Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:56

@Winnie03: wij reizen heel Noorwegen rond. Het is écht heerlijk en nog veel mooier & indrukwekkender als verwacht. Wij zijn met de Stena Line van Kiel - Göteborg gegaan omdat de boot naar Oslo vol zat. Plus wij wilde persee de hond bij ons in de hut hebben snachts. Het weer is inderdaad bizar, gewoon heet af en toe. :=
Heel veel plezier alvast!

@Neonlight deze camper is 8m lang en net geen 3M hoog. Ik merk aan ruimte binnen dat het handig is maar dat we met véél minder af zouden kunnen. Nou is Mika natuurlijk een slag kleiner als Kiko, maar Mika is binnen ook heel rustig; zeker met de activiteiten die we nu doen heeft hij zijn rust nodig. De bergruimte is ook heel handig, maar die hebben we dan ook vol liggen met voor 4 weken eten en drinken.
Voor ons zou het in iedergeval best minder mogen. Ik durf in zo’n gevaarte als dit niet te rijden door een ongeluk in het verleden, dat telt voor ons ook mee natuurlijk.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78509
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:43

8 meter is heel lang, maar wel handig. :P Zelf zou ik er eentje rond de 7 meter willen hebben, manlief liefst 5 tot 5,5 meter want dan past ie hier onder de overkapping. Maar met die lengte vind ik niets wat aan mijn eisen voldoet (grote koelkast is wel het belangrijkste).
Bergruimte ook, voor eten inderdaad (met hond ga je niet makkelijk uit eten) maar ook voor fietsen evt in te zetten (zijn wel op plaatsen geweest waar dat fijner voelt als op de drager), stoelen en tafel, grondmat, en wat spul voor de hond ( als je 3 tot 4 weken weg bent hebben wij al bijna 10 kilo bij).

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:16

Nog een paar weekjes aftellen en dan mogen wij eindelijk ook vertrekken *\o/*
Nog tips wat we absoluut gezien moeten hebben in Oostenrijk ( we hebben al wel best veel gezien daar niet van haha )


Afbeelding

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:25

Afbeelding

Wij zijn nu op vakantie! Tot nu toe gaat het heel goed gelukkig.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:09

Boemklatsch schreef:
Wij zijn nu net 6 dagen met de hond en camper in Noorwegen en het is echt héérlijk! De hond is zó makkelijk, rustig in de camper, verschillende moeilijkere trails gelopen die hij met 2 vingers in zijn neus doet. Echt geweldig. En wat een land is dit zeg. <3

[ [url=m/v5B1sN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HfG814.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yOUMSd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6PZ54G.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu... zijn we druk aan het brainstormen wat we willen. We zijn nu met de camper van mijn schoonouders en die kunnen/willen we natuurlijk niet ieder jaar meenemen. Dus gaan we voor een camper(busje, deze is toch wel erg groot) of gaan we kijken naar een 4x4 met daktent bijvoorbeeld. Of uberhaupt gewoon een tent. Zo veel opties en keuzes. :=



prachtig dit!

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 17:57

Ik geef dit topic even een schopje.

29 juli heb ik een wedstrijd in Welbergen (gem. Steenbergen) en dat is voor mij dik 2 uur rijden. Nu had ik bedacht om er al een dag van te voren heen te gaan en dan daar ergens te slapen.

Het is niet echt vakantie dus ik ben op zoek naar een slaapplek voor 1 nacht en met ontbijt.

Iemand die iets weet in die buurt?

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:16

heb je al gekeken op bedandbreakfast.nl?

Afgelopen donderdag is onze Kelly weer voor haar jaarlijkse entingen weg geweest, nu ook tegen hondsdolheid ingeent, paspoortje erbij, dus we kunnen gaan deze zomer!

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:18

Thanks! Zal es kijken

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:27

Afbeelding
Net terug uit Frankrijk kamperen in een tent met hond. Prima camping zeer gastvrij voor de hond en genoeg bomen om uit de zon te liggen voor onze golden. Wel na wandelen in het bos/veld goed gecontroleerd op teken. Hond voor de vakantie nog even goed kort laten trimmen omdat hij vorig jaar last had van hitteplek. Alleen als het te warm wordt krijg je meer insecten die rondvliegen en dat vindt hij helemaal niks en gaat dan in de tent liggen.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:34

Heeft iemand nog een tip voor een fijn vakantiehuis in Nederland, België of Duitsland? Wij vinden het fijn als het huisje een afgezette tuin heeft. Mag ook een hotel met gemeenschappelijke tuin trouwens.
Graag ook dat je meteen in het bos staat, dus geen gedoe met eerst een kilometer over de weg moeten lopen, voordat je echt aan het wandelen bent. Iemand een idee?
(Liever concrete tips, als in een adresje.)

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:35

Van Maanen vakantehuisjes?
Dogglywood?

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:47

Wat tof!!! Dogglywood, die naam alleen al! Tof. Even verder neuzen.

Edit: Dogglywood zit op bijna 5 uur rijden... Beetje ver. Iemand tips voor dichterbij?

