Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milord

Berichten: 603
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:29

Ja ski vakantie kan je zo duur maken als je zelf wil. Ik denk dat wij dik boven de 5000 zaten alles bij elkaar voor 8 nachten. Let wel 2 volwassenen en 2 kinderen. Wij hadden eigen skischoenen en latten en kleding nog van 7 jaar terug. Voor de kids idd sneewlaarzen, broek, jas, handschoenen, thermokleding en helmen gekocht bij de Lidl. Iets te groot in de hoop dat ze die komende kerst weer aankunnen behalve de schoenen aangezien ze die nu dagelijks aan hebben en die dus al flink aan het slijten zijn. Ook helmen voor ons aangeschaft bij de Lidl. Skischoenen en latten ter plekke gehuurd voor de kinderen.
Hotel was voor 8 nachten incl. ontbijt. Eten hebben we buiten de deur gedaan. Elke dag ergens anders.
Dan verder nog de skipassen voor ons allemaal en een week les voor 2 kids en voor ons 1x 2 uur les.

Nadat bij ons allebei na de eerste dag de blaren op de benen stonden rondom bij de sluiting op het been toch even naar de intersport. Resultaat: beide nieuwe skischoenen en mijn man ook nieuwe skilatten. Ff slikken qua prijs maar dan heb je ook weer wat. De latten van mijn man waren ook alweer iets van 15 jaar oud en inmiddels is hij dik 20 kilo aangekomen dus dat was geen goede combi meer.

Grappig is dat we ook alletwee op Salomon uitgekomen zijn qua schoenen. Maar wel echt 2 verschillende modellen. Mijn man heeft brede enkels en hele smalle voeten en ik heb hele smalle enkels en best wel brede platvoeten. Voordeel van de schoenen die nu te koop zijn is dat het materiaal dmv verhitten hier en daar nog ergens iets op te rekken en te vormen zijn, wat ze op bepaalde punten ook gedaan hebben. Dat kon niet met onze oude modellen omdat daar het materiaal niet geschikt voor was.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:16

Ik moest toen ik mijn Salomons kocht een half uur op een schuine plaat staan (skihouding) en die waren ook verhit van binnen.

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:16

Dus opzich is iedereen redelijk tevreden over de Salomons?
Dat verhitten/vormen klinkt in ieder geval erg goed, mijn linker enkel is namelijk veeeeeel dikker dan mijn rechter enkel ivm littekenweefsel en schiet ook heel snel in de kramp omdat de schoenen meestal te strak zitten om mijn linker enkel.
Ik zal snel eens naar de Daka gaan dan, dat is dichtbij!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:26

Is een goed merk, maar mijne waren gewoon te klein dus heb even een keer minder geskied op de schoen. Ski's zijn wel top voor mij!

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:40

Hier ook Salomons, maar dan snowboardschoenen. Gekocht bij Wim Jaquet, ik zie dat dat tegenwoordig Daka heet. Supergoed geholpen destijds.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 01:28

Mijn eerste paar boots kwamen ook van Wim Jaquet af. Via internet besteld maar kreeg 2 verschillende maten (niet hun schuld, er zat een verkeerd labeltje in de schoen genaaid) mocht toen andere schoenen uitkiezen zonder bij te betalen. Top service wat dat betreft.

Onze vakanties komen niet boven de €700 uit voor een week. We koken zelf en apres ski kan ook met de groep in het appartement met biertjes uit de supermarkt ;).

Voordeel is dat we dus 2x per seizoen naar de alpen kunnen :D.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 11:06

Dees, mag ik dan vragen wat je skipas kost?
Mijn schoonvader gaat alleen uitgebreid op wintersport (en wij genieten mee). Ik wil niet weten wat het kost, dan durf ik spontaan niet meer mee denk ik. Maar de skipassen zijn geloof ik al 250e pp of meer.

Het enige dat ik zelf betaal is skihuur en skiles voor een aantal dagen. Dat samen was dit jaar 300e. Vind ik veel geld, maar wel redelijk en ik wil echt les.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:21

Het verschilt per gebied. Ischgl was vrij duur (350 ongeveer denk ik). Andere vakantie is met busreis en dan heb je 1 prijs voor accomodatie, skipas en busreis. Dat is wel wat voordeliger dan zelf alles regelen heb ik het idee.

Die lessen hakken er flink in zo te lezen! Is het niet mogelijk om met een vriend/familielid op pad te gaan die tips kan geven? Ik heb nooit les gehad, altijd ervaren mensen bij die het niet erg vonden hier en daar te helpen.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:53

Oh, zo'n busreis zal inderdaad flink goedkoper zijn!

