Waar naartoe? Dagje strand met gezin.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Waar naartoe? Dagje strand met gezin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 12:27

Wie kan me helpen?
Ik wil graag mijn man en kinderen (7 en 8 jaar) verrassen door een dagje naar het strand te gaan in april/mei. Ik zoek geen drukke, bekende badplaatsen, maar juist een rustige plek om te wandelen aan het water, gezellig wat te drinken en relaxen terwijl de kinderen kunnen spelen. Evt krabben zoeken of iets anders leuks.

Wie weet er een gezellig, "avontuurlijk" en rustig plekje aan het water?

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Waar naartoe? Dagje strand met gezin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:35

De kust tussen s' gravenzande en Monster Schelpenpad is relatief rustig. Al is het op een zondag met mooi weer altijd wel wat druk op het strand. Met echt strandweer maakt het geen bal uit waar je heen gaat. Z'n beetje elke cm langs de kust tussen Hoek van Holland en Kijkduin ligt dan vol.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:37

Ergens in Zeeland? Mooie brede stranden, en veel minder druk als in Noord en Zuid Holland. Wij gaan wel eens naar Ijmuiden, omdat dit voor ons het minst ver rijden is. Ook leuk te combineren met bijvoorbeeld de zeesluis bekijken. Maar omdat het randje randstad is wel drukker in de weekenden met mooi weer. En omdat je de hoogovens blijft zien ook niet het gevoel dat je midden in de natuur bent.

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:47

Bij oostvoorne heb je erg mooie stranden en duinen die meestal rustig zijn. De ouders van mijn vriend wonen daar en met kerst gingen we op een uitje daar vlakbij, namelijk fossielen zoeken bij het strand aan de maasvlakte. Erg interessant en avontuurlijk, zelfs als je wat ouder bent! En het is daar niet ongewoon om versteende tanden te vinden, versteende hyena uitwerpselen en zelfs mammoet botten... bij onze groep mensen waren er een oudere dame en een jongetje die mammoet delen hadden gevonden. Een nichtje had een haaien ei gevonden. De vondsten mag je houden, dus dat is wel erg leuk.
Het is wel zo dat je er met een bus heen rijd en weer terug naar het informatie centrum, in de ochtend bij eb. Maar je kan dit wel combineren door eerst dat te doen en dan lekker in de middag op een strand in de buurt te gaan zitten/picknicken. :)

Edit: https://www.maasvlakte2.com/nl/index/show/id/809/fossielenexpeditie

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:20

De waddeneilanden <3

Gezien je in Brabant woont zoek je misschien iets wat dichterbij is. Het strand bij Oostvoorne is inderdaad ook erg mooi. Tip om lekker te zitten/eten/drinken nabij een mooi strand: Aan Zee.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Waar naartoe? Dagje strand met gezin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:29

Bij het strand bij Castricum zijn in ieder geval van die stenen (ik kom niet op het woord) waar je uitstekend krabben kan zoeken. Dat is een leuke plek voor kinderen!

Van egmond naar bergen lopen over het strand is ook een mooie wandeling. Bij bergen aan zee is ook een leuk zeeaquarium!

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:37

Wij gaan altijd naar dishoek (zeeland) goed te rijden vanuit brabant, goede parkeermogelijkhedeb en niet te druk. Zit 1 strandtent maar als je een stukje verder door loopt is het helemaal heel rustig. En mooi wandelpad over het duintop!

Er zijn daar van die zeeweringen van houte palen dus krabjes etc zullen daar wel zitten. Ook kan je de grote binnenvaartschepen voorbij zien komen op weg naar de haven

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:39

akishino schreef:
Wie kan me helpen?
Ik wil graag mijn man en kinderen (7 en 8 jaar) verrassen door een dagje naar het strand te gaan in april/mei. Ik zoek geen drukke, bekende badplaatsen, maar juist een rustige plek om te wandelen aan het water, gezellig wat te drinken en relaxen terwijl de kinderen kunnen spelen. Evt krabben zoeken of iets anders leuks.

Wie weet er een gezellig, "avontuurlijk" en rustig plekje aan het water?


April/mei is de zee nog erg koud voor je kinderen om krabben te vangen.
Strand van Westenschouwen is mooi, met daaraan vast een groot bos, kan je combineren boswandeling met over het strand terug wandelen.

Strand van Ouddorp is erg groot en daardoor vrij rustig.

Veel Brabanders met kinderen gaan naar het Grevelingenmeer (Strand Grevelingendam) tussen Bruinisse en Oude Tonge in. Het is vrij veilig (geen eb/vloed) voor kinderen, lang ondiep (daardoor minder koud dan de Noordzee) en ontzettend veel krabben voor kinderen om te vangen. En er is een restaurant met terras (Paviljoen Meerzicht Bruinisse)

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Waar naartoe? Dagje strand met gezin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:40

Wij gingen vroeger altijd haaientanden zoeken in Catzand Bad, zijn niet echt strandmensen maar dat was wel leuk :j

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:50

Strand Westenschouwen, bij Burgh Haamstede in Zeeland.

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Waar naartoe? Dagje strand met gezin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:03

Wij gingen vroeger altijd naar Zoutelande op vakantie. Mooie brede stranden, die redelijk overzichtelijk zijn, doordat ze opgedeeld zijn door middel van strandpalen/golfbrekers). Daar kun je ook heel mooi krabbetjes en garnaaltjes zoeken!

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Waar naartoe? Dagje strand met gezin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 17:22

Dank je wel allemaal! Ik ga vanavond rustig alle tips eens bekijken.

Anoniem

Re: Waar naartoe? Dagje strand met gezin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:14

Schoorl aan zee <3 Mooiste duingebied in NL, je kan er eindeloos wandelen naar verschillende strandtentjes en het is vooral buiten het seizoen goed te doen qua drukte.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Waar naartoe? Dagje strand met gezin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:49

Ijmuiden en dan het bunkermuseum bezoeken.
Of Noordwijk en daar het bunkermuseum bezoeken.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Waar naartoe? Dagje strand met gezin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:06

Het is nu in Zandvoort zeker ook niet druk nog. Ook in April/mei niet op doordeweekse dagen. En dat geldt voor alle badplaatsen.

Voor een korte vakantie op hele brede mooi stranden, kan ik je aanraden om naar de Waddeneilanden te gaan. Zodra je op de boot stapt, begint de vakantie. Texel etc hebben prachtige stranden.