Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:38

Bismarck schreef:
Wij gaan deze zomer naar Schotland waar we ook willen gaan wandelen. Ik twijfel alleen over het aanschaffen van hondenschoenen. Wat is jullie ervaring?

Wij hebben ze gehad voor ons hondje. Zij heeft hele gevoelige pootjes. Bij veel grevel kreeg zij ze aan. Ze vond het niks maar ze kon er wel goed mee lopen.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:43

Mijn border loopt in de winter eigenlijk altijd met schoenen maar das vanwege de sneeuw en ijzel :+ die vind het prima en loopt er goed op. Let wel goed op de maat!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:46

Bismarck schreef:
Wij gaan deze zomer naar Schotland waar we ook willen gaan wandelen. Ik twijfel alleen over het aanschaffen van hondenschoenen. Wat is jullie ervaring?


Niet nodig. Veel gras en inderdaad wel wat rots, maar geen gravelpaden ofzo. Laat ik get zo zeggen: die van mij hebben het nooit nodig gehad. Eerder bij veel sneeuw en strenge vorst.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:17

Met de Pinksterdagen ook "op vakantie" met de hond geweest.
Bij ons vanaf de Veluwe heerlijk langs het Ysselmeer gereden, gestopt in plaatjes als Stavoren, Hindelopen en Workum, lekker op terrasjes gezeten waar de hond meer dan welkom was.
Over de Afsluitdijk naar Noord Holland, daar overnacht in een B&B in Ewijcksluis.
Maandag naar het Noorzee strand in Castricum en daarna weer overal binnendoor naar huis.

Het was heerlijk, echt even er tussenuit. Onze hond is ook zo braaf en lief, ligt lekker in de auto te slapen, genieten!! :) :)

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:19

Marijkjuh schreef:
Even een vraag voor de mensen die hiken met de honden tijdens vakantie. Hebben jullie een EHBO setje bij je? Of zijn jullie op een andere manier voorbereid op een noodsituatie?

Wij gaan dit jaar hiken met onze Corgi, voor het eerst op wat ruiger terrein en ondanks dat je er niet aan wilt denken wil ik wel graag goed voorbereid op vakantie gaan.


ja maar dan vooral los, het doosje weegt nl ook weer aardig wat (als je gaat backpacken telt elke gram!) en neem ook sokjes/schoentjes mee voor de hond. bijv op de webshop van rundog kan je sokjes kopen voor 2.50 oid en die werken super!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:22

Knakker schreef:
Met de Pinksterdagen ook "op vakantie" met de hond geweest.
Bij ons vanaf de Veluwe heerlijk langs het Ysselmeer gereden, gestopt in plaatjes als Stavoren, Hindelopen en Workum, lekker op terrasjes gezeten waar de hond meer dan welkom was.
Over de Afsluitdijk naar Noord Holland, daar overnacht in een B&B in Ewijcksluis.
Maandag naar het Noorzee strand in Callantsoog en daarna weer overal binnendoor naar huis.

Het was heerlijk, echt even er tussenuit. Onze hond is ook zo braaf en lief, ligt lekker in de auto te slapen, genieten!! :) :)

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:22

Wij hebben de stokjes/schoentjes van rundog, potenzalf, ontsmettingsmiddel, honingzalf en verband bij voor de hond. Hoop het overgrote deel niet nodig te hebben maar je weet maar nooit. :)

Nog 1,5 week! *\o/*

winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:08

Jeej gelijkgestemden, wat een leuk topic! Ik volg! *\o/*

Hier een fanatieke kampeerder! Ooit geboren uit financiële noodzaak maar nu meest favoriete vorm van vakantie met de honden! :') Wij gaan meerdere keren per jaar op pad met de tent.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben me ook aan het oriënteren op meerdaagse tochten. Wandel dagelijks ontzettend veel met de honden en doe jaarlijks meerdere kampeervakanties met dagtochten maar zou graag ontdekken of het meerdaagse rondtrekken met tent etc. ook wat voor ons is. Er zijn hier vast mensen die daar ervaring mee hebben (@essiesilly, jouw naam zie ik in verscheidene jaloersmakende backpack topics voorbij komen bijvoorbeeld :D). Ik heb weinig mensen in mijn omgeving die in zijn voor dergelijke ervaringen dus kom graag in contact met gelijkgestemden! Dit begint erg inmiddels veel op een contactadvertentie te lijken - sorry daarvoor :=

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:05

Ziet wr goed uit, Winnie03. Waar is dat?

winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:26

Bovenste foto is zuid-eifel aan de Moezel. Bijzonder mooi wandelen daar, en relatief dichtbij nog. Onderste foto is in Chamonix bij de Mont-Blanc <3

Paar weken geleden zijn we weer in Berdorf geweest, Mullerthal Trail blijft ook prachtig!