De gebieden waar wij geweest zijn was de skihuur al over de 100 euro, en lessen zijn ook gewoon duur. Het nadeel voor mij is dat de schoonfamilie (die dus mee gaan) te goed kunnen skiën. Ze weten ook niet meer waarom ze iets doen, of hoe beginners oefeningen gaan. Kleine bochtjes skiën, wat is dat?
Sinds dat ik vorig jaar door kreeg welke instructies ik mijn vriend moet geven, kan ik hem soms zo laten skiën dat ik net zijn spoor kan volgen (bij erg drukke stukken vind ik dat wel makkelijker). Maar hij kan totaal niet mijn vragen beantwoorden als ik die heb, of aangeven wát er mis gaat. Hij kan wel heel droog na een val van mij opmerken: "nou, dat ging niet zo lekker, zo doe je het niet goed." Duh... Maar hij kan me niet vertellen dat ik: op mijn verkeerde been leun, mijn heupen/schouders de verkeerde kant op draai of een minder vaak voorkomende kwaal toepas. Dus ja, daar leer ik echt niets van.

Dit jaar heb ik 2 hele dagen skiles in een klasje gehad en daarna met mijn vriend op pad gegaan. Zo had hij overigens ook 2 dagen om van de zwarte pistes te gaan en zo hard als hij wil van de rode.
Met de geweldige omstandigheden die we hadden kan ik leuk een rode piste skiën, met gewoon een gezellig tempo. Ik durf niet heel hard, though. Op dagen met mindere omstandigheden, moet de rode piste gewoon beetje bij beetje en op het gemak. Daar moet hij het maar mee doen.

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 17:24

Wij hebben nu ongeveer 100 pp aan skihuur betaald en skipassen 285 pp. Accommodatie door m’n ouders gelukkig en eten/drinken en lunchen op de piste voornamelijk ook door hun. Dus dan blijft alleen de reis over, dat is 4 x tanken bij elkaar ongeveer 250€ excl tol. Spullen hebben we allemaal al.
Als we niet met mn ouders zouden gaan, hadden we nu niet op wintersport gegaan hoor dus zijn ze daar ook wel dankbaar voor. :-)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:56

Dee_Es schreef:
Het verschilt per gebied. Ischgl was vrij duur (350 ongeveer denk ik). Andere vakantie is met busreis en dan heb je 1 prijs voor accomodatie, skipas en busreis. Dat is wel wat voordeliger dan zelf alles regelen heb ik het idee.

Die lessen hakken er flink in zo te lezen! Is het niet mogelijk om met een vriend/familielid op pad te gaan die tips kan geven? Ik heb nooit les gehad, altijd ervaren mensen bij die het niet erg vonden hier en daar te helpen.

Maar vrienden/familieleden die geen diploma hebben kunnen never nooit mensen fatsoenlijk leren skien := je zal altijd profijt hebben van meteen goede technieken leren!

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:25

Skiwelt is een pas 235 voor 6 dagen en ski’s met schoenen 120,- skiles weet ik niet, dat hebben we niet meer nodig. Volgend jaar gaan mijn zus en vriend en nichtje voor het eerst mee. Gelukkig kan mijn vader goed helpen, die helpt nu ook geregeld mensen die niet meer weten hoe ze beneden moeten komen. Ik denk dan vaak, sukkels.... te knieperig voor les. Mijn vader gaat ze dan helpen! :')

Wat betreft kleding, mijn 1e skibroek en jas heb ik op marktplaats opgepikt. Bijna nieuw en super mooi voor 50,- heb er 4 jaar in rond gelopen, maar mijn spekjes zijn gegroeid helaas |(

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:24

Hallo!!

Wat slecht dat ik dit topic nu pas zie zeg :oo
Dit jaar voor de 14e keer op wintersport geweest. Favoriete week van het jaar <3
Heb ook mijn eigen materiaal maar dat blijft wel in Oostenrijk, gaan toch elk jaar naar hetzelfde pension en we kennen die mensen inmiddels erg goed :D

Wij gaan altijd naar Abtenau en skiën op de Karkogel en gaan ook wel naar Dachstein West.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:03

Marjoow lekker toch. Soms wel handig als mensen je kennen.

Is de kou te doen bij diegene die nu wegzijn?

Enne *\o/* ik kan nog weekendje oefenen :oo :)) :D drie dagen dit keer zelfs waarschijnlijk. Vanmorgen overlegt en het kriebelt bij beiden teveel. Zeker door de lage kosten met camper en de goede sneeuwcondities

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:19

Wij zijn ook net terug van een lekker weekje :)
Ik heb alleen problemen met de bril. Oftewel... ik heb geen bril.

Mijn probleem is dat alle brillen te dik zijn aan de onderkant waardoor ik niet genoeg zicht heb. En ten tweede drukken ze allemaal mijn luchtwegen bij de neus dicht. Ik kan ze dus niet verdragen.
Een zonnebril kan ik ook niet op hebben, daar ga ik gigantisch mee janken en dan zie ik ook niks meer.

Nu dacht ik aan een helm met een vizier. Ik heb er eentje bij de Decathlon gepast die niet drukte op mijn neus, maar de pasvorm van die helm was voor een rond hoofd en mijn hoofd is ovaal....
Daarnaast las ik slechte reviews over de helm.

