Alanya

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Alanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 11:02

Ik weet dat er al een topic over Turkije loopt maar nog niet specifiek Alanya.
Wij gaan 4 augustus, 13 dagen.
Maar waar kun je het beste eten en is het stappen goed te doen?
Leuke excursies?
Brand los!

Ojajoh

Re: Alanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:21

stappen gewoon in de haven bij Bellman of ga naar konakli daar heb je een grote discotheek genaamd summer garden ,erg leuk!
eten...ja hoe ga ik dat uitleggen...in het centrum zit een grote supermarkt...naast die supermarkt zit een heel klein steegje en daar heb je een klein tentje (3 tafels)
en daar kan je eten en drinken voor maar 5 euro
daarvoor krijg je een glaasje prik,sla patat ,rijst en heerlijke kip
en die kip..... Vingers aflikken
als ik er aan denk loopt t water me in de mond!

als je gewoon gezelligs wat drinken wil doe je dit het beste bij Floyd's, ze praten nederlands en hun service is onwijs

kwa strant kan je het beste liggen op strand 10 bij JJ, hun service is goed en ze zorgen ervoor dat je niet lastig word gevallen door opgehitste mannetjes

veel plezier!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 11:41

Heb je er ook tenten met Nederlands eten?

nijntje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:47

Ja die heb je ook.
Naadje (leuk jou hier te zien Haha!) hoe heet die tent ook alweer waar je weet wel werkt?
Je kan daar heerlijk nederlands eten.
Maar waarom wil je specifiek nederlands eten?
Alle tentjes die je daar vind hebben heerlijk eten.
De menukaarten zijn heel duidelijk omschreven. Zowel in het engels als nederlands.
Excursies kan ik je niet veel over vertellen.
Er is genoeg te doen. Door de enorme warmte lig je alleen maar in het water te dobberen om af te koelen.

veel plezier

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 11:49

Wij gaan met 4 vriendinnen en aangezien niemand houd van die gekke aparte dingen willen we het liefste altijd gewoon normaal NL eten.

nijntje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:57

Ik kan je vertellen dat je zeker geen aparte en gekke dingen te eten krijgt.
Wat ik al zei is dat er op de menukaarten alles duidelijk uitgelegd staat wat je kan eten.

Kan je nog wel een andere tip geven.
Als je met de bus van altalya naar alanya reist (ruim 2 uur) dan stop je omderweg bij een soort van supermarkt. Koop daar echter niets want het is werkelijk stervensduur.
Een bus pringels (chips) kost er echt waar 5 euro.
Mocht je nog meer willen weten ... gewoon vragen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 12:13

Nog 1 ding Knipoog Hoe zit het met betalen. Kun je beter met de Turkse Lira betalen of gewoon met de euro? Hoorde namelijk dat die prijzen nog al eens verschillen.

nijntje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:29

Er wordt geadviseerd om met turkse lira te betalen, dat uiteindelijk wel goedkoper. Wij hebben het niet gedaan omdat je dan blijft omrekenen. Het scheelde voor ons niet zo heel veel afgelopen zomer. Ligt er ook aan hoe de koers is.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:19

Ik ga ook naar Alanya, 22 juli, dus ik volg dit topic even Knipoog.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:46

nijntje01 schreef:
Ja die heb je ook.
Naadje (leuk jou hier te zien Haha!) hoe heet die tent ook alweer waar je weet wel werkt?
Je kan daar heerlijk nederlands eten.
Maar waarom wil je specifiek nederlands eten?
Alle tentjes die je daar vind hebben heerlijk eten.
De menukaarten zijn heel duidelijk omschreven. Zowel in het engels als nederlands.
Excursies kan ik je niet veel over vertellen.
Er is genoeg te doen. Door de enorme warmte lig je alleen maar in het water te dobberen om af te koelen.

veel plezier

dit tentje heet tulip garden
en als jullie er toch zijn doe huseyin dan even de groeten van me Tong uitsteken

en idd wat nijn zeg, koop onderweg met de bus niks.....er is drinken in de bus te krijgen en dat is goed te doen
de supermarktjes zijn bloedduur en naaien je bij het leven.
en ja lira's is goedkoper, met de euro word je toch een beetje genaaid
en denk erom met kopen,ding altijd af......en zeker met uitgaan moet je goed oppassen wat je besteld enz want een red-bull is al 5 euro en een mix vragen ze 8 euro voor......

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:20

Echt zeker emt de Lira betalen! Zeker als de koers zo blijft. Op t moment is dacht ik 1 euro 2 lira. Maar als je met euros betaald gaan ze het hoogstwaarschijnlijk omrekenen op 1.6 en betaal je dus meer. NOOIT met euros betalen...

Fijne vakantie! Knipoog

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:38

ik ben vorig jaar ook met 8 vriendinnen in alanya geweest, en dat was echt super Haha!

qua uitgaan vond ik bellman, james dean en robin hood erg leuk. er is ook zo'n discotheek waar veel nederlanders werken en waar vaker nederlandse dj's zijn (en dus alle nederlanders komen haha), maar ik weet even niet meer hoe die heet. ik weet wel dat die zo in het steegje naast james dean ligt.

zoals nijntje01 al zei, is dat supermarktje hééééel duur, die prijzen zijn echt debiel duur.

excursies zijn in alanya ook super leuk! wij hebben geraft dat was echt sjiek. jeepsafari schijnt ook super leuk te zijn geweest(ik was toen niet mee maar mijn vriendinnen vonden dat super leuk) en hamam moet je ook zeker weten doen.. de meeste excursies kostenmaar 10, 15 euro dus betaal zeker NIET meer! je kunt beter bij zo'n excursie-ding in de stad boeken dan in het hotel, want dat is vele malen duurder..

wij hebben vorig jaar allemaal met euro's betaald, en ik heb niet het idee dat ik abnormaal veel heb betaald..

