Restaurants in Parijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Restaurants in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 22:33

Over een paar weken ga ik met een vriendin naar Frankrijk, naar haar opa en oma. Omdat we in Parijs een overstap voor de trein moeten maken, hebben we een dagje daar die we vrij kunnen invullen. We zoeken nog leuke restaurantjes waar twee meiden van rond de 14 (en twee moeders, no worries) die niet zo snel gekke dingen proberen (kikkerbilletjes e.d. :') ) ook plezier kunnen hebben en smakelijk kunnen eten. Hebben jullie aanbevelingen? Overigens mogen er ook suggesties worden ingebracht qua boulangeries, koffie en sap barretjes en lekkere ijssalons :j

Alvast bedankt :)

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:41

Absoluut brasserie Flo! Het kost wel wat, maar dan heb je echt waanzinnig lekker eten in art deco stijl. Wel Een Franse keuken, maar je kunt gewoon kiezen van de kaart.

Parijs is niet compleet zonder een bezoek asn Flo.

http://www.brasserieflo-paris.com/

TheJokerr
Berichten: 2774
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Restaurants in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:43

Crêperie framboise Passy Trocadéro

Absoluut een aanrader, knus en heel gezellig.

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Restaurants in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:56

Grappig, ben nu in Parijs en overwoog eerst ook zo’n topic te openen. Altijd lastig kiezen als je zoveel opties hebt. Ik had al de fout gemaakt om tartaar te bestellen, dat eten ze hier dus rauw :+ Een tentje bij de notre dame de volgende dag was een stuk geslaagder. (Heette ook zo geloof ik)

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:58

Ff tripadvisor downloaden en checken.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:05

Selina schreef:
Grappig, ben nu in Parijs en overwoog eerst ook zo’n topic te openen. Altijd lastig kiezen als je zoveel opties hebt. Ik had al de fout gemaakt om tartaar te bestellen, dat eten ze hier dus rauw :+ Een tentje bij de notre dame de volgende dag was een stuk geslaagder. (Heette ook zo geloof ik)


Dat is toch altijd rauw, of vergis ik mij? :P


Ontopic: in Parijs is het gewoon een kwestie van niet de super toeristische dingen uit te kiezen en meer voor de plekjes ‘in steegjes’ te gaan :) Heb er een tijdje gewoond en wanneer je dus bv in de buurt van de Eiffeltoren iets gaat eten, is de kans best groot dat je veel geld kwijt bent en dan nog niet eens lekker gegeten hebt :Y) .
Mijn favoriete bakker was Jean Noël Julien: in de buurt van La Fayette en vlakbij metrostation Le Peletier.

Veel plezier!

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Re: Restaurants in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 23:13

Bedankt! Ik heb ze op het lijstje gezet :)
@BaBritFre, bedankt voor je tip, en wat leuk dat je daar hebt gewoond!

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Restaurants in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:15

Ik heb geen concrete namen voor je, maar er zijn ZO veel gewone, normale, restaurants in Parijs. Ik ben nog nooit bij een restaurant terecht gekomen dat kikkerbilletjes serveert :+ Gewoon googelen naar de naam van de wijk met al die restaurantjes, even met de metro en gewoon daar rondlopen. De menu kaarten staan buiten dus daar kun je even op kijken of je het lust of niet :)

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 23:26

Floriske schreef:
Ik heb geen concrete namen voor je, maar er zijn ZO veel gewone, normale, restaurants in Parijs. Ik ben nog nooit bij een restaurant terecht gekomen dat kikkerbilletjes serveert :+ Gewoon googelen naar de naam van de wijk met al die restaurantjes, even met de metro en gewoon daar rondlopen. De menu kaarten staan buiten dus daar kun je even op kijken of je het lust of niet :)


Haha nee, had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd :D . T was meer om aan te kunnen tonen wat ik ongeveer bedoel met gekke dingetjes :)


Omdat we er helaas niet zo lang zijn, wil ik niet veel tijd besteden aan het vinden van een goed restaurantje, vandaar dat ik toch liever wel namen heb. Maar dit is zeker een optie als hier niet veel uit komt!

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:56

Graag gedaan hoor.

Ik gebruik tripadvisor op elke reis. En eigenlijk nooit een misser, wel erg leuke verrassingen af en toe. Ook locals geven reviews een je kunt zoeken naar dingen in de buurt. Super ideaal.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Restaurants in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:01

Als restauranthoudster vind ik tripadvisor juist doorspekt van onwaarheden en ik zou er zelf in vreemd gebied dus ook nooit op vertrouwen. ;)

Ik vreemd gebied, of dat nou Parijs is of waar dan ook ter wereld, aan een willekeurige persoon vragen waar hij/zij nú zou gaan eten in een straal van 1km met zijn/haar beste vriend(in). Dán krijg je de mooiste adresjes. :)

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:06

Palmera schreef:
Als restauranthoudster vind ik tripadvisor juist doorspekt van onwaarheden en ik zou er zelf in vreemd gebied dus ook nooit op vertrouwen. ;)

Ik vreemd gebied, of dat nou Parijs is of waar dan ook ter wereld, aan een willekeurige persoon vragen waar hij/zij nú zou gaan eten in een straal van 1km met zijn/haar beste vriend(in). Dán krijg je de mooiste adresjes. :)


Als een restaurant tweehonderd reviews heeft die practisch allemaal zeer goed zijn, ben ik toch geneigd hierop te vertrouwen. Of zijn het allemaal nep accounts?

