curacao iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

curacao iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 16:51

we willen in de meivakantie naar curacao heeft iemand ervaringen en tips?

Sammetje_

Re: curacao iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:25

Ik ben een paar jaar terug in de zomer naar Curaçao geweest.

Curaçao is prachtig van de ene kant van de andere kant viel het mij heel erg tegen. Je ziet een duidelijk verschil tussen de armen en rijken. De sfeer tussen grof gezegd 'blank en donker' is ook niet erg prettig. Het is een sport om honden e.d. dood te rijden (zie je veel langs de kant van de weg liggen). Mannen moet je niet te lang aankijken anders vatten zij het op als 'uitnodiging' (ik was eigenwijs maar kwam er achter Vork ...). Je hebt ook veel vervuilde stukken strand met alleen maar rommel en plastic. Ben even de naam van het strand kwijt. Ook werd ik gewaarschuwd na 4 uur niet meer op rustige stranden te komen omdat er nog wel eens mensen overvallen worden.

Je hebt prachtige stranden en zee; maar die vind je ook in andere caribische gebieden zoals St. Maarten enzo.

Curaçao is niet een plek waar ik weer eens heen zou gaan...

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:35

Een paar jaar geleden ben ik er geweest.
Van de tien dagen hebben er acht van in de zeikende regen gezeten.
We hadden een auto gehuurd, in ene hield het asvalt op en stonden we tussen de oude koelkasten tv's enz.

Het hotel was super, lag aan het strand bij het zeeaquarium.
We hebben veel gedoken ook bij klein curacao.
Het duiken was super, verder is het mijn eiland niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:00

Ik heb wel ervaring met Aruba, lijkt wel een beetje op curaçao

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 21:28

wij zouden dan bij chogogo gaan bij de jan thielbaai ?

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:00

Wij zaten in het Lions dive bij mambo beach

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:03

Ben er vorig jaar geweest. Behoorlijk warm zo erg dat er bij het gezelschap waar ik mee op pad was sommige de blaren op de schouders hadden.
Een aanrader is zeker een bezoek aan de struisvogelranche. Niet naar de aloë vera boerderij gaan is geen zak aan.
Voor de rest is het ook niet mijn eiland takkeneind vliegen terwijl je net zo goed voor minder geld naar Egypte kan. Daar is ook veel meer te zien overigens.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:21

ik heb wel ervaring met aruba
heb daar 6 maanden gezeten

maar ik zou eerder voor aruba kiezen, het is wel kleiner maar ik hoorde van veel gasten in het hotel waar ik werkte dat aruba mooier is
mooiere stranden (cura heeft meer stenen e.d. in het water liggen, aruba totaal niet)
en vriendelijker eilanden, de mensen e.d. en er is veel minder criminaliteit wat je op curacao wel veel hebt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:05

chogogo is een prima resort, wel een stukje van de stad vandaan. Duiken op Curacao is erg mooi (tug Boat) en verder vond ik het er best leuk. Ik moet erbij zeggen dat wij voor het duiken gaan (3* geweest) maar anders zou 1 * ruim voldoende zijn. Verschil arm/rijk etc is er zeker, maar na jaren Afrika vond ik het daar nog behoorlijk meevallen.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:17

Ik ben woensdag terug gekomen van Curacao. Ik ben daar een vriendinnetje op gaan zoeken die er voor 5 maanden stage liep.
Princesje omschrijft eigelijk precies hoe het eiland eruit ziet. Het scheelde bij mij ook wel dat ik wat meer in de binnelanden zat tussen de locals in. Het is daar echt wel crimineel enzo.

Maar als je echt als toerist gaat en je gaat naar de richting van Mambo beach, daar zit je wel heel mooi. En verder moet je dan maar niet teveel met de auto op pad gaan, want dan valt het echt tegen.

Ik had verwacht dat Curacao echt een droomeiland was, nou dat viel flink tegen Knipoog

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:54

Ik ben juist heel positief over Curacao!
Ben er nu 2 x geweest, en verliefd op het eiland!
De reden dat wij de eerste keer naar Curacao gingen was omdat mijn buren er naar toe verhuisd waren...
Toen heb ik al veel mooie plekjes gezien die niet iedereen ziet als je daar op vakantie bent..
2e keer verbleven wij in een appartement in Emmastad, Een aanrader!
www.emmascottagecuracao.com. Super aardige eigenaar!
We hadden een autotje gehuurd, en echt een top vakantie gehad! Als je naar het eiland toegaat en je wil nog tips hebben over wat je daar kan doen en de mooie plekjes, PB Maar Lachen

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:30

Ik ga 9 maart :D 13 daagjes :D

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:37

Ik heb er en jaar gewoond, en later nog voor een maand op vakantie geweest.

Het jaar dat ik er woonde, zat ik echt in het 'binnenland'zeg maar, dus in een 'dorpje' tussen de lokale bevolking.
Als blanke meid word je in het begin dan wel vreemd aangekeken, en moet je niet alleen over straat.
Gelukkig is mijn papiamento redelijk en zodra ze dat doorhebben, groeit het respect ook aardig.

De maand dat ik daar geweest ben, heb ik en appartementje gehuurd in een toeristische buurt, en daar is het heel anders, écht vakantie, zonder dat je overdreven veel moet opletten.

Dus als je echt op vakantie wilt, neem een toeristische plek. Ga je ergens in een dorpje zitten, denk ik niet dat je een erg ontspannen vakantie hebt als je de taal en de gebruiken niet kent.

