Stedentrip Milaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 20:32

:wave:

Mijn moeder heeft 2 maanden geleden een stedentrip naar Milaan gewonnen! Heel leuk natuurlijk en erg spannend voor mij omdat ik nog nooit heb gevlogen.

Anyways, ik ben 1 keer in mijn leven op vakantie geweest, en ik hou ontzettend van strand en zee. Zoals ik Milaan op de kaart zag, is er geen zee echt in de buurt, en aangezien we er maar een paar dagen zijn, zullen we dus onze dagen in de stad doorbrengen. Maarrrrr wat is er nou allemaal te doen? Wat moeten we echt zien? En waar kun je lekker eten? Eigenlijk belangrijker, waar kan je niet Italiaans eten? (Ik lust geen pizza en pasta :+ ) Mijn moeder en ik zijn beide nog nooit in Italie geweest.

Ik ben heel benieuwd!

Liefs,
Savannah :)

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:09

Ook in Milaan heb je genoeg plekjes die niet perse italiaans serveren. In en rondom het centrum genoeg keuze.

Je hebt natuurlijk het Castello Sforzesco, De Dom en het prachtige (en grote) treinstation. Dit dekt al aardig de lading: https://www.skyscanner.nl/nieuws/inspir ... -in-milaan

Hoeveel dagen gaan jullie? Eventueel kun je de trein pakken richting het Gardameer en/of Verona. Ook zeker aanraders. Reistijd is 1,5/2 uur.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 12:07

Winged schreef:
Ook in Milaan heb je genoeg plekjes die niet perse italiaans serveren. In en rondom het centrum genoeg keuze.

Je hebt natuurlijk het Castello Sforzesco, De Dom en het prachtige (en grote) treinstation. Dit dekt al aardig de lading: https://www.skyscanner.nl/nieuws/inspir ... -in-milaan

Hoeveel dagen gaan jullie? Eventueel kun je de trein pakken richting het Gardameer en/of Verona. Ook zeker aanraders. Reistijd is 1,5/2 uur.


2 nachten en 3 dagen gaan we. Lange reistijd wel maar als we optijd gaan zou het kunnen! Bedankt!

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:12

Milaan is leuk! Het technisch mueseum is ook een aanradar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:16

Milaan is prachtig!
Het centrum is niet enorm groot, maar er is veel te zien!
Het OV is echt prima te doen, heel makkelijk en taxi is niet duur.
Een terrasje pakken in de winkelstraat is al snel 6 euro voor een biertje of een frisje. Ik heb de foto's van vorig jaar nog om het te bewijzen. Erg leuk om te doen hoor, je zit heerlijk mensen te kijken, maar wel iets om even rekening mee te houden.
Een straatje in steken en/of aan de bar blijven staan verlaagt de prijs wel trouwens:D
Er is qua eten echt alles te krijgen wat je maar wil, pizza en pasta zijn maar bijgerechten he in Italie, het zijn flinke vleeseters.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 13:24

Thanks voor de reacties! Ik ben gelukkig ook wel een echte vleeseter dus dat scheelt haha. Duur is het idd wel, mn oom was er op zakenreis afgelopen week en zei dit ook. Ik ga alle tips meenemen!

Whisky00

Berichten: 92
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:35

Ik ben vorige week vijf dagen (uiteindelijk zes door gecancelde vlucht) naar Milaan geweest met een groep van acht meiden.

Het technisch museum vonden wij erg leuk. We zijn ook een dagje naar het Comomeer gegaan, het was geloof ik vijftig minuten met de trein naar varenna maar echt heel mooi. We wilden allemaal de volgende dag weer. :j

Verder heb je natuurlijk de de binnenstad met de Dom en de winkels, ook leuk om te kijken. We zijn ook nog een middag bij Castello Sforzesco geweest, dat was ook mooi om te zien.

De metro is trouwens echt super handig om overal te komen trouwens.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 13:39

Oh dus er is wel water in de buurt? Daar hou ik van! Hoe duur is de metro en hoe kun je kaartjes kopen?

