Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:39

Je lijkt mij wel mina_dero. Met oud en nieuw zaten wij in Lanersbach, 17 februari gaan we naar Ischgl!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:48

Sleeplift zelf geen probleem gek genoeg. Die gaat soepel. Vorig jaar eerste keer plat op mijn bek gegaan door te vroeg loslaten. Maar de afdaling is groen maar een nare. Tusenstuk is best steil. En vorig jaar ook steeds op zelfde stuk omgekiept. En dinsdag middag daar oeps tegen mijn begeleider aangeskied. Die bleef staan ik kwakte neer. :')

Maar zoals nu uitziet geschreven in dunne lijntjes december januari flaine weer en mogelijk zitskiles. Winterberg mogelijk rond februari en misschien mijn vijftigste verjaardag in de sneeuw vieren

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:59

Leuk zitski les! Wij gaan morgen voor het 3e jaar richting Flachau met SHOS, schoonmoeder volgt via die vereniging in NL zitski lessen en gaat ook een weekje zitskieën!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 07:28

Ah klopt die vakantie hadden we voorbij zien komen ook. Balen dat die zitskis zo duur zijn om zelf aan te schaffen. Mijn zit tandemski meneer gaat december hier in flaine het introduceren (ervaren man, toffe kerel veel lol gehad en ex verspringer van het franse team). Door wat wisselingen en verplaatsingen van leraren en een uitgeschakelde was ik voor hem zijn eerste slachtoffer voor het rondskieen. Hij was er best zenuwachtig over. Even uitvissen welke stoelliften kunnen en welke niet maar ik heb nagenoeg het hele grand massief gezien. Heeft best wat gekost maar was meer dan de moeite waard.

Twijfel nu alleen. We zouden vanmorgen nog gaan skieen maar gevoel zegt niet doen. -O- Mmm meestal moetik daar wel naar luisteren maar de zin is meer dan aanwezig. Als reisgenoot wakker is maar eens overleggen dan. Anders richting huis langzaam en dan duimen op sneeuw in winterberg in feruari. :j

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:54

MaartJ schreef:
Je lijkt mij wel mina_dero. Met oud en nieuw zaten wij in Lanersbach, 17 februari gaan we naar Ischgl!


misschien komen we elkaar zonder dat we het door hebben wel tegen **\O/**


lucifertje schreef:
Ah lief dat jullie het vragen. Ik ben flink aan het smeren met perskondil en slik ibu voor de pijn. Heb een giga ei op Mn kont, zit op een kussentje met een uitsparing waar Mn ei in valt zodat ik iig kan zitten. Wc bezoek is lastig maar dan vouw een een handdoek zo op dat Mn ei vrij zweeft :o mss iets teveel info :D
Ik kan ook niet wachten op te gaan IM9 maar ik
Moet nog echt veel geduld hebben.
Karuna, collega van mij zat vorige week ook in Flaine, heeft een paar dagen niet kunnen skiën en vertelde idd ook over het ijs en verse poeder.
Sleepliften zijn in het begin echt stom.

Mina: ik ben nu aan het oefenen op de indoor baan in DB maar het gaat nog niet fantastisch :+ gelukkig is in de echte sneeuw het veel makkelijker.


sterkte Lucifertje ik ski zelf in huizen op de Wolfskamer vanaf september tot maart maar ik kan jou indoop baan niet vinden wat betekent "DB"?

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:13

Wij hebben ondertussen onze eerste dag echt skiën in Flachau er op zitten en het is een uitdaging... :') Heel veel ijs en heel veel tief schnee. Op dezelfde plek. :')
Maar toch wel lekker geskied en even blijven hangen in de apres ski tot ongenoegen van de rest van het reisgezelschap. :))

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:53

Hoe is het ondertussen Boemklatsch? Het klinkt nogal verraderlijk, hebben ze ondertussen op de pistes de sneeuw goed aangereden zodat de pistes beter zijn?

Ik heb ontdekt dat er in de buurt van waar we zitten een stal zit die skijöring aanbied! Het lijkt me echt briljant om te doen, heeft iemand daar ervaring mee? Of misschien zelfs bekend met de stal?
http://www.skijoering-lesgets.com

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:22

mina_dero schreef:
MaartJ schreef:
Je lijkt mij wel mina_dero. Met oud en nieuw zaten wij in Lanersbach, 17 februari gaan we naar Ischgl!


misschien komen we elkaar zonder dat we het door hebben wel tegen **\O/**


lucifertje schreef:
Ah lief dat jullie het vragen. Ik ben flink aan het smeren met perskondil en slik ibu voor de pijn. Heb een giga ei op Mn kont, zit op een kussentje met een uitsparing waar Mn ei in valt zodat ik iig kan zitten. Wc bezoek is lastig maar dan vouw een een handdoek zo op dat Mn ei vrij zweeft :o mss iets teveel info :D
Ik kan ook niet wachten om te gaan maar ik
Moet nog echt veel geduld hebben.
Karuna, collega van mij zat vorige week ook in Flaine, heeft een paar dagen niet kunnen skiën en vertelde idd ook over het ijs en verse poeder.
Sleepliften zijn in het begin echt stom.

