Tips voor droomreis gevraagd..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Tips voor droomreis gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 19:22

..wij zouden eigenlijk de hele maand juni naar Amerika gaan.
Maar omdat mijn vriend niet met het Waiver programma mee kon doen, moest ie een toeristenvisum aanvragen. Daar zijn we al vanaf februari mee bezig, maar we wachten nu al meer dan een maand op toestemming vanuit Amerika. En die komt maar niet. Volgens zowel het consulaat als de advocaat die ik gesproken heb is er in het bureau in Amerika een enorme achterstand met het verwerken van de aanvragen en interesseert ze het echt neit dat er mensen zijn die daardoor hun vakantie missen enzo...

Helemaal ten einde raad zullen we dus onze droomvakantie waarschijnlijk moeten cancellen. ;(
We hebben nog maar 3 weken voordat we kunnen gaan en hoe langer we wachten, hoe minder geld we terugkrijgen... En geloof me, het gaat al genoeg kosten als we gaan cancellen nu... ;(
Maar ik wil zo graag op vakantie! Zo ontzettend graag!! Dus ik ga hoe dan ook, maar ja, waar naar toe? Alleen ik weet echt niet meer waar we nu naar toe zouden kunnen gaan... Ik hoop dat jullie goede ideeën hebben.

Eisen
- Warm land (bij voorkeur vanaf 18 graden)
- 3 tot 4 weken
- Veel natuur
- Bij voorkeur rondreizen met auto / camper
- Geen groepsreis
- Liever niet in Azië omdat mijn vriend dat niet aandurft qua eten (hele zware voedselallergie)

Wat moeten we doen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:24

Australie of Nieuw-zeeland misschien? Wel duur maar komt precies overeen met je wensen.

Iris82

Re: Tips voor droomreis gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 19:25

Daar is het op dit moment winter volgens mij...
Daar had ik ook al aan zitten denken...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:26

Sorry, geen rekening mee gehouden :)
Afrika anders?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 19:27

Zelfde verhaal...
Alles wat onder de evenaar ligt heeft nu winter.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:28

Dan heb ik even geen idee, had daar ook geen rekening mee gehouden :o

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:08

Ik weet natuurlijk niet wat jou idee van een 'droomreis' is... Maar in jou plaats zou ik persoonlijk gaan voor ofwel oost-europa (balkanlanden), ofwel voor richting scandinavië (noorwegen/zweden/finland). Hoe het weer bij die laatste landen is heb ik geen flauw idee van, maar het zijn wel prachtige landen qua natuur. Balkanlanden hebben hun goed weer zeker mee, maar ook hun prachtige ongerepte natuur, die nog niet volledig ingepalmd is door het toerisme.

Maargoed :), mijn 'vakantiesmaak' ligt vaak nogal ver af van de standaard.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:34

Iris82 schreef:

Klopt, maar als je niet te ver naar het zuiden gaat, merk je weinig van 'winter'. In het noorden (Darwin en omstreken) is de winter namelijk 'The Dry Season', dwz rond de 25 graden en zon!!

Stel (even een ideetje): jullie maken een camper trip van Broome naar Darwin, naar Alice Springs (voor de GroteRodeSteen ;) ) en dan door naar Cairns. Dan blijf je redelijk noordelijk en daar is het nu best lekker weer! Ik vond de natuur in dit deel van Australie ook prachtig, je moet wel een beetje van outback enzo houden. Rondom Cairns heb je tropisch regenwoud, ook prachtig!

Tevens is Australie heel goed te bereizen in een camper. Ook je toeristenvisum is normaliter binnen een dag geregeld.

Succes!!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 00:45

Costa Rica?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:50

Frans Polynesië, wil ik ooit is naartoe :+:

Afbeelding

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:53

Psydoxy schreef:
Costa Rica?

Ook mijn idee! Daar heb je toch wel alles wat je opnoemt!

Of Nieuw-Zeeland in de zomer?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:56

Het eerste wat mij te binnen schoot was idd Nieuw Zeeland.
Een ander alternatief: Engeland en Ierland. Ook schitterend, en er is genoeg te zien, zelfs meer dan je in vier weken kunt proppen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:01

ik heb ruim 3 weken in de outback gezeten van Australie en dat is niet aan te bevelen.

