Steden die leuk zijn voor een weekendje weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Steden die leuk zijn voor een weekendje weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 11:48

Wie heeft nog tips? Het hoeft niet in nederland te zijn, maar het moet qua reistijd ookwel een beetje te doen zijn :) Wrs word het Berlijn deze keer, maar hierna wil ik graag nog een keertje weg. Vliegen is ook geen probleem. En bezienswaardigheden en evt goede hotels hoor ik ook graag ;)

Anoniem

Re: Steden die leuk zijn voor een weekendje weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:49

Londen? De UK is behoorlijk goedkoop momenteel :D

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:51

Rome en Parijs zijn ook erg leuk! En bijvoorbeeld Praag? Is erg mooi..
Londen is nu idd wel erg voordelig ;)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 11:51

Zit ik ook overna te denken, maar daar ben ik al een keer geweest en vond het niet zo heel interessant, maar de mensen die mee waren die wouden ook perse in 1 dag alle bezienswaardigheden afstruinen, dat is zoiezo niks voor mij. Edit: Ik bedoel hier trouwens Londen ;)

Rome ben ik overigens ookal geweest en was er niet van onder de indruk :o
Laatst bijgewerkt door Njen op 06-02-09 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:01

Barcelona is ook wel leuk, en aangename temperaturen (iig beter dan hier)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 12:04

Barcelona lijkt mij idd ookwel wat, met deze temperaturen weet ik niet of Berlijn zo geweldig is :+ En ik zit ook aan Dublin te denken, maar ik weet niet of dat leuk is voor een weekendje?

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:34

Berlijn is echt gewéldig!! Ik ben in december geweest en heb een paar superleuke dagen gehad!

Barcelona is wel een echte aanrader! Verder vind ik Athene en Lissabon leuk, of Malaga (zuid Spanje dus ook wat warmer). Of Dusseldorf/Essen/Oberhausen/Lille.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:35

Istanbul - heel gaaf!

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:41

Girona! Zou je in eerste instantie niet aan denken, maar supergoedkoop vliegen, lekker shoppen en hele leuke oude binnenstad waar je heerlijk tapas kunt eten.

En nog leuker is Lissabon, maar dat is volgens mij wat duurder vliegen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 15:44

Suor, in welk hotel ben je in Berlijn geweest en hoe was dat? Spanje trekt me opzich ookwel of Portugal, vooral ivm de warmte ;)

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:55

In Lissabon kan je zelfs naar het strand ;)

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:04

We zaten in hotel Imperial. De locatie was echt ideaal, drie keer vallen en je stond op de Kurfürstendamm en bij een metrostation. Het hotel was verder ook goed, alles schoon en netjes!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:05

Stockholm!

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:06

Cookies schreef:
Stockholm!

Ook leuk, ultiem veel winkels!!

lesilla

Milaan is ook mooi

Lenneke_

Ik ga over twee weken met m'n moeder een paar dagen naar Wroclaw (Polen) Met Ryanair voor maar 24 euro heen en weer met z'n tweeen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 16:17

Iemand nog tips voor hotels in de genoemde steden? Er komt veel leuks voorbij :D En hoeveel nachten raden jullie aan? Mijn budget voor 2 personen zit aan max. 4 nachten denk ik :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:17

Ik zou niet voor 1 weekend naar Rome gaan. Je doet er minimaal een week over om alles daar te zien!

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:31

Liezel1 schreef:
Ik zou niet voor 1 weekend naar Rome gaan. Je doet er minimaal een week over om alles daar te zien!

Dat hoor je zovaak, maar ik ben het er niet mee eens :o Ik ben twee weken terug voor een week in Rome geweest en op de laatste dag hadden we echt zoiets van okee wat kunnen we nu nog doen? (Scheelde waarschijnlijk ook wel dat het niet zulk mooi weer was, dus je gaat niet zo snel even terasje pakken of even uitrusten in het zonnetje). Persoonlijk vind ik dat je Rome in 4 dagen prima kunt doen.

Berlijn ben ik 5 dagen geweest en dat vond ik persoonlijk ook genoeg, we hebben alles op ons gemak kunnen doen. Istanbul zag ik nog voorbij komen, ook echt een geweldige stad!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:10

Berlijn ben ik in april geweest met school. Was heel leuk! :) Maarja school had ook een programma gemaakt dus dan zie je ook echt alles. Als je zelf gaat vergeet je volgensmij veel meer dingen te bekijken. :D
En dit najaar ben ik in Valencia (Spanje) geweest. Dat was echt een hele leuke stad! :)
En volgende week ga ik met mijn moeder naar Italië (haha lekker veel reisjes dit jaar O:) ). We gaan naar Bologna want mijn oom woont daar, maar vanuit daar kan je ook naar Pisa, Venetië, Milaan etc. Ook allemaal heel mooi (Bologna trouwens ook wel geloof ik). :)
Parijs weet ik niet of je daar al bent geweest maar dat is ook heel mooi. :) En Genève en Luzern (Zwitserland) vind ik ook leuk.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:55

Suor schreef:
Liezel1 schreef:

Dat hoor je zovaak, maar ik ben het er niet mee eens :o Ik ben twee weken terug voor een week in Rome geweest en op de laatste dag hadden we echt zoiets van okee wat kunnen we nu nog doen? (Scheelde waarschijnlijk ook wel dat het niet zulk mooi weer was, dus je gaat niet zo snel even terasje pakken of even uitrusten in het zonnetje). Persoonlijk vind ik dat je Rome in 4 dagen prima kunt doen.

Berlijn ben ik 5 dagen geweest en dat vond ik persoonlijk ook genoeg, we hebben alles op ons gemak kunnen doen. Istanbul zag ik nog voorbij komen, ook echt een geweldige stad!

Hoe heb je dat gedaan dan?
Ik ben nu al 2x een week naar Rome geweest en ik heb nóg niet alles gezien.
Ben je ook in alle mudea geweest etc?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 22:06

Heeft iemand hier een idee met de bus/treinverbindingen van vliegveld girona naar barcelona? Ik kan wel wat vinden, maar ik weet niet of die gewoon elke dag rijden? :) En iemand ervaringen met hotels die of in girona of in barcelona een beetje centraal gelegen zijn? Ik kan nml niet echt iets vinden en barcelona is natuurlijk nogal groot :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:08

Cookies schreef:
Stockholm!

Kun je momenteel heel goedkoop op vliegen vanaf Eindhoven, met Ryanair voor 10 euro enkele reis. Betreft aanbiedingen zonder luchthavenbelasting, zou ik mooi gebruik van maken. Jammer dat ik zelf de komende weken krap in m'n tijd zit. :D

Zie http://www.ryanair.com

Florence schijnt ook heel mooi te zijn (zegt iedereen aan wie ik vertel dat ik een lang weekend Milaan ga doen :+).

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 22:10

Girona is ook goedkoop nu met Ryanair, vandaar dat ik daar naar zit te kijken ;) Periode dat wij willen vliegen is het niet eens die 40 euro die op de site staat :D Willen nml eind maart :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:11

Njen schreef:
En iemand ervaringen met hotels die of in girona of in barcelona een beetje centraal gelegen zijn? Ik kan nml niet echt iets vinden en barcelona is natuurlijk nogal groot :+

De keer dat ik in Barcelona was hebben we overnacht in Hotel America. Maar dat was een KLM-pakket, geen idee wat een 'losse' kamer kost. Zou je ff op de site moeten kijken: www.hotelamericabarcelona.com. Verder ben ik daar niet zo bekend wat hotels betreft.