Verenigd Koninkrijk 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26567
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:17

Bumblehorse schreef:
luuntje schreef:
Bumblehorse wat doe je voor werk?
Klinkt erg leuk wonen in UK.



Arundel heeft volgens mij ook een castle. Brighton niet en Eastbourne ook niet.
Daar is het vooral winkelen denk ik wat trekt en is ook veel toeristischer.


Arundel heeft inderdaad een kasteel! Ik weet nog dat ik erlangs reed in het voorjaar nadat Frozen uit was gekomen en wel even twee keer op het plaatsnaambordje moest kijken... en vervolgens zag ik ook nog een kasteel... :')

Ik kan over het zuiden niet zoveel zeggen, maar als mensen tips willen over (midden) Wales, West Midlands, North East & Schotland dan klop maar aan. :)

Ik heb drie jaar in de West Midlands gewoond met veel dagtrips naar Wales, en nu woon in in Newcastle en ben ik ook veel in Schotland te vinden. Voornamelijk regio borders / Edinburgh.

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:45

Net terug van een week West-Sussex. Vrienden van ons wonen daar en hebben een annex in de tuin waar we gebruik van mogen maken.
Helaas was het de eerste 2 dagen niet zulk best weer (understatement, in Kent was in 1 dag net zo veel water gevallen als normaal in de hele maand mei) dus een dagje carbootsale en Brighton gedaan. Daarna werd het stukken beter.
We zijn op dinsdag naar Dover Castle en Canterbury geweest, op woensdag naar Pevensey Castle, donderdag naar de Abby en het slagveld van Hastings, wat eigenlijk in Battle ligt en naar Bodiam Castle en op vrijdag naar het kasteel van Arundel. Ehh tja je bent gek op geschiedenis of je bent t niet.

Ik vind de UK echt een heerlijk land, dit jaar voor het eerst zelf links gereden en dat viel me echt alles mee. Vanaf de boot zit je bijna direct op de snelweg en pas het laatste stuk waren de beruchte landweggetjes met de heggen.

3 jaar geleden voor het eerst naar Canterbury geweest met een busreis (zo'n dagreisje...noooit meer!!) vorig jaar met de autotrein, wat ik zelf het prettigst vind, maar dit jaar was de boot maar liefst 170 pond goedkoper... Nou die centjes bespaar ik mezelf graag uit.
Boot geboekt via Aferry.com en toen we 2 uur eerder aankwamen (heenreis ging zeer voorspoedig) mochten we van DFDS zonder problemen mee op een eerdere boot (schijnt bij P&O veel lastiger te zijn). Hierdoor waren we mooi op tijd aan de overkant. Overdag op de boot beviel me veel beter dan 's nachts, toen was ik ondanks een rustige zee toch wel wat misselijk omdat ik niet kon zien waar we heen gingen. Nu snapte ik de bewegingen van de boot wel en had nergens last van.

Dit najaar gaan we nog een lang weekend in oktober, dan wordt de battle of Hastings nagespeeld, en dat vinden mijn zonen helemaal geweldig.



Afbeelding
Abby van Battle

Afbeelding
Arundel Castle

Afbeelding
Bodiam Castle

Afbeelding
Klif bij Beechy head (7 sisters, Eastbourne)

Afbeelding
Dover Castle

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:01

Mooie trip! Je bent echt overall bij mij in de buurt geweest! Ik woon in Hastings, werk in Brighton en vriend woont in Caterbury :D

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:10

Bumblehorse schreef:
Mooie trip! Je bent echt overall bij mij in de buurt geweest! Ik woon in Hastings, werk in Brighton en vriend woont in Caterbury :D


Lijkt me een heerlijke omgeving om te wonen!!

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:32

crazycactus schreef:
Net terug van een week West-Sussex. Vrienden van ons wonen daar en hebben een annex in de tuin waar we gebruik van mogen maken.
Helaas was het de eerste 2 dagen niet zulk best weer (understatement, in Kent was in 1 dag net zo veel water gevallen als normaal in de hele maand mei)

Wij zijn ook net 1,5 week terug van een midweekje Kent en zaten precies met dat “niet zulk best weer “ :') daar, het was best nat idd.....
De heenreis met de boot ( op maandag de 30e) was dan ook vrij heftig :') Nog nooit meegemaakt dat er hele schoolklassen aan boord waren die languit op de grond lagen met kotszakjes :+

Maar we hebben toch nog een paar droge dagen gehad en weer even lekker Engeland kunnen proeven ;)

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:30

Blij dat ik niet op die boot zat... had waarschijnlijk niet meer terug naar huis gewild :P na ooit 1 dag meegeweest te zijn op een vissersbootje met windkracht 7

MarrieLeen

Berichten: 11393
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:36

Mooie foto's! Dat is precies de hoek die wij ook opgaan. :)) Krijg er nog meer zin van!

En dat lijkt me ook verschrikkelijk op die boot. := Alhoewel een vissersboot vaak stuk meer deining heeft dan een ferry hè, daar heeft de zee minder grip op. :)

Wij gaan dit jaar voor het eerst met de trein, ik ben benieuwd!
Maar niet teveel over nadenken dat je dan met een trein door de zee bodem gaat. :')

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:56

Ik ben nu in GB en nog nooit zo fantastisch weer gehad. En het lijkt voorlopig ook te blijven. We zijn in de peak district, wales grweest en zitten nu in de lake disdrict. Vanmorgen sprak ik een man sprak die al ruim 65 jaar in windermere kwam, maar dit nog nooit had meegemaakt dat het weer zo goed was. Het lijkt erp dat we binnenkort richting schotland gaan. Ook daar is het weer errug goed.

