Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Een jaar Australie is echt GEWELDIG!! Kan het iedereen aanraden!!
! ooooh het lijkt mij ook echt zooo'n mooie ervaring!! 

)
). Toen ben ik naar NZ geweest om rond te reizen, maar ging al na een maand ipv 3 weer terug naar perth en ben verder gaan leven met die leuke man. Samen zijn we naar Melbourne geweest en hebben daar voor een maandje rond gebanjerd en ook nog een weekje aan de kust in sydney (is onwijs relaxed en mooi). Perth, western australia over het algemeen is zeker een plek om naar toe te gaan! Erg relaxed en onwijs mooie natuur (vooramelijk the kimberley in het noorden). Ik ben ook in queensland geweest , ondanks dat iedereen de Whitesundays en fraser island in de hemel prijzen vind ik het zelf wel meevallen. Het is wel mooi maar je betaald er onwijs veel geld voor en zoveel krijg je er uiteindelijk niet voor. Ook als je wilt gaan duiken op het rif kan je dat beter doen in cairns is simpelweg gewoon mooier, beter en dichterbij de kust. Mn ouders zijn door geweest naar noord queensland en NT kakadu en litchfield parks en vertelde me dat dit erg mooi was. 
_Noraly schreef:ik ken iemand die hele slechte ervaringen heeft met australie om daar te werken, zou voor langere tijd gaan maar was snel al weer terug. Kijk goed uit met waar je boekt enzo!
_Noraly schreef:ik ken iemand die hele slechte ervaringen heeft met australie om daar te werken, zou voor langere tijd gaan maar was snel al weer terug. Kijk goed uit met waar je boekt enzo!
geleerd en een paar keer paardgereden. Je begeleider van die week schrijft dan wat dingen over je naar de organisatie (kan wel/niet paardrijden, wel/niet motorrijden, rijbewijs of niet en wat je verder aan 'skills' hebt), die jouw gegevens in een database zetten. Werkgevers zoeken naar werkers in die database en je kunt ook de organisatie bellen, zij weten vaak ook wel wie waar mensen nodig heeft. Ik heb gedurende het jaar nooit zonder werk gezeten, tenzij ik echt zelf even vakantie wilde vieren
Ik moet er wel bij zeggen dat zij alleen gericht zijn op de agrarische sector, maar dat was voor mij precies wat ik wilde.

Ik voor 3 maanden, zij voor 6 waarschijnlijk. We zijn in de zomer naar een info bijeenkomst van Australian Backpackers geweest. Was best handig maar omdat het voor ons nog zo lang duurde hebben we alleen wat algemene vragen gesteld, hebben nu nog geen concrete plannen dus konden daar ook niks over vragen. We willen in januari/februari denk ik gaan boeken en daarvoor bepalen wat globaal onze plannen zijn. Voor mij duurt het dus allemaal nog heel lang, maar als ik er aan denk kan ik bijna niet wachten om te gaan