Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:36

Ik kom me ook eens in dit topic melden want ik ga in oktober samen met mijn vriend 3 weken naar ZA :):)
Ik ben nu al razend enthousiast, nog zo lang wachten.. :P
We beginnen in Kaapstad, gaan via garden route, addo naar porth elizabeth en vliegen daar naar durban. Van daar weer naar het cedergebergte, door naar st, lucia, via swaziland naar kruger en panoramaroute :)
Normaal ben ik van het zelf boeken, maar heb het ditmaal toch via een reisorganisatie gedaan.
In eerste instantie wilde ik ook super graag naar Namibië, maar dat werd me een beetje te duur dus die blijft nog op de wishlist staan.

En ik lees net ff Iris haar kleine lettertjes: GEFELICITEERD!! Super leuk om te horen!

Lees net ook het een en ander over Malariapreventie. Ik twijfel zo enorm of ik die pillen ga nemen of niet. Ik heb ze al wel liggen (schoonmoeders had ze nog) maar ik ben zó bang dat ik last ga krijgen van de bijwerkingen. Mijn moeder kwam met het idee om ze van tevoren al een keer hier thuis te nemen om te kijken hoe ik erop reageer..

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:25

Het eerste deel van je reis heb je ze sws niet nodig, en voor het noorden zou ik goed kijken wat de malariastatus op dat moment is voordat je ze neemt. Ik zit net iets boven PE en hier is malaria niet aan de orde. Addo is prachtig trouwens, gaan jullie zelf met een auto? Heel vet om zelf rond te kunnen rijden. Ik zou wel zeggen, trek er echt een dag voor uit en zoek van tevoren een beetje een route uit. Wij zaten helemaal in het zuidelijkste puntje van het park toen we ineens bedachten dat we misschien ook wel moesten lunchen en dan ben je toch wel een flink tijdje kwijt om helemaal terug naar boven en weer naar beneden te rijden.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:31

Ik vond Addo echt een beetje tegenvallen. Maar ik was ook al behoorlijk verwend met safari's in Tanzania en Kenia voor ik daarheen ging. Maar als je eerst naar Addo gaat en dan naar Kruger of hluhluwe, dan valt het wel mee denk ik :)

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:32

Voor mij was het de eerste keer ooit dat ik zo'n zooi wilde dieren zag, dus ik was behoorlijk onder de indruk. Kan me voorstellen dat als je al grotere/indrukwekkendere parken gezien hebt dat het dan misschien een beetje meh is. Enige ding is dat je geluk moet hebben als je leeuwen/luipaarden/hyena's wil spotten. Olifanten kom je echt in om.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:36

Ja, olifanten waren gemakkelijk. We hebben ook leeuwen gezien, maar die dragen dan bijvoorbeeld weer een GPS halsband. Zulke dingen maken het dan een beetje een grote versie van safaripark Beekse bergen.

Maar ik begrijp zeker dat het voor de eerste keer fantastisch is!

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:39

Haha ja wij hebben geen tour gedaan met rangers maar zelf rondgereden dus de GPS konden we helaas geen gebruik van maken :Y)

Het was ook allemaal een beetje onbezonnen hoor, ik was graag naar bv Kruger gegaan maar omdat ik maar een week had tussen landen op Kaapstad en beginnen aan de uni in Grahamstown was dat helaas niet echt een optie. Als ik klaar ben ook niet, maar ik ben wel van plan om nog eens terug te komen :))

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:42

Je moet echt proberen om tussendoor een weekje vrij te nemen, zo zonde om daar te zijn en dan Kruger te missen!

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:51

Ik heb 2 weken vrij tussendoor, maar dan komt mijn vriend deze kant op en gaan we naar Kaapstad -O- (nou ja, heel erg leuk en heel veel zin in hoor). Dus misschien dat ik na mijn examens nog even stiekem naar Kruger probeer te gaan.

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:37

En wat is een handige manier of platform om echt die actuele malaria te kunnen checken in je gebied? Ik zal ze denk in sowieso meenemen en daar ter plekke ook informeren.

We gaan inderdaad zelf met de auto rondreizen :j
In het krugerpark hebben we bijvoorbeeld wel van die gameactiviteiten en ik geloof dat we addo ook een dag ingaan met een gids. Maar verder dus alles zelf met de auto. We zullen dus denk ik ook wel een keer zowel addo als kruger ingaan met onze eigen huurauto.

En bij het cedergebergte hebben we een tour met gids. Wij huren een toyota corolla dus die komt het topje van die berg blijkbaar niet op dus dan gaan we met gids met een 4x4 jeep en een hele hiketocht maken :)

En ik ben benieuwd. We hebben beide nog noojt safari’s gedaan. Sowieso weinig verre reizen. Mijn verste reis was Egypte en daar ben ik niet verder gekomen dan het resort :+
Mijn vriend is vorig jaar wel naar Brazilië geweest maar daar hebben ze ook niet echt safari’s zoals in ZA.
We hadden het er ook al over: dadelijk hebben we een beekse bergen 2.0 gevoel haha. Maar ik ga er maar van uit dat we gewoon helemaal impressed zijn :D
Laatst bijgewerkt door Queelens op 23-02-18 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:40

Weet je zeker dat je naar t ceder gebergte gaat? Lijkt nogal van de route af te liggen. Drakensbergen lijkt me logischer als je naar Durban vliegt.

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:41

Gracezellaa schreef:
Weet je zeker dat je naar t ceder gebergte gaat? Lijkt nogal van de route af te liggen. Drakensbergen lijkt me logischer als je naar Durban vliegt.