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:48

L_iek schreef:
Wij gaan met 4 vriendinnen en aangezien niemand houd van die gekke aparte dingen willen we het liefste altijd gewoon normaal NL eten.

Geweldig leuk! Wij zijn 2 jaar terug er met 3 vriendinnen heen geweest! Wat een lol hebben wij daar gehad. We zaten in een hotel vlakbij de Boulevard en je kon overal zo heen wandelen. Eettentjes, disco's je kan overal te kust en te keur heen! Aanrader : dag 1 naar de Hamam toe. Koste toen geloof ik iets van 25 euro. Lekker scrubben, masseren en je schijnt dan ook bruiner te kunnen worden. Verder kun je daar zo veel leuke dingen doen, jeepsafari's, raften, boottochtjes etc. Wij zijn echter ook met een boottochtje de zee op geweest en dat was voor mij wel een afknapper omdat ik zeeziek werd, dus dan moet je wel een (redelijk) sterke maag hebben! We zijn nu alweer druk aan het sparen om volgend jaar dit nog een keer met ons drietjes te kunnen doen! Een daverend succes dus! Haha!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:34

Wij gaan 4 Augustus naar Alanya (Konakli) voor 15 dagen. In Konakli zit ook een Nederlandse zaak, vorig jaar waren vrienden daar nogal ziek van. Tong uitsteken

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 12:18

Dan zitten wij er gelijk _Tamara. Oh hoe heette het daar dan? Welk hotel of app heb jij?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:21

_Tamara schreef:
Wij gaan 4 Augustus naar Alanya (Konakli) voor 15 dagen. In Konakli zit ook een Nederlandse zaak, vorig jaar waren vrienden daar nogal ziek van. Tong uitsteken

alanya en konakli zijn wel 2 verschillende plaatsen hoor Knipoog
en niet bepaald op loopafstand van elkaar Clown

was de nederlandse zaak niet Floyd?
er zit er 1 in konakli en 1 in alanya, ik weet dat die in konakli namelijk minder is...

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 12:22

Heeft iemand van jullie trouwens geraft in Alanya?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:47

Nee, maar in de gids staat dat het bij Alanya hoort. Lachen We zitten in Club Konakli, gloednieuw.

Kan wel, weet de naam niet precies. Zit bij dat parkje op een hoek. Ja

Waar zit jij dan L_iek?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:50

Ik heb even gekeken op internet, en het is wel Floyd. Lachen

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 17:48

Wij hebben hotel Elite orkide suite.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:37

Hmm, ken ik niet..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:33

L_iek schreef:
Wij hebben hotel Elite orkide suite.

hmmm volgens mij ken ik mij deze wel voor me halen........
dat was wel een luxere toch?

ik zei toch Floyd Tong uitsteken
doe hassan maar de groeten hahahahah

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 10:25

@Naadje24, geen idee of het een luxere is. Vond de prijs wel meevallen. Hoop maar dat het wat is Knipoog

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:41

Als excursie is de Green Canyon ook zeker een aanrader. Cheese! Je hebt de normale boottochtjes langs het strand.. Maar bij de Green Canyon ga je varen op een stuwmeer. Als je van natuur houdt is dit echt een aanrader! Je hebt er wel een busreis van bijna 2 uur bij...Maar ik vond het zeker de moeite waard. Het is een heel rustige tocht met een paar zwemstops en om te eten.
Verder is de jeepsafari erg leuk! Vooral als je achter aan rijdt. Dan ben je een stofmonster! Cool Hammam ook een echte aanrader! Heerlijke genieten. OK dan!
Voor het uitgaan vond ik persoonlijk de Robin Hood niet zo geweldig... maar iedereen spreekt er over! WIj gingen vaak naar de Jeams Dean. Summer Garden ben ik niet geweest maar schijnt er goed te zijn..

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:52

Ik ben 2 jaar geleden in de hersftvakantie met een vriendin naar Alanya gegaan. Was een zeer slimme keuze want in Nederland was het toen rond de 5 graden en wij lagen te bakken in bikini met tempraturen rond de 30 graden!!! Rock-on, dudes!

Wij zaten in hotel Polaris, Mooi hotel, niet spectaculair maar lekker eten, goed schoon en heel vriendelijk personeel.

Ik kan je aanraden om een dag met een boot/zeilcruise mee te gaan, dat hebben wij ook 2 keer gedaan. Er liggen veel boten waarmee je mee kunt, maar de boot Brother Five kan ik je aanraden. Die is van 5 broers ( oh ja joh? Huilen van het lachen )en samen nemen zij de toeristen mee op een mooie tocht. Meerdere malen maak je onderweg een stop en kan je lekker in het water zwemmen en halverweg kan je ( als je wilt) via de zee naar een rots waar 2 broers je DOOR een rots naar de andere kant lijden. Als je aan de andere kant van de rots komt, ligt de boot daar te wachten en kan je vanaf de rots zo'n 20 meter naar beneden veilig de zee inspringen. Onderweg krijg je vers fruit, drinken en is er een BBQ op de boot.
Mijn ouders hebben een huisje in Alanya en 1 van die jongens is hun buurman. Super aardige jongens waar wij in onze vakantie meerdere dagen mee hebben opgetrokken. Apollo is de oudste, hij studeert in de wintermaanden in Nederland Rechten en in zomers werkt hij in Turkije. Hij kan dus Nederlands, laat je daar niet door verrassen Clown