Maleisie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Maleisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 13:25

Hoi,

Mijn man en ik willen in juni op vakantie. Ik wil een keer wat anders dan all inclusive in Turkije :+ Zelf heb ik wel veel gereisd en ook wel wat verder (Dominicaanse Republiek), maar mijn man niet.

Mijn voorkeur gaat uit naar Maleisie. Wat ik heb begrepen is eten etc. daar best goedkoop. We hebben ook een retourticket gezien voor een leuk prijsje.
Wij gaan puur voor de mooie stranden, houden niet van steden bezoeken, willen het liefst eigenlijk op 1 plek verblijven.
Nu lees ik ook veel over de Perhentian eilanden. De mooie bounty eilanden. Maar is het leuk om daar bijv. 15 dagen te zitten? :+
Eventueel een aantal nachten daar, en een aantal nachten ergens anders.

Wat zijn jullie ervaringen? Goede tips?

Ik zag dat Nederlanders een gratis visum krijgen. Weet iemand waar ik kan vinden hoe het zit voor iemand met een Turks paspoort?

Anoniem

Re: Maleisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:48

Vind je het niet een beetje zonde om voor alleen strand/1 plek naar een land als Maleisië te gaan?

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:06

Relaxed schreef:
Vind je het niet een beetje zonde om voor alleen strand/1 plek naar een land als Maleisië te gaan?


Precies dit, het land is prachtig, de natuur al helemaal, maar daarvoor moet je wel iets willen zien. Als je op 1 plek wilt blijven, kun je beter alsnog naar Turkije denk ik (al zou ik ook dat persoonlijk al een beetje zonde vinden hihi, maar ik wil dan ook altijd alles zien op vakantie)

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Maleisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 14:07

Turkije heeft geen bounty eilanden :+

Als jullie betaalbare plekken weten waar je bounty eilanden hebt hoor ik het heel graag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:08

Booooo schreef:
Turkije heeft geen bounty eilanden :+

Als jullie betaalbare plekken weten waar je bounty eilanden hebt hoor ik het heel graag :D


De ABC eilanden ;)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:14

Perhentians 15 dagen?? Als je echt van niets doen houdt....

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 14:20

Relaxed schreef:
Booooo schreef:
Turkije heeft geen bounty eilanden :+

Als jullie betaalbare plekken weten waar je bounty eilanden hebt hoor ik het heel graag :D


De ABC eilanden ;)



Als ik naar die prijzen kijk, ziet het er naar uit dat ik in Maleisie goedkoper uit ben..


Lithya schreef:
Perhentians 15 dagen?? Als je echt van niets doen houdt....

Vandaar dat ik ook vraag naar ervaringen

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:31

Wil je buiten de stranden ook nog iets doen of gewoon lekker zonnen, zwemmen, eten en luieren? Als dat je ideale vakantie is kan je natuurlijk ieder mooi strand kiezen. Dan zou ik gewoon gaan voor de voordeligste optie. Maleisië is dan een prima optie met prachtige bounty eilanden, mooie stranden en goedkoop en heerlijk eten.

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Maleisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:56

Wij zijn deze zomer in Maleisie geweest, 3 1/2 week. Laatste dagen voordat we we weer naar huis gingen hebben we doorgebracht op de Perhentians (4 nachten). Eilanden zijn leuk, water is echt prachtig. Je kunt geweldig snorkelen. Accommodatie is er van heel goedkoop tot 'normaal'. Eten is goedkoop, drank (alcoholhoudend) is, zoals overal in Maleisie, wat meer aan de prijs. Op de Perhentians ben je voor veel verplaatsingen afhankelijk van de watertaxi's. Deze zijn zeker niet duur, maar voor twee weken kan het toch oplopen.

Zelf zou ik het er geen 15 dagen volhouden, maar dat in natuurlijk voor iedereen anders.

Hou er wel rekening mee dat je vanuit Kuala Lumpur nog even bezig bent om op de Perhentians te komen. Met een lokale vlucht (heel goedkoop) naar Khota Bharu, vandaar nog een anderhalf uur met een bus of taxi naar het havenplaatsje en dan nog een half uurtje met de boot (soms een bumpy ride) naar de eilanden.
Afhankelijk van je aankomsttijd kan het dus wel nodig zijn om een tussenovernachting te boeken.

De eilanden zijn echt kleinschalig: snorkelen/duiken, een stukje door de jungle lopen, met de watertaxi/kajak naar een ander strandje zijn echt de hoogtepunten. Ik vond het er echt prachtig en had het ook nog best een paar dagen langer kunnen volhouden, maar zoals eerder gezegd, twee weken zou ik echt te lang vinden.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:09

allereerst, als je 'goedkoop wilt gaan, dan zou ik persoonlijk voor indonesie kiezen.. de kosten daar liggen bijna 3x zo laag.