Ik vraag idd ook wel eens wat de beste optie is aan locals. Komen ook leuke dingen uit soms.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Restaurants in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:08

Ik heb ook zat goede recensies waarvan ik me afvraag of die mensen wel bij mij hebben gegeten. Er worden gerechten genoemd die ik nooit gemaakt heb.

Maar, deze discusie hoort niet hier. :)

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 10:43

Palmera schreef:
Als restauranthoudster vind ik tripadvisor juist doorspekt van onwaarheden en ik zou er zelf in vreemd gebied dus ook nooit op vertrouwen. ;)

Ik vreemd gebied, of dat nou Parijs is of waar dan ook ter wereld, aan een willekeurige persoon vragen waar hij/zij nú zou gaan eten in een straal van 1km met zijn/haar beste vriend(in). Dán krijg je de mooiste adresjes. :)


Dat is inderdaad ook een goede tip! Heel erg bedankt!

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Restaurants in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:48

Hoe goed is jullie Frans en hoe vaak zijn jullie al in Parijs geweest?
Als je er nog niet vaak geweest bent en jullie Frans is niet zo vlot: hang gewoon de toerist uit, jullie zijn er maar een dag en het zou jammer zijn om veel tijd te verspillen in de bus of metro (de beste eettentjes liggen nl niet in het toeristische centrum).

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 10:58

maximuss schreef:
Hoe goed is jullie Frans en hoe vaak zijn jullie al in Parijs geweest?
Als je er nog niet vaak geweest bent en jullie Frans is niet zo vlot: hang gewoon de toerist uit, jullie zijn er maar een dag en het zou jammer zijn om veel tijd te verspillen in de bus of metro (de beste eettentjes liggen nl niet in het toeristische centrum).


Ik ben er een keer met het gezin geweest, maar toen zijn we vaak in het centrum wezen eten en ik vond het eten inderdaad minder lekker. Ik en de moeder van mijn vriendin kunnen goed communiceren in het Frans dus dat moet wel goed komen. Heel erg bedankt voor je tip!

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Restaurants in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:01

Les cocottes vond ik echt een nega aanrader. Wel om openingstid aanwezig zijn, je kan niet reserveren en als je te laat komt staat de rij tot beginnvan de straat. Vlak bij de eiffeltoren.

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 11:03

secricible schreef:
Les cocottes vond ik echt een nega aanrader. Wel om openingstid aanwezig zijn, je kan niet reserveren en als je te laat komt staat de rij tot beginnvan de straat. Vlak bij de eiffeltoren.


Oke, ik zet 'm op het lijstje. Bedankt voor je tip!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:15


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Restaurants in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:25

Ik haat tripadvisor voor restaurants. Fijn als je een Amerikaan bent maar ik ben anders tafelen gewend zeg maar...

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:19

poes schreef:
Ik haat tripadvisor voor restaurants. Fijn als je een Amerikaan bent maar ik ben anders tafelen gewend zeg maar...


Voor fancy tafelen zou ik het ook niet gebruiken nee.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:28

Nabster schreef:
poes schreef:
Ik haat tripadvisor voor restaurants. Fijn als je een Amerikaan bent maar ik ben anders tafelen gewend zeg maar...


Voor fancy tafelen zou ik het ook niet gebruiken nee.


Wij komen er haast altijd mee terecht in AYCE of plastic tafeltjes plekken. Of ‘fancy’ plekken die er compleet opgehemeld worden en op niets trekken. Het hoeft voor mij heus niet altijd fancy hoor. Gewoon lekker en eerlijke prijs.

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 20:48

Katja schreef:
Le Petit Chatelet http://restaurantlepetitchatelet.business.site is mijn favoriet in Parijs. Hele goede prijs/kwaliteitsverhouding. Vlakbij de notre dame. Wel reserveren anders hebben ze echt geen plek.


Dat ziet er echt heel knus uit! Bedankt!

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Restaurants in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:54

Seb'on. Hebben een Haute Chef. (Soort Michelin ster voor een restaurant met een menu onder de 35 euro. Echt reserveren want het zit altijd vol, maar zoooooo goed. Is kiezen van de kaart, maar als je geen groente, vis of bijzonder vlees lust niet doen. Want je ze serveren er dus wel skrei (kabeljauw achtige vis), hertenbiefstuk en dat soort dingen. En de toetjes oooo my...

http://www.seb-on.com/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Restaurants in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:56

Oooo ik wil weer terug <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding