alleen backpacken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

alleen backpacken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 17:15

Hallo,

wegens omstandigheden ben ik genoodzaakt om alleen te gaan backpacken (of iemand wil met mij mee.)
Ik ben vorig jaar in Oost-Europa geweest en ik vond het geweldig maar ik vind het wel beetje eng om alleen erheen te gaan. Wie is ooit alleen naar oost-europa geweest en hoe ging het? (ook belangrijk om te weten, ik kan absoluut geen kaart lezen :+ )

Of ik ga naar zuid europa.. Hoe is dat?

Groetjes Nienke

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:16

MoonChloe schreef:
ik kan absoluut geen kaart lezen :+ )

Groetjes Nienke

Oeps.. :D jij bent avontuurlijk! haha
Veel plezier in elk geval en ik hoop dat je nog iemand vindt!

Katja

Re: alleen backpacken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:17

Ik vind Azie ideaal om alleen rond te reizen maar dat is natuurlijk wel een stukje verder dan Zuid-Europa.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 17:23

En ook duurder qua reis erheen en terug.
Ik ga ooit zeker eens naar Azie, ik wil eens met trein van moskou naar peking en daarvandaan azie rond o.i.d.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:29

Het ligt vooral ook aan de duur van je reis. Landen als Thailand zijn supergoedkoop om doorheen te reizen en als je 3 weken of langer gaat ben je vaak nog goedkoper uit dan Zuid-Europa als je een goede deal op je vlucht scoort.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 17:30

Misschien toch maar eens kijken naar vliegtickets.. :D
Bedankt voor de tip.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:32

Ik zou naar Australie gaan :). Haha heb er zelf een half jaar gewoond in Sydney en Australie is echt een backpackers paradijs. Hoe lang wil je gaan?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 17:36

Max 4 weken aangezien mijn budget niet zo ruim is :D (ongeveer 1200 euro wil ik er maximaal aan uitgeven.)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:49

Ik ben in 2006 3 weken in Thailand geweest. Niet aan t backpacken, gewoon bij mijn zusje op bezoek. Ik was 1500 euro kwijt voor de reis en andere uitgaven. Wij konden in een rieten huisje op t strand voor een paar euro per nacht maar kozen bijv liever voor luxe: 15 euro per nacht ;)
Wij zijn 2 van de 3 weken 'thuis' gebleven en hebben 2 uitstapjes van in totaal een week gemaakt naar een eiland en een stad, de rest veeeeeeel geshopt 'thuis' in Bangkok.
Met een goedkoper ticket, geen georganiseerde excursies en redelijk zuinig leven kun je het denk ik redden met 1200 euro.
Het eten kost er weinig en onderdak ook niet, mits op de juiste plaats en tijd van het jaar.
Ik vond de mensen vriendelijk en voelde me veilig. Dat zal in Oost-Europa denk ik wel anders zijn..(sory voor t vooroordeel!)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 17:57

Ik snap je vooroordeel wel :D Vorig jaar ben ik daar dus geweest en ik heb eigenlijk weinig gemerkt van 'gevaarlijk/onveilig' voelen.

Maar in het begin vond ik het wel eng om erheen te gaan maar ik heb echt een super tijd gehad daar. Ontzettende vriendelijke mensen (bijv in bulgarije, weg totaaal kwijt, en mensen daar ons echt gewoon door de hele stad heen meeslepen naar de juiste straat e.d. (en dat niet 1x maar wel 4x ))

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:22

MoonChloe schreef:
Max 4 weken aangezien mijn budget niet zo ruim is :D (ongeveer 1200 euro wil ik er maximaal aan uitgeven.)

