Camperen in British Columbia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
niks
Berichten: 85
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Sneek

Camperen in British Columbia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 02:53

Hoi allemaal!

Ik Ben hier 4 jaar geleden naar toe verhuist en deze foto's laten wel zien waarom. Maandje terug zijn we naar Jones Lake geweest met ons gezin, is maar 1 tot 1.5 uur rijden vanaf ons huis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En vorige week zijn we met vrienden naar Bear Creek geweest, dat ligt aan Harrison Lake. Prachtige omgeving, maar ik heb maar een paar goede foto's.. :o


Afbeelding

Afbeelding


Foto's zijn wel telefoon kwaliteit, maar geeft een idee :)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Camperen in British Columbia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:34

Prachtig zeg! Waar in BC woon je?
T is inmiddels meer dan 10 jaar geleden dat ik er geweest ben, mooi land!

niks
Berichten: 85
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Sneek

Re: Camperen in British Columbia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 19:32

Wij wonen in Chilliwack. Een kleine 2 uurtjes van Vancouver. Waar Ben jij geweest 10 jaar geleden?

En ja, het is hier prachtig. Er is zoveel ruimte!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:58

In 2003/2004 heb ik een jaar in Washington state gewoond in de Yakima valley. Na dat jaar heb ik met mn familie een rondreis gemaakt in Canada en stukje VS: Vancouver, Whistler, Wells Grey, Jasper, Lake Louise, Banff, Kelowna (op bezoek bij bekenden), Vancouver Island, Seattle, Yakima Valley (en mn familie ging daarna weer richting Vancouver).

Paar jaar daarna (2006?) ben ik in de winter nog een keer terug geweest, toen ben ik (met mn nu ex) nog in Vancouver geweest, Vancouver Island, Kamloops (daar had hij gewoond), Prince George en we wilden nog noordelijker gaan maar dat lukte niet ivm het weer.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Camperen in British Columbia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:53

Wat gaaf! Waarvoor ben je naar Canada verhuisd, als ik vragen mag? :)

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Camperen in British Columbia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:23

Ohh wat gaaf dat je daar woont! Ik heb deze zomer een maand door BC gereisd en ben helemaal verliefd geworden op het land! Ik zou er ook wel willen wonen. Misschien ooit :D

niks
Berichten: 85
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 19:53

Miccamaaike dat klinkt als een hele mooie reis! Banff en lake Louise wil ik ook nog graag heen. Ben ik nog niet geweest.


UK_eef, in 2010 heb ik hier voor 6 maanden gewerkt en wist meteen dat ik hier ooit heen wilde emigreren. 5 of 10 jaren plan, dacht ik. De ruimte, de werkgelegenheid in De paarden, de Bergen en de vriendelijke mensen. In 2012 terug gegaan om te werken voor 7 maanden, maar omdat ik het zo naar mijn zin had en ik begon te daten met mijn vriend, besloten om langer te blijven. Uiteindelijk moest ik terug naar Nederland, na een jaar. Zodra ik terug was, ben ik begonnen met het papierwerk voor een permanent residency.

Sanned, wat gaaf! Waar Ben jij o.a. geweest? Misschien ooit inderdaad, daar begin het voor mij ook mee:)

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:06

Mooie foto's zeg! Ik ben net een weekje in Nederland na een vakantie van vier weken. Over twee jaar ga ik eerst eens 3 maand studeren in Vancouver, en daarna wil ik ook dolgraag verhuizen. Ik heb begrepen dat de meeste Canadezen maar 10 vakantiedagen hebben (naast feestdagen en long weekend), is een werkdag dan korter, de arbeidsintensiviteit minder, of heeft het geen duidelijke reden? Het liefst vertrek ik nu meteen om nooit meer terug te gaan naar Nederland <3 Afbeelding

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:29

We hebben een rondreis gemaakt. Begonnen op Vancouver Island, in Victoria. Daarna de rest van Vancouver Island, richting het noorden. Toen de boot genomen, door de Inside Passage naar Prince Rupert. Vanaf daar met een tussenstop in de buurt van Hazelton (Kispiox) naar Prince George. Van Prince George naar Jasper. Van Jasper over de Ice Fields Parkway naar Banff. Van Banff naar Golden, via Lake Louise. Ook nog door Glacier National Park (die in Canada) en Yoho gereden. Vanaf daar naar Whistler en van Whistler naar Vancouver.
Een flinke reis dus. We zijn op een aantal plekken langer geweest en hebben hele gave dingen gedaan. Walvissen gezien, beren, op de top van een berg gestaan, prachtige wandelingen gemaakt. En ik heb nog een paardrijtocht gemaakt net buiten Jasper National Park. Dat was ook geweldig!

Al met al vond ik het heel gaaf, het is ook zo'n mooi land! Maar ik vond ook de mensen heel aardig en de sfeer voelde overal heel goed. Ik ga zeker nog eens terug en sluit echt niet uit dat ik er ooit heen verhuis, ik ben echt verliefd op de land. Ik wil ook heel graag nog eens naar de andere kant, naar de oostkust.