New York

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suor

New York

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 08:35

25 april is het eindelijk zover :D Dan vlieg ik samen met mijn ouders en broertje voor een week naar New York!!

Duss wie heeft er tips?! Wat moet ik echt gezien hebben? Waar kan je goed shoppen en welke winkels mag je niet missen? Wat zijn restaurants waar je lekker (en betaalbaar) kunt eten?

Alvast bedankt :)!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:04

Jammer dat het hier stil is, ik ga binnenkort ook en ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar ideeën!!

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 23:19

Wat leuk!! Wanneer ga je :)?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:24

Ik ben er vorig jaar geweest!

Op hyves heb ik toen een blog geschreven, misschien hebben jullie er iets aan;
dag 1.

Nadat we aangekomen waren op het JFK-vliegveld kwam de eerste verrassing, we werden opgehaald door een heel grote lange witte limo, geweldig!
Nadat we onze koffers op de hotelkamer hadden gezet zijn we naar het Emire State Building gegaan. Wat een uitzicht! Je kan heel in de verte zelfs het vrijheidsbeeld zien liggen. Het gebouw telt 105 verdiepingen hoog, je moet geen hoogtevrees hebben! Zelfs ik was een beetje draaierig bovenop.
Daarna zijn we iets gaan eten bij Friday's, het was zoveel dat niemand zijn bord leegat, onze eerste les in NY, neem altijd een kleine portie!
Daarna op tijd naar bed want we hadden een flinke jetlag.

dag 2.
's Morgens zijn we naar het Metropolitan Museum of Art gegaan, een prachtig museum met zelfs een hele Egyptische tempel!
Daarna zijn we naar het Guggenheim museum gelopen om de mooie buitenkant te zien, maar die was helaas niet te zien omdat die in de stijgers stond wegens renovatie.
In de middag zijn we door Central Park gaan lopen, het weer was prachtig.
's Avonds zijn we naar Time Squere geweest en hebben de jongens de superbowl wedstrijd gekeken in een kroeg, de meiden zijn naar huis gegaan (in de gele taxi!)en vroeg in bed gekropen. Toen de mannen thuis waren waren ze helemaal door het dolle heen, de Giants hadden de American Football wedstrijd gewonnen en waren kampioen geworden, laten hoorde we dat 99 miljoen mensen de wedstrijd hadden bekeken op tv.

dag 3.
Vandaag zijn we naar ground Zero geweest... een groot gat in NY, niet te geloven dat hier zoveel mensen zijn overleden, nog steeds zijn ze aan het werk daar en vrachtwagens rijden af en aan.
Daarna zijn we naar het Vrijheidsbeeld gegaan op de boot en naar Ellis Island, het immigratie-eiland waar tussen 1892 en 1924 meer dan 24 miljoen mensen nagekeken werden op oa ziektes voordat ze Amerika inmochten. Ik heb me verbaast over hoeveel controles er zijn voordat je ergens in/op mag, overal staan metaaldetector poortjes en je moet zelfs je schoenen uitdoen.
Daarna zijn we naar Chinatown gelopen, 200.000 chinezen leven hier en een hoop spreken niet eens engels. Hoop leuke winkeltjes.

dag 4.
Vanmorgen zijn we naar op parade geweest van de Giants, 1 miljoen mensen opeen gepakt in 1 kilometer straat, overvol dus, maar we hebben de cupbeker gezien!!! En ook alle spelers en burgemeester Bloomberg. Overal stond politie en nieuwsverslaggevers.
Daarna zijn we wat gaan shoppen en zijn we naar de Trump Tower geweest van Donald Trump.
In de avond zijn we naar The Phantom of the Opera geweest op Broadway en de jongens naar een ijshockeywedstrijd van de NY Rangers.

dag 5.
Vandaag zijn we naar de NBC studio's op Rockefeller geweest en hebben een rondtour gedaan, we hebben een aantal nieuwsstudio's gezien en uitleg gekregen. Op het plein ervoor werd de Today show life opgenomen (altijd een stukje buiten op straat). En we zijn ook nog naar een NHL (ijshockey)winkel geweest om een t-shirt voor Ralph te kopen.
Daarna zijn we naar het mooie en grote Centraal Station geweest en het Crysler Building.

dag 6.
Weer naar huis vandaag jammer genoeg,... ik had nog wel iets langer willen blijven. 's Morgens hadden we nog wat tijd om naar Macy's te gaan en de laatste inkopen te doen, daarna werden we door een Cadillac Escalade opgehaald (wederom erggg groot!) en naar het vliegveld gereden. Om kwart voor 5 stegen we op en de volgende morgen om half 8 (NL tijd) waren we weer thuis.

Naz

Re: New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:44

Thanks Storm! +:)+

Suor, ik ga in mei.

Wij willen eigenlijk wel graag naar een basketbalwedstrijd maar schijnt nogal moeilijk te zijn om aan kaarten te komen.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 13:50

Dankjewel Storm!! Gaaf man die limo :D De dingen die jij noemt had ik ook allemaal op m'n lijstje staan.

Wij wilden graag naar een honkbal wedstrijd. Mijn vader heeft geprobeerd om kaartjes te kopen, maar alles was al uitverkocht helaas.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:06

In mei kun je waarschijnlijk nog naar het baseball Naz, basketballseizoen begint later volgens mij.
Kaarten is lastig je hebt namelijk een amerikaanse creditcard nodig om ze te bestellen.
Er is in NL meisje/vrouw in Amerika waarbij je ook je internetaankopen kunt doen via haar creditcard misschien dat het met kaarten ook wel lukt.

