Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 20:43

Gaaf zo’n huis Manzano! Heerlijk! <3 We hebben het in Zuid-Spanje ook eens gehuurd, maar dat was echt in de middle of nowhere en we werden gewoon onrustig van de rust :)) Hadden toen ook fantastisch uitzicht, kan je uren naar staren.

Wij zijn vannacht thuis gekomen van Lefkas en zijn al bezig met de volgende bestemming volgende zomer. We hebben m’n vader zover dat het hem ook wel leuk lijkt om twee eilanden te combineren! Dus we gaan kijken naar mogelijke combi met Skiathos (Skopelos of vaste land misschien wel) :9

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 20:56

Uiteindelijk dik een uur vertraging... Maar het helemaal waard! <3

Wij hebben beiden onze spiegelreflex mee (vriendje en ik) dus foto's komen er sowieso!

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 21:14

Skopelos en Skiathos is helemaal leuk, Denise.

Wij hebben altijd zulke huizen :o Alleen zoek ik ze zelf uit en boek rechtstreeks bij de eigenaar.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 00:12

Ik vind de huizen prachtig, m aar veel te rustig. Wij willen sowieso aan het strand en op loopafstand van centrum ofzo. :D

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 00:46

Ik weet niet wie hier weer naar Plakias ging in Kreta, maar hier wat foto’s van wat wij daar bezocht hebben. :j

Agia Galini
Afbeelding

Spili
Afbeelding

Knossos
Afbeelding

Loutro
Afbeelding

Malata
Afbeelding

Ons hotel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 05:23

Electra63 schreef:
Ik vind de huizen prachtig, m aar veel te rustig. Wij willen sowieso aan het strand en op loopafstand van centrum ofzo. :D


Dit huis ligt op loopafstand van het dorpscentrum met restaurantjes.
Normaal zitten we idd meestal aan het strand, dus ben benieuwd. Het is 10 minuten met de auto dus dat is niet de moeite.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 06:26

Je zit daar prima, Manzano.
Wij komen trouwens altijd maar beperkt aan het strand, heb je met een privé zwembad niet nodig en we hebben een hekel aan zand :+

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:20

Quebelle, ik zou daar in eerste instantie naar toe, ook zelfde hotel. Maar hebben toch besloten na 9x Kreta een keer te kijken of Rhodos ons bevalt.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:42

Electra63 schreef:
Dat is inderdaad wat anders als de ferry :D .
Wat is de route van jullie cruise?

We starten dan dus in Athene/Piraeus, Santorini, Montenegro, Napels, Sicilië, Barcelona, Gibraltar, Marseille, Genua, Livorno en we stappen na twee weken af in Rome. Wel leuk om van alles wat te zien, ben benieuwd of het bevalt! :)

Mooie foto’s Quebelle! Strandjes zien er heerlijk uit <3

Fijn dat het meeviel Marinde, goede vakantie!!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:53

Ik kom even meelezen :) Wij zijn ook aan het kijken voor een vakantie met een beetje mooi weer eind okt begin nov. Jammer dat dan schoolvakantie is hier, maar het kan niet anders helaas.

Ik ga even terug lezen naar jullie ervaringen en hoop al wat wijzer te worden!

Even op de persoon voor mij; wij hebben 2 keer een Middellandse Zee cruise gedaan en daar zaten ook veel steden bij die jij aanhaalt. Vanuit Livorno zijn wij naar Pisa gegaan, dat was nog wel te doen want Livorno zelf vonden wij weinig aan. Maar Rome was voor ons, vanuit de haven, toen echt te ver. Wij hadden Rome ook al eens gedaan dus was niet zo boeiend voor ons.
Als je naar Rome en Pisa wilt kijk dan echt dat je op je boot op tijd hier de bus voor boekt. Wij dachten dat dit wel logisch was maar konden 's morgens plots zelf vervoer gaan zoeken omdat er dus maar een heel beperkt aantal bussen reden van de boot zelf uit. Waren de cruise schepen van Aida.

Maar Barcelona, Montenegro en Marseille vonden wij wel echt heel leuk en die andere plaatsen (Napels, Sicilië) ben ik ontzettend benieuwd naar!