Afbeelding

Afbeelding

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:04

Oh heerlijk winnie! <3 De Houlay houlay of niet? Of hoe je het schrijft. :+
Prachtig gebied inderdaad, ook langs de waterval gelopen? :)

winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:35

Haha ja Hollay, hebben ons daar goed vermaakt met foto's maken! Je waant je daar echt in Jurassic Parc <3 Zijn ook naar de waterval geweest, was een prachtige tocht!

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:14

winnie03 schreef:
Jeej gelijkgestemden, wat een leuk topic! Ik volg! *\o/*

Hier een fanatieke kampeerder! Ooit geboren uit financiële noodzaak maar nu meest favoriete vorm van vakantie met de honden! :') Wij gaan meerdere keren per jaar op pad met de tent.

[ [url=m/oaXJdi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mCgWgR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben me ook aan het oriënteren op meerdaagse tochten. Wandel dagelijks ontzettend veel met de honden en doe jaarlijks meerdere kampeervakanties met dagtochten maar zou graag ontdekken of het meerdaagse rondtrekken met tent etc. ook wat voor ons is. Er zijn hier vast mensen die daar ervaring mee hebben (@essiesilly, jouw naam zie ik in verscheidene jaloersmakende backpack topics voorbij komen bijvoorbeeld :D). Ik heb weinig mensen in mijn omgeving die in zijn voor dergelijke ervaringen dus kom graag in contact met gelijkgestemden! Dit begint erg inmiddels veel op een contactadvertentie te lijken - sorry daarvoor :=



leuk!! gewoon eens doen hoor, en het zal je heel goed bevallen! de vrijheid is geweldig <3
als je wat wilt weten, vraag het gerust

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:24

Wij gaan deze zomer voor het eerst (met de hond) camperen, op Terschelling!
Nu is mijn vraag, wat nemen jullie altijd mee als jullie gaan camperen? Het is voor mij de eerste keer en ik heb geen flauw idee wat ik mee moet nemen.

Daarnaast waar laten jullie de honden s'nachts? Wij hebben een grote hond (60 cm groot, herder type) en dan misschien ook wel twee, als we onze opvang hond aanhouden. Vriendlief wil ze aan de grondpen+lijn. Maar onze hond is nogal een draaier in haar slaap, dus ik vindt dat wat een eng idee..

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:07

In de tent/caravan? Eigen tent met bench?

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:08

Ik ga volgend jaar voor het eerst met de hond op vakantie.
Wel in NL, wsl een huisje van Van Maanen oid.
We (moeder en stiefvader gaan ook mee) wilden in eerste instantie naar Dogglywood maar omdat een van de honden een Stafford/Pitbullkruising is zou die de hele tijd een muilkorf om moeten en dat zien we niet zo zitten.

Verder overweeg ik om eens naar een waddeneiland te gaan met mijn hondje, maar dat zal wel voor 2020 ofzo worden.
Vanaf 2021/2022 kunnen we wsl weer terecht in het vakantiehuisje van mijn moeder, daar gaan we dan ook gebruik van maken. :)

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:00

wat leuk classic en Lor1_1984!

ik vind het belangrijkste om een goed gevulde EHBO kit mee te nemen :j mijn honden slapen altijd met ons, soms wat krap maar te doen :P ik durf mijn honden ook niet buiten te laten :o vooral mijn border zou zo met iedereen meelopen die is super makkelijk

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:07

Als ik met de hond op stap ga neem ik iig zijn entingsboekje mee, mocht ik dan onverwacht ergens naar de dierenarts gaan kan ik gewoon het boekje overhandigen voor de gegevens van zowel mij als de vaste dierenarts.
Verder neem ik 2 opvouwbare bakjes mee, water voor onderweg (half flesje is in principe meer dan genoeg: klein hondje), genoeg voer om de periode van afwezigheid te overbruggen, tuigje, paar riemen, tekentang, kleedje oid waar hij op kan liggen en 1-2 speeltjes en wat te kluiven.
Hij doet gewoon mee met mijn basic ehbo-doos waar iig vetramil, betadine, arniflor, calendula en wat verbandspul in zit naast medicatie en een extra vlooienpipet en ontwormingsmiddel.

Mocht ik eens alleen op vakantie gaan met de hond dan komt er een grondpin bij (nog aan te schaffen) en gaat de 10m lijn in zijn tas.
Overigens gaan we dan met het ov en neem ik de hondenkar mee, kan de bagage en hond mooi daarin en kan ik gelijk wat basic boodschappen meenemen. 8-)

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:03

Fabster: we gaan met een eigen tent, ik zat ook aan de bench te denken. Maar dat is ze niet gewend, plus dat we de auto niet meenemen op de boot. Dus ik weet niet hoe handig het dan is om een bench (wellicht twee als opvang hond blijft) mee te zuilen.

