Backpacken in Australie, nog meer bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riss

Backpacken in Australie, nog meer bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 23:26

Hoi :wave:

Ik ben 17 jaar, en zit in mn laatste jaar van havo. Ik ga na de havo een 4 jarige voltijd studie van SPH doen.
En nou is dus echt mijn DROOM om na de SPH minimaal een jaar naar Australie te gaan om te backpacken.
Ik wil na de SPH nog even een poosje gaan werken en geld verzamelen,
en dan wil ik toch echt richting Australie vertrekken.

Nou hoor ik wel vaker mensen van mijn leeftijd die ook grote plannen hebben om naar Australie te gaan,
maar ik heb niet altijd het idee dat deze mensen echt serieus zijn.
Ik zelf ken een boel mensen die in Australie zijn wezen backpacken, en ik heb zelfs een paar vrienden die nog steeds in Australie zijn,
zij zouden een jaar blijven, maar zijn ondertussen al meer dan 2 jaar weg, dat zegt wel wat of niet dan ;)

Nou vroeg ik me af of hier ook meerdere mensen zijn die er serieus over na denken om te gaan backpacken in Australie?
Het zou dan waarschijnlijk via deze site gaan:
http://www.backpackers.nl/ozreizenwerken/index.html

Groetjes :wave:

pasdedeux

Re: Backpacken in Australie, nog meer bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:28

Doen!!! Ik heb het ook gedaan een jaar lang en het was mijn gaafste jaar ooit. Wel was ik iets ouder maar de gemiddelde backpacker is zo rond de 23 denk ik.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:31

Wauw, ik zou zo met je mee gaan!!

Ik van de zomer eerst een rondreis maken door Maleisië met mijn beste vriendin. Volgend jaar studeer ik af en dan willen wij ook gaan touren... Of ik dit kan realiseren weet ik niet, ik heb namelijk een paard wat me hier houdt...en mijn beste vriendin inmiddels een vriend.

Wel sturen we steeds mailtjes door naar elkaar over dingen die we hebben gezien over bijvoorbeeld Australië en Nieuw Zeeland. Ik zou maar wat graag willen :j .

Zo veel mogelijk van de wereld zien 8-) .

(Kan ik mijn paard niet meenemen naar Australië, kan ik koeien drijven ofso met haar, zou ze zo kunnen... :o )

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 23:38

@ pasdedeux: oo wat leuk zeg!! Ja ik denk dat ik ook zo rond de 23 zal zijn als ik genoeg geld heb gespaard om naar Australie te gaan!

@ WolinLotte: haha ja en dan neem ik de mijne ook mee en maken we gewoon 1 grote trektocht door australie heen? hoeven we ook geen jeeps etc te huren :D !

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:46

Lijkt me een goed plan, beetje McLeods Daughters 8-) , dat lijkt me wel wat!! Hoef ik mijn paard ook niet te missen.
Ik zeg tegen mijn beste vriendin wel dat ze haar vriend mee moet nemen, ook leuk voor tijdens de cattle drive :=

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:48

.. en om in de sferen te komen van fantastisch Australië kijken we natuurlijk Australia

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 23:50

hahah uiteraard prima plan.
we zouden eigelijk een soap moeten maken van ons leven in australie.
een beetje de nederlands McLeods Daughters :+
waarin wij dan natuurlijk met een EXTREEM nederlands accent praten, niet dat dat er is maar het gaat om het idee.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:52

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:54

Ik ben ook van plan om naar Australie te gaan! Wat leuk dat je een topic geopend hebt :D

Ik was dus ook zo iemand die altijd al wilde gaan, maar het niet deed. Pas vertelde ik weer dat verhaal aan iemand waar mijn vriend bij zat en toen zei hij dat hij dat verhaal nu vaak genoeg had gehoord en dat ik het gewoon moest doen!
Dit jaar haal ik mijn masterdiploma en daarna begint het echte werken, volgens hem dus mijn laatste kans om er een tijdje op uit te gaan, en hij heeft helemaal gelijk! Hij weet zelf hoe het is, want hij is voordat hij mij kende een jaar in australië geweest. :j
Ik vind het echt zo lief van hem dat hij me zo steunt hierin, we wonen samen en dit betekend voor hem dat hij de periode dat ik weg ben onder andere hogere lasten heeft en dat hij voor de katten moet zorgen die ik per se wilde hebben :+

Ik wil geen jaar gaan, maar een maand of 3-4. Een jaar lijkt me ook heel gaaf, maar is voor mij toch te lang :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:01

Ik heb ook plannen staan om volgend jaar naar Australië te gaan. :D

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:02

Iedereen met plannen: DOEN!!!!