Als je de Empire State building op gaat dan is het geweldig om dat bij zonsondergang te doen. Dat is prachtig en alle lichtjes daarna zijn ook geweldig.
Verder zeker lekker in Central Park rondlopen, een show gaan kijken op Broadway (op Times Square kun je voor weinig kaartjes krijgen voor dezelfde of de volgende dag) en als je van shoppen houdt een dagje naar de outlet die buiten de stad zit gaan. Daar kun je met een speciale bus komen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:15

Ik ga in mei ook naar NY, heb er super veel zin in. Heb ook t voordeel dat ik daar mensen ken dus kunnen die mooi alles laten zien :D

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:54

hee leuk topic, zijn van plan om in sept. heen te gaan. Heb dus geen tips, maar volg even!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:58

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:04

Toen ik er voor t laatst was stond het er nog...

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:32

Wat leuk! Wij gaan de 26e naar NY! :D
Veel plezier he!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:40

Als je de Empire state builing goed wil zien dan moet je naar Top of the Rock bij Rockefeller plaza gan. En ga ook een op de Empire state building als het donker is. Echt gaaf die lichtjes!
Inkopen is goedkoop bij Macy's. Vergeet niet je paspoort mee te nemen. Je kan bij de klantenbalie een kortingskaart van 10% krijgen. Normaal betaal je 10% belasting bovenop je inkopen, maar toeristen krijgen dat via die kaart dus weer terug.
Als je toch bij Ground Zero bent, ga dan het kerkje wat daar naast ligt binnen. Hier staan allemaal aandenkens en foto's aan de aanslag. Naast de kerk ligt Century 21. Dat is een groot Oulet Center van bekende merken..spotgoedkoop.
Ontbijten? Bij Cafe Europa op de hoek van hardrock cafe. Heerlijke sapjes en broodjes en niet duur.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:31

Ik wil volgend jaar ook naar NY gaan.
Alleen vraag me af of 6 dagen niet te kort is :)

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:37

wij willen in september gaan of rond de kerst.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:39

Century 21 is inderdaad de moeite waard, daar alleen al kun je een dagdeel doorbrengen ;)

Vanaf pier 17 kun je mooie boot of helicopter vluchten maken om of over Manhattan. Er zijn ook veel leuke terrasjes, winkeltjes en restaurantjes. Ideaal voor een zonnige dag.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:56

Ik ben een jaar of 5 geleden geweest. Maar 5 dagen helaas, dat was eigenlijk net te kort maar doordat je zoveel doet op een dag ben je wel gesloopt aan het eind van je week.

Dingen die ik gezien/gedaan heb:

lady liberty (vrijheidbeeld) heel leuk om te zien.
Ground zero natuurlijk
empire state building, zonsondergang is echt een aanrader!
brooklyn brigde, ik ben er overheen gewandeld. Leuk om te doen, je ziet hem in bijna elke film!
Trinity Church (uit national treasure)
Wall street (echt een steeg)
National museam of Natural History (veel dino`s)
Central Park
Times Sqare en Broadway, Draaien altijd wel leuke shows.
Bios, MC Donald :P en de standaard dingen.
Rockafeller centre
Harrods (warenhuis) en Tiffany`s Weet niet meer hoe die straat heet, het is er gruwlijk duur. Daar zit o.a. ook FAO Swartz (grootste speelgoedwinkel ter wereld, o.a. uit home alone film)

Wij hebben alles met de metro gedaan. Je bent dan in een half uur van de ene kant van manhatten naar de andere kant. Het kost ook bijna niets.

Heel veel plezier in je vakantie. Het is echt een stad die je gezien moet hebben!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:36

Ik dacht altijd dat Harrods alleen in Engeland was :P

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:42

moonsparkle schreef:

Volgens mij zit ie ook niet in NY, misschien bedoeld ze Bloomingdale..die is vreselijk duur.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:00

Hoe is Macy's?

Kaarten voor baseball zijn wel te krijgen volgens mij, basketball is inderdaad afgelopen na april kwam ik achter...
Yankees dan maar 8-)

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:40

piecon schreef:
moonsparkle schreef:

Volgens mij zit ie ook niet in NY, misschien bedoeld ze Bloomingdale..die is vreselijk duur.

Ja die bedoel ik :P haha het is ook weer ff geleden hoor. Ik heb er in ieder geval m`n ogen uitgekeken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:54

Naz schreef:
Hoe is Macy's?
Erg de moeite waard. Niet vergeten even een kaartje bij de klantenservice te halen dan krijg je overal 10% korting op als toerist.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:47

De tip over Macy's is zeeeer welkom :)

Ik ga samen met een heel vrolijk vriendinnetje 29 april en probeer ergens 8 mei in de middag direct weer wat practica (studie) in te halen ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:56

Nog maar heel even tot ik ga :D heb der zo'n zin in! waarschijnlijk blijf ik wat langer in NY 2 weken ofzo

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:58

ik meld mij hier ook.
Tips zijn ind. erg handig!
Ik vertrek 7 juli en verblijf in NY tot 26 juli 8-)