Mina: ik ben nu aan het oefenen op de indoor baan in DB maar het gaat nog niet fantastisch :+ gelukkig is in de echte sneeuw het veel makkelijker.


sterkte Lucifertje ik ski zelf in huizen op de Wolfskamer vanaf september tot maart maar ik kan jou indoop baan niet vinden wat betekent "DB"?


DB is een afkorting van een stad :D
Poehhh ik vind ijs op een piste zo rot, dan ga ik wel naar de schaatsbaan als ik ijs wil

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:57

Hallo mag ik mij hier ook even melden? In maart ga ik 8 dagen met mijn dochter van 7 jaar mee op een gezinsreis met de NVSV (Nederlandse Visueel-gehandicapten Ski Vereniging) naar Bramberg. Mega spannend, ik heb geen idee hoe we het gaan vinden. Mijn dochter is nagenoeg blind (3% zicht) en krijgt dagelijks 1 op 1 begeleiding van een ervaren instructeur van de skivereniging. Voor haar is het de eerste keer en voor mij de tweede keer op wintersportreis. Ik lees graag mee met al jullie tips & tricks.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:39

Wat leuk Linda_Fleur!
Ik heb op de piste wel eens blinde mensen voorbij zien komen, met hesjes aan (daarom weet je het :') ) en een begeleider bij zich.
Het lijkt me wel heel spannend, skien zonder dat je zelf de piste kan zien en een inschatting kan maken van wat je kan en moet doen. Maar ze gaat vast een toptijd hebben!
Wat ga jij ondertussen doen? Ski je met haar en de begeleider mee of ga je zelf op pad (eventueel met andere ouders)?

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:47

Ja klopt, ze hebben inderdaad allemaal hesjes aan! We zijn met een groep van 20 gezinnen en gezien ik ook nog een beginnende skieër ben, zal ik waarschijnlijk eerst aanhaken bij het klasje met de ziende kinderen. Maar ik vind het ook leuk om te kijken bij mijn dochter en misschien in de loop van de dagen zelf een piste pakken of bij andere ouders aanhaken. Ik heb nog geen idee hoe de week gaat lopen en laat het allemaal op me af komen maar het schijnt een hele gezellige reis te worden.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:50

LF: wat spannend! Hoe doen ze het dan? Want sommige pistes vind ik best smal en ernaast een diepe afgrond zonder omheining ertussen. Ik wil je nu niet bang maken, maar vraag me af hoe dat in zijn werk gaat?

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:58

Florence, de blinden die ik heb zien langskomen zitten 'vast' aan de begeleider, die kan ze volgens mij tot op zekere hoogte sturen.
En als beginnende skiërs zullen ze vast niet zomaar op dergelijke pistes terecht komen :)

Saintelette

Berichten: 3180
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:36

Wat een mooi initiatief! Fantastisch dat dat georganiseerd wordt!
Wij gingen met een stichting voor jongeren altijd naar Neukirchen (zelfde skigebied als Bramberg), heel fijn gebied voor beginners!

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:10

Indy: bij mij was dat een groene piste waar ik het over heb :P Ook 1 van mijn eerste pistes en ik deed bijna in mijn broek haha.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:20

Mijn dochter is 7 en skiet nog helemaal niet los, ze moet eerst nog leren remmen (pizzapunt) dus gaat allemaal nog heel spelenderwijs. Ik weet dat ze bij slechtzienden vaak iemand met een fel hesje en jas voorop laten skieën zodat de slechtziende kan volgen en bij een blinde skiet de begeleider er achter die dan links/rechts/vallen roept en werken volgens mij dan ook vaak met een portofoon. Of inderdaad aan een touw voor extra veiligheid. De gezinsreis wordt ook expres buiten de schoolvakanties gepland zodat er minder drukte op de piste is.
Ik ben heel benieuwd hoe het ons bevalt, dochter is vaak na een uurtje in Snowworld al een beetje moe en nu heeft ze 4 uur per dag begeiding. Kan best zijn dat we 1 uur per dag maar skieën en voor de rest van de dag in het hotelzwembad liggen :') je moet in ieder geval toch ergens beginnen.

jacqueline_Y

Berichten: 437
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Barendrecht

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:26

Ik wil mij ook graag melden! wij gaan 23 feb. een weekje naar Galtur, vlakbij Ischgl! Voor het eerst met ons zoontje van dan 5 maanden oud. Echt heel veel zin in :-) zag dat er meer mensen hier richting Ischgl gaan. leuk!