Heb zelf ook eerst ruim een jaar 'getwijfeld' en tegen iedereen gezegd dat ik ging enzo. Toen ik uiteindelijk weg was, wilde ik niet meer terug. Helaas moest het toch, maar ik ben inmiddels al 3x teruggeweest voor vakantie :D

Wie vragen heeft, of ideeen zoekt oid, stel ze, pb me, maakt niet uit! Ik vind het nog steeds superleuk om erover te vertellen en andere mensen enthousiast te maken :o !!!

En voor een ideetje wat je er mee kunt maken: http://anneliekereijm.spaces.live.com/ (de eerste twee keer dat ik geweest ben)

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:12

Weet in Perth ook nog een geweldige stal om op te werken tegen kost en inwoning. hele leuke mensen en je werk bestaat uit 4 uur lange buitenritten maken met touristen (goh wat vervelend). De stal heet Yancep en is het benaderen waard

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:34

Ik heb sowieso al 3 plekken waar ik zou kunnen verblijven. Is wel fijn. :) Ben nu aan het uitzoeken hoe het zit met het geld. Dat is denk ik het grootste probleem. :=

Hoe hebben jullie dat gedaan? Hebben jullie er daadwerkelijk gewerkt of eerst veel geld verdient en toen gewoon verbrast?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:08

Ik heb van de 12 maanden dat ik geweest ben, bijna 9 mnd gewerkt :o ! Had net genoeg gespaard voor een ticket ;) , ben toen ik aankwam, begonnen met 3 mnd werken op een cattlestation. Toen paar weken vrij/gereisd, toen weer een maand of 6 gewerkt. Eerst op een renstal, toen polostal. Het geld wat ik daar verdiende, heb ik zoveel mogelijk gespaard. De laatste 2 mnd toen alleen maar gereisd.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:10

Ik ga ook, over zon 2 jaar denk ik. Ik ben dan 22, heb dan mijn school eindelijk afgerond en ga dan maar eens het avontuur opzoeken!

Ik heb al het eea aan ideeen verzameld, nu nog wat geld sparen

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:12

Oké. :)
Was het moeilijk om een baan te vinden?

sorry voor de vele vragen hoor. :o

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:22

Ik heb nooit moeite gehad met werk te vinden. Moet er wel bij zeggen dat ik ingeschreven stond bij een organisatie die bemiddelt voor werk in de agrarische sector.

Ik heb wel van anderen gehoord dat werk 'in of dichtbij de grote stad' wel lastiger is. Ik zat eigenlijk altijd redelijk afgezonderd (zeker naar Nederlandse begrippen) waar ik werkte.

Vragen zijn niet erg hoor, zie post verder naar boven op de pagina ;)

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:03

pasdedeux schreef:
Weet in Perth ook nog een geweldige stal om op te werken tegen kost en inwoning. hele leuke mensen en je werk bestaat uit 4 uur lange buitenritten maken met touristen (goh wat vervelend). De stal heet Yancep en is het benaderen waard

Dat klinkt inderdaad niet vervelend :P
Ik weet nog niet waar ik precies allemaal heen wil gaan, maar als ik richting Perth ga lijkt me dat wel echt heel erg leuk om te doen :j Hoe lang heb jij daar gewerkt? Bij mij zou het echt max om een aantal weken gaan omdat ik natuurlijk maar een maand of 4 ga ;)