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:06

De mensen waren ook helemaal lyrisch dat het met “bank holiday weekend” zulk goed weer zou worden....en het weer is daarna ook goed gebleven.
We zijn duidelijk een weekje te vroeg gegaan -O-

De trein is op zich wel een aanrader. Je bent razendsnel aan de overkant. Verder zie je niet veel...tis een lange donkere tunnel :P
Het enige wat ons tegen houd om met de trein te gaan zijn de kosten.... dat verschil vinden we te groot met de overtocht Duinkerken- Dover.
Je bent dan wel ruim anderhalf uur eerder aan de overkant maar Calais is ook weer een half uurtje verder rijden dus wat ons betreft te weinig tijdwinst.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:14

Nog steeds prachtig mooi weer in.... schotland! Daar zijn we nu beland. Gisteren haggis geproefd en dat is me toch een partij lekker!!!!!!! Dat hadden we echt niet verwacht. Zet je vooroordelen aan de kant, want het is echt heerlijk.

paddington

Berichten: 2472
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:22

Wij zijn altijd in Bex hill/ Hastings op vakantie geweest toen we nog kids waren en wat leuk om de foto's te zien waar we vroeger als kind heen gingen.

Als alles goed verloopt gaat mijn zoon aankomend schooljaar in Bristol studeren en vooral met zijn sport bezig zijn. Op dit moment zit hij nu in Bristol voor een paar dagen om studiekeuze te maken en rond te kijken.

MarrieLeen

Berichten: 11393
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:18

Bumblehorse schreef:
Mooie trip! Je bent echt overall bij mij in de buurt geweest! Ik woon in Hastings, werk in Brighton en vriend woont in Caterbury :D

Dan weet jij dit misschien ook wel:
Kun je redelijk eenvoudig met de trein naar Brighton vanuit omgeving Bodiam? Of kun je dan net zo goed met de auto gaan? :)

En is Canterbury leuk om dagje heen te gaan? We hebben wel ons hondje mee. :)

Annash
Blogger

Berichten: 26567
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:19

Ja, ik vind Canterbury superleuk!

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:28

Canterbury is echt heel leuk, mooi centrum met allerlei leuke winkels, mooie historische huizen, en natuurlijk de cathedraal.

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:02

Canterbury is inderdaad heel leuk. Denk nu niet dat je met het hondje de Cathedral in mag.
De trein in engeland is heel duur.
Om van Hastings naar Brighton te gaan met de trein is het al snel £20 terwijl het met de auto heen en terug £10 is. En dan ben je nog niet in Bodiam... Ik zou het met de auto doen.

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:25

Parkeerkosten in Brighton zijn ook niet mis :=

Canterbury is heel leuk, wel erg toeristisch maar het is een stad die je eigenlijk wel gezien moet hebben.
Wij pakken hem vaak mee als laatste stop voordat we weer terug gaan met de boot ( Dover - Duinkerken )

MarrieLeen

Berichten: 11393
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:12

Dan denk ik dat we Canterbury ook gaan inpassen. :j

Parkeren in Brighton zal idd niet goedkoop zijn, en weet niet of we de 'drukke' stad in durven met de auto. :=

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:19

Ik vond Brighton best meevallen qua drukte, Amsterdam vond ik drukker ;)

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:02

Brighton is qua rijden goed te doen hoor, niet heel anders dan een ander Engelse stad.
Wij waren voor een middagje parkeren £26 kwijt :')

MarrieLeen

Berichten: 11393
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:16

Het is meer de drukte icm het links rijden. :+
Ach, we zien wel! Genoeg andere alternatieven ook nog. :)

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:31

Als je wil parkerenin Brighton, laat het mij dan weten! Ik weet waar je voor £5.20 de hele dag kan staan ;) en dicht bij het centrum :D

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:34

Al jaren groot fan van Engeland als vakantieland <3 . Dit jaar voor de tweede keer New Forest en Exmoor (geloof ik) op de planning. Vorig jaar Ierland en de lowlands van Schotland. Zo mooi <3 ik wil terug :') .

paddington

Berichten: 2472
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:22

Mag ik wat vragen aan in Engeland wonende mensen.

Ik ben voor mijn zoon een kamer aan het zoeken in Bristol aangezien hij daar een opleiding wil gaan volgen op College.

Maar ik zie vaak in de advertenties staan No DSS is er iemand hier wie dat weet wat het betekend?
En hoe zit het met inschrijven op een adres in de UK?
Ik vind op Google maar weinig duidelijke antwoorden hier over.

Alvast bedankt :o

Annash
Blogger

Berichten: 26567
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:41

DSS is iemand op 'benefits'. :)

Wat bedoel je met inschrijven op een adres? Je bank? Iets anders?

paddington

Berichten: 2472
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:34

Nee, ik bedoel meer als inwonende op het adres van zijn toekomstige kamer i.v.m zijn studiefinanciering.

Wat houdt het benefits in?