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:05

Het is weer bar en boos in de ski gebieden. Veel lift afsluitingen door de wind en hevige sneeuwval.
Wat spannend LF!!!

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:52

Beetje laat om me nog te melden, maar ik mag over anderhalve week ook weer! We gaan net als vorig jaar een week naar Solden, schoonvader was blijkbaar erg tevreden over het hotel en het gebied.

Ik wil nog wel een keer indoor oefenen voor we gaan, maar heb er heel veel zin in!

Linda-fleur, wat gaaf dat jullie wel gewoon gaan skiën en dat er speciale begeleiding is voor je dochter! Ik had nooit gedacht dat die optie er zou zijn voor slechtzienden.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:59

Interessant Linda_Fleur, en super dat je dochter (en andere slechtzienden/blinden) op deze manier gewoon kunnen skiën.

Ik heb ook eindelijk vrij gevraagd, vriendinnetje komt eind februari om een week te skiën (zij) en snowboarden (ik). *\o/* Ik wilde eigenlijk in november al, en ik wil ook nog even een zaterdag of zondag voordat ze komt, maar ik wil niet alleen en vriendlief heeft nog geen ski-jas {:)-:(

Wij gaan nergens specifiek heen, gewoon naar de skipistes in de buurt. Er zitten een aantal kleinere en een aantal iets grotere skigebieden. Eventueel kunnen we nog naar Andorra of Frankrijk, is maar iets verder rijden. Met name Andorra schijnt goede skigebieden te hebben. :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:25

Andorra is heel goed skieen. Ken het wel alleen van de zomer maar veel pistes gezien en ken best wat mensen die daar geweest zijn.

Lf spannend eigenlijk. Lijkt me best een gekke gewaarwording niks zien en skieend de berg af zonder weet te hebben wat er gebeurd. Of misschien wel minder eng omdat je niet ziet wat er gebeurd.

Heb nog niet gekeken wat het weer overal doet. Wij hebben lijkt gewoon er geluk gehad.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:02

Wij zijn ondertussen thuis (na een bijzonder lange terugrit :Z ), wat een fijne week gehad! Qua skiën had het beter gekund, later in de week veel tiefschnee waar ik als beginnende skiër als een natte krant van ging skiën. Laatste ochtend nog met een dubbele koprol mijn knie verdraait. :\
Met vriendlief veel wezen apres skiën en veel nieuwe mensen leren kennen binnen de shos vereniging. Bijzonder hoe mensen je kunnen raken binnen korte tijd. :) Met buikpijn terug gereden omdat we naar huis moesten in plaats van de gierende banden richting huis. ;)

Wij zitten er aan te denken om in maart nog voor een lang weekend ergens heen te gaan.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:13

Wij zijn in Flachau aangekomen!

Man man wat een rit.. drama rondom München en Nürnberg. 01.00 vertrokken, om ongeveer 07.30 zaten we bij Nürnberg en heb ik t rijstokje overgedragen aan pa, wetende nog ‘maar’ 400 km te moeten en we er rond 12.00 zouden zijn.. dat werd dus mooi 16.00.. gekantelde vrachtwagen, ongelukken.. wegafsluitingen.. omleidingen door dorpen waar iedereen door ging. Een en al ellende. En uiteraard welbekende middenrijders die voor alles op de rem gaan -O-

Maar goed, we zijn er, nu lekker slapen en morgen de piste op *\o/*

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:20

Celiien schreef:
Wij zijn in Flachau aangekomen!

Man man wat een rit.. drama rondom München en Nürnberg. 01.00 vertrokken, om ongeveer 07.30 zaten we bij Nürnberg en heb ik t rijstokje overgedragen aan pa, wetende nog ‘maar’ 400 km te moeten en we er rond 12.00 zouden zijn.. dat werd dus mooi 16.00.. gekantelde vrachtwagen, ongelukken.. wegafsluitingen.. omleidingen door dorpen waar iedereen door ging. Een en al ellende. En uiteraard welbekende middenrijders die voor alles op de rem gaan -O-

Maar goed, we zijn er, nu lekker slapen en morgen de piste op *\o/*


Grappig! Wij zijn juist net thuis van Flachau en hebben bij Nürnberg bijna 3 u stapvoets gereden. :=

https://www.facebook.com/mvdbesselaar/p ... 0267845196
Filmpje van Flachau afgelopen week! :)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:34

Lekker hoor! Nürnberg was inderdaad echt drama -O-

Al even de ski’s weggebracht en de depots geregeld bij de hofstadl. Kanonne wat is dat groot geworden sinds de laatste keer dat ik er was _O- net gegeten bij de Schnitzel Eck, en nu ben ik verrot. Eigenlijk iets te lang doorgereden voor het mooie, maar pa lag te slapen dus dacht kan nog wel even :’)