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:50

heb zelf 1,5 jaar in australie gezeten
in perth met name
wel enkele weken naar sydney geweest hoor
was daar toen meer voor highschool enzo

het was het allermooiste jaar tot nu toe

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:36

Ik ben in de zomer van 2007 6,5 week in Thailand en Maleisie geweest. Toen de smaak te pakken gekregen van het reizen. Toen ik terug kwam riep ik al dat mijn volgende reis Australie zou worden :+ Ik heb me wel aan mijn woord gehouden want 10 oktober vertrek ik met een andere bokker voor 3,5 maand naar Australie :D Bokker blijft nog 2 maanden langer en gaat nog naar nieuw-zeeland. Samen zullen we zoveel mogelijk gaan bekijken tussen Cairns en Melbourne. Oud en nieuw vieren in Sydney en ik hoop nog 2 weken naar Tasmanie te kunnen.
Ik doe het express op dat moment omdat ik dan klaar met school ben en als ik terug kom een baan moet gaan zoeken. Met een vaste baan en daarna een huisje is het toch wat lastiger om weg te gaan. Deze zomer nog even hard werken en daarna kan het genieten beginnen 8-)

@ TS: eigenlijk zou ik je niet aanraden om via zo'n organisatie te gaan :o Het is veel duurder en je kan alles makkelijk zelf regelen. Als het je eerste reis wordt snap ik best dat je via zo'n organisatie wil gaan hoor maar het is echt goed zelf te regelen en het scheelt veel geld. Als je naar zo'n bijeenkomst van Backpackers gaat krijg je wel veel info die je goed kan gebruiken voor je eigen plannen.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:37

ik begon met idee, jaartje in australie te werken en beetje te reizen... Ben echter nooit meer vertrokken, dus als je deze richting op komt (perth) en je zoekt nog een baantje, misschien dat je bij ons op stal een centje verdienen. En voor tips ben je altijd welcome :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:39

Riss schreef:
hahah uiteraard prima plan.
we zouden eigelijk een soap moeten maken van ons leven in australie.
een beetje de nederlands McLeods Daughters :+
waarin wij dan natuurlijk met een EXTREEM nederlands accent praten, niet dat dat er is maar het gaat om het idee.

Riss, mijn paard gaat ook mee met backpacken. Maken we het helemaal MD af met deze zadeltassen :D !!
Heb ze vandaag binnen gekregen, dussee koeien drijven maar!! Nemen we proviand mee voor een week, wij redden ons wel ;)

Afbeelding
Zijn ze niet stoer?! :D Bij mijn bruine tuigage!! :o .. Ik ben trots..

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 22:58

haha nou dat lijkt me echt een prima idee joh!!
en met die zadeltassen gaat dat zeker lukken joh,
man we worden nog beroemde koeiendrijvers daar,
gaat helemaal goed komen dit!

@ _Michelle_ : Wat gaaf zeg dat je heen gaat, maar jij gaat dus ook gewoon heen, niet via een organisatie?
Ik weet niet, ik vind aan de ene kant juist het deel van de organisatie wel leuk, dat je met meerdere nederlanders gaat die net als jou in het zelfde schuitje zitten en in het diepe worden gegooid.
maar ik heb iig nog wel 4 a 5 jaar om hier over na te denken dus komt wel goed denk ik :+
Morgen zie ik een jongen die ook voor een jaar naar australië is geweest, dus ik zal daar ook nog wel wat woorden mee wisselen :P .
valt me toch wel op dat er echt veel mensen naar australië willen, en ook daadwerkelijk gaan of zijn geweest! Top !

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:07

Een collega/vriendin van me is toevallig vandaag weer terug gekomen van één jaar Australie.
Ze is eerst een paar maanden high school gaan doen in Australie, daarna heeft ze besloten om de rest van het jaar te gaan backpacken.
Ze heeft het super naar haar zin gehad !
Ze denkt er nu over om hier in Nederland te gaan studeren, en daarna weer terug te gaan naar Australie.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:09

Het handige aan een organisatie is, is dat ze alle dingen voor je regelen de eerst paar dagen en ze leggen vanalles aan je uit, en je kunt speciale cursussen doen, zoals leren surfen, op een cattlestation werken en nog veel meer. En het is veel handiger als je naar zon groot vreemd land gaat dat je en klein beetje op weg wordt geholpen.