Karmachansy: de hond(en) slapen zowieso wel binnen, Tara is ook echt een allemans vriend die zo met anderen mee rent of even op onderzoek uit gaat in haar eentje :')
De tent heeft twee slaapcabines, vriend zijn idee was om de honden in de ene cabine en wij in de andere. Mijn idee was om of de honden bij ons in de cabine of de cabines er gewoon uit laten en met zijn allen gewoon zo in de tent te slapen..

EHBO doos is ook een goeie! Binnenkort maar even samenstellen, of zijn die ergens kant en klaar te koop?

Ik zit nu zelf op:
- tent
- slaapzakken
- koelbox
- extra haringen
- luchtbed
- kussens
- gasfles
- gasstelletje
- kleren
- handdoeken
- theedoeken

Honden
- voer
- snacks
- voer/waterbakjes (opvouwbaar?)
- grondpennen + lijn
- tuig
- halsband
- flexi lijn
- korte riem
- kleed
- balletjes
- oude handdoeken
- tekentang
- ehbodoos
- koelmatje

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:08

Wij zijn nu net 6 dagen met de hond en camper in Noorwegen en het is echt héérlijk! De hond is zó makkelijk, rustig in de camper, verschillende moeilijkere trails gelopen die hij met 2 vingers in zijn neus doet. Echt geweldig. En wat een land is dit zeg. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nu... zijn we druk aan het brainstormen wat we willen. We zijn nu met de camper van mijn schoonouders en die kunnen/willen we natuurlijk niet ieder jaar meenemen. Dus gaan we voor een camper(busje, deze is toch wel erg groot) of gaan we kijken naar een 4x4 met daktent bijvoorbeeld. Of uberhaupt gewoon een tent. Zo veel opties en keuzes. :=

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:24

Heerlijk, al die honden die mee mogen!

Wij boeken altijd airbnb huisjes als de hond mee is. Iets met een goed omheinde tuin of zo afgelegen dat het niet nodig is. Hij heeft ondertussen al 8 landen afgestreept ;)
Zijn in mei 3 weken naar Kroatië & Slovenië geweest, hij mocht overal mee naar toe en werd vaak vrolijker onthaald als wij :D Heel wat nationale parken af geweest. Hadden een paar dagen een huisje met een bootje, vond hij helemaal geweldig. Zat hij als boegbeeld voor op de punt, oren in de wind 8-)

Ik had wel schoentjes mee voor de zekerheid, maar hij vindt het echt verschrikkelijk als ik iets aan zijn pootjes doe, kan hij alleen nog maar piafferen >;)

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:02

Ik heb op vakantie ook altijd muilkorf mee en en de EHBO kit zit oa spoelwater, finidiar voor diarree en rymadil voor pijn en wespen steken

winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:03

Boemklatsch schreef:
Wij zijn nu net 6 dagen met de hond en camper in Noorwegen en het is echt héérlijk! De hond is zó makkelijk, rustig in de camper, verschillende moeilijkere trails gelopen die hij met 2 vingers in zijn neus doet. Echt geweldig. En wat een land is dit zeg. <3

[ [url=m/v5B1sN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HfG814.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yOUMSd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6PZ54G.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu... zijn we druk aan het brainstormen wat we willen. We zijn nu met de camper van mijn schoonouders en die kunnen/willen we natuurlijk niet ieder jaar meenemen. Dus gaan we voor een camper(busje, deze is toch wel erg groot) of gaan we kijken naar een 4x4 met daktent bijvoorbeeld. Of uberhaupt gewoon een tent. Zo veel opties en keuzes. :=


Woowh dat ziet er fantastisch uit zeg! <3 goed weer zo te zien? Lijkt me ook heerlijk met een camper. Waar zitten jullie in Noorwegen? En zijn jullie met de ferry gegaan of via Zweden?

Ik ga in juli of augustus 2 weken naar Noorwegen met de honden. Hoop dat we ook zulk lekker weer hebben dan!

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:46

Ik neem ook altijd een koelvest voor mijn hond mee op vakantie, die is wel eens heel handig gebleken o.a. in de file zonder airco.

Een grondpen nam ik ook altijd mee, maar nooit gebruikt dus die laat ik maar weer achterwege. Als ze even vast moet liggen gooi ik de lus van de riem over de trekhaak, en verder loopt ze los. Groot voordeel van wildkamperen, ze loopt niemand in de weg :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:19

Grondpen nemen we wel mee, iets met een hond die iedereen veeeeels te leuk vind, op een camping niet heel handig. Muilkorf alleen voor bepaalde landen, dit jaar blijft die mooi thuis.

Boemklatsch, hoe groot is de camper die jullie mee hebben dan? Hier ook enigszins de gedachte om een camper te kopen, maar met een hond heb ik wel graag ietsje meer ruimte. Busje is nogal snel te klein, ook vanwege de bergruimte die je daar hebt, is wat beperkter.