Zoals Princesje het omschrijft klopt het aardig, aan de ene kant heel mooi, maar aan de andere kant zo slecht en crimineel.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:42

heerlijk, ik ben echt jaloers op jullie. Ik ben er al een aantal maal geweest. ik heb er familie wonen.

Curacao is een eiland met twee kanten, de armoede kant en de "toeristische sausje" kant. Geniet gewoon van de rust en het lage levenstempo, dan ga je het er reuze naar je zin hebben. Wat ik bij uitstek het mooiste strand vind is Blauwbaai.

En verder: koop gewoon een reisgidsje over curacao, daar staan alle leuke bezienswaardigheden in.

wat ik je kan aanraden, is om een beetje sober te blijven in de kleren die je aanhebt en de spullen die je meeneemt. ga nou niet als een uithangbord van mooie dure spullen rondlopen, want in elke samenleving heb je de minder aardige medemens die je een klap op je kop geeft en je spullen meeratst.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:46

Een vriend van mij zit nu in Curacao! zijn moeder woont daar! zal volgende week wel bij hem informeren! ik zelf wil er ook voor 1 maand heen om te werken!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:48

Ik heb zelf op Aruba gewoond en ik zou voor een vakantie eerder kiezen voor aruba of bonaire (laatste vooral heel erg groene natuur en geweldig duiken) Aruba voor het duiken en de prachtige stranden.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:50

Curacoa schijnt wel heel moooi te zijn om te duiken! mijn duikinstructeur gaat daar een duikschool overnemen.... is hij aan het regelen.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:01

Om er te duiken is het super.
Ik ben ook wel is in Turkije geweest en ook daar wezen duiken.
Curacao is vele malen mooier. Een boottripje naar klein Curacao is ook aan te raden, dit ging bij ons toen samen met een bbq en duiken.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:07

Ik ga er van 2 tot 29 maart heen! :D:D:D

Enneh.. ik verbaas me over de negative verhalen/ervaringen. Jammer.
Mijn man heeft er 13 jaar gewoont en niet zulke extreme ervaringen (vooral van die honden is raar)

Ik ga eindelijk zijn familie ontmoeten! ik ben benieuwd! :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:13

ik ben er afgelopen zomer geweest. het zusje van mijn ex woonde daar omdat haar vriend daar bij de marine zat.
wij hebben dus niet op een resort gezeten, maar gewoon lekker bij hun in huis.

maar om gewoon op vakantie te gaan zou ik het persoonlijk niet doen, wij zijn er ook alleen maar naartoe geweest omdat we wilden weten hoe hun het daar hadden.

het eiland viel mij eerlijk gezegd nogal tegen... je ziet op foto's alleen maar de prachtige stranden, maar de rest van het eiland is behoorlijk verpauperd en heel erg dor. absoluut niet paradijselijk dus.
verder is er buiten de stranden niet heel erg veel te doen, je hebt willemstad, westpunt, sea aquarium, austridge farm en de grotten. dan heb je het wel zo'n beetje gehad.
en als je ALLES wilt zien van het eiland moet je op een dinsdag naar campo :P

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:15

ik ben der in de herfst geweest. Bij Lion's dive. Wij hadden de pech dat Omar langs kwam dus hebben niet veel gedaan.

Vind het een geweldig land. Maar er is niet echt veel te doen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:17

fjordido schreef:
heerlijk, ik ben echt jaloers op jullie. Ik ben er al een aantal maal geweest. ik heb er familie wonen.

Curacao is een eiland met twee kanten, de armoede kant en de "toeristische sausje" kant. Geniet gewoon van de rust en het lage levenstempo, dan ga je het er reuze naar je zin hebben. Wat ik bij uitstek het mooiste strand vind is Blauwbaai.

En verder: koop gewoon een reisgidsje over curacao, daar staan alle leuke bezienswaardigheden in.

wat ik je kan aanraden, is om een beetje sober te blijven in de kleren die je aanhebt en de spullen die je meeneemt. ga nou niet als een uithangbord van mooie dure spullen rondlopen, want in elke samenleving heb je de minder aardige medemens die je een klap op je kop geeft en je spullen meeratst.

blauwbaai was ook mijn favoriet!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:19

Klijntjuh schreef:
Ik ga er van 2 tot 29 maart heen! :D:D:D

Enneh.. ik verbaas me over de negative verhalen/ervaringen. Jammer.
Mijn man heeft er 13 jaar gewoont en niet zulke extreme ervaringen (vooral van die honden is raar)

Ik ga eindelijk zijn familie ontmoeten! ik ben benieuwd! :D

Ligt er denk ik ook een beetje aan wáár op Curacao hij heeft gewoond..
Ik bedoel als je in bijvoorbeeld Jan Thiel zit, zal je inderdaad minder last hebben van criminaliteit, als wanneer je bijvoorbeeld in koraalspecht zit ofzo... (bij wijze van spreken dan he)
(en ja dat van die honden heb ik in die tijd ook gezien, heel erg. De zwerfhonden rennen van je weg als je bukt alsof je een steen opraapt, dan kan je wel bedenken waarom ze dat doen....)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:21

ik vond het ook zo apart dat die enorme leguanen zo tam zijn terwijl ze die ook dood maken om op te eten

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:22

gheghe ja lekker de bosjes in met een katapult, en dan 's avonds lekker soepje met de eieren erin :+

Maar die leguanen, krijgen natuurlijk ook eten van mensen he..