Kwark meenemen in handbagage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kwark meenemen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:57

Kwark mag idd niet mee en valt onder vloeistof. Ik spreek uit ervaring :+

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:01

Sintara schreef:
Het zal onder de vloeistoffen vallen, pindakaas valt daar namelijk ook onder namelijk. Familie ervaring :')


Same here :')
Heb ook eens een bakje Skyr weg moeten gooien, dat is ook kwark substantie en zat in een te groot bakje... helaas pindakaas ( :+ )

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:15

Emmaa_ schreef:
Letsdunit schreef:
Meestal kun je toch een dieet aangeven bij de luchtvaart maatschappij ?

Op korte vluchten als naar Turkije zou ik er niet vanuit gaan dat je echt maaltijden krijgt. Je kan meestal wat los kopen in het vliegtuig maar daar houdt het ook wel op.


Dat is afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt. Ik heb zelf altijd maaltijden gekregen.

Alleszins, kwark valt onder vloeistoffen dus je gaat het niet mogen meenemen. Vloeistoffen mogen enkel mee in verpakkingen van maximaal 100ml, 10 stuks max tesamen in een doorzichtig zakje. Lijkt me niet erg handig.
Vloeibaar nemen ze echt ruim, smeerpasta of boter valt er inderdaad ook onder (ik heb luchtvaart gestudeerd en op de luchthaven gewerkt). Als je zelf twijfelt is de kans groot dat ze het weggooien.

Is er geen vast glutenvrij voedsel dat je kan meenemen? Een paar repen bijvoorbeeld? Vast voedsel als een reep of koek mag wel gewoon aan boord. Ook alles dat je in de taxfree shops koopt na de douane mag mee aan boord, dus daar een pot kwark kopen zou ook nog een optie zijn.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:40

Ailill schreef:
verootjoo schreef:
Waarom valt kwark onder vloeistof :? Het is niet eens vloeibaar. Blijft gewoon in het bakje zitten als je het onderste boven houdt :=
Waar valt het dan volgens jou onder :')


Gewoon onder de vaste stoffen ofzo :') chocola mag altijd wel mee. Mijn bonbonbloc is maar net iets harder dan m’n kwark :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kwark meenemen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:13

Kun je op het vliegveld na de douane ook geen glutenvrije dingen kopen?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:19

Bij o.a AH is zat glutenvrij te koop: brood, pannekoeken, snackje ,koekje.

Dat je dan nog moeilijk gaat doen met flesjes kwark :roll:
Het lijkt mij ook erg lastig eten.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:22

verootjoo schreef:
Gewoon onder de vaste stoffen ofzo :') chocola mag altijd wel mee. Mijn bonbonbloc is maar net iets harder dan m’n kwark :+

Laat jij de bonbonbloc dan smelten of verwar je de kwark met cement? :+

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:28

Palmera schreef:
verootjoo schreef:
Gewoon onder de vaste stoffen ofzo :') chocola mag altijd wel mee. Mijn bonbonbloc is maar net iets harder dan m’n kwark :+

Laat jij de bonbonbloc dan smelten of verwar je de kwark met cement? :+


De laatste keer dat ik vloog was het erg warm en het vliegtuig dus was m’n chocola idd gesmolten :+

Maar heb net kwark even goed bestudeerd en als het een tijdje uit de koelkast is wordt het vloeibaarder dus ik ben er nu van overtuigd dat het idd onder vloeistoffen valt. Mijn kwark is meer een soort pudding als het net uit de koelkast is, maar pudding zal ook wel onder vloeistoffen vallen. :P

Dan vraag ik me alleen nog af waarom je kwark nadat het al uren uit de koelkast is nog zou willen eten?
En waarom je per se in het vliegtuig wat moet eten en je het niet gewoon voor de security op kan eten? En dan als je daar geland bent?
En of er na de security echt niks glutenvrij te koop is?

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:30

verootjoo schreef:
Waarom valt kwark onder vloeistof :? Het is niet eens vloeibaar. Blijft gewoon in het bakje zitten als je het onderste boven houdt :=


Ja, maar toch valt het onder een vloeistof. Mijn vriend heeft vorige week nog een heel gezeik gehad over een lippenbalsem op vliegveld. Zo'n stick. Ook niet echt vloeibaar zou je zeggen.

De kwark ga je zo echt niet meekrijgen. Alleen in losse flesjes tot 100 ml.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:34

Ik zou helemaal geen zin meer hebben in m'n kwark als ik er zo veel moeite voor zou moeten doen haha :+
Ik zou gewoon kwark meenemen en voor de douane opeten en dan nog wat fruit en glutenvrije repen mee voor in het vliegtuig zelf. Als het toch maar 3 uurtjes vliegen is..

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Kwark meenemen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:48

Ik zou gewoon helemaal geen kwark meenemen, maar iets anders glutenvrij eetbaars. Er is zoveel te koop inmiddels. Maak anders een lekkere omeletwrap met iets erop.

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Kwark meenemen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:21

Kwark mag niet mee.... tenzij je het van te voren invriest :Y)

De structuur wordt er wel iets anders van na ontdooien, maar bevroren kwark kwam iig op Schiphol zonder problemen door de douane.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:27

Ook bevroren mag het normaal niet mee.

Anders zou iedereen wel bevroren waterflessen meenemen.

Denk dat je daarmee gelukt hebt gehad.

