caribbean zonder te veel regen, waar heen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

caribbean zonder te veel regen, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 13:35

Mijn vriend en ik hebben een vakantie in optie genomen in augustus (laatste 2 weken)
naar mexico (playa del carmen)

Nu keek ik dus naar het klimaat, warm maar wel 15 regen dagen!

Nu ga ik op vakantie voor het weer! zon zee strand! met een beentje het bounty eiland idee.

Nu ga ik dus geen 3800 euro uit geven om niet echt lekker weer te krijgen.

Nu zeggen ze op het reisbureau dat je savonds af en toe een klein stort buitje kan verwachten.
Maar wat als het veel regend.

Ik ben dus echt bang dat ik dan een vreselijke vakantie krijg.

Is er iets vergelijkends wat in aug minimaal 30 graden heeft met minder kans op regen?

Het moet wel iets zijn met echt bounty gevoel :D
heldere zee, witte stranden, palmbomen, mooi groot zwembad er bij. Een luxe 5 sterren hotel.
op niet al te grote afstand van een gezellige stad waar je een beetje leuke winkeltjes hebt en op terrasje kan zitten.

wie weet wat?

het is overigens niet de bedoeling dat het nog duurder word want eigenlijk zouden we maar voor 3000 euro totaal op vakantie gaan :o (dit bedrag naar mexico is al incl verzekerning etc)

Het hotel is wel heel gaaf wat we gevonden hebben in mexico maar die regen dagen maken me toch wel wat bang :+

Florale

Re: caribbean zonder te veel regen, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:38

Cuba! Echt een aanrader, wij zaten in Playa Guardelavca, niet vlakbij een stadbij wel 5 sterren all inclusief, wiite stranden enz.
Je kan kijken vaan Cuba en dan Varadero dat is meer toeristisch.
Wij zijn 16 dagen geweest met 1 dag regen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 13:39

Ik heb gekeken, en met onze wensen komen we boven de 2000 pp uit excl de extra kosten dus dat word te duur.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:25

Volgens mij kun je in die periode beter naar Aruba, bonaire of curacao gaan.. Als ik het me goed herinner hebben ze daar geen last van de regentijd.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 12:07

aruba en curacao komen ver boven ons budget uit.
bonaire staat niks van bij d reizen dus daar zou ik dan op een andere manier even naar moeten kijken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:11

Thailand met name Puket :j super weer ook in augustus regenseizoen maar ik (3x thailand) nooit echt last van gehad het regent 10 min kei keihard en dan weer gelijk zon

Sorry ik heb niet goed gelezen je wilt perse naar caribbean

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 12:48

bonaire valt ook te duur uit.

als thailand ook in het regen seizoen zit kunnen we toch net zo goed naar mexico?

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:52

Bali, daar wilde ik afgelopen jaar heen in augustus, dan is het daar goed geen regen seizoen lekker weer, goedkoop en erg luxe resorts zou zeggen kijk eens prijs vald heel erg mee

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:53

oja hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is, vandaag dat we uitendelijk niet zijn gegaan, te lang gewacht en waren de vluchten vol, dus toen werd het wel duur

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 12:57

ja naar mexico hadden we nu 300 vroegboek korting en als we voor feb boeken dus deze maand nog nog 50 euro extra.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:12

__Nathalie__ schreef:
bonaire valt ook te duur uit.

als thailand ook in het regen seizoen zit kunnen we toch net zo goed naar mexico?

die regen is super heerlijk een afkoeling het is in Thailand wel warmer als in Mexico en de stranden van Puket mjammie en dan heb ik ht niet eens over het eten :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 13:26

Na ik wil toch echt geen regen op mijn vakantie ik zie hier al genoeg regen.
Ik wil gewoon lekker in de zon kunnen zijn.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:29

De regentijd op de Nederlandse Antillen begint dacht ik ergens rond November. Dus in augustus zit je daar wel droog, behalve als er orkanen in de buurt zijn. En daar heb je wel kans op in die periode, want in augustus is het orkaanseizoen in het gehele caribische gebied.

evie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:33

Bali :D
Heerlijk weer, lekker eten en betaalbare hotels!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:33

Wij hebben gisteren geboekt voor Mexico in augustus.
Angst voor regen heb ik eigenlijk niet. Heb er meerdere sites op na gelezen maar allen geven ze aan dat als er neerslag valt dat dit korte/hevige buien zijn.

Als je zeker wilt zijn van mooi weer en dus geen regen (waar je nergens garantie voor hebt helaas) dan zijn de Nederlandse Antillen een aanrader, maar ook Egypte, Turkije, Griekenland, Portugal etc.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:36

Moet het persé buiten Europa zijn?

Ik ben in Oktober nl naar Mallorca geweest en daar heb je ook de witte stranden, blauwe zee en prachtige omgeving en wij hadden in Oktober alsnog elke dag 25 graden.

Miss ook iets om te doen? En het valt zeker weten binnen je budget. :j
Wij zaten voor 400,- pp all inn 10 dagen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:39

Volgens mij regent het in augustus op heel de carribean ;)

Ikzelf zit nu op Sint Maarten, ook Nederlandse Antillen, maar het valt onder de bovenwindse eilanden. Hier is het orkaan seizoen van juni-november, dit is tevens het regenseizoen. Dit geldt voor alle bovenwindse eilanden.