Weet iemand een merk bril die misschien wat breder over de neus past en niet je luchtwegen dicht drukt?

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:33

Scum, is het niet een kwestie van veel brillen passen? Ik heb een klein hoofd waardoor ik geen grote skibril op kan. Dan heb ik hetzelfde probleem als dat jij hebt. Ik ben heel blij met mijn Uvex maar ook dat was een lange zoektocht.

Karuna, waar gaat de reis heen?
Marjow: welke week ben je geweest?

Ik moet nog 4 nachtjes slapen en dan gaan wij ook, heb er zo’n zin in!!!

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:33

Scum schreef:
Wij zijn ook net terug van een lekker weekje :)
Ik heb alleen problemen met de bril. Oftewel... ik heb geen bril.

Mijn probleem is dat alle brillen te dik zijn aan de onderkant waardoor ik niet genoeg zicht heb. En ten tweede drukken ze allemaal mijn luchtwegen bij de neus dicht. Ik kan ze dus niet verdragen.
Een zonnebril kan ik ook niet op hebben, daar ga ik gigantisch mee janken en dan zie ik ook niks meer.

Nu dacht ik aan een helm met een vizier. Ik heb er eentje bij de Decathlon gepast die niet drukte op mijn neus, maar de pasvorm van die helm was voor een rond hoofd en mijn hoofd is ovaal....
Daarnaast las ik slechte reviews over de helm.

Weet iemand een merk bril die misschien wat breder over de neus past en niet je luchtwegen dicht drukt?


Die van de Lidl!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:39

Scum ik heb er heel veel gepast. Of mijn eigen bril pastte er niet onder of mijn neus werd dichtgeduwd, ben toen geslaagd bij de makro. En in willingen een ex huurbril met lichte glazen overgenomen die zowaar pastte.

Lucifertje weer winterberg/willingen. Voor ons dichtbij (2,5 uur maximaal rijden) en voor mij goed te doen als beginner, en betaalbaar voor beiden ivm camper en voldoende plek om te slapen.tenminste dat is de bedoeling hihi. Kan best dat we uiteindelijk in frankrijk of oostenrijk uitkomen. Hebben zowaar drie a vier volle dagen. Vrijdag vrij is al goedgekeurd. Maandag is nog even afwachten.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:04

Wij zijn in de week van Valentijn geweest.

Brillenprobleem heb ik ook. Ik heb een bril op sterkte en mijn skibril past er niet overheen. Nu gaat skiën met zonnebril wel maar niet zodra het gaat sneeuwen ofzo...
Gelukkig heb ik geen hoge sterkte dus ik heb geskied zonder bril en met skibril...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:09

Ik heb -6 en een prismaglas rechts dus zonder bril ahum zie ik geen barst, mijn grootste probleem is matglas krijgen, zweet me altijd gek en zowe eigen bril als skibril beslaan regelmatig. Niet handig :')

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 00:33

Tof dat jullie toch nog een keer gaan karuna!

Die skibrillen is een lastig ding idd. Ik heb geluk gehad dat ik een goeie uit de retourenbak op m'n werk heb kunnen vissen. Die is van Julbo en lijkt wel een soort tussenmaatje. Geen kindermaat maar vrij klein voor volwassenen.

Scum, een sferische lens zonder montuur kan dan misschien helpen. Van bijvoorbeeld Anon of Oakley. Kost wel wat maar dan heb je comfort en goed zicht.

En uiteraard goed opletten of de goggles aansluiten op de helm anders zit het alsnog niet fijn natuurlijk.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 07:42

Ik heb een helm met vizier die is heel fijn.

Gisteren was het erg koud op de piste. Heb ik lang niet gehad. Zeer gemene koude wind.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:41

Die van de Lidl heb ik, en die kan ik niet op.... die drukt mijn luchtwegen dicht.

In Willingen heb ik de vorige week ook brillen gepast maar niks......

Goggles die op de helm aansluiten, zo ver ben ik nog niet eens gekomen. Ik moet dus eerst iets vinden waarmee ik nog wel adem kan halen en die niet zo'n dikke rand aan de onderkant hebben.

De vizier helm met een redelijke goggles erop was van de Decathlon (Wedze), al was de helm meer voor een rond hoofd dan voor een ovaal hoofd. En de recensies zijn erg slecht.

Voor degenen die weten welke brillen er wat breder over de neus gaan en met een minder dikke rand, kunnen jullie een merk of model noemen?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:42

Bril ligt nog in camper, kan zo dus geen merk noemen. Ik ga wel even voor je neuzen bij de makrosite

Afbeelding

Ik heb denk ik de onderste. Zowiezo een sinner

Saintelette

Berichten: 3180
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:40

Maat Scum, er zijn toch nog veel meer helmen met vizier die niet van de decathlon zijn? Ik zag er genoeg op de piste afgelopen keer en die waren echt van goede kwaliteit!