Als je voor maleisie gaat, dan zou ik vooral lekker gewoon rondreizen en niet voor 1 plek kiezen..

zelf heb ik 3 maanden rondgereisd door indonesië en Malesie en kan je op zich van heel wat tips voorzien..

ik zou voor een goedkoop ticket gaan vlucht met enkele dagen hotel en het terugticket laten openbreken, dus terugreis op latere datum dan het aantal dagen hotel dat je hebt.

stel je hebt vlucht met 3 overnachtingen.. gebruik er dan 1 op datum van aankomst en twee voor de terugreis.. zo hebben wij onze reis geboekt (zelfs nog meer aanpassingen).. wij hadden een 30 dagen bali reis via djoser, van en naar den passar.. aankomst luchthaven, terugreisdatum en terugreis onderbreken in overstap luchthaven. was allemaal te regelen.

als je geen luxepoes bent is dit een heel mooi plekje om eens te gaan kijken maleisie

http://www.uncletan.com/

daarnaast zijn er op maleisisch borneo nog zoveel andere mooie plekken dat je vakantie om is, voor je er over kunt nadenken om nog een week op een eiland te gaan zitten.

http://www.veelzijdigmaleisie.nl/bako-n ... l-park.htm ook erg mooi om te bekijken.. ook heel basic verblijf, maar door de ligging vind je op dit schiereiland bijna alle ecosystemen van Maleisie, de neusaap natuurlijk als grote trekpleister

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:40

De Perhentians vond ik voor 2/3 dagen prima, maar ik ben ook echt geen strandtype. 1 dag zijn we wezen snorkelen, dat was daar echt mooi. Veel gezien, ook meerdere schildpadden.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 17:14

Ik kan beter de titel van het topic laten veranderen :')

We zijn nu naar Zanzibar aan het kijken.
Weet er iemand wat de prijzen van eten/restaurants daar zijn? Een stuk goedkoper dan hier neem ik aan?

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 02:34

Booooo schreef:
Ik kan beter de titel van het topic laten veranderen :')

We zijn nu naar Zanzibar aan het kijken.
Weet er iemand wat de prijzen van eten/restaurants daar zijn? Een stuk goedkoper dan hier neem ik aan?


dat is wel een hele andere richting..
heeft mij nooit echt getrokken.. ging echt voor t oerwoud, orangs, neusapen, kelimutu en komodoveranen, rafflesia's die richting op.. dus met zanzibar kan ik je niet helpen.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 18:11

Het is ondertussen Tunesie geworden :')
We vinden allinclusive toch wel fijn, vooral omdat we naar een koopwoning op zoek zijn en daardoor het budget niet mega groot was, en we nu gewoon vooraf weten wat we kwijt zijn.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:28

Booooo schreef:
Het is ondertussen Tunesie geworden :')
We vinden allinclusive toch wel fijn, vooral omdat we naar een koopwoning op zoek zijn en daardoor het budget niet mega groot was, en we nu gewoon vooraf weten wat we kwijt zijn.


dan wordt t dus turkije? goedkoopste all inclusive

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:43

Ik ben twee keer naar Tunesie geweest (Djerba en Sousse). Wat ons betreft was het een teleurstelling als het om lekker eten gaat. Wellicht nu anders, maar zo'n 15 jaar geleden was het eten niet heel smakelijk.. Maar dat kan ook van de gekozen hotel accomodatie afhangen natuurlijk.

Mijn tip is een budgetvlucht naar Thailand. Goedkoop verblijf, heerlijk eten en Bounty stranden! Even goed kijken naar de periode waarin je gaat kan veel geld schelen.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 20:37

Nee er staat boven dat we Tunesie geboekt hebben :+ Wij hoeven niet het goedkoopste, maar gewoon goedkoop :D En we willen niet weer naar Turkije.

Niqui: Ik ben al weleens in Tunesie geweest maar ik weet niet meer waar :')
Wij gaan nu naar Sousse, het hotel ligt in Sousse maar wel aan het strand. Wel fijn dat er directe winkels etc in de buurt zijn. We hadden nog een ander resort gezien, maar dat was 8km van Sousse vandaan en moet je dus steeds met de bus. Dit leek ons net zo handig.
Qua eten was het 3/4 jaar geleden wel prima. In vergelijking met Turkije zal het altijd een beetje tegenvallen denk ik. Maar we kunnen altijd nog buiten de deur eten in de avond.