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Kwark meenemen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:29

Hm vreemde zaak, collega die topsporter is neemt op die manier alles (soep, eiwitdranken, kwark) mee als ze op zakenreis gaat. Heeft nog nooit iets weg hoeven gooien bij de douane.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:32

Eiwitdrank is zeer waarschijnlijk poeder dat mag mee.
De rest geen idee.
Misschien is dat apart geregeld omdat ze topsport doet?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:37

Kun je niks anders maken wat je wel mee kan nemen?
En dan eventueel de kwark eten voordat je gaat vliegen?

Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn :P

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:38

Emmaa_ schreef:
Letsdunit schreef:
Meestal kun je toch een dieet aangeven bij de luchtvaart maatschappij ?

Op korte vluchten als naar Turkije zou ik er niet vanuit gaan dat je echt maaltijden krijgt. Je kan meestal wat los kopen in het vliegtuig maar daar houdt het ook wel op.

Wij kregen met Turkish Airlines wel degelijk een maaltijd aan boord, daar was ook rekening gehouden met vegetariers en mensen met allerlei allergieën.

Ik zou als ik TS was eens nakijken wat de maatschappij aan boord aanbied en dan evt. eten voordat je door de douane gaat. Me dunkt trouwens dat het niet alleen om vloeistoffen gaat, maar ook om het feit dat het zuivel is. Ik weet dat je andersom (Turkeije - Nederland) geen zuivel mag meenemen.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:11

Er gelden een aantal uitzonderingen voor de vloeistof regeling;
Zijn er uitzonderingen waar de regels niet voor gelden?
Ja, er zijn uitzonderingen in de regels vloeistof handbagage. Onder de genoemde maximum aantal hoeveelheid milliliters vallen de volgende items niet:

Babyvoeding voor tijdens de reis.
Medicijnen voor gebruik tijdens de reis, indien op recept verkregen of met een doktersverklaring. Hier vallen ook de koelelementen onder om je medicijnen te koelen.
Speciale dieetvoeding voor gebruik tijdens de reis. Hiervoor moet je wel kunnen bewijzen dat je deze voeding nodig hebt tijdens de reis.
Je moet deze artikelen wel los aanbieden bij de handbagagecontrole.


Misschien kun je kijken of je onder de optie "speciale dieetvoeding" valt en mogelijk een verklaring van je huisarts meenemen.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:40

SplashIsLief schreef:
Er gelden een aantal uitzonderingen voor de vloeistof regeling;
Zijn er uitzonderingen waar de regels niet voor gelden?
Ja, er zijn uitzonderingen in de regels vloeistof handbagage. Onder de genoemde maximum aantal hoeveelheid milliliters vallen de volgende items niet:

Babyvoeding voor tijdens de reis.
Medicijnen voor gebruik tijdens de reis, indien op recept verkregen of met een doktersverklaring. Hier vallen ook de koelelementen onder om je medicijnen te koelen.
Speciale dieetvoeding voor gebruik tijdens de reis. Hiervoor moet je wel kunnen bewijzen dat je deze voeding nodig hebt tijdens de reis.
Je moet deze artikelen wel los aanbieden bij de handbagagecontrole.


Misschien kun je kijken of je onder de optie "speciale dieetvoeding" valt en mogelijk een verklaring van je huisarts meenemen.


Over het algemeen wordt onder dieetvoeding medische voeding bedoeld. Dus Nutridrink, sondevoeding, dat soort dingen. Daarvoor moet huisarts of diëtist een officiele verklaring invullen. Gewone voeding die je gebruikt voor een dieet doen ze echt al een heel stuk lastiger mee, zelfs eiwitarme voeding bij PKU kan al gedoe opleveren. Een normaal bakje kwark bij coeliakie (glutenvrij levert de maatschappij namelijk normaal als er een maaltijd is) zal behoorlijk lastig worden vrees ik.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:41

verootjoo schreef:
Ailill schreef:

Waarom valt kwark onder vloeistof :? Het is niet eens vloeibaar. Blijft gewoon in het bakje zitten als je het onderste boven houdt :=

Waar valt het dan volgens jou onder :')


Gewoon onder de vaste stoffen ofzo :') chocola mag altijd wel mee. Mijn bonbonbloc is maar net iets harder dan m’n kwark :+


Op kwarkverpakkingen staat vaak: 500 mililiter. Dat staat ook op lippenbalsems/lipsticks, pindakaas, bevroren ijsbekers. Dus vandaar dat het naar mijn inzien allemaal onder vloeistof valt. Op je bonbonblock zal je geen ml aanduiding vinden (andersom kan wel, dat er ook grammen vermeld worden bij vloeistoffen).

Daarnaast kan je op ieder vliegveld na de douane kwark/yoghurt/glutenvrije opties kopen. Ik snap ook niet zo goed dat je binnen 3,5 uur perse kwark moet eten. GV repen of andere dingen kunnen ook gewoon toch?

Mlies
Berichten: 14151
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:46

Ik zou wat anders mee nemen.. Eat Natural reep ofzo, broodje. Is te doen die paar uurtjes.
Ik neem altijd rijstwafels mee onderweg, vaak met een choco of yoghurtlaagje..

Brainless

Berichten: 29740
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:53

Jezzi schreef:
Hm vreemde zaak, collega die topsporter is neemt op die manier alles (soep, eiwitdranken, kwark) mee als ze op zakenreis gaat. Heeft nog nooit iets weg hoeven gooien bij de douane.

Ook in zijn handbagage?
Voor koffers in het ruim is het geen probleem nl; alleen bij handbagage zijn de regels streng(er).