Nohoch Nah Chich Mexico, met leguanen en red rump tarantula

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25946
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Nohoch Nah Chich Mexico, met leguanen en red rump tarantula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 20:34

Mijn eerste duik in Mexico was in de cenote Nohoch. Nu zijn we er al weer enige dagen en eigenlijk is deze grot zo mooi dat we eigenlijk nog wel een keer willen gaan. Of nemen we Nariz? Dat is hetzelfde stelsel, maar een andere ingang. Nee, we kunnen prima nog een keer Nohoch doen.

De weg er naartoe is nog steeds net zo slecht, tja, we hadden ook niet anders verwacht. Rustig hobbelen we superlangzaam richting de cenote. Daar aangekomen worden we begroet door diverse honden. Gezellig. We betalen de 250 pesos entreegeld en ik besluit eerst eens een rondje te wandelen. De vorige keer heb ik dat niet gedaan en dat vond ik toch wel jammer. Want het is hier zo mooi. Ik zie een tokkelbaan waar je je in het water kunt laten plonzen aan de andere kant van de cenote, maar waar nu nog niemand is. Toch even kijken. Er hangen veel vleermuizen, leuk.
Daarna een trap omhoog en he, daar vind ik een grote uitkijktoren. Wederom met een mega tokkelbaan. Ze zijn hier inderdaad dol op ziplines. Dus maar eens daar opklimmen. Ergens hoop ik dat alles het houdt, want er zijn hier natuurlijk wat minder controles op veiligheid dan bij ons.
Het is aardig steil, maar ik kom boven. Heerlijk uitkijken over de jungle.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de 'banos', wc's lopen leguanen rond, LEUK. Dus die worden ook op de foto gezet.

Afbeelding

Afbeelding


Daarna is het toch echt tijd om weer te gaan duiken. Dus omkleden en plonzen.
Geniet van de foto's. We hebben weer 3 uur gedoken, zowel een stuk upstream als downstream (dus met stroming mee en er tegenin, hoewel je hier niets merkte van stroming).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als we wegrijden zien we ineens een megaspin lopen. Dus snel gestopt, uit de auto gesprongen en hup foto gemaakt. Een onschuldige 'red rump tarantula'. Maar groot dat ze zijn. Genieten hier hoor. Ook boven water. De 2 jaguarundi's zijn helaas te schuw en toen ik uit de auto sprong om ze op de foto te zetten gingen ze er vandoor.

Afbeelding

Jespri

Berichten: 9638
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: Nohoch Nah Chich Mexico, met leguanen en red rump tarantula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:19

Wauw heel gaaf weer!
Raak erg enthousiast door je foto's, misschien dat ik dit ooit nog wel is ga proberen.
Alleen die spin. :=

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Nohoch Nah Chich Mexico, met leguanen en red rump tarantula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:23

Mooie foto's weer en leuke teksten.

Die spin ... dus ik zie alleen dat rooie stukje en denk nog dat het mee valt. Nee joh, dat is alleen zijn kop. Oh ...

germie

Berichten: 25946
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 21:25

Jespri schreef:
Wauw heel gaaf weer!
Raak erg enthousiast door je foto's, misschien dat ik dit ooit nog wel is ga proberen.
Alleen die spin. :=

Wij zaten echt zo: we hebben nog weinig wild gezien, geen slangen (ook echt niet gezien), en ineens zie ik jaguarundi's (kleine jaguars zeg maar), dus ik pak camera en stap zo uit de auto, zijn ze banger v oor mij dan ik voor hen. Jammer. Maar gelukkig zagen we die spin later wel.

Ook oog in oog staan met een krokodil is erg gaaf (foto volgt nog). Ook deze (metertje of 2) was banger voor mij dan ik voor hem. Jammer.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Nohoch Nah Chich Mexico, met leguanen en red rump tarantula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:40

Wow wat mooi :)
Ik vind zelf de spin minder eng dan de duikfoto's. Word er zeer claustrofobisch van :D (ik heb een beetje diepwatervrees := )

Jespri

Berichten: 9638
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:42

germie schreef:
Jespri schreef:
Wauw heel gaaf weer!
Raak erg enthousiast door je foto's, misschien dat ik dit ooit nog wel is ga proberen.
Alleen die spin. :=

Wij zaten echt zo: we hebben nog weinig wild gezien, geen slangen (ook echt niet gezien), en ineens zie ik jaguarundi's (kleine jaguars zeg maar), dus ik pak camera en stap zo uit de auto, zijn ze banger v oor mij dan ik voor hen. Jammer. Maar gelukkig zagen we die spin later wel.

Ook oog in oog staan met een krokodil is erg gaaf (foto volgt nog). Ook deze (metertje of 2) was banger voor mij dan ik voor hem. Jammer.


Super gaaf! Ben heel benieuwd naar de foto van de krokodil! :D