Ohja scherp. Zou ook drakensbergen kunnen zijn inderdaad :P

Edit; heb even gecheckt. Is Drakensberg inderdaad :)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 16:50

Ik ken dus serieus mensen die olifanten gemist hebben in Addo park.... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:08

sureido schreef:
Ik ken dus serieus mensen die olifanten gemist hebben in Addo park.... :')

Hoe dan?! Wij hadden bij iedere waterput wel een flinke kudde en tussendoor ook nog hoopjes. Bij eentje stonden er minstens 40..

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:26

Ja, was precies mijn reactie, wij hebben ook hordes olifanten gezien in alle vormen en maten. Geen leeuw/cheetah etc maar wel hyena's.

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:27

Ik ga dus eind maart nog een keer en las overal dat de kans op spotten dan al wel wat groter is. Dit keer parkeer ik m'n auto rond openingstijd bij de ingang en ga ik er dan gewoon gelijk in :')

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:30

Dan mag je vroeg opstaan! :')

Wij hebben in Pilanesberg met gids ook 3 keer een safari gehad en ook alleen maar leeuwen van heel ver weg gezien. Baal er nog steeds van maar het zijn niet de Beekse Bergen. Tja.

manzano

Berichten: 23934
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 20:18

Altijd zorgen dat je zo vroeg mogelijk in park bent. Dat scheelt echt!!

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:39

Er is een hostel in Addo dat best prima is. Orange elephant heet het geloof ik. Vanaf daar kun je in 20 minuten bij de gate zijn :) en als je dan een subrise safari doet, kun je nog eerder dan de rest naar binnen :) we zijn toen ook een neus hoorn tegen gekomen

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:06

Haha Marieke het is wel iets meer dan Beeksebergen 2.0 gelukkig _O-

Mijn ouders komen me over precies 3 weekjes opzoeken en blijven voor 2 weken (leuk verjaardagscadeau :D ) en gaan ook naar Addo, ben er zelf nog nooit geweest dus ben wel benieuwd. Wil een ochtendtour doen en daarna zelf rondrijden. Maar ga ze hier eerst rondom Gansbaai (hermanus) alles laten zien, waar ik werk, woon, stranden, grotten, etc! Dan gaan we de garden route op en als laatste 2 daagjes Kaapstad :j Misschien dat ik ze nog voor Kaapstad mee de bergen in neem bij McGregor, Boesmanskloof. In ieder geval genoeg om te plannen en te laten zien!

Ben wel benieuwd hoe het gaat als ze m'n vriend ontmoeten _O- Dat wordt zo grappig en awkward haha, mijn vader kan echt geen engels, en m'n moeder heeft een onwijs zwaar Dutch accent maar probeert heel hard om een Engels accent erbij in te voegen :+ M'n vriend is Engels en z'n Afrikaans is niet heel goed, maar hee! Interessant :P Denk dat ik gewoon alles ga vertalen en dubbel ga zeggen in NL en ENG :')

manzano

Berichten: 23934
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 22:14

Hahahahaha ik zie het helemaal voor me :')
Wel gave plannen!

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 11:10

manzano schreef:
Altijd zorgen dat je zo vroeg mogelijk in park bent. Dat scheelt echt!!


Mijn vriend gaat me echt haten want ik wil ook al voor zonsopkomst lionshead op. Hij ziet me al aankomen dat ik ook als eerste Addo in wil _O-

Leuk hoor Wilke klinkt als een leuke planning voor jullie. Ben jij dan ook vrij in die weken?

Ik moet zeggen; dit topic is wel echt 'slecht' voor mij want zo krijg ik nog meer voorpret en zin om te gaan. En ik moet nog zo lang wachten ;(

Amber27

Berichten: 1461
Geregistreerd: 30-04-11
Woonplaats: Gilze

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:48

Hee allemaal! Ik wil me graag melden in het topic! Heb net te groen licht gekregen om vanaf juni dit jaar stage te gaan lopen in Port Alfred *\o/* . Van te voren willen we dan een reisje door het land maken.
Tips en must-see's zijn van harte welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:51

Leuk, dat is twee uurtjes rijden van hier :) Waar vlieg je op en wat wil je graag zien van tevoren?

Oh en mijn tip: begin nu al met het regelen van je visum want het zijn echt draken bij de ambassade en ik zou er rekening mee houden dat je minstens een keer teruggestuurd wordt omdat je informatie niet klopt volgens hun standaarden.

manzano

Berichten: 23934
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 17:53

Queelens schreef:
manzano schreef:
Altijd zorgen dat je zo vroeg mogelijk in park bent. Dat scheelt echt!!


Mijn vriend gaat me echt haten want ik wil ook al voor zonsopkomst lionshead op. Hij ziet me al aankomen dat ik ook als eerste Addo in wil _O-

Leuk hoor Wilke klinkt als een leuke planning voor jullie. Ben jij dan ook vrij in die weken?

Ik moet zeggen; dit topic is wel echt 'slecht' voor mij want zo krijg ik nog meer voorpret en zin om te gaan. En ik moet nog zo lang wachten ;(


Ach je vriend wil toch ook mooie dingen zien?? Zo moet ie het maar zien dan haha.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:38

Vroeg opstaan hoort bij Afrika... Zeker als je naar een wildpark gaat :D

Ik vond september veel te lang wachten voor m'n ZA/Botswana trip en heb er een weekje Kruger in juni tussen kunnen proppen O:)
Heb nu de komende 1,5 jaar 4 Afrika trips en nog diverse andere dingen gepland staan. Mag nu echt niets spontaans meer doen geloof ik :')