Van wat ik nu zie wat er aan regen valt, is het wel veel, maar niet veel ;) Het regent veelal 's ochtends en 's avonds, en dan in plensbuien van 10 minuten en dan is het weer droog en komt de zon weer door. Ook hier kennen ze bewolkte dagen. Dan is het niet echt strandweer (want geen zon), maar het is hier wel altijd minimaal 24 graden, dus je kunt dan wel gewoon naar het strand ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 13:45

wij zijn 2 keer naar egypte geweest en wilden nu eigenlijk wel wat bijzonders (anders zouden we inderdaad naar iets van spanje ofzo gaan en als dit niks word misschien wel weer egypte)

Ik wil gewoon het bounty gevoel om het zo maar te zeggen.
Echt 2 weken lekker genieten en mn ogen uit kijken!

Het is een beetje 50/50 de 1 zegt amper regen veel zon de ander zegt veel bewolking en bijna elke dag wel regen.

Ik neem geen genoegen met veel bewolking daar ga ik niet voor op vakantie :7

Het is zo twijfelachtig nu.

Want zeker heid is er daar in die tijd niet denk ik.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:56

Wat Tita zegt over Thailand heb ik niet zo mee gemaakt. Ik ben er zomer 2007 geweest en heb toch echt wel aardig wat regen gehad. Niet 10 minuten, ook wel echt een paar uur per dag en dat juist op Phuket. Naast dat het regenseizoen is zou ik Phuket niet aanraden, vond er niets aan :P Zou ik eerder voor een ander eiland kiezen.
Maleisie zou wel kunnen, daar is het regenseizoen later. Perhentian Islands zijn daar heel mooi alleen zijn het kleine eilanden dus heb je amper winkels waar je naar toe kan. Zon, zee, strand, watersport is er wel maar verder is er weinig te doen. Anders misschien Langkawi, ben ik zelf niet geweest maar schijnt wel mooi te zijn.

Denk dat overal de regenseizoenen altijd weer anders zijn. Je hoort vaak genoeg van mensen dat zij op een bepaalde plaats elke dag bijv. een bui van 10 minuten hebben gehad en dat andere mensen op die plaats wel meer regen in diezelfde periode hebben gehad.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 14:09

ja dus eigenlijk is het heel onregelmatig daar.

pff ik vind het zo moeilijk.

Straks gaan we niet en is het prachtig weer en heb ik spijt, en straks gaan we wel is het poedersuiker weer en heb ik ook spijt....

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:23

Wil je persee in de zomer op vakantie? Anders zou je in het voor-of najaar kunnen gaan als er geen regenseizoen is.
Ik heb zelf zoiets van tuurlijk is het leuk om op vakantie te gaan als iedereen gaat, maar in de zomer heb je in nederland zo heel af en toe ( :+ ) ook nog wel mooi weer. Ik ga dan juist eigenlijk liever in het najaar als het hier slecht weer is en iedereen chagrijnig is :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 14:25

Ik ben gebonden aan die tijd. Ik heb dus verder geen keus.

alleen keus om naar een ander land dan te gaan. Maar was eigenlijk wel toe aan iets anders als egypte :D

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:31

Wat vind je belangrijker, zon of een wit bounty strand?
Als je perse in Augustus wil dan loop je daar dus kans op regen, ga je naar een ander land als Griekenland, Turkije etc etc dan heb je er veel minder kans op, maar geen bounty strand, wel gewoon mooie stranden met prachtige natuur (ligt eraan waar je zit). Het is denk ik een keuze die je moet maken :)

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:32

Wat het reisbureau zegt dat klopt indd :P Je moet er alleen niet rond Oktober naartoe gaan, want dan is het 'orkaanseizoen' ... Je moet het natuurlijk zelf weten, maar Mexico is zeker wel een aanrader... en waar kun je tegenwoordig geen regen krijgen? Als ze hier in NL zeggen dat we een regenzomer krijgen is het 35 graden, en als ze zeggen dat het een mooie zomer kan zijn dan is het net 20 graden... Je zult het toch altijd maar af moeten wachten.

In de gidsen zie je vooral wat het gemiddelde is kwa neerslag in de maand, dit is natuurlijk nooit wat er precies is!
Ik zou zeggen; als jij je droomvakantie in Mexico kunt vinden (zoals jij je beeld beschrijft) dan zou ik er zeker in die periode gewoon naartoe gaan :)

Hoop dat je er iets aan hebt.

Gr. Cynthia

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 14:34

ja daar ben ik ook bang voor.
Maar weet je wat het is. Ik wilde een keer wat anders.
We kunnen het nu betalen dus wilde een keer wat echt bijzonders.
En toen ik dat zag was ik echt verkocht. Dat hotel en alles er om heen is echt prachtig! Echt vakantie gevoel! Tot ik hoorde van die regen toen zag ik mijn droom een beetje in storten :+

en dan zegt de 1 van wel en de ander van niet en dan is het helemaal zo moeilijk om een keuze te maken.