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:45

Het Como meer ligt volgens mij ook aardig in de buurt! Ik ben zes haar geleden een lang weekend in Milaan geweest en we zijn daar toen met de trein naartoe gegaan. Verder leuk gewinkeld en de Duemo bezocht, een aanrader!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 13:53

Oh thanks allemaal! Ik had geen idee wat te doen maar jullie helpen me goed op weg.

MarliesV

Berichten: 15217
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:59

Ik zou even een gidsje halen over Milaan of via Tripadvisor (app) je vast inlezen.

Wij hadden destijds een ANWB gids, daar staan ook routes in die leuk zijn om te lopen en waarbij je dan ook eens op de niet zo standaard plekken komt.

Als je 3 dagen gaat zou ik niet naar het Como meer gaan, dan ben je een dag kwijt. En dag 1 en 3 zijn neem ik aan je reisdagen?
Wat zijn je vliegtijden? En op welk vliegveld kom je aan?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 14:05

MarliesV schreef:
Ik zou even een gidsje halen over Milaan of via Tripadvisor (app) je vast inlezen.

Wij hadden destijds een ANWB gids, daar staan ook routes in die leuk zijn om te lopen en waarbij je dan ook eens op de niet zo standaard plekken komt.

Als je 3 dagen gaat zou ik niet naar het Como meer gaan, dan ben je een dag kwijt. En dag 1 en 3 zijn neem ik aan je reisdagen?
Wat zijn je vliegtijden? En op welk vliegveld kom je aan?


Zou ik even aan mn moeder moeten vragen. We gaan de 5e weg en zijn dan de 8e s’ochtends weer in Nederland geloof ik.

Whisky00

Berichten: 92
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 15:43

Metrokaartjes kun je bij de metrostations kopen. Dit zijn de prijzen:

Afbeelding

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 15:52

Whisky00 schreef:
Metrokaartjes kun je bij de metrostations kopen. Dit zijn de prijzen:

[ [url=m/FGcILc.png]Afbeelding[/url] ]


Super bedankt! Valt mee met hoe duur. Zo duur is t voor mij om heen en weer naar Utrecht CS te gaan wat 7 min is met de trein :+

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 15:24

Mag je met handbagage een koffer meenemen of alleen een rugzak? (Ben nog nooit wezen vliegen). En hoeveel liter of kilo mag die koffer dan maximaal zijn?

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:28

Handbagage is alleen een tas/koffer die mee mag in de cabine, dus geen grote koffer. Zou even checken op de site van de airline hoe groot je tas mag zijn. Meestal is max. gewicht voor handbagage 10 kilo.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:33

Koffer mag, heeft wel bepaalde afmetingen dus even goed nalezen op de site van de airline. Neem liever een koffer die iets te klein is (of een weekendtas die je een beetje kan samendrukken). Houdt ook rekening met vloeistoffen in je handbaggage. Meestal is het max 10 kilo.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 15:38

Oke dank jullie wel!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 17:02

Ik heb bij de action dit koffertje gekocht. De kleinste die er was. Er staat op 2,6 KG en 30 Liter.

Afbeelding

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 13:34

SavannahNx schreef:
Ik heb bij de action dit koffertje gekocht. De kleinste die er was. Er staat op 2,6 KG en 30 Liter.

[ [url=m/jmO5CQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is dit ongeveer goed voor handbagage? We gaan volgende week al! Spannend!

Foaly

Berichten: 4899
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:59

De toegestane afmetingen kun je vinden op de website van de vliegmaatschappij, ik denk dat je wel goed zit :j

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 14:42

Foaly schreef:
De toegestane afmetingen kun je vinden op de website van de vliegmaatschappij, ik denk dat je wel goed zit :j


Ik kan dus precies niets vinden op die site. Alleen bestemmingen. Verder niks geen info.. Heel raar..

Anoniem

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:45

Met welke airline vlieg je? Het moet er namelijk gewoon bij staan.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:53


SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 17:24

Met Flywise (?) geloof ik.