Dan ga je Australie niet redden, dat ben je al haast kwijt voor een ticket daarheen. Is wel echt een aanrader overigens hoor!!! En daar kun je zeker prima alleen gaan backpacken, heb ik ook een jaar volgehouden!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:00

Wat leuk, ik ga zelf een maandje werken in het buitenland, anders was ik het ook van plan. Maar ik heb niet genoeg geld tegen die tijd wrs, aangezien ik geen werk meer heb vanaf eind mei :) Thailand hoor ik idd ook van meerdere dat dat geweldig is om naartoe te gaan, collega van mij gaat bijna elk jaar een maand.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:03

Met een goede deal op je vlucht kun je Thailand makkelijk doen op je budget.
Eten is goed en goedkoop, vervoer kan voor heel weinig en overnachtingen zijn ook echt goedkoop.
Voordeel van Thailand boven wat andere landen in die buurt vindt ik dat veel mensen daar alleen naartoe gaan waardoor je in guesthouses heel makkelijk contact maakt met mensen met wie je wel een aantal dagen kunt optrekken.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:23

Mijn collega zegt dat je alleen niet in de zomer naar thailand moet gaan, maar van oktober t/m maart? Aangezien het daar in de zomer regenseizoen is.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:34

Zomer is prima te doen. Je krijgt af en toe een flinke bui op je hoofd maar daar hoef je het zeker niet voor te laten vind ik. Ben zelf ook in de zomer geweest en heb ook andere landen in het regenseizoen bezocht en ik vind het echt geen probleem.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 13:59

Ik denk dat ik thailand bewaar voor later, ik vind het namelijk doodeng om nu naartoe te gaan, ik ben doof en ik ben doodsbang dat er opeens iets gebeurt waardoor ik daar zit en niet zo gemakkelijk terug kan naar NL :D
En dan ook nog, ik heb nog nooit gevlogen en het lijkt me echt eng!! :D

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:03

MoonChloe schreef:
Ik denk dat ik thailand bewaar voor later, ik vind het namelijk doodeng om nu naartoe te gaan, ik ben doof en ik ben doodsbang dat er opeens iets gebeurt waardoor ik daar zit en niet zo gemakkelijk terug kan naar NL :D
En dan ook nog, ik heb nog nooit gevlogen en het lijkt me echt eng!! :D

Hahah ik snap wat je bedoeld, als je doof bent lijkt me dat ook moeilijker :o Ik zou er al tegenaan zitten te hikken, maar als die mensen je daar niet begrijpen heb je helemaal een probleem :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 14:07

Inderdaad, ik spreek zelf amper engels. Ik heb gemerkt dat het niet echt een belemmering hoeft te zijn in buitenland, iig niet als je samen met iemand anders reist omdat je dan terug kan vallen op je vriendin o.i.d.
Maar alleen naar thailand, slik..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:15

MoonChloe schreef:
Inderdaad, ik spreek zelf amper engels. Ik heb gemerkt dat het niet echt een belemmering hoeft te zijn in buitenland, iig niet als je samen met iemand anders reist omdat je dan terug kan vallen op je vriendin o.i.d.
Maar alleen naar thailand, slik..

Als je dan helemaal niemand hebt en ik wil ook kunnen we altijd kijken of we samen kunnen :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:17

Dat kan ik me goed voorstellen dat je het dan wat dichter bij huis wil houden. :j

Ideaal voor op reis naar alle landen waar je de taal niet perfect spreekt is Point It. Een boekje met plaatjes van alles wat je maar kunt bedenken. Die gaat altijd mee op verre reizen en ik heb er al heel vaak heel veel plezier van gehad.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 15:34

aaah, perfect, bedankt voor tip. Ik ga zeker kijken voor dat boekie!!
super!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:39

is 690 euro een goede deal voor een ticket naar bangkok eind mei?
Vliegen rechtstreeks met KLM.

Ik heb ongeveer ook het budget van TS en wil 3 weken.

Ik vond eerst een ticket van 540 met Lufthansa...alleen jammer dat het op mijn werk zolang duurt voor ik vrij kan krijgen...dus ticket is al weg :(

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 15:42

ik denk dat thailand/azie dit jaar niet wordt..

(zie reden hierboven :) )

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:45

Geloof dat Cowgirl het voor zichzelf bedoeld. ;)
Ik kan uit m'n hoofd niet zeggen of dat een goede deal is maar het klinkt vrij prijzig en KLM is zelden de beste prijs.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 15:53

Ooh, dat zou goed kunnen, verkeerd begrepen :)