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:52

Dogglywood zit in Duitsland, nadeel is dat wanneer je zgn powerbreeds hebt deze gemuilkorfd moeten zijn en alle honden moeten minimaal 21 dagen voor je erheen gaat een rabies-enting hebben.
Om de eerste reden gaan wij volgend jaar naar van Maanen, dat park is ingericht op mensen met honden, je hebt daar een max van 3 tot 4 honden per huisje en per huisje staat ook beschreven wat voor omheining eromheen zit en wat de voorzieningen zijn.

edit:
van Maanen zit in Erms, Drenthe, weet niet of dat te doen is voor je?

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:55

Ja, is prima te doen! Drenthe lijkt me ook heerlijk. Dacht dat het in België lag, maar het huisje heette alleen de Vlaamse gaai.
Wat een verstand weer mijnerzijds. :P

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:01

Volgens mij hebben alle huisjes vogelnamen daar. :)
Wij willen kijken of we de Strandleeuwerik kunnen boeken in de door ons gekozen tijd, dat is een 4 persoons huisje met hek van 1,8m hoog erom waar 4 honden in mogen.
We zijn nu met 3 volwassenen en 4 honden, 1 is hoogbejaard (15 jaar) maar we rekenen haar voor de zekerheid mee ondanks dat we al een paar jaar zeggen dat die volgend jaar niet haalt want je zult zien dat ze vrolijk 20 wordt gewoon omdat dat kan. :+

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:02

Bosburcht in Herpen
De Koepel in Harderwijk
Ik weet er nog 1 kom ik nog op terug....

Edit :landgoed Sollewerf

Afbeelding

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:27

Clau, mooie en vooral dure mogelijkheden. Maar wie weet, doe ik nog eens gek. :)

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:37

Levi gaat dit jaarverslag het eerst echt mee op vakantie.
Wel wat weekendjes, midweekse mee geweest. 1x in het buitenland

We gaan naar Duitsland, een camping naast het Harz Gebergte.
Schijnt erg mooi te zijn. Al wat tips gekregen voor wandelingen daar.
Hebben een safaritent gehuurd in bad Sachsa.
Neem dan ook mijn schapennet mee, kan hij lekker rond de tent scharrelen.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:55

Citaat:
Clau, mooie en vooral dure mogelijkheden. Maar wie weet, doe ik nog eens gek. :)


Ja wij zijn altijd met zijn achten een weekendje, dan is het goed te doen.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:17

We zijn net terug uit Italië. We zijn bij het Gardameer geweest en Dayo mocht voor het eerst mee!

Hij is nu 1,5 jaar oud en heeft het super goed gedaan!

Wij hebben via eurocamp een stacaravan geboekt. Dit is goed bevallen en doordat ze een afgezette houten veranda hebben kan je hond ook gewoon lekker buiten liggen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:49

Annem84 schreef:
We zijn net terug uit Italië. We zijn bij het Gardameer geweest en Dayo mocht voor het eerst mee!

Hij is nu 1,5 jaar oud en heeft het super goed gedaan!

Wij hebben via eurocamp een stacaravan geboekt. Dit is goed bevallen en doordat ze een afgezette houten veranda hebben kan je hond ook gewoon lekker buiten liggen!

[ [url=m/g7OK2U.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PSqwUy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Yf5No9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z4cRNF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/loBLbc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er mooi uit. Niet veel te warm voor de hond, daar?

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 00:15

Ja het was wel warm, tussen de 29 en de 32 graden.

Nou scheelt het wel dat we een afrikaan (Rhodesian Ridgeback) bij hebben met een super kort vachtje. Maar heb vooral s'ochtends en s'avonds lange wandelingen gemaakt en overdag vooral lekker rustig aan gedaan. Af en toe een terrasje in de schaduw en lekker gerelaxed bij de stacaravan. Of wat mooie toertochten met de auto (airco)

We hebben een 2 regendagen gehad met een lagere temperatuur dus dat waren de wat actievere dagen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 07:43

Een Afrikaan scheelt wel, ja. Ik heb een Rus met veel vacht (en watervrees), dus dat doe ik maar niet. Mijn oudje kon er in get verleden ook goed tegen. Maar toen had ik er ook een Rus bij (= inmiddels overleden) en die vond t ook niks. Dus wij gaan vande zomer maar weer naar Noord Engeland. Wat een straf :+

Afbeelding

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:38

Wauw dat ziet er ook gaaf uit! Mag je hond zo mee naar Engeland? Dacht altijd dat die super streng waren met quarantaines en zo?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:44

Annem84 schreef:
Wauw dat ziet er ook gaaf uit! Mag je hond zo mee naar Engeland? Dacht altijd dat die super streng waren met quarantaines en zo?


Allang niet meer. Ze controleren wel heel streng in Frankrijk (vóór je op de trein naar Engeland gaat) of alle entingen wel kloppen en de ontworming klopt (uur te laat ontwormd = niet mee met de trein). Dus daar moet je even tijd voor uit trekken. Maar verder geen probleem.