Overigens van Cairns, Broome, Alice springs, Darwin is niet aan te rijden je moet wel een vlucht hebben.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:02

Laatst bijgewerkt door Lontje op 29-05-09 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet i.v.m. quote

VoulezVous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:06

ik denk dat je in Zuid afrika ook errug goed terecht kan voor je eissen.
goede wegen
Prima weer
Natuur is prachtig

2 jaar geleden heb ik ook van af pretoria naar Kaapstad gereisd en was prima bevallen
Zelfs in juni, ondanks dat het hier dan winter is.

Mocht je vragen hebben dan kan je me PBEn :D

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:07

tita schreef:
casperrr schreef:

http://www.take-a-trip.eu/uploads/pics_news_nl/bora.jpg[/img]

boinik daar noem je wat op die reizen zijn zo ontiegelijk duur zo rond 4000-8000 euro enkel voor huisje met strand

ja dat klopt, heb net op vliegtickets zitten zoeken, dan kom je al snel op de 4500 euro uit :o maar het valt bij mij wel onder de categorie 'droomreis' :D

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:07

Barramundi schreef:
Iris82 schreef:

Klopt, maar als je niet te ver naar het zuiden gaat, merk je weinig van 'winter'. In het noorden (Darwin en omstreken) is de winter namelijk 'The Dry Season', dwz rond de 25 graden en zon!!

Stel (even een ideetje): jullie maken een camper trip van Broome naar Darwin, naar Alice Springs (voor de GroteRodeSteen ;) ) en dan door naar Cairns. Dan blijf je redelijk noordelijk en daar is het nu best lekker weer! Ik vond de natuur in dit deel van Australie ook prachtig, je moet wel een beetje van outback enzo houden. Rondom Cairns heb je tropisch regenwoud, ook prachtig!

Tevens is Australie heel goed te bereizen in een camper. Ook je toeristenvisum is normaliter binnen een dag geregeld.

Succes!!

Idd! Noorden en noord-west is zeer goed te doen en in de winter erg lekker weer. Oosten is er regenachtig op het moment maar kan ook erg lekker worden in aantal weekjes.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:26

tita schreef:
ik heb ruim 3 weken in de outback gezeten van Australie en dat is niet aan te bevelen.

Overigens van Cairns, Broome, Alice springs, Darwin is niet aan te rijden je moet wel een vlucht hebben.

Smaken verschillen blijkbaar, ik vond de outback prachtig :D !

Ook vond ik deze route prima te rijden, ervan uitgaande dat je wel 4 weken neemt dan, maar TS had aangegeven 3 of 4 weken weg te willen.

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:31

Cuba of Costa rica ;)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:28

casperrr schreef:

... daar ga ik dit jaar heen! :o ... welliswaar met my friend the tent.... maar we gaan erheen! Ticket is al geboekt....*\o/* mocht ik nog de loterij winnen, dan gaan we alsnog in zo'n villa op 't water :z

Maar voor de TS, blijf ik nog steeds bij Costa Rica... goed te betalen, prachtig om te zien, veel te doen, strand en jungle. Goed om zelf met de auto te reizen en niet TE back to basic.... New Zealand is veel te ver, tov 3 weken vakantie.
Laatst bijgewerkt door Psydoxy op 31-05-09 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:33

Ik ben zelf net terug van twee weken Polen (grens witrusland) daar ben ik in twee UNESCO en natura 2000 gebieden geweest. Het wel bekende oerbos Bialowieza en een prachtig rivierengebied Biebrza. Het was er net soort weer als wij vandaag en gister hadden en ik heb enorm veel gezien. Als je wat meer te besteden hebt is scandinavia of inderdaad Ierland/Schotland ook prachtig

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:37

C_arola schreef:
Afrika anders?

Met voedselallergie zou ik niet naar Afrika gaan.. daar word je zonder allergie al ziek van het eten omdat het zo anders is dan wij gewend zijn.

De caribean? Mooi weer, toch in de sfeer van Amerika. Of anders Engeland/Ierland.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:54

Canada? :)

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:46

Marieke_K schreef:
C_arola schreef:
Afrika anders?

Met voedselallergie zou ik niet naar Afrika gaan.. daar word je zonder allergie al ziek van het eten omdat het zo anders is dan wij gewend zijn.

In Zuid-Afrika is het eten in de hotels heel erg goed, ik heb in Nederland eigenlijk nog geen beter hotel gehad dan ik in Afrika had. We hebben ook meerdere keren buiten de hotels gegeten, ook heel erg prima.

Edit: Daarnaast is Zuid-Afrika gewoon een waanzinnig gaaf land! Wij zaten er ook midden in de winter en hebben iedere dag zon gehad.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:15

Cuba is een echte aanrader :)
Geweldig mooi land om te ondekken.