Wat vinden jullie van all-inclusive reizen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zobras

Wat vinden jullie van all-inclusive reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 19:03

Momenteel zit ik in Egypte in een all-inclusive hotel. Hotel is prima, eten is prima, maar behalve zwembadhangen is er niet veel te doen hier. Amper tot zeg maar geen activiteiten. Omdat ik niet super fit ben en mijn reisgenoten het hangen wel leuk vinden, kom ik amper het terrein af.

Wat vinden jullie van dit concept van reizen? Merk leuke uiteenlopende meningen en ervaringen :D

Shiloh

Re: Wat vinden jullie van all-inclusive reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:13

Ik vind dat je alle all inclusive als een hang vakantie kunt typeren. Denk dat je gewoon pech hebt met je locatie en vrienden. Kwestie van beter uitzoeken waar je heen wilt en wat er te doen valt.

Ik heb nog nooit all in-clusive gedaan omdat ik niet verplicht wil worden in het hotel te eten.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:15

Ik vind all-inclusive in een woord: heeeeeerrlijk!
Het is indd een enorme hangvakantie, en je moet het ook niet langer als 10 dagen willen. Maar in de zomer lekker relaxed, alles wordt voor je geregeld. Overdag aan het zwembad / strand en 's avonds het centrum in duiken met een taxi die voor je geregeld wordt. Heeeeerrlijk! :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:17

Wij hebben ooit met de hele familie all inclusive Centre Parcs gedaan, dat was wel leuk.

Voor de rest ken ik het alleen maar als van die vakanties waar je 's morgens het zwembad in gaat, naar binnen loopt om wat te drinken te bestellen en iets van het bufet te pakken, en dan weer het zwembad in gaat. Naja, daar vind ik geen klap aan...

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:17

Wij zijn ook nog nooit naar een all-inclusive reis gegaan dus hoe het daar echt is, geen idee.
Maar door meningen van vriendinnen, die het overigens helemaal top vinden, lijkt het mij juist helemaal niks :o

Mij lijkt het juist leuk, om per dag te bekijken wat je wilt doen, per dag te bekijken naar welk strandje je gaat.
Niet dat je sochtends voor je ontbijt moet rennen om je handdoek op een strandstoel te leggen :o

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:29

wij hebben ook eens all inclusive gehad..

Het is op zich wel fijn hoor,, alleen je zit wel zo vast aan je hotel..
Met eten enzo, want ja, je gaat meestal toch naar het 'gratis' eten :+

Ik zou het iig niet meer doen,, doe mij maar half-pension :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:33

Wij zijn trouwe Robinson Club gangers hier thuis :') .
Heerlijk hoor, all inclusive :) !

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:33

ik vind het ook heeeeeerlijk :D gewoon hele dagen niets doen... af en toe dagje een excursie maar voor de rest lekke bakken en zwemmen... jammie...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:35

[LZP] > [BI]

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:35

Als je een hang-vakantie prima vind en echt lekker boeken wilt lezen en bij het zwembad wilt hangen dan is het prima :-)

All-inclusives zijn relatief goedkoop, dus wat je regelmatig ziet is dat mensen een All-inclusive Gambia boeken om daar een paar dagen te blijven en dan naar Senegal (Dakar) te gaan. Tenslotte weer in Gambia even een dagje bijkomen en dan de terugvlucht. Goedkoper dan een vlucht direct op Dakar.
Hetzelfde idee met Cuba. Daar een All-inclusive nemen als 'uitvalsbasis' en gewoon aan begin en einde van de reis gebruiken als standplaats. Tussendoor auto huren en het eiland bezichtigen (en slapen in locale hotels).
Volgens dat principe is het goedkoper dan dat je alles los regelt. Dan maak je eigenlijk 'misbruik' van het all-inclusive concept :-).

Ik zou zelf nooit een all-inclusive boeken.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:36

Ik heb één keer all inclusive gehad en ik vond het verschrikkelijk. Na 3 dagen had ik het wel gezien daar, vooral dat entertainment team tijdens het eten.... Het liefst boek ik alleen een vliegticket en bekijk ter plekke wel wat leuk is!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:37

Ik heb dat nou al 3x gedaan enne, persoonlijk vind het heel erg fijn! Het is een stuk voordeliger en je hoeft niet lang te wachten tot je je eten heb. Vaak is het zo dat er een buffet is en ook al moet je bestellen dan nog vind ik dat het vlot gaat. Je kan drinken wat je wilt en dat heb je echt nodig! Als je dan elke keer flesjes water moet kopen, dan ben je veel duurder uit.
Natuurlijk kan je ook een paar keer ergens anders eten, dan ben je zelfs nog veel goedkoper uit dan dat je elke dag 2x voor je eten moet zorgen...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:41

Apple schreef:
All-inclusives zijn relatief goedkoop, .