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 17:30

Beetje mooi weer en eind oktober begin november zou ik toch geen Griekenland aanraden ;) Ik denk dat er sowieso alleen nog maar vliegtuigen naar Kreta en Athene gaan en verder moet je geluk hebben met het weer dan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:43

Ah verdorie ik dacht al dat ik verkeerd zocht met die vluchten maar dan is dat dus effectief niet mogelijk, data schuiven gaat niet lukken ben ik bang.

Slecht idee ook om eerst foto’s te gaan googlen, extra tegenvaller nu :P

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:10

Bonnelover schreef:
Quebelle, ik zou daar in eerste instantie naar toe, ook zelfde hotel. Maar hebben toch besloten na 9x Kreta een keer te kijken of Rhodos ons bevalt.

Wow 9 keer Kreta! Voor mij was het de eerste keer Griekenland, maar zeker niet de laatste keer. Hopelijk bevalt Rhodos je evengoed!

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:28

Quebelle schreef:
Ik weet niet wie hier weer naar Plakias ging in Kreta, maar hier wat foto’s van wat wij daar bezocht hebben. :j

Agia Galini
[ [url=m/OmasUo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spili
[ [url=m/tEPPC4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knossos
[ [url=m/WORqwl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Loutro
[ [url=m/Sd75fT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Malata
[ [url=m/qyJRbM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ons hotel
[ [url=m/MkZHlO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YWJy6T.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/C1QmUS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie foto's! Wij gaan ook weer naar kreta in september. Zitten dan in Stalis maar hebben een auto dus willen wel gaan rijden. Knossos zijn we geweest incl. museum :D , crissie eiland ook.
Malata ziet er ook mooi uit om eens heen te gaan.
Vraagje aan de experts :D Iemand nog tips om heen te rijden op Kreta?

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:32

AaronYve schreef:
Mooie foto's! Wij gaan ook weer naar kreta in september. Zitten dan in Stalis maar hebben een auto dus willen wel gaan rijden. Knossos zijn we geweest incl. museum :D , crissie eiland ook.
Malata ziet er ook mooi uit om eens heen te gaan.
Vraagje aan de experts :D Iemand nog tips om heen te rijden op Kreta?

Ik ben benieuwd naar je tips want ik zit ook in september op Kreta in Stalis :D :D

Spinalonga is ook mooi op Kreta (dat is het voormalige lepra eiland), volgens mij vertrekt de boot vanuit Agios Nikolaos.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:06

De kustlijn naar Rethymnon en Chania. De Imbros-kloof... en daar is ook nog een groot meer in de buurt. Kan je waterfietsen.
Strand van Bali en de grotten bij Matala.
Het is geloof ik 9 jaar geleden, dus kan me niet zo goed meer namen herinneren. Wij hadden heel de vakantie toen een auto en hebben vrij veel getoerd met onze tienerdochters. Was een leuke vakantie !

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:39

Ja wij zijn ook van Plakias naar Rethymno gereden en dan van Rethymno langs de kust naar Iraklion om Knossos te bezoeken. Vele leuke dorpjes en strandjes langs die kanten zoals Bali. Aan de kant van Plakias heb je Spili, Agia Galini en Malata. Ook de ruines van Phaistos. Langs de andere kant van Plakias kun je in Sfakia de ferry nemen naar Loutro, een heel klein statje waar het leuk strand zitten is voor een dag.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:54

Vooral de dorpjes die in het binnenland liggen zijn zeker een bezoek waard. Dus niet alleen de kustlijn volgen. Heb zowel bruiloft als begrafenis meegemaakt. Beide erg indrukwekkend.
Spinalonga is zeker bezoek waard. En in Stalis zeker, als je beetje goed kunt zwemmen, gaan snorkelen bij de rots die iets verder in zee ligt. Zitten veel zee-egels die erg mooie schelpen opleveren. Wel waterschoenen aandoen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:04

vaaleriee schreef:
Ik heb tot nu toe ook geen goede ervaringen met de combinatie griekenland en all inclusive. Het was niet slecht, maar voor mijn vakantie wil ik wel een goede all inclusive. Het mooie aan vakanties in griekenland vind ik persoonlijk juist dat het authentiek, kleinschalig en enigzins eenvoudig is. Daar gaat altijd mijn voorkeur naar uit.

