ja, je zou in 2 dagen kunnen rijden trouwens. Maar dan ben ik liever in één keer op de plek.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:53

Menorca is prachtig :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:53

Toen ik 3 was ben ik naar Mallorca geweest :)
Volgens mij vond ik het wel leuk :')

Maar de laatste jaren gaan we ook vaker in Nederland op vakantie, lekker aan zee, en dat is ook niet te warm voor die kleintjes!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:55

je zou ook kunnen kijken naar noord frankrijk...dan zit je niet heel erg lang in de auto..
wij vonden t als kinderen ook altijd super in de auto... lekker bepakt en bezakt, liedjes zingen, warme chocomelk drinken op de tankstations..pas als we in de auto stapten begon voor ons het avondtuur.. als we niet met de auto gingen dan miste er altijd iets ^^.

nog steeds is dat eigenlijk mijn favouriete vakantie..
lekker camperen, tentje mee, veel buiten zijn..
een hotel is natuurlijk luxe, maar na een week heb ik t daar ook wel weer gezien.. vroeger gingen we met mn ouders altijd 3 of zelfs 4 weken camperen...en dat werd nooit saai!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:00

Avaluna ik ben zo iemand die gewoon hard opzegt neee geen kind in het vliegtuig.

Vanuit Hongkong naar Cairns een jankend kind achter me gehad vreselijk en voor mij vind ik het erger dan voor die ouders ik heb er niet om gevraagd.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 14:04

Aranel schreef:
Maar de laatste jaren gaan we ook vaker in Nederland op vakantie, lekker aan zee, en dat is ook niet te warm voor die kleintjes!

HIhi, moest wel even lachen. Nee, 15 graden is idd niet te warm voor de keintjes :Y)

@Tita, dat is ook wel erg lang om achter een huilend kind te zitten (ook voor de ouders hoor, geloof me :D ). Ik vond dat eerder ook vreselijk. Nu nog trouwens. Maar ja, ik blijf ook niet verplicht in Nederland omdat ik kindjes heb! Als je op zo'n vakantievlucht zit dan moet je je dan maar even verbijten hoor... :P

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:06

tita schreef:
Avaluna ik ben zo iemand die gewoon hard opzegt neee geen kind in het vliegtuig.

Vanuit Hongkong naar Cairns een jankend kind achter me gehad vreselijk en voor mij vind ik het erger dan voor die ouders ik heb er niet om gevraagd.

klink mij een beetje ego in de oren maar misschien bedoel je het niet zo. Dus van jouw mogen kids dus niet vliegen :?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:09

@Tita: dat lijkt me idd vreselijk, hoor, ook voor de ouders ;) , hahaha, ik ben zelf mams en ik loop ook wel eens in de supermarkt dat ik tegen mijn man, met een dikke vette knipoog zeg: "kunnen ze dat kind niet even... ;) :+ }> ".
Daarom denk ik dat je als ouders van jezelf wel weet hoe je in zo'n situatie handelt, ben je zelf zo opgelaten dan werkt dat uit op je kind, rustig blijven en wat afleiden en dan nog nogal leeftijds- en kindafhankelijk.
Verder de reis gewoon gezellig proberen te maken.
Ik kan alleen maar vanuit mijn eigen ervaringen spreken en die waren prima ;)