Nou dat zou ik niet zeggen :+
Wij wouden dit jaar met Robinson Club naar een nieuwe club, wat toch een slordige 7000,- per persoon was. Nu eentje gekozen die 3000,- p/p was. 7000,- is iets aan de vele kant, zeker met het feit dat ik dan nog op de slaapbank moest :') .

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:42

Wij zijn 4x naar Turkije geweest, all-inclusive hotels, echt heerlijk. eten wat en wanneer je wilt, de hele dag maar drinken, niet druk te hoeven maken over wat we gaan eten/ koken, niet naar de supermarkt hoeven, super :D
Wij hebben gewoon steeds excursies geboekt, dag met de boot weg, een dag met een bus weg, waterparken, safari`s enz. dus je hoeft er zeker geen hangvakantie van te maken volgens mij!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:42

7000 per persoon? dan vraag ik me af waar je dan naar toe gaat en hoe lang je dan weg bent?

Voor 7000 per persoon kun je bijvoorbeeld ook een cruise naar Antartica maken, om maar eens iets te noemen.

Edit: 3000 per persoon vind ik ook veel. Voor dat geld zit je een maand of twee in Azie.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:44

14 dagen weg. Was trouwens niet eens All-in maar volpension. Dus drankjes zouden er ook nog bij komen :+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:46

Huh? Bedoel je dan niet 700 per persoon? En wat was de locatie?

(als ik namelijk google op Robinson dan kom ik bij Arke uit en vooral middellandse zee locaties + malediven. Duurste zit rond de 700)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:53

700 := Hoe doe je dat zo goedkoop _O-
In de gids was hij namelijk 6700,- p/p excl toeslagen.

Malediven idd. Uiteindelijk hele idee laten varen omdat het meer een club was voor oude, rijke mannetjes. Niet echt voor 2 meiden van 17 :+ .

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:57

Ik heb ook in egypte (sjarm-al-sheikh) in een all in gezeten..
Was wel een weekje leuk, lekker snorkelen, en we waren met een hele leuke club, dus dat scheelt, maar er is weinig te doen.
Het heeft niet echt mijn voorkeur..

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:23

Ja dat ligt dus echt aan de omgeving he..
Ik ben van de zomer naar Alanya geweest en dan had je 5 sterren complexen, met álles erop en er aan.. En die liggen dus een aantal kilometers buiten het centrum. Varierend van 6 tot zeker 25 km.
Als je een hotel pakt met 4 sterren in of net biuten het centrum en dat is een all in hotel zit je zeker wel goed en daar is ook genoeg te doen! Ik heb 15 dagen in Alanya gezeten en me eigen geen moment verveeld. Dit geldt overigens niet alleen voor Alanya maar voor gigantisch veel van dat soort badplaatsen!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:29

Wij zaten vorig jaar weer in Robinson in Marokko. Gewoon 5 sterren maar in de wat toeristische plaats Agadir. Konden dus gewoon met een taxi naar het centrum waar de dorpsmarkt/de souk was e.d.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:15

Wij hebben 1 x all-inclusive gedaan en ik vond het geweldig. Dit was wel een decadent 5-sterren ecoresort in Mexico.
We zijn maar 1 x van het resort afgeweest en hebben de gratis excursie naar de Mayatempels zelfs geskipt.

Ik denk dat het maar net is met wat voor instelling je op vakantie gaat.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:18

Het is inderdaad net wat je verwacht van een vakantie :-)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:20

Niks voor mij.Ik ga liever ticket boeken, één overnachting en de rest op avontuur beleven!

Aan groepsreizen of blijven hangen op één plek is niks voor me en dat gevoel krijg ik wel bij dat all-in gebeuren..

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:22

Ik vind all-in echt fantastisch als ik in griekenland of spanje zit. Maar ik ga dit jaar naar florida en dan ga ik zeker niet all-in. Ik zie daar wel waar we eten we zijn dan toch bijna alle dagen op pad.