Wij gaan de 31e naar Skopelos. Ik heb al zitten kijken wat we echt moeten zien en doen. Hebben jullie nog tips? :)


Dagje skiathos.

Ik zit weer op het vliegveld naar huis...helaas.
2 weken vrijwilligers werk zit er weer op.
Wil toch eens kijken of er een mogelijkheid is om langer te kunnen blijven.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:25

Wij nu op weg naar Athene. -O- (vanuit Vanthi Methana)
Vanavond nog ergens eten in Athene en morgen naar huis.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:01

Oh wat leuk dit topic! Ik ga 19 september naar Kreta met 3 vrienden... Chersooo here we come! :')
Ben erg benieuwd.. Zullen wel de oudsten zijn die daar rondlopen, zijn namelijk allemaal zo rond de 30 _O- Maar we gaan dan ook zeker niet alleen voor het stappen. Zal het topic nog eens doorstruinen om te kijken of er nog tips staan voor de omgeving van Chersonissos.

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:07

Denk dat het zo laat in het seizoen erg rustig zal zijn in Cherso.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:12

Gelukkig maar!! :):)

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:39

Granoek schreef:
Ik kom even meelezen :) Wij zijn ook aan het kijken voor een vakantie met een beetje mooi weer eind okt begin nov. Jammer dat dan schoolvakantie is hier, maar het kan niet anders helaas.

Ik ga even terug lezen naar jullie ervaringen en hoop al wat wijzer te worden!

Even op de persoon voor mij; wij hebben 2 keer een Middellandse Zee cruise gedaan en daar zaten ook veel steden bij die jij aanhaalt. Vanuit Livorno zijn wij naar Pisa gegaan, dat was nog wel te doen want Livorno zelf vonden wij weinig aan. Maar Rome was voor ons, vanuit de haven, toen echt te ver. Wij hadden Rome ook al eens gedaan dus was niet zo boeiend voor ons.
Als je naar Rome en Pisa wilt kijk dan echt dat je op je boot op tijd hier de bus voor boekt. Wij dachten dat dit wel logisch was maar konden 's morgens plots zelf vervoer gaan zoeken omdat er dus maar een heel beperkt aantal bussen reden van de boot zelf uit. Waren de cruise schepen van Aida.

Maar Barcelona, Montenegro en Marseille vonden wij wel echt heel leuk en die andere plaatsen (Napels, Sicilië) ben ik ontzettend benieuwd naar!

Wat een super leuke tips en ervaring van je, heel erg bedankt!! :D

We gaan met Princess Cruises en gaan alles op eigen houtje doen met het OV. Die excursies waren nogal prijzig en giga groepen, dus vonden we het niet waard. Ook helaas geen bussen oid, dat is wel mooi geregeld van Aida! Maar is allemaal goed te doen met het OV, dus ben benieuwd.

We wilden inderdaad ook naar Pisa gaan vanuit Livorno en we blijven nog vier dagen in Rome, dus dan hebben we die dag alle tijd om met het OV richting ons verblijf te gaan. En vanuit Napels gaan we naar Pompeii, kijken we ook erg naar uit. Montenegro zijn we vorig jaar geweest en dat was prachtig <3 Maar we meren nu in Kotor aan en daar zijn we vorig jaar niet geweest, dus dat is wel leuk. Gaan dan naar zo’n klooster oid op een berg klimmen en verder in het stadje slenteren. Ben benieuwd hoe het gaat zijn! :D

Zitten nu op het vliegveld, straks naar Athene!

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 15:56

xXutopiaXx schreef:
Oh wat leuk dit topic! Ik ga 19 september naar Kreta met 3 vrienden... Chersooo here we come! :')
Ben erg benieuwd.. Zullen wel de oudsten zijn die daar rondlopen, zijn namelijk allemaal zo rond de 30 _O- Maar we gaan dan ook zeker niet alleen voor het stappen. Zal het topic nog eens doorstruinen om te kijken of er nog tips staan voor de omgeving van Chersonissos.


Ben bang _/-\o_ dat je juist een van de jongste bent. Veel "oudjes" dan daar.Ben eind mei nog daar geweest en ook toen veel 